بازدید 3589

لاگارد: ابرهای سیاه بر سر اقتصاد جهانی تیره تر شده اند

رییس صندوق بین المللی پول نسبت به تیره تر شدن ابرهای سیاه بر سر اقتصاد جهانی به دلیل بالاگرفتن تنش جنگ تجاری میان کشورهای بزرگ صنعتی هشدار داد.
کد خبر: ۸۰۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 12 June 2018

رییس صندوق بین المللی پول نسبت به تیره تر شدن ابرهای سیاه بر سر اقتصاد جهانی به دلیل بالاگرفتن تنش جنگ تجاری میان کشورهای بزرگ صنعتی هشدار داد.

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول گفت: از آنجایی که تهدیدات جنگ تجاری میان کشورهای صنعتی بزرگ جدی تر شده، ریسک های اقتصاد جهانی در حال افزایش است.

وی در کنفرانس خبری در برلین گفت: ابرهای تیره ای که تقریبا ۶ ماه پیش نسبت به پدیدار شدن آنها بر سر افق اقتصاد جهانی هشدار داده بودیم، در حال تیره تر شدن هستند. اظهارات رییس صندوق بین المللی پول به دنبال نشست ۲ روزه گروه جی ۷ به میان آمد که در آن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با بی محلی خود نسبت به متحدان ایالات متحده، آنها را شوک زده کرد.

ترامپ بعداز ترک این اجلاس در پیام توئیتری خود نخست وزیر کانادا را متهم به ضعیف و فریبکار بودن کرد. از طرفی هم لابی گروه جی ۷ برای گرفتن معافیت از تعرفه واردات فولاد و آلومنیوم ناکارآمد بود؛ ضمن اینکه ترامپ آنها را هم تهدید به قطع کامل تجارت کرد. آلمان و فرانسه از عقب نشیینی ترامپ برای حمایت خود انتقاد کردند و به همراه بریتانیا از حمایت گروه جی ۷ تاکید کردند.  

لاگارد بدون نام بردن از ترامپ گفت: ریسک های ناشی از سیاست حمایتی در هفته های اخیر افزایش پیدا کرده است. رییس صندوق بین المللی تصریح کرد که بزرگترین و تیره ترین ابر بر سر اقتصاد جهانی، خطر بدترشدن اعتماد با در پیش گرفتن تلاش برای به چالش کشیدن مسیر انجام تجارت است که در آن روابط مدیریت شده و در این مسیر چندین سازمان در حال ایفای نقش هستند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که اقتصاد جهانی در سال جاری و آیند میلادی ۳.۹ درصد رشد خواهد داشت که سریع ترین ضرب آهنگ رشد از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد محسوب می شود و از طرفی هم در فراسوی این افق، افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی، کمرنگ شدن بسته محرک مالی در ایالات متحده و تداوم کاهش تدریجی رشد اقتصادی چین می تواند اقتصاد جهانی را تضعیف کند.

بر پایه این گزارش، ۱۸۹ کشور عضو صندوق بین المللی پول هستند و در زمان جنگ جهانی دوم برای نظارت بر روی نظام پولی بین الملل و ارتقاء سیاست های بازار آزاد که به رشد اقتصادی منتهی شود، این نهاد بین المللی تاسیس شد و آمریکا بزرگترین سهام دار فعلی صندوق بین الملی پول است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر