بازدید 1861

درآمدهای شهرداری تهران باید شفاف شود

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: طی ادوار گذشته درآمدهای پرخطر نظیر فروش تراکم های مثبت و منفی، محل اتکاء شهرداری تهران قرارگرفت.
کد خبر: ۸۰۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 13 June 2018

محمدرضا نجفی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات یکی از اعضاء شورای شهر مبنی براینکه درآمد اصلی شهرداری از تخلفات ساختمانی است، گفت: به طورقطع همه درآمدهای شهرداری از تخلفات ساختمانی نیست، باید برای روشن شدن مسئله گزارش شفاف، دقیق و مستندی از آنالیز درآمدهای شهرداری ارایه شود؛ به طورحتم بخش چشمگیر و تعیین کننده درآمدهای شهرداری از تخلفات ساختمانی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درآمدهای شهرداری به طورعمده سرفصل های دیگری دارد، افزود: درحوزه تخلفات ساختمانی اگر از این محل درآمدی کسب شود، به طورحتم مابه ازای آن هزینه های پیدا و پنهان فراوانی به شهروندان و نظام مدیریتی شهری برای درازمدت تحمیل می شود؛ بنابراین دراین گونه مسائل باید ملاحظه درآمد و هزینه را داشت.

وی تصریح کرد: رفتن به سمت کاهش اتکاء به اینگونه درآمدها یک وظیفه حرفه ای و ملی است، یکی از مشکلات فعلی و اساسی شهرداری تهران تامین مایحتاج این نهاد برای هزینه های جاری و توسعه ای است؛ یعنی شهرداری به طور واقع بامشکل تامین منابع و درآمد روبه رو بوده و کسب درآمدهای پایدار و کم خطرمشکلات بسیاری دارد، متاسفانه طی ادوارگذشته درآمدهای پرخطر نظیر فروش تراکم های مثبت و منفی، محل اتکاء شهرداری تهران قرار گرفت.

نجفی با بیان اینکه شهرداری تهران با مسئله عدم پاسخگویی منابع نسبت به درآمدها روبه رو است، گفت: همه منابع درادوار گذشته نقد شده و تعهدات فراوانی برعهده شهرداری درحال حاضر باقی مانده است، بنابراین باید به دنبال منابع و مکانیزم های درآمدی کم خطرمتناسب با نیازهای اداره شهر و توسعه آن بود؛ به طور قطع اگر همه نهادها و قوا کمک کرده و به دنبال برخوردهای خطی و جناحی نباشند ، می توان در این مسیر نتایج خوبی کسب کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه قسمت اصلی درآمدهای شهرداری ازمحل تخلفات ساختمانی نیست، افزود: شفاف سازی مالی و آنالیز درآمدهای شهرداری باید برای روشن شدن مسئله انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار