بازدید 8565
۴

تجمع دانشجویان مقابل مجلس برای لغو یک مصوبه

جمع قابل توجهی از دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی دانشگاه های کشور در اعتراض به ماجرای سهیمه های ویژه برای خانواده های شهید و رزمنده برای چندمین بار مقابل ساختمان مجلس تمجمع کردند؛ دانشجویانی که عقیده دارند وجود چنین مصوبه هایی در قانون نقض صریح عدالت آموزشی است.
کد خبر: ۸۰۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 13 June 2018
تجمع دانشجویان مقابل مجلس برای لغو یک مصوبهجمع قابل توجهی از دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی دانشگاه های کشور در اعتراض به ماجرای سهیمه های ویژه برای خانواده های شهید و رزمنده برای چندمین بار مقابل ساختمان مجلس تمجمع کردند؛ دانشجویانی که عقیده دارند وجود چنین مصوبه هایی در قانون نقض صریح عدالت آموزشی است.

به گزارش «تابناک»، امروز چهارشنبه و برای چندمین بار برخی از داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد دانشگاه های تهران و نیز داوطلبان آزمون های دستیاری و تخصص پزشکی در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند و به مصوبه سال 1395 مجلس شورای اسلامی اعتراض دارند.

این دانشجویان که با شعار ما نیز فرزند این مرز و بوم هستیم که خیابان بهارستان و محل کنونی مجلس شورای اسلامی رفته اند، تلاش دارند با جلب نظر نمایندگان مجلس آنها را مجاب کنند که قانون سال 1395 خودشان را ملغی کنند.

ماجرای این اعترض که در روزهای گذشته نیز با شدت فراوان ادامه داشت از این قرار است که در دفترچه سال جاری آزمون ارشد دو تغییر مهم ایجاد شده است. اول اینکه بر اساس قانون ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

دوم اینکه طبق یک تبصره جدید در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، ظرفیت خالی مانده، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می‌یابد.

این یعنی براساس تبصره فوق امسال در صورتی که دانشجویان نتوانند سهمیه 25 درصدی فوق را کسب کنند، این سهمیه به دانشجویان ایثارگر 5 درصدی می‌رسد، عملا 30 درصد از سهمیه‌های پذیرش در آزمون به ایثارگران اختصاص می‌یابد.
 

حالا نمایندگان دانشجویان معترض در مقابل وزارت مجلس شورای اسلامی گرد هم آمده اند و تلاش می‌کنند که اجازه ندهند سهمیه اصلی پذیرش دانشجویان آزاد در آزمون حذف شود و اگر هم قرار است سهمیه‌ای به دانشجویان ایثارگر در نظر گرفته شود، ظرفیت مازاد برای پذیرش در دانشگاه‌ها تعریف کنند.

داوطلبان معترض همچنین تأکید دارند که تبصره جدید در خصوص سهمیه 25 درصدی دانشجویان ایثارگر همانند سال‌های گذشته اجرایی شود.

اکنون نماینده های مجلس باید در برابر این اعتراضات که برآمده از مصوبه سال 1395 آنها در چارچوب برنامه ششم توسعه است، واکنش نشان دهند و پاسخ شفافی به دانشجویان بدهند.

نمایندگان از سویی می توانند به این مسئله بی تفاوت باشند و راه گذشته را دنبال کنند و نیز می توانند به این مسئله واکنش مثبت نشان دهند و دست به اصلاح قانون بزنند.

با این ملاحظه که در هر صورت نمایندگان باید به شکل شفاف به افکار عمومی پاسخ دهند که آیا در زمان تصویب چنین قانونی ملاحظه آبرو و حیثیت خانواده های شهدا و رزمنده و نیز عدالت آموزشی را کرده بودند و یا خیر؟

چرا که می دانیم با این اتفاق هجمه های سنگینی متوجه بسیاری از خانواده های مشمول سهمیه شد که چه بسا از چنین سهمیه ای استفاده نکرده و نخواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۴
حداقل شما می دانید که اگر زحمت بکشید کارانه نجومی منتظرتان است. بقیه رشته ها چه کنند؟
وای به آن روزی که حرمت رزمندگان و ایثارگران جنگ زیر پا گذاشته شود. ای دانشجویان گرامی زمانی کشور در اشغال دشمن بود کجا بودند اگر نبود رشادت و ایثارگری آن دلاوران الآن ما کجا بودیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیااین افراد حاضرند در مقابل دنیا یک بند انگشت پدرشان یا عزیزشان قطع شود؟!؟
سلام با
ارزوی قبولی طاعات همگی،آقا مرتب این اخبار پوشش میدهید فکر آن جانباز یا آزاده یا خانواده شهیدی هم باشید که اصلا در این ماجرا ذینفع نیستن و مرتب باید زیر سوال بروند،ممنون از زحمات شما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل