بازدید 3552

اوپک ثبات کوتاه‌مدت و بلندمدت بازار را در نظر می‌گیرد

وزیر انرژی قطر اعلام کرد که اوپک در نشست آینده خود، ثبات کوتاه‌مدت و بلندمدت بازار نفت را در نظر خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۰۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵ 13 June 2018

وزیر انرژی قطر اعلام کرد که اوپک در نشست آینده خود، ثبات کوتاه‌مدت و بلندمدت بازار نفت را در نظر خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پلاتس از لندن، محمد بن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر، اعلام کرد: با وجود کاهش عرضه نفت در بازار و رشد اخیر قیمت نفت به دلیل تحولات ژئوپولیتیک، همچنان ممکن است سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توسعه همکاری با شرکای غیر اوپک خود درباره مدیریت عرضه را در نظر بگیرد.

وی اعلام کرد: سرمایه‌گذاری جهانی در بخش بالادستی نفت همچنان کمتر از حد مطلوب است و برای تأمین تقاضای پیش‌بینی شده نفت در آینده، ناکافی خواهد بود.

وزیر صنعت و انرژی قطر گفت: می‌توان با اطمینان گفت که جدا از میدان‌های نفت شیل در آمریکا، به طور کلی برای تخصیص منابع به اکتشاف و توسعه میدان‌های نفتی، تردید وجود دارد. باید سرمایه‌گذاری را تشویق کرد تا دسترسی به عرضه کافی برای تأمین تقاضای روزافزون و جبران کاهش تولید در بخش‌هایی از جهان، تضمین شود.

قرار است نشست آینده اوپک در ۲۲ ژوئن (اول تیر ماه) امسال در وین، پایتخت اتریش برگزار شود.

الساده از اظهارنظر درباره لزوم خروج تدریجی اوپک از توافق جهانی کاهش تولید نفت، خودداری کرد، اما یادآور شد که این توافق در زدودن ذخیره‌سازی بیش از حد نفت در جهان موفق بوده است.

وی گفت: این توافق کارایی خوبی داشته و بی‌گمان برای توسعه و ارتقای همکاری با کشورهایی که به ثبات بازار در جهت منافع همگانی و اقتصاد جهانی به طور کلی کمک کرده‌اند، فرصت خوبی وجود دارد.

وزیر انرژی قطر اعلام کرد وزیران کشورهای عضو اوپک، شرایط بازار را در نشست آینده این سازمان بررسی می‌کنند و با توجه به ثبات کوتاه‌مدت و بلندمدت بازار، تصمیمی اتخاذ خواهد شد. /شانا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر