بازدید 15524
پیمانه اقتصادی؛

از «واکنش ولی الله سیف به سکه ۲.۵ میلیون تومانی» تا «چراغ سبز به افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون زمان واریز یارانه نقدی خرداد ماه ۹۷، سبزپوشی بورس تهران با حمایت دو نماد فولادی، ثبات نسبی قیمت نفت با توافق کیم جونگ اون و ترامپ، تأثیر کاهشی نشست آمریکا و کره شمالی بر قیمت طلا، اشتهای چینی‌ها برای خرید طلا، واکنش دلار به دیدار تاریخی ترامپ و اون در سنگاپور، رشد دسته‌جمعی «تسه»ها و فراخوان گسترده یک خودروساز در پی افشای تخلف در میزان آلایندگی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۰۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 13 June 2018

از «واکنش ولی الله سیف به سکه ۲.۵ میلیون تومانی» تا «چراغ سبز به افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون زمان واریز یارانه نقدی خرداد ماه ۹۷، سبزپوشی بورس تهران با حمایت دو نماد فولادی، ثبات نسبی قیمت نفت با توافق کیم جونگ اون و ترامپ، تاثیر کاهشی نشست آمریکا و کره شمالی بر قیمت طلا، اشتهای چینی‌ها برای خرید طلا، واکنش دلار به دیدار تاریخی ترامپ و اون در سنگاپور، رشد دسته‌جمعی «تسه»ها و فراخوان گسترده یک خودروساز در پی افشای تخلف در میزان آلایندگی را در بر دارد.

زمان واریز یارانه نقدی خرداد ماه ۹۷ اعلام شد

اکبر ایزدی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: در آستانه عید سعید فطر هشتاد و هشتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به خرداد ماه سال جاری به ازای هر تن 45 هزار و 500 تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مدد جویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت 24 روز پنجشنبه مورخ 24/ 3/ 1397 به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

سبزپوشی بورس تهران با حمایت دو نماد فولادی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه بیست و دوم خرداد ماه 97، با افزایش 531 واحدی معادل 0.55 درصد به رقم 96 هزار و 378 واحد رسید. تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روند نزولی دو روز اخیر، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ بنابراین، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 164 واحدی معادل 0.55 درصد به رقم 29 هزار و 888 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند روز قبل با رشد 103 معادل 0.59 درصد، عدد 17 هزار و 550 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 75 واحدی معادل 0.59 درصد به رقم 12 هزار و 791 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 936 واحد افزایش معادل 0.89 درصد را رقم زد و به سطح 106 هزار و 233 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 557 واحد افزایش معادل 0.81 درصد به رقم 69 هزار و 490 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 168 واحد افزایش معادل 0.08 درصد همراه بود و عدد 199 هزار و 722 واحد را به نمایش گذاشت. ماده معاملاتی فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 161 واحد و نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 75 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

از «» تا «»

ثبات نسبی بهای نفت با توافق کیم جونگ اون و ترامپ

روز سه شنبه قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه بدون تغییری محسوس بشکه ای ۷۶.۴۵ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۶ سنتی بشکه ای ۶۶.۱۶ دلار صورت گرفت. قیمت نفت در این روز در حالی ثبات نسبی پیدا کرد که پیش از ملاقات ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور در خصوص نتایج این دیدار خوشبینی وجود داشت.

واکنش ولی الله سیف به سکه ۲.۵ میلیون تومانی

ولی‌الله سیف در حاشیه نشست بررسی گزارش عملکرد توسعه اشتغال روستایی و عشایری در جمع خبرنگاران گفت: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که در پیش فروش سکه، ۷ میلیون سکه به فروش رسیده است که به سرعت وارد بازار شده‌اند؛ در غیر این صورت هیچ کمبودی برای بازار در عرضه سکه وجود ندارد. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه ناشی از عوامل روانی است، خاطرنشان کرد: این موضوع به تدریج می‌تواند برطرف شود؛ البته شرایط بین المللی، مسائل روانی و بزرگ نمایی برخی مسائل که ریشه واقعی ندارد، توانسته چنین اثری در بازار ایجاد کند که البته محدود به طلا هم نیست. سیف ادامه داد: در برخی کالاها هم چنین وضعی به وجود آمده که بیشتر جنبه روانی دارد. /مهر

سکه به کانال تاریخی ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومانی وارد شد

روز گذشته، قیمت سکه تمام طرح قدیم با رشد ۵۷ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۲,۴۱۲,۰۰۰ تومان رسید. همچنین بهای سکه تمام طرح جدید (سکه امامی)، ۲,۵۴۵,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به قیمت پایانی روز دوشنبه، ۶۹ هزار تومان افزایش داشت. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد ۲۰ هزار تومانی به رقم یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان رسید. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در معاملات دیروز، ۷۰۶ هزار تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل، ۱۳ هزار تومان افزایش داشت. هر سکه یک گرمی نیز در بازار با رشد ۸ هزار تومانی به رقم ۴۰۳ هزار تومان رسید.

تأثیر کاهشی نشست آمریکا و کره شمالی بر بهای طلا

به دنبال نشست مثبت آمریکا و کره شمالی و تقویت دلار، قیمت طلا کاهش یافت. همچنین سرمایه‌گذاران در انتظار یک افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند. هر اونس طلا با 2.42 دلار کاهش 1298.07 دلار فروخته شد. دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد گفت: «دلار تاکنون عامل مهمی در تعیین قیمت طلا بوده است و سرمایه‌گذاران، قطعا بیشتر تحت تاثیر این ارز هستند تا ریسک‌های ژئوپلتیکی... من فکر می کنم که دلار عامل موثر اصلی در کوتاه مدت خواهد بود.» کاهش نگرانی‌های ژئوپلتیکی برای طلا کاهشی است، زیرا این فلز گرانبها به عنوان یک دارایی امن در زمان‌های بی‌ثباتی سیاسی دیده می‌شود.

اشتهای چینی‌ها برای خرید طلا

شورای جهانی طلا اعلام کرد: چین در حال بهبود بخشیدن به ثروت خود است و انتظار می رود این رویه منجر به افزایش رشد تقاضا برای جواهرات و در بلند مدت عاملی برای پشتیبانی تقاضای جهانی طلا شود. در گزارش شورای جهانی طلا آمده که این رنسانس جواهرات در چین به دنبال بهبود وضعیت طبقه متوسط این کشور و تغییر نگاه مصرف کنندگان جواهرات رقم خورده است. البته طلا همچنان در بزرگترین بازار مصرف کننده جهان با چالش هایی روبروست. درگیر شدن مصرف کنندگان با طلا به عنوان کلیدی برای سلامتی آینده بازار جواهرات طلای چین تلقی می شود. طی ۱۵ سال اخیر تقاضا برای طلا در چین به بیش از ۳ برابر رسیده و این کشور را در میان بزرگترین بازارهای جواهرات طلا در جهان قرار داده؛ ضمن اینکه چینی ها ۳۰ درصد تقاضای جهانی طلا را به خود اختصاص داده اند.

واکنش دلار به دیدار تاریخی ترامپ و اون در سنگاپور

روز سه‌شنبه، با شروع دیدار سران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور که می‌تواند به رویارویی هسته‌ای در شبه‌جزیره کره پایان دهد، دلار به بالاترین میزان سه هفته‌ای خود جهش کرد؛ این در حالی است که بازارهای سهام آسیا نیز، متلاطم شدند. تجارت تحت شاخص گستره‌سهام آسیا- اقیانوسه در خارج از ژاپن، یعنی ام‌اس‌سی‌آی، متلاطم بود و مدام بین در مناطق مثبت و منفی جابه‌جا می‌شد و در نهایت هم، بدون تغییر بسته شد. نیکی ژاپن که تا ۰.۹ درصد بالا رفته بود، بیشتر سود خود را از دست داده و در نهایت با ۰.۲ درصد رشد به کار خود پایان داد. سهام کره‌جنوبی ۰.۱ درصد افت کرد؛ درحالی‌که سهام چین هم در منطقه قرمز قرار گرفت و سی‌اس‌آی۳۰۰ با ۰.۴ درصد افت بسته شد. سهام استرالیا افزایشی جزئی داشت. بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به شکست مذاکرات قبلی با کره‌شمالی، شانس کمی برای موفقیت اجلاس حاضر قائل‌ هستند.

بازار اوراق مسکن؛ رشد دسته‌جمعی «تسه»ها

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند95 (تسه9512) با رشد 1/ 1 درصدی به قیمت 65 هزار و 287 تومان معامله شدند. پس از روند کم‌نوسان «تسه»ها در میانگین 64 هزار و 500 تومان از ابتدای خرداد، روز گذشته شاهد رشد دسته‌جمعی اوراق تسهیلات مسکن و وارد شدن قیمت برخی نمادهای «تسه»ها به کانال 66 هزار تومان بودیم. با توجه به رابطه مستقیم قیمت و نرخ سود، نرخ سود واقعی وام در سطح 2/ 21 درصدی قرار گرفته است. همچنان رشد اخیر قیمت مسکن، (جهش 5/ 34 درصدی در اردیبهشت نسبت به سال گذشته) عامل کاهش سهم متقاضیان مصرفی مسکن است. آمارها از تشدید روند صعودی قیمت نهاده‌های ساختمان در نیمه دوم ۹۶ (از جمله جهش ۵۰ درصدی قیمت میلگرد و ۴۰ درصدی انواع تیرآهن) از سوی مرکز آمار در کنار افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری و ورود نقدینگی از جمله عوامل رشد قیمت مسکن است.

فراخوان گسترده یک خودروساز در پی افشای تخلف در میزان آلایندگی

شرکت خودروسازی دایملر بیش از ۷۷۴ هزار دستگاه از محصولاتش را در سراسر اروپا فرا خواهد خواند. به گزارش بلومبرگ این فراخوان در پی افشای تخلف در میزان آلایندگی مدل‌های دیزلی صورت گرفت. دایملر به استفاده از ابزارهای تخلف در محصولات دیزلی‌اش متهم شده بود و اعلام این فراخوان گسترده در جهت پیشگیری از اعمال جریمه‌های سنگیناتحادیه اروپا و دولت آلمان صورت گرفت. وزیر محیط‌زیست آلمان پیشتر این خودروساز را تهدید کرده بود در صورتی که از فراخوان و کاهش سطح آلایندگی محصولاتش سر باز بزند، به پرداخت جریمه‌ ۴ میلیارد یورویی محکوم خواهد شد. پس از آن مدیر دایملر طی مذاکره با وزیر حمل‌و‌نقلآلمان برای اعلام فراخوان و به‌روزرسانی نرم‌افزاری تولیدات دایملر به توافق رسیدند. کارشناس موسسه اورکر ISI لندن در این خصوص گفت: «هزینه این فراخوان برای دایملر کمتر از ۱۰۰ میلیون یورو (۱۱۸ میلیون دلار) خواهد بود و با اجرای آن اعمال جریمه‌ها منتفی خواهد شد.» /دنیای اقتصاد

چراغ سبز به افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان

شورای رقابت مجوز افزایش ۵/۶ تا ۷/۱ درصدی قیمت محصولات سه شرکت خودروسازی ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو با قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان را از اول تیر صادر کرد. رضا شیوا، با اشاره به اینکه شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت را برای سال ٩٧ تأیید کرد، اظهار داشت: براساس محاسبات مرکز ملی رقابت میزان افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل که مشمول قیمت گذاری هستند اعلام شد. وی با بیان اینکه به طور متوسط خودروهای ساخت داخل شرکت ایران خودرو که مشمول قیمت گذاری هستند مجوز افزایش ۷/۱۸ درصد را دریافت کرده اند، افزود: برای خودروهای سایپا هم به طور متوسط افزایش ۷/۰۱ درصدی تعیین شده است. رئیس شورای رقابت گفت: در بخش خودروهای مدیران خودرو هم به طور متوسط افزایش ۵/۶۲ مورد تأیید مرکز ملی رقابت قرار گرفته است. شیوا در خصوص زمان اجرای افزایش قیمت ها اظهار داشت: از اول تیرماه امسال خودروسازان می توانند حداکثر به میزان درصدهای اعلامی قیمت محصولات خود را افزایش دهند. /مرکز ملی رقابت

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۴۰
خ
بدبخت کارمندان کارگران و بازنشستگان ایران که سال گذشته حقوقشان در اردیبهشت 96 که 1200000 بود معادل یک سکه بود و امسال ارزش حقوقشان 50% کاهش یافته و با کل حقوقشان تنها یک نیم سکه میخرند. چه کسی به وضع اسفناک مالی مردم باید برسد. باید سال اینده منتظر بود یک کارگر یا بازنشسته در سال98 با کل حقوقش یک ربع سکه بتواند بخرد . بمیرد.
یازنشسته وزارت امور خارجه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
به خدا قسم چنین ظلمی در تاریخ بشر کم نظیر است. مردم زیر بار گرانی له شدن
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
خیلی تلخه که پارسال یک سکه حقوق بگیری و امسال با وجود اینکه 15 درصد رفته روی حقوقت یک نیم سکه حقوق میگیری!!! به این میگن نابودی پول ملی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
شما ميتوانيد از آقاي جهانگيري هر چقدر ميخواهيد دلار٤٢٠٠ توماني بگيريد و در بازار٧٠٠٠ تومان بفروشد و جبران كسري حقوقتان شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
دولت روحاني چرا هيچ واكنشي به گرانيها نمي دهد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
آخرین نرخ ارزوسکه ساعت 14:30 چهارشنبه 23 خرداد
دلار 7200
یورو 8400
پوند 9500
دلارکانادا 5500
سکه 2600000 !!!!
شما همیشه بگویید افزایش سکه حباب وروانی است.به همین فکر باشید .خدا عاقبت نظام را بخیر کند.
نگران نباشيد اين دنيا رو مي خواهيد چيكار بفكر اون دنيا باشيد !!!!!! دخيل ببنديد مشكلاتتون حل ميشه .
بدبخت كارمند بدبخت كارگر بدبخت معلم و.... وخوشحال وسرمست دلالان
در علم اقتصاد انواع و اقسام اصطلاحات را شنیده بودیم اما قیمت روانی را تازه شنیدم فک کنم خود رییس سیف هم باورش نمیشه سکه شده 2500 م اواخر سال 95 ی سکه داشتم خریدم 1600م بعد از یکسال شد 2 میلیون الان هم شده 2500م در عرض یک سال سه ماه 900 ت اضافه شده وای خدا چه خبره
خودرو بی کیفیت زیر 4 5 میلیون تومان را اقشار ضعیفتر استفاده میکنند اقایان که ساعت وکفششان میلییونی است قطعا خودریشان سربه فلک میزند بدانید در هیچ جای دنیا شما امنیت امروز را ندارید ولو میلیاردر باشید
اقایون بهتر از خواب خرگوشی بیدار شید.با کلاهبرداری که شرکت مونتاژکاری ایرانی دارند 4چرخهاشون رو بیرون نمیدن وبه اسم دلال غیر مستقیم با سود چند میلیونی دارند میفروشند.
بهتره یه روانپزشک سکان اقتصاد دستش باشه تا شما
40تو این مملکت همه چی هر روز داره گرون میشه حالت روانی و حباب داره ولی هیچ وقت هم پایین نمیاد
تیم اقتصادی دولت ایران هیچ برنامه ای برای به کار گرفتن پولهای سرگردان نزد سرمایه داران بیکار ندارد . اگر در بافت فرسوده شهرهای بزرگ ، دولت و سرمایه داران به کمک همدیگر انبوه سازی کنند منافع بیشماری منجمله متعادل شدن قیمت سکه و ارزهای معتبر ، ایجاد اشتغال ، تنزل قیمت کاذب مسکن و صاحبخانه شدن اقشار متوسط خواهد داشت
متاسفانه حضرات بجای پذیرش اشتباهات فاحش وناکارآمدی تلاش مفتضحانه میکنند ضعفهای آشکارخودشان را توجیه نمایند روحانی در گفتگوی زنده اعلام میکند از بهمن واسفند دلاربه قیمت قبلی وارزان خواهدشد ارزش دلار به بالاترین حد ممکن میرسد یک بارتوجیه میکنند افزایش قیمت حبابی است وخلاصه برای توجیه عملکرد ناکارآمد خودشان به انواع توجیهات مشمیزکننده متوسل میشوند و متاسفانه وعده های سال 92 خودشان راهم بفراموشی میسپارند حتی بهبود اقتصادی بازنشستگان و خلاصه وضعیت اقتصادی کمرشکنی بوجود می آورند که بازنشستگان بگویند خدا پدر ومادر احمدی نژاد رابیامرزد
تحریمها رفع شد وقیمت جهانی نفت دوبرابر گردید و بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده آزاد وشد ومتاسفانه علی رغم وعده روحانی نه تنها کوچکترین بهبودی در وضعیت اسفناک اقتصادی بازنشستگان بوجودنیامد بلکه وضعیت اقتصادی آنان با عنایت به ناعادلانه بودن پرداختی بین بازنشستگان وقامات وکفاف نبودن هزینه های سرسام آورمایحتاج زندگی وضعیت اقتصادی آنان فلاکت بارتر گردید وحضرات هربار با توجیهات سعی نمودند ناکارآمدیشان را توجیه نمایند
بدبخت اون کسی که پولشو برای 15 درصد سود تو بانک گذاشته وبا تورم 100 درصدی در مدت کمتر از یک سال ضرر زیادی کرده وارزش پولش کم شده وبانک و وام گیرندگان سود پولشو بردن در این صورت وام گیرندگان نزول خوارند اصلا تمام این بانک ها راجمع کنند تا مردم گول نخورندو پولشون را تو بانک نزارند.
آقای سیف به مولا اسیر شده ایم . من کارم تاسیسات است . یک هفته است 4 پمپ نمبتونم بخرم . هیچ جا نه استعلام میدهد و نه پیش فاکتور نه حاضر است جنسی را بفروشد ! دوتا لوله کش داشتم هر دو را مرخص کردم تا تکلیفمان معلوم بشود چه خاکی باید بر سرمان کنیم .
گرانی روانی است نه مسئولان
توی این مدت نابسامان اقتصادی و قیمت ها تنها فرمایشی که از جناب سیف شنیدیم: حباب است. روانی است و .... . البته تجربه نشان داده که هیچ حبابی در کار نیست و این مسولان هیچ اطلاعی از وضعیت اقتصادی کشور ندارند.
ای کاش شهامت داشتید ونسبت به ناکارآمدی وبی کفایتی خودتان اعتراف وکنارمیرفتید وتوسل به توجیهات مشمیز کننده نمیشدید
بنام خدا- می شود از آقای سیف به خاطرکذبگویی شکایت کرد؟ دولت نمی خواهد از ایشان برای سلب اعتماد مردم از دولت شکایت کند؟ من شهروند باید به رئیس کل بانک مرکزی کشورم اعتماد داشته باشم یا نه؟ ایشان از سکه 1200000 تومانی می گویند سراب است و حباب ... ناتوان از درک شرایط و روند قیمت ها و لا غیر! مصلحت اندیشی کار ایشان نیست که بخواهد بیان واقع نکند.
سیف هر بار یک دروغ
مردم انقلابی هیچوقت به حرفهای سیف گوش نخواهند داد
آقای سیف همش بفرمائید روانیه.کار دلالهاست وحبابه و از این دست دلیلها و هیچ وقت هم نتونستید قیمتها رو به قبلش باز گردونید
این حباب قیمتها دربازار ناشی شستشوی صورت منتقدین درروز شنبه بعد از انتخابات است که این همه کف کرده وحباب ایجادشده وبازار را فراگرفته!!!
فروشنده اصلی و عمده دلار کیه؟
۱_ جمشید بسم اله
۲_ دولت
کاسب اصلی تحریم کیه؟
اصلاحطلبان بازنشسته به امید وعده سال 92 روحانی بهبود اقتصادی بازنشستگان در سال 92 به ایشان رای دادند ولی متاسفانه باوجود رفع تحریمها وافزایش قیمت جهانی نفت از45دلاربه 80دلار وآزادشدن اموال تملک شده ودرآمد سرشارازفروش سکه ودلار متاسفانه نه تنها وضعیت اقتصادی بازنشستگان بهبود نیافت بلکه با گرانی سرسام آور مایحتاج زندگی مردم خصوصا در سال 97 کمربازنشستگان زیرفشاراقتصادی خردشده ومتاسفانه پ
س ازگذشت 5سال روحانی به هیچکدام ازوعده هایش عمل ننموده
واقعا اگر مسئولین مالی و اقتصادی نه توانش را دارند و نه علمش را نیاز نیست مردم جبران بی سوادی و بی اطلاعی شما را بکشند
واقعا چرا رییس جمهور سیف ،وزیر صنعت ،بهداشت واقتصاد رو عوض نمی کنه.سوئ تدبیر دیگه از حد گذشته.
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
آخه خود رئیس جمهورم باید عوض بشه. البته مردم بهش
رای دادن و مقصر اصلی مردمند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
مردم فریب خوردن سرزنششون نکن
هرچند با کارنامه 4 سال اولش هم نباید بهش رای میدادیم
فکر می کنم بهترین راه نه عوض کردم وزیر و نه رئیس جمهوره بلکه عوض کردن خود مردم باشه. مگه مردم نهایتاًمقصر اعلام نمیشن؟....!!!!!
پس تکلیف خودروهای بیشتر از 45 میلیون چه می شود که بیشترین تولیدات خودروسازهاست؟ آیا خودروسازها دستشان در مورد افزایش قیمت آنها باز است ؟ لطفا اگر دوستان اطلاع دارند توضیح بدهند..تشکر
آخرین نرخ ارزوسکه ساعت 14:30 چهارشنبه 23 خرداد
دلار 7200
یورو 8400
پوند 9500
دلارکانادا 5500
سکه 2600000 !!!!
اگر به جای سیف بمب هیدروژنی هم رییس بانک مرکری بشود نمی تواند کاری از پیش ببرد .
آقای سبف استعفا بده ثابت کردی قادر به کنترل نرخ ارز نیستی و سیاستهای غلط بانکی وضعیت را به حد انفجار رسانده است
آری نمایندگان مجلس نماینده خودروسازان هستند تا نماینده مردم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل