بازدید 35300
هزار و دویست و چهل و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

سیف: گرانی سکه، روانی است/دادستان اهواز: حاتم مرمضی عضو داعش بود و در سوریه کشته شد /کنایه زائری به اظهارات امام جمعه اصفهان: شما كارت را درست انجام بده، مردم شنبه هم می‌آیند/هنوز به مشایی تفهیم اتهام نشده است

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: زشت است شهری مثل اصفهان آب نداشته باشد/برخی مسئولان پیاده نظام دشمن هستند/مخالفت با پخش زنده جام جهانی در پارک‌های کرج و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۰۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 12 June 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جریان احمدی نژاد را فاقد دانش و عقلانیت است

حجت‌الاسلام محسن غرویان درباره اظهارات احمدی‌نژاد که مدعی شده می توانسته شش ماهه کل تحریم ها را بردارد و تحریم های کنونی نتیجه کار حسن روحانی در مذاکرات دولت اصلاحات با اروپایی هاست و ربطی به دولت نهم و دهم ندارد، اظهار کرد: تحلیل های احمدی نژاد را قبول ندارم، احمدی نژاد و جریان فکری اش خودش را در 8 سال ریاست جمهوری نشان داد و مردم از او شناخت پیدا کردند.

به گزارش خبرآنلاین، غرویان جریان احمدی نژاد را فاقد علم، دانش و عقلانیت خواند و گفت: احمدی نژاد فردی با شعارهای توخالی است و مردم ماهیت شخصیتی او را فهمیده‌اند. این شعارهای احمدی نژاد نیز توخالی است، نوعی حرف های پوپولیستی برای جلب افکار عمومی است که به نظرم نتیجه ای ندارد. در مقابل، روحانی براساس نگرش دیپلماتیک و واقعیت های عالم سیاست حرکت می کند، نتیجه انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نیز نشان داد که مردم با شناخت به گفتمان اعتدال رأی دادند و تداوم این گفتمان را مصلحت کشور می‌دانند.

وزیر آموزش و پرورش: حسینیه کنار مدرسه روستایی سرویس بهداشتی داشت، مدرسه نداشت

بطحایی، وزیر آموزش و پرورش: بازدیدی از یک مدرسه در روستایی داشتیم که متأسفانه سرویس بهداشتی هم نداشت. در حالی که در کنار مدرسه حسینیه‌ای با امکانات بهداشتی وجود داشت که سالی چند مرتبه در آن گشوده می‌شد؛ چرا نباید این امکانات در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد؟

پارلمان اصلاحات نهاد بالادستی اصلاح‌طلبان می‌شود

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری نائب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره فعالیت‌های این شورا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شورای سیاست‌گذاری تعطیل نشده و ان شاءالله به زودی کارش را شروع می‌کند. موسوی لاری درباره طرحی که اخیرا در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با عنوان "پارلمان اصلاحات" به تصویب رسید، اظهار داشت: این پارلمان در حقیقت یک تشکیلاتی است که بعد از شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری به‌ عنوان نهاد بالادستی شورا کارش را شروع می‌کند. وی درباره احتمال تغییر درساختار شورای سیاست‌گذاری گفت: ممکن است برخی تغییرات حاصل و به اعضای شورای سیاست‌گذاری اضافه شود./ تسنیم

هنوز به مشایی تفهیم اتهام نشده است

علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد درباره وضعیت اسفندیار رحیم‌مشایی می‌گوید که هنوز به او تفهیم اتهام نشده است. او با تأکید بر این موضوع که سوزاندن حکم بقایی جلوی سفارت انگلیس نمی‌تواند مصداق اقدام علیه امنیت ملی باشد بیان می‌کند که حتی اگر چنین باشد هم باید پس از تفهیم اتهام مشایی را آزاد می‌کردند. وی گفت: اتهامی که به آقای مشایی تفهیم شده، این است که ایشان حکم صادره در دستگاه قضایی، علیه آقای بقایی را در برابر سفارت انگلیس آتش زده و این کار نیز، اقدام علیه امنیت ملی تلقی شده است. با فرض محال که اقدام ایشان مصداق مجرمانه داشته باشد، بازپرس باید آقای مشایی را پس از تفهیم اتهام، آزاد می‌کرد و پرونده مربوطه را به دادگاه می‌فرستاد اما از آنجا که در پرونده‌های سیاسی معمولا اراده‌ای فراتر از نظر بازپرس و قاضی دخالت دارد، معلوم نیست که به کدام دلیل قانونی ایشان را قریب سه ماه است در زندان نگه داشته‌اند. البته شنیده ام که اتهامات جدیدی را هم در دوره زندان به ایشان نسبت داده‌اند اما آقای مشایی در رویکردی منطقی و قانونی، از پاسخگویی به آنها اجتناب کرده است./ اعتمادآنلاین

دادستان اهواز: حاتم مرمضی عضو داعش بود و در سوریه کشته شد


حسینی پویا در رابطه با شایعه فوت حاتم مرمضی در زندان اهواز گفت: این فرد به داعش پیوسته و بر اثر درگیری با سایر عناصر تکفیری درسوریه کشته شده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در گفت و گو با میزان خبر کشته شدن حاتم مرمضی در زندان یا بازداشتگاه را کذب محض عنوان کرد و گفت: این فرد به گروه تروریستی داعش پیوسته بود و بر اثر درگیری با سایر عناصر تکفیری در سوریه کشته شده است وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده هیچ گونه دستوری از سوی دادستانی مبنی بر دستگیری این فرد صادر نشده بوده است بر اساس این گزارش، چندی قبل خبری مبنی بر کشته شدن این فرد در زندان اهواز منتشر شده بود.

در کشور فساد هست و زیاد هم هست

علی‌بختیار، نماینده گلپایگان و خوانسار گفت: در کشور فساد هست و کسی نفی فساد نمی کند اما دو ویژگی وجود دارد. یکی اینکه فساد در کشور ما سیستمی وشبکه ای مثل عربستان یا رژیم پهلوی نیست که در یک خانواده از بالا تا پایین فساد وجود داشته باشد. حتی در دولت آقای احمدی نژاد بحث مافیای نفتی مطرح شده بود بنده آن زمان در سازمان بازرسی کل کشور بودم و با بررسی‌های که کردیم پرونده های متعدد فساد نفتی پیدا کردیم اما چیزی به عنوان شبکه ومافیایی نفتی وجود نداشت.مساله بعد این است که شاخصی در جهان وجود دارد که این شاخص فساد در کشورهای را ارزیابی می‌کند. در این شاخص از مردم سؤال می‌شود به نظر شما آیا فساد در کشور وجود دارد یا خیر؟ شاید هیچ کدام از ما به پلیس رشوه نداده باشیم امااز هر کسی سؤال شود آیا پلیس رشوه می گیرد می گوییم بله پلیس رشوه می گیرد. چرا این اتفاق می افتد چون ادراک و احساس فساد در کشور ما بیش از آن چیزی است که اتفاق می افتد و به همین دلیل رتبه جهانی ما حدود 140 است. کشور ما در موضوع فساد در جهان وضعیت خوبی ندارد. در مصاحبه‌ای این موضوع را توضیح دادم. در واقع آن مسأله‌ای که در اذهان عمومی در مورد فساد وجود دارد با واقعیت جامعه فرق می کند. یک بخش از حقوق های نجومی مربوط به پزشکان و متخصصان بود./ قانون

سیف: گرانی سکه، روانی است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این مطلب که «گرانی سکه ، روانی است که به تدریج برطرف می شود»، گفت: بابت تعادل عرضه و تقاضای بازار سکه مشکلی نداریم ضمن اینکه منابع کلان بانک مرکزی هم وضع مطلوبی دارد. او پیش از این در مورد دلار، آنهم در ایامی که نرخ آن در بازار کمتر از 4 هزار تومان بود، همین جملات را بیات کرده بود. ولی الله سیف در حاشیه نشست بررسی گزارش عملکرد توسعه اشتغال روستایی و عشایری در جمع خبرنگاران گفت: واقعیت این است که در پیش فروش سکه ۷ میلیون سکه به فروش رفت که این سکه های پیش فروش شده به سرعت به بازار می‌آید. وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در عرضه سکه نداریم گفت: به نظر می‌رسد اتفاقات به وجود آمده بیشتر عامل روانی دارد که به تدریج می‌تواند برطرف شود. رئیس کل بانک مرکزی افزود: البته شرایط بین المللی، مسائل روانی و بزرگ نمایی برخی مسائل که ریشه واقعی ندارد توانسته چنین اثری در بازار ایجاد کند که البته محدود به طلا هم نیست. در برخی کالاها هم چنین وضعی به وجود آمده که بیشتر جنبه روانی دارد. سیف در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بانک مرکزی هر اونس طلا را ۷۲ دلار گرانتر از قیمت جهانی عرضه می‌کند، گفت: چنین مطلبی صحت ندارد.

انتخابات ٩٨ و ١٤٠٠ وسط میدان می آییم

مرتضی آقاتهرانی گفت: به هر حال ما هم مثل آدم‌های دیگر در انتخابات شرکت می‌کنیم و قبول داریم که باید در این مسائل ورود داشته باشیم و باید وسط میدان بیاییم. درواقع در جلسات درون‌گروهی‌مان درمورد مسائل و موضوعات روز بحث و تبادل نظر می‌کنیم که طبیعتا یکی از این مباحث همین موضوع انتخابات است. قرار نیست شب انتخابات به یاد آن بیفتیم.وی در پاسخ به این سؤال که نکته دیگر اینکه احزاب معمولا درباره موضوعات روز موضع‌گیری می‌کنند، اما مدتی است که خبر خاصی از جبهه پایداری به عنوان یک تشکیلات سیاسی نمی‌شنویم؛ علت خاصی دارد، گفت: اتفاقا همین چند وقت پیش درباره یکی از مسائل بیانیه دادیم اما به طور کل چندان علاقه نداریم سر و صدا کنیم. کارهایی که انجام می‌دهیم درچند جهت پیگیری می‌شود. اول ارتباط با شهرستان‌ها است که سعی داریم این ارتباط را وسعت بخشیده و ساختار و سازمان درونی جبهه را منسجم‌تر‌سازیم. اقدام مهم دیگر جبهه پایداری مسائل و اقدامات فرهنگی است که در این مورد نیز چندان بنا نداریم سر و صدا کنیم؛ چرا که خیلی‌ها قربت‌الی‌الله همین که متوجه شوند ما کاری می‌کنیم، اقدام می‌کنند به حمله کردن به ما. چه ضرورتی دارد که دیگران را تحریک کنیم؟ در نتیجه کارهایمان را آرام‌آرام پیش می‌بریم و انتخابات هم یکی از وظایف ماست که باید نسبت به آن حساسیت داشته باشیم که داریم./اعتماد آنلاین

اصلاحات در ۱۴۰۰ از عارف حمایت می‌کند

سیدحسن رسولی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس دولت اصلاحات مبنی بر اینکه عارف اصلاح‌طلب‌تر از روحانی نیست، اظهار کرد: نمی‌پذیرم که اظهارات اخیر منتسب به رئیس دولت اصلاحات درباره رئیس فراکسیون امید مبنی بر این که عارف اصلاح طلب تر از روحانی نیست از زبان خاتمی بیان شده باشد، چون چند شب پیش نزد ایشان بودم و کلا نمی‌پذیرم که وی چنین رویکردی درباره رئیس فراکسیون امید داشته باشد. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 در نهایت از جهانگیری حمایت می‌کنند یا عارف در پایان خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند، چون جهانگیری و عارف در نسبت حمایتی که در دو انتخابات اخیر با روحانی داشته‌اند، تفاوت کارکردی ندارند ، چرا که اگر در سال 92 عارف کناره‌گیری نمی‌کرد، یقینا روحانی نمی‌توانست بیشتر از یک درصد آراء را کسب کند، در سال 96 نیز با توجه به تدارکی که جریان رقیب علیه روحانی دیده بود، اگر ورود تجهیز شده جهانگیری نبود، چه بسا نتیجه انتخابات مانند سال 92 غیر از آن چیزی می‌بود که رقم خورد؛ بنابراین، در سال 92 حمایت تاریخی محمدرضا عارف عامل اصلی پیروزی روحانی بود./ باشگاه خبرنگاران

مخالفت با پخش زنده جام جهانی در پارک‌های کرج

عضو شورای شهر کرج گفت: با مخالفت شورای تأمین استان امکان پخش بازی‌های جام جهانی از تلویزیون شهری مقدور نیست. اکبر سلیم نژاد اظهار کرد: با وجود دریافتِ مجوزهای لازم از نیروی انتظامی برای پخش بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه در پارک‌های کرج، شنیده شده که عصر روز گذشته (21 خرداد) شورای تأمین استان در جلسه‌ای مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده که در این صورت پخش بازی‌ها منتفی خواهد شد.

برخی مسئولان پیاده نظام دشمن هستند

دبیر کل جمعیت رهپویان گفت: بهترین اقدام در مواجهه با توطئه دشمنان در دلسرد کردن مردم این است که مسئولان به تحلیل واحد در مسائل سیاست خارجی و داخلی، حقوق بشر و فرهنگی برسند، وجود تحلیل واحد دشمن را در رسیدن به اهداف خود در کشور ناامید می‌کند. پرویز سروری با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای دلسرد کردن مردم از نظام بیان داشت: برخی مسئولان با بعضی اظهارات و اقدامات‌شان به تعبیری پیاده نظام دشمن هستند و با رفتارهای خود مردم را نیز دچار چنددستگی می‌کنند.

کنایه زائری به اظهارات امام جمعه اصفهان: شما كارت را درست انجام بده، مردم شنبه هم می‌آیند

حجت الاسلام محمدرضا زائری در پاسخ به سخنان امام جمعه اصفهان نوشت: تهديد لازم ندارد، توپ و تشر نمي خواهد، شما كارت را درست انجام بده، شما جذاب و دلپذير باش، شما اصل جنس باش، شما فقط بويي از نماز جمعه پيغمبر داشته باش، جمعه كه سهل است، مردم شنبه تا پنجشنبه هم مي آيند! آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان اخیرا گفته بود: روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی اعتنایی نمازجمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد.

زشت است شهری مثل اصفهان آب نداشته باشد
نماینده مردم اصفهان گفت: بعضی از منازل در اصفهان آب برای دستشویی و حمام رفتن ندارد این برای نظام زشت است که شهری نظیر اصفهان که دنیا آن را با رودخانه‌هایش می شناسد آب نداشته باشد. حسن کامران در تذکر شفاهی در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: چندین بار در رابطه با مسأله آب کشاورزی تذکر دادم. آب کشاورزی که به جای خود، راجع به آب شرب اصفهان نیز چند بار تذکر دادم. در ده روز گذشته که در اصفهان بودم بعضی از منازل حتی آب برای دستشویی و حمام نداشتند این برای نظام زشت است که شهری مانند اصفهان که دنیا آن را با رودخانه می‌شناسد آب نداشته باشد. وی در ادامه گفت: پل‌هایی که در اصفهان وجود دارد روی شن است و وقتی آب نباشد پل‌ها نیز آسیب پذیر می‌شود. رئیس مجلس نیز جلسه ای در این زمینه تشکیل داد که خروجی نداشت. دو ماه نیز تمام شد من خواهش می کنم تا جلسات آب مستمر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۰۶
رود دز تو دزفول و کارون تو اهواز آب ندارن کسی حرفی نمیزنه... اونوقت اونا آب زاینده رود (که اونم اصلش از کارونه) رو تو ذوب آهن مصرف میکنن یه چیزی هم طلبکارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
کل مصرف آب توی صنعت به ۳درصد نمیرسه .و اگر هم به نظر شما اینایی که طلبکارن دارن آب رو توی ذوب آهن مصرف میکنن و به این دلیل آب ندارن پس به همین دلیل که شما میگی لطف کنید آب رو توی فولاد خوزستان مصرف نکنید تا دزفول و اهواز هم بی آب نباشن.
ضمنا آبی که توی زاینده رود جاری میشد مازادش میرفت توی تالاب گاوخونی ولی الان اصلا دیگه آبی توی زاینده رود نیست که مازادش بره توی گاوخونی ولی الان کارون میریزه توی اروند و بعد به خلیج فارس،حالا اگه این آب شیرینی که میریزه توی خلیج فارس برای مصرف شرب آدمها استفاده بشه اشکالی داره یا به نظر شما باید این آب بریزه توی خلیج و شور بشه و بعد از صرف هزینه شیرین سازی بشه و مصرف بشه،
البته با طرز فکر بعضیا اصلا نباید شیرین سازی هم بشه
تابناک بازم سانسورکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
آقایون به چسبید به حرف امام جمعه
چکار دارید به گرونی و ارز و بی برنامگی در اب و غیره؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
شرکت نایک و ورزش غیر سیاسی.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
ناشناس ۲۲:۵۰
حداقل برو کمی مطالعه کن، نقشه رو ببین تا بفهمی
دزفول شمال اهواز هست و آب از دزفول میاد اهواز
نکنه شهر شما آب سربالا میره؟! الان دو تونل کوهرنگ تقریبا مساوی آورد زاینده رود دارن از کارون آب برداشت میکنند، تونل سوم رو هم که راه انداختید! دیگه چرا حرف میزنید؟!
شما برو از اون آب شیرینی که میگی میریزه توی دریا یه لیوان مصرف کن تا بهمی آب شور دریا وارد رودخانه شده و تا نزدیکی اهاوز رفته! تمام نخلستان های جنوب بخاطر همین آب شور داره از بین میره!
اول فکر کن بعد حرف بزن!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
در پاسخ به برادر ظاهرا اصفهانی . اگه شما بذارید آب دز و کارون به خوزستان برسه هم برای شرب و کشاورزی آب هست هم برای فولاد. ولی مشکل ابنه که آب خوزستان از کشاوزان خوزستانی دریغ می کنند اما در اصفهان باش برنج می کاردند و در کرمان باغ پسته..
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
با اینکه به صورت تصادفی مطالعه کردم
پاسخ ناشناس 22:50 واقعا کامل و جامع بود احسنت !
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
متاسفم برای این کشور که شهر های ساحلی خود را رها کرده است و دارد شهر های کویری مانند اصفهان را آنهم با پول نفت و آب خوزستان آباد میکند
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
آقاجان ما حاضریم آب کارون به دریا بریزد ولی دست در طبیعت آن نبرند و به کویر منتقل نشود که فردا خوزستان خشک شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
ناسا سال 2012 این پیش بینی رو کرده بود ولی مسئولان وقت گفتند که اینا همش سیاسی هست و هیچ کار نکردن تا اینکه از این به بعد مردم خودشان احساس میکنند که واقعا دیگه دوره خشکسالیه
سیامک
| Germany |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
آب زاینده رود از کارون نیست مطالعه کن نظر بده
ناشناس
| France |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
تمامی این حرفهایی که میرنید به دلیل عدم اگاهی و عدم داشتن دانش کافی در این زمینس. طبق اظهار نظر و آمارهای رسمی منتشر شده ۷۵ درصد از آبهای روان صرف کشاورزی سنتی و کم بازده میشه. حدود ۱۵ درصد صرف مصارف خانگی و حدود ۱۰ درصد صرف صنعت میشه. حالا ذوب اهنی که خودم کار کردم چطور اون ۷۵ درصد را مصرف میکنه؟؟؟
تکلیف اون موتورهای کف کشی که در طول مسیر زاینده رود در استان چهارمحال بختیاری به صورت غیر قانونی گذاشته میشه تا آب را به تپه های اطراف برای کاشت هلو و گردو برده بشه چیه؟؟؟؟؟؟
از طرف دیگه حدود ۷۰ درصدصنایع اصفهان دست عزیزان چهارمحالی و خوزستانی هست واین عزیزان در این صنایع مشغول
کارند.چرا وقتی هیچ اطلاعی ندارید اظهار نظر اونم ازنوع مقرضانه و متعصبانه میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
ناشناس۱:۳۰،شما که توصیه به مطالعه میکنی اصلا مطالعه کردی ببینی ناشناس۲۲:۵۰منظورش از صحبت در مورد دزفول و اهواز چی بود که الان داری با احساس دانایی این جوابو بهش میدی.وقتی سطح مطالعه شما و بقیه ما مردم در این حد باشه نبایدم توقع وضعیت بهتر از این رو داشته باشیم
شما که توصیه میکنی اول فکرکن بعد حرف بزن لطف کن اول باتمرکز بخون بعد فکر کن بعد حرف بزن.
تابناک لطف میکنی؟؟؟
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
دوست عزیز اصفهانی
ما هم متاسفیم از بی آبی زاینده رود و کم آبی اصفهان.مدل توسعه و مدیریت آب در کل کشور فاجعه است در اصفهان هم نادرست.اینکه در کویر اصفهان فولاد مبارکه را دایر کردند و ول کن توسعه فازهای متعدد بعدی اون هستند،مطمئنا غلط بود و هست.اینکه زمان رژیم قبل فولاد خوزستان را در کنار کارون پر آب دایر کردند درست بود و هست.شرکت فولاد خوزستان طرح توسعه خود را کنار دریا انجام میده (فولاد شادگان) اما هنوز ما داریم با رانت تو کویر فولاد سازی و گندله سازی و ... را احداث میکنیم.خب جواب این بی تدبیری را که نباید با تخریب جلگه حاصلخیز خوزستان بدهد.
شما هم اطلاعاتتون راجب به مصرف آب غیر شرب در بالادست اصفهان اشتباه است.هنوز که هنوزه دارن کشاورزی میکنند.آبی هم که از اهواز رد میشه به سمت اروند شور آبه های نیشکر و فاضلاب های بالادسته عزیز.کارون خشکه.حالا اگه میخواید این آب جوی مانند کارون را هم ببرید،ببرید بهر حال دولت مدتهاست کاری به خوزستان نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
سلام
عزیز ناشناس برای اطلاع شما عرض میکنم اولا باید خروجی اب رودخانه های ابریز خلیج فارس دارای دی بی باشند که اب شور دریا زمینهای جلگه خوزستان وثروت کشور را شور نفرمابید.پس هیچ منتی بقول رییس محیط زیست برای دادن حق ابه رودخانه کارون از جنبه محیط زیستی وجود ندارد.اما صنعت شما احتمالا اضصفهانی عزیز با لابی شدید مبارکه وکلی صنایع اب بر را به کویر اصفهان بردید وانموقع همه چی عالی بود .همان زمان دلسوزان صحبت کویری اصفهان واب را کردند ولی لابی شما انان را خفه کرد.زندگی کشاورزان ابادان وخرمشهر ومیلیونها نخل از بین رفته وشما در فکر جاری بودن زاینده رود هستید که عصرها دوستان لب رودخانه به تفرج بپردازند.توسعه صنعت اب بر در یزد واصفهان وقم خیانت خیانت به اینده این مملکت است.تمام اب سرمنشاهای کارون را برای اصفهان ببرید باز هم 5 سال دیگه بازم مشکل دارید.رشد صنعت وکارخانه در مناطق کویری همراهش جمعیت وتشدید نیاز اب را خواهد داشت.کمی عاقلانه فکر کنیم این راهکار علمی دارد .در هیچ جای دنیا برای بردن کارخانه فولاد در منطقه کویری لابی نمی کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
تحلیلتون تا حدی درسته ، اما نباید جلوی ورود آب شیرین به خلیج فارس گرفته بشه ، این سوال من بود همیشه ، اما جوابی پیدا نکردم و فهمیدم جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا باعث شوری بیش از حد اون و بهم خوردن اکوسیستم میشه ، مدیران دولتی ما حتی اگر هم بخواهند کارشناسان متخصص رو بیارن ، همین امروز هم دیره ، متاسفانه کوچیک و بزرگ به فکره فرار از مملکت هستن ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
برای طرز تفکر برخی از دوستان باید تاسف خورد. چرا دارید این گونه نژاد پرستانه و قومی قبیله ای حرف میزنید. این تفکربویتفرقه و تجزیه میده . اگه تفکر مااین باشه دیگه ایران یکپارچه خبری نیست. آب یه سرمایه ملیه و متعلق به هیچ استانی نیست و باید هرجا که هست درست مصرف بشه. ازبیلیاقتی مسئولین و کمی هم کاهش بارندگی الان به اینجا رسیدیم. شما می گید آب ما میره اصفهان. اصفهانی ها میگن تعداد زیادی از اهوازی ها و خوزستانی ها و بختیاری ها به اصفهان مهاجرت کردند . لطفا اتحاد خودتون را از دست ندید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
همین الان که شکر خ ا داره خاکی که فقط تو خوزستان چند سال ایجاد شده بود به همه ایران میرسه و همه جا کم کم غیر قابل سکونت میشه سر همین انتقال اب و بی برنامگی اب ماهشهر ابادان اهواز و ... که نصف اقتصاد ایران و میچرخونن بو لجن میده دیگه
سیف هر چی میگه عکسش درسته!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
راستی روحانی چند وقته دیگه گفتگو تلویزیونی نمیزاره. دلمون واسش تنگ شده. وزیر پزشکانش رو هم بیاره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
دلار7000تومان هم توهم است
جدیدا پشیمون
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
بله ما مردم را روانی کردید
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
پس یعنی روانی نیست
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت بزرگترین کاسب تحریم
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
منتظر ابتکار جدید آقای سیف باشید . جیره بندی ارز برای کالاهای وارداتی و( ارز متقاضی )فعلا ۶۵۰۰ تومانی جهت واردات
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
پیشنهاد میکنیم تا اوضاع بدتر از این نشده تیم اقتصادی دولت تغییر کند در غیر اینصورت شاهد گرانی افصار گسیخته ای خواهیم بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
آقای سیف همه چیزو همه کس روانی چه دلار چه سکه ولی شما اون بالا نشستی و بهتر هست که فکری بکنی اینها دلیل نشد ، کنترل را تو دستتان بگیرید
لک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
بی سواد اگه این اب به خلیج فارس نریزه اب شور پیشروی میکنه در ضمن دیگه اب هم نیست که بره و تو خلیج بریزه تمام نخلستانهای ابادان خرمشهر دارن خشک میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
چناب سیف زندگی مردم را به بازی گرفته اید
سعیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
همیشه برایم این سوال بوده که آیا در این مملکت قحط الرجال است که این آقا را در راس بانک مرکزی گذاشته اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
لابد افزایش قیمت دلار ، مسکن ،ماشین و....همه جنبه روانی داره...بله آقای سیف؟؟؟!!!
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
قيمتها و مردم رواني هستند و ايشان و كاملا سالم و شاداب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
جناب صیف میدانی سرمایه مردم راباخاک یکسان کردی؟
دعا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
پروردگاراااااااااااااااااا
در این ماه عزیز
دعا میکنیم
که ارزانی روانی را بر ما حاکم نما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
من تعجبم که ،کی سیف رو به روحانی توصیه کرده که روحانی با تمام شجاعتش نه جرأت میکنه بهش ایراد بگیره نه جرأت میکنه برکنارش کنه.فقط در بعضی سخنرانی ها جرأت میکنه اونهم به صورت تلویحی و کلی گلایه ای بکنه.!!!من تعج
و گر نه قدرت تخریب اموال مردم متوسط به پایین آقای سیف از قدرت زلزله ی ده ریشتری هم بالاتره.
بزرگترین خدمت را در بسته های به ظاهر حبابی به یک عده کرده .
بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
جناب سیف گرانی بیش از صد در صد انسولین تزریقی با بیمه و گرانی بیشتر اقلام دارویی بیماری های خاص و
مایحتاج مردم مانند گوشت و مرغ و میوه مردم رو روانی کرده این را چه می گویی بسه شعار بسه فرافکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
یا عرضه کنترل بازار ارز و طلا را ندارید یا خودتان دستی در این کار دارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
گرانی سکه روانی است
گرانی ارز روانی است
گرانی خودرو روانی است
گرانی مسکن روانی است
گرانی گوشت روانی است
شمارابخدابآین حرفهاروی زخم مردم نمک نپاشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
قیمتهای امروز چهارشنبه 23 خرداد:
دلارآمریکا 7150
یورو 8360
پوند 9500
سکه 2550000
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
چرا فکرمیکنید آقای سیف میتواند کاری بکند ؟
جناب سیف فقط سکوت کنیدلطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
و یه خورده هم شرمندگی واسه کاری که با پول ملی کرده
محمد
| United States |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
اشتباهي منفی دادم دستم خورد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
همه را روانی میدونه غیر اون سیستم مریض بانک مرکزی
قیمت ۱۵۰۰ سکه را روانی میدونست بعد چند ماه رسیده به ۲۵۰۰ بازم روانی میدونه
فکر کنم کلا تو توهم زندگی میکنن
خب آقای سیف، از فردا سکه را هم تک نرخی کنید و آقای جهانگیری هم مردم را قانع می کنند و بعد می رسیم به تک نرخی کردن کش تنبان و سنجاق قفلی و غیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
دیگه تنبانی تنمون نمونده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
خدایا عمر ما که به فلاکت گذشت به بچه ها مون رحم کن ..
گرانی ها در اینجا همش تاثیر روانیست چون شماها روانی واسه مردم نگذاشید با اینهمه ناتوانی و اختلاس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
فساد و اختلاس مملکت را داره از هم می پاشه و هیچ مسئولی در ایران این را نمی خواد قبول کنه.اکثر مردم بد بین شده اند.باید یه حرکت انقلابی اتفاق بیافته و مفسدین را مثل اول انقلات اعدام کنند و اموالشون را مصادره نمایند. دیگه جای گذشت وو مماشات را مفسدین نیست . باید محاکمه بشوند تا برای همه درس عبرت بشه.تا مردم متوجه نشوند که قانون برای همه یکسان اجرا میشه وضعیت مملکت بهتر نمیشه و چه بسا چند سال آیند با هرج و مرج عمومی مواجه بشیم.
آقای طباطبائی،امام جمعه محترم، فکر نمی کنید عدم شرکت در نماز جمعه که خیلی هم به آن سفارش گردیده ،نتیجه عملکرد خود شما باشد،خداوند رحمت کند حضرت آیت الله طاهری را،ایشان جاذبه عمیقی داشت ونماز جمعه اصفهان زبانزد بود،چه شد؟باید درد جامعه را شناخت ،اگر یکی از انتقادهای که چند روز پیش در محضر رهبر معظم از طرف دانشجوها ایراد گردید ،جنابعالی بودید تحمل می کردید؟،آیا تعداد روحانی اصفهان همانهایی هستند که هر هفته شرکت می کنند؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
احسنت به حجت السلام زائری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
نمیشه مردم را با ارعاب ترساندن از ویرانی خانه بر سرشان به نماز جمعه کشاند. نماز جمعه را برای مردم جذاب کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
با حرفای شما موافقم بخصوص اون قسمت که درموردجلسه دانشجوها با آقای خامنه ای بود.اما ضمنا اینو هم درنظر بگیرید که امام جمعه اصفهان این خبرو تکذیب کرده ولی معمولا این جور خبرها تازگیها زیاد منتشر میشه و خیلی سروصدا میکنه ولی وقتی تکذیب میشه هیچ کدوم از اونایی که اصل خبرو منتشر کردن تکذیبیه رو منتشر نمیکنن.
به نظر شما این نوع خبررسانی دلیل خاصی نداره،
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
این حرفا حاشیه ایه تابی
سکه ۲۵۰۰ رو هم رد کرد
چرا از دادستان نمیخواهی وزیر اقتصاد را به دادگاه احضار کنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
دفتر امام جمعه اصفهان صحبت های منتسب به امام جمعه رو تکذیب کرد. متاسفانه یه عده برای خودشیرینی حاضرن همه رو تخریب کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
تابناک کمی هم به فکر آخرتت باش

به قول برنارد شاو انگلیسی :
دوست دارم وقتی در گور می خوابم ایمان کسی را متزلزل نکرده باشم.
ناشناس
| Canada |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
بله ایش گاهی یک حرفهایی می زنند بعد دفترشان تکذیب می کند در مجموع نماز جمعه اصفهان هیچ جذابیتی ندارد علت عدم شرکت مردم همین است یک عده افراطی جمع می شوند به دیگران توهین میکنند میروند تا هفته بعد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
بعد از مرحوم طاهری خرم آبادی اصفهان امام جمعه مردمی و منطقی به خود ندید. البته در اکثر شهرها هم اینجوری بوده. اینه که مردم و جوانان از این اجتماع اسلامی دلزده شدند چون هم جناحی است هم مشکلی حل نشده و بر دانش و تقوایشان اضافه نمی گردد.
ناشناس
| United States |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
خونه شما مسئولین رو باید چه کار کرد با این سوء مدیریت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
خراب شدن سقف خونه حتما نباید فیزیکی باشه عملا الان حضرات در حال خونه خراب کردن مردم بی نماز و از نماز جمعه بریده ایران هستند
همه چی روانی هست فقط سکه نیست ،گوشت خودرو ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
مردم هم روانی شدن به خدا
هنوز موندم سیف با این همه ویرانی که به ایران تحمیل کرده برکنار نمیشه!
پاسخ ها
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
قراره سفير ايران تو ژاپن بشه خخخخخخ
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
حتما سفارش شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
نه . هنوز جاهای هست که خراب نشده .من و تو نمی دانیم .سیف و بطحایی و ...باید همه جا را خراب کنند.
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
چون کسری بودجه دولت رو به خوبی پوشش میده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
سیف چه کاره است مسبب ویرانی بی سابقه دولت روحانی است .
نکته بعدی اینکه مگر دولت روحانی از انتصاباتش کار میخواد یا خوب و بدش مهمه ...همین که با این پستها معاملات و نیات سیاسی و بعضا اقتصادیشون حاصل بشه کفایت میکنه مگر اینکه اون لابی پشت افراد خودش بخواد مهرشو عوض کنه ... روحانی کاره ای نیست
فعلا که امام جمعه اصفهان تکذیب کرده این سخنان را.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
صدا و تصویرش حتماً موجود است. کمی صبر کنید چند روز دیگه همه روش میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
شیطنت رسانه ای بی تاثیر نبوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
جدیدا مد شده یک حرفی می زنند، بازخورد منفی می گیرند زود تکذیب می کنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
اقای زائری گفتند صحت خبر را چک کردم
واقعا اقای سیف فکر کرده امروزه با وعده های حباب است؟؟؟!!! میتواند اشوب بازار ارز و سکه را کنترل کند؟؟؟!!! باعث این وقایع تصمیمات ایشان در بازار سرمایه است .از روزی که سود بانکی را بدون مطالعه تاثیرات مخرب ان اجرایی نمود .بدبختی در بازار ارز و سکه و مسکن و... شروع‌شد.پس‌اقای سیف بهتر است که کمتر اظهار نظر گفتاری کنید؟؟درمان این بیماری وعده های توخالی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
اره اگر توی این کشور تصمیم گیر سیف باشد شما راست میگید ولی یادمان میره که توی این چندسال چقدر علیه ریس بانک مرکزی برای کاهش سود بانکی فشار می اوردندومی گفتند علت رکور بالا بودن سود بانکی است وسیف را تهدید می کتتد که با پرداخت بدهیهای موسسات مالی ورشکسته موافقت کنه که پولشان خوردهاند بانک مرکزی بدهد چرا برخی نمایندگان که از مسایل مالی هیچی اطلاعی ندارند ومردم را علیه دولت مردان به خاطر مسایل سیاسی می شوراندند ومرتبا می گفتند بانکها ربا خوارند
خوارند خالا از ان هیاهو هیچ خبری نیست
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
کاهش سود بانکی با آگاهی بود دولت قصد داشت به عنوان فروشنده اصلی دلار در کشور برای خود درآمد زدایی کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
جناب سیف سر در برف برده اند وهرازدمی نفسی میگرند ودوباره سر در زیر میبرندبرادر من روان چیه روانی کیه واقعیت در بازار وقتی خریدار قیمت را بمن پیشنهاد میدهد کجاش روانی است نشستید برای خودتان اسمان وریسمان میکنید دارند سکه میخرند بطور قاچاق از مملکت خارج مکنند انهم به تعداد بالا انوقت شما بگویید روانی است جناب روحانی متاسفانه تیم اقتصادی خوبی جمع نکرد وکلا در این مملکت بعلت فساددر سیستم مالی اقتصاد درست نمی شود قبلا یک خانواده بود بقول شما میبرد حالا هزارتا شدن که سیر هم نمیشوند هرروز نسل جدید خانواده وارد میشود ومشغول جمع اوری فراموش نفرمایید جناب سیف همه خودی هستند ما که ناخودی هستیم جایی در حلقه نداریم دیواره حلقه از بتن مسلح است به عر چندین متر وسوراخهای ان را فقط خودتان بلد هستید
زشت است شهری مثل اصفهان آب نداشته باشد!!!
زشت نیست رودخانه ای مثل کارون در اهواز که همه دنیا آن را به عنوان پرآب ترین و بزرگ ترین رودخانه ایران می شناسند آنوقت اگر قورباغه توش شیرجه بزنه سرش با سنگهای کف رودخانه بشکنه؟
بفرمایید آب کارون جناب نماینده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
شما یه نگاه به سطح آب‌های کارون بنداز و یک نگاهی هم به سد زاینده رود. متوجه می‌شی آب کارون کجاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
از اینکه شما اینقدر روشنفکر هستید که به فکر قورباغه ها و محیط زیستشون هستید کمال تشکر را داریم
اما ظاهرا متوجه اصل حرف این اقا نشدید .منظور ایشون اینه که مردم آب برای بهداشت و حمام ندارن نه اینکه آب باید در زاینده رود جاری باشد
البته این مساله هم که ممکن است سر قورباغه ها بشکند و مشکلات بهداشتی حادث شود و گریبان انسانها را بگیرد هم مساله مهم و غیرقابل چشم پوشی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
زشت نیست دریاچه ارومیه را بخشکانند؟ زشت نیست آب شرب را در فولاد مصرف کنند؟
ناشناس
| United States |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
بی آبی هر جا باشه بده اصفهان و اهواز و جای دیگه نداره.اینطور حرف زدن یه نماینده نشون میده فقط میخاد رای برای دفعه دیگه جمع کنه نه به بی آبی اصفهان کار داره نه جای دیگه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
زاینده رود چندین سال است که خشک و کم آب است.
در ضمن حوزه آبریز زاینده رود و کارون هم یکسیت(غرب اصفهان و چهارمحال) که اتفاقا این منطقه ربطی به خوزستان ندارد
امیدوارم مشکل کم آبی این دو رودخانه قدیمی و اثرگذار حل بشه.
مردم اصفهان هم از شرایط سخت مردم خوزستان آگاهند و از این بابت ناراحتند. ..
اصفهان و یزد و سمنان و کرمان و سایر استان های مرکزی گنجایش اون حجم از جمعیت و صنعت رو نداره و بهتره خیلی از این صنایع به استان هایی مثل اردبیل و شمال و آذربایجان هاو کردستان انتقال داده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
اون وقت تمام خوزستاتی ساکن اصفهان و چهارمحالی های ساکن اصفهان باید برن اردبیل و غیره
البته برای ما اصفهانی ها اگر این اتفاق بیافته کل میدان نقش جهان را دیگ اش میزاریم.به شکرانه چنین اتفاقی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
بعد ما چهارمحالیا نمیداریم ی قطره اب بتون برسه ک
. بخواید دیگ آش بذارید ناشناس جان ما اگه مسئولامون کارامد بودن با این همه منابعی که استانمون داره باید انقد کارآفرینی میکردن که نیازی نبود به اون کویر شما بیایم برا کار ما یک ثانیه زندگی تو آب و هوای استانمون رو با کل کویر شما عوض نمیکنیم ولی حیف ک مجبوریم از ناکارامدی مسئولان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
دیگ آش آب می خواد. اون موقع اصفهانی ها هم جایی توی اصفهان ندارند و میدان نقش جهان متروکه خواهد شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
۲۳:۱۷
بعد دوبرابر همون مقدار که رفتند میان ساکن میش اش نذری بگیرند اولیش خودمم:)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
ناشناس اصفهانی ۲۳:۱۷
این رو بدون که گاز اون دیگ آش ات از مناطق نفت خیز و پالایشگاه گاز در استان خوزستان میاد!
آشت نوش جونت!
ناشناس
| Australia |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
متاسفم از این نژادپرستی که بین استانها و حتی شهرهای ایران وجود داره. ما نیازی به دشمن خارجی نداریم. زمانی اضفهان را با جوانمردی شهید خرازیها و حاج همتها و سردار کاظمیها میشتاختیم. حالا میخوان واسه بیرون کردن هموطنان از شهرشون دیگ آش بار بذارن...به به این همه معرفت...ماشاالله
ناشناس
| United States |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
نه برادر راهش انتقال صنایع نیست. اینا اثرات سوء مدیریته. رودخونه که سهله اینا با سوء مدیریت دریاچه ارومیه رو هم خشک کردن. اونجا که دیگه ذوب اهن و فولاد نبود که، پس چرا خشکید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
آقا توصيه شده فقط به زاد و ولد فكر كنيد. ايران گنجايش بيشتر از اينها را دارد خخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
موافقم، آقای برهان، جمعیت باید در جایی باشد که ظرفیتش را دارد، دولت در توسعه و مسکن سازی شهرهای غربی و شمالی کمک کند، مردم خود ناگزیر به مهاجرت خواهند شد
سیف فکر می کنه رئیس بانک مرکزی کجاست . یا حباب است و یا روانی.
اصفهان یک قدم تا کربلا، یا حسین فدای تشنگی علی اصغرت، کودکان اصفهانی هم تشنه اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
عزیز به جایه اینکه فقط اصفهان . کربلا کنی بهتره پاشی بری یک سری به کربلایه سیستان بلوچستان،یزد،خ.زستان و خیلی جاهایه دیگه...الان ایران کلا صحرایه کربلاست
جناب زایری.... شما که خودت اسلام شناسی... پیامبر با اون اخلاق طیبه و مکارم اخلاق‌که داشتن کجا مردم شنبه تا پنجشنبه نماز جمعه حاضر میشدن.... مگه پایان سوره جمعه رو نخوندی شما که ترکوک قائما .... مگه این حدیث نفاق برای کسی که سه جمعه در نماز حاضر نشه رو شما نخوندی.... ایکاش بجای لفاظی از آموزه های دین دفاع میکردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
من با فرمایشات جناب زایری موافقم. شما هم قرآن مجید را تفسیر به رأی نفرمایید. شما که وقتش رو دارید و هم دین و دیانتتان قویست هر هفته تشریف ببرید نماز جمعه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
فعلا باد واسه بعضیا از اون طرف میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
برادر رضا
مسئله نماز نخواندن مردم نیست
مسئلخ اون فردی که مردم باید بهش اقتدا کنن هستش.
این جور که شما میگین ما اگه تو عربستان یا پاکستان بودیم و دسترسی به یک عالم صالح نداشتیم باید بریم پشت وهابی ها نماز بخونیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
من واقعا تعجب میکنم دربرابر حرفی که خدا زده می ایستید چقدر خدا درباره فهم اسان قران برای همه گفته وارد جزییات نمیشم سانسور نشم در برابر گفته خدا نایستید
ناشناس
| United States |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
توی کتابهای درسی میخوندیم در نماز جمعه به مشکلات روز جامعه مسلمین پرداخته میشه و هدف خطبه ها هم همینه. آقای طباطبایی چند بار از مشکلات مردم گفتی تو نمازجمعه؟ حتی وقتی کشاورزا بهت رجوع کردن به خاطر مشکل کم آبی اهمیت ندادی و فتنه گر لقبشون دادی؟ نیاز نیست کسی رو خونه خراب کنی آقا سید! مردم خونه خراب هستند. اگه خیلی کاردان هستی خونه بساز.
ناشناس
| Senegal |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
برادر عزیز کار از اینها گذشته و حدیث نفاق تارک سه هفته نماز جمعه بر فرض صحت و وثاقت، متعلق به عصر حضور است نه غیبت. تازه همونطور که عرض شده صحیح بودن ان ثابت نشده است.
به آقای سیف فشار نیاد ما اقدام عملی میخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
سیف خوشحاله
گرانی دلار و به تبعش بالا رفتن تورم به دلیل این بود که دولت میخواست پول در بیاره تا کارانه های چندصد میلیونی پزشکان رو تصفیه کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
لطفاً از پسوند "متخصص" استفاده کنید.
من پزشک خانواده هستم و با 7 سال سابقه کار در روستا چهار و نیم میلیون حقوق می گیرم و البته راضی هستم. و ناراضیم که چرا مهندسها و کارگرها حقوق کم می گیرند و چرا پطشکان متخصص ناعادلانه می گیرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
تابی ! این کسی که عقده پزشک داره خودتی یا واقعاً یکی از کاربر هاست ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
چرا بیخود میگی معلومه بدجوری پشت کنکور گیر کرده بودی که حسابی دلت پره من پزشک بعد از ۹سال درس خوندن و ۲سال طرح تو یه روستای مرزی که عمرا رفته باشی مشغول کار در بخش ای سی یو جراحی قلب بیمارستان نمازی شیراز شدم با شیفتای بیست چهار ساعته تو یه جایی که اصلا برای جناب عالی قابل تصور نیست با اون همه استرس و مسوولیت و فشار کاری و خستگی و بی خوابی حقوق با حقوق ماهیانه ۶میلیون و محض اطلاعت کارانه بخش دولتی الان ۱۸ماهه پرداخت نشده پس خواهشا عقده گشایی نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
گرانی سکه و دلار کار تیم اقتصادی دولته. چرا که چاره‌ جز کسب سود بیشتر از دلار و سکه ندارد
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
تو هم دوتا تست بیشتر میزدی دکتر میشدی
جناب غرویان شماکه عالم ودانشمندهستیدچراخودشمادرانتخابات ریاست جمهوری احراز
صلاحیت نشدیدپس توانمندی کافی راهم نداریددرآخربرای
انتخاب مردم مولفه های حزبی وسیاسی تاثیرگذارنیست
مردم ازاحمدی نژادهنگامی عبورکردندکه فهمیدندمصالح فردی
رابرمصالح مردم ونظام ترجیح میدهداین فهم وانتخاب مردم
برای سایرمسئولان هم همینطوراست
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
آقای هاشمی را هم رد صلاحیت کردند
مشکل جای دیگری است
ناشناس
| Australia |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
اتفاقا گویا برعکسه. دیدیم تایید صلاحیت شدگان چه کردند از احمدی نژاد تا روحانی...همینها رد صلاحست شدند که کار به اینجا رسید
ناشناس
| United States |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
یعنی چون احراز صلاحیت نشده حق حرف زدن نداره؟ پس با این استدلال چون احمدی نژاد تایید صلاحیت شده هر چی میگه حقه!
درسته؟
سلام. پیشنهاد میشود وزارت بهداشت تعداد روانپزشکان برای پاک کردن روان مردم را زیاد کند. سیف فقط روان مردم را بیمار میداند. فقط میماند بی روان بودن ایشان و همکاران محترمشان که باید فکر دیگری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
وزارت پزشکان کلا سیاست انحصار در تعداد پزشک رو گویا در پیش گرفته. میخواد شعار هر یک میلیون ایرانی یک پزشک رو عملی کنه.
کاربران و سیاسیون محترم شب تان بخیر طاعات قبول از اینکه هر شب در تیترهای خبری نظر میدهیید که برجام چطوری بود چرا اینجوری شد روحانی و ظریف و دیپلمات ها مقصر بودند . سوال ! امروز در سنگاپور بین آمریکا و کره شمالی تفاهم نامه ابتدایی صورت گرفت شما تحلیلت چیست . آینده این ملاقات چگونه هست . واقعا پرسش دارم اگر نبوغ فکری و سیاسی بالای برخوردار هستید نظر بدهید تا قضاوت یکطرفه کنار بگذاریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
نوبخت که می گفت من از کار کره شمالی متعجبم!! حالا شما خودت حساب کار رو بکن ، البته بماند که این کارا فعلا فقط در حد یه شوی سیاسیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
ملاقات دو احمق از خود راضی که هریک میخواهد سر دیگری را کلاه بگذارد.
بد تر از وزیر آموزش و پرورش نمی شود صحبت کرد
نگر پول حسینیه از بودجه آموزش و پرورش است؟
تو که توان نداری دستشویی هم برای مدرسه ای بسازی برو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
منظورش حسینیه که سالی چند روز فعال است خیرین به آنجا می رسند اما برای بچه های مدرسه خودوشون کسی اقدامی نمی کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
از بودجه مملکت یا از پول همان مردمی است که مدرسه فرزندانشان توالت ندارد.منظور ایشان این است که تربیت لازمه دینداری است.و مدرسه مقدم بر حسینیه است.میتوان روز های تعطیل از مدرسه به جای حسینیه استفاده کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
آفایون . برادران . ایرانیان. بحث روحانی . بطحای . سیف .و... تمام کنید .اینها همه سر و ته یک کرباسند و تشنه قدرتند و مثل احمدی نژاد حاضرند از همه چیز عبور کنند. بسه دیگه باید سه سال دیگه تحمل کنید بعدش هم پستتر از اینها تو نوبتند. .برید بفکر خودتان باشید و آخرت را بیاد بیارید . این همه گناه و...نکنید . ان الله مع صابربن.انشالله
آقای سیف وقتی مردم وقتی به بازار مراجعه می کنند و هر چیزی را به دوبرابر قیمت می خرند آیا با این فکر نمی افتند که ارزش دارایی‌ آنها نصف شده حال اقدام به حفظ ارزش بقیه دارایی به تاراج رفته شان روانی است یا حقیقت آیا فروش دلار برای ممانعت از حفظ دارایی مردم ممنوع نگردید؟
زشت ان است که 40 سال کل صنایع و ثروت کشور را به اصفهان بردید فولاد مبارکه برای کجا طراحی شده بود که ار اصفهان سر در آورد فکر نمی کردید این همه صنایع آب بر را چگونه اداره خواهید کرد 30 -40 سال است کل وزرا و معاونین شان اکثرا از اصفهان هستند چرا آبی که سیل و برف و طوفانش را چار محالی ها تحمل می کنند برای کشاورزی خودشان مصرف نشود و در اصفهان برای آبیاری چها باغها مصرف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
خیلی از این کارها قابل دفاع هست، اما متاسفانه گرفتار عوام زدگی و مسائل ژورنالیستی شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
من پیشنهاد میکنم ذوب و اهن و فولاد را هر کی میخواد از اصفهان ببره و ما را نعمت همنشینی با ساکنین غیر اصفهانی که فرهنگشون متفاوت است خلاص کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
جنگ آب که می گویند همین است. عزیز دل برادر از زمان شیخ بهایی اصفهان حق آبه داشته که در زمان احمدی نژاد این حق آبه بر فنا رفته. اینکه صنایع را اشتباهی آوردند و هزار تا کار نادرست دیگه کرده اند حرفی توش نیست ولی دیگه حق ابه چند صد ساله را که نمی شه زد زیرش. اصفهانی ها که یاران شمر نیستند موطنند اصلا قبلا هم استانی بوده اند خوب آلودگی همه صنایع اصفهان را هم اصفهانی ها تحمل می کنند و چارمحالی ها از تولیداتش استفاده می کنند. اصلا می دونی چندتا چارمحالی توی همین صنایع اصفهان مشغول کار بوده و هستند
عبدالحسین میرمیران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
موجب تأسف است که بسیاری از نظر دهندگان گرامی بدون کوچکترین اطلاعی در مواردی که اهمیت ملی دارد اظهار نظر میکنند .
اگرچه احداث صنایع آب بر در استانهای مرکزی متناسب با شرایط اقلیمی ایران نیست ، ولی مشکل اصلی زاینده رود و خشکانده شدن عمدی آن ، در نتیجه برداشته‌ایم غیر قانونی آب در بالادست زاینده رود است که هم مخالف قوانین مدنی و هم خلاف اصول طبیعی و محیط زیستی می‌باشد ،و تأسف بار در اینکه عده ای ناآگاه با بیان مطالبی نادرست و کوتاه بینانه و با مطرح کردن منافع شخصی افرادی معدود ، سعی در وارونه جلوه دادن حقایق و گرفتن قیافه حق یگانی هستندو متوجه نیستند که با این روشهای سخیف خود دارند تیشه یه ریشه محیط زیست و آثار باستانی منحصر ببرد اصفهان میزنند و بیش از سیصد هزارکشاو‌رز اصفهان از خشکی زاینده رود آواره خواهند شد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
جالب اینه که بشیاری از باغهای بالا دستی برای خود اصفهانیهاست.
چطور آب برای کشاورزی اصفهان باشه ولی برای چهارمحال نباشه که منبع اصلی بارشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
نخیر.زشت اینه که شما که اصلا تاحالا تبریز رو ندیدید یک نظری را به ظاهر در جانبداری از گروه دیگری میگذارید و خود را بعنوان یک هموطن تبریزی معرفی میکنید....و این دقیقا یک کار هدفمند و برنامه ریزی شده است
اولا اون وقتی که این صنایع به اصفهان منتقل شد ،شرایط امنیتی و مسائل جنگ باعث شده که این تصمیمات گرفته بشه
دوما این سیل و طوفان و برفی که صحبتش رو میکنی اصلا وجود نداره و اگر شما طوفان و سیلی هم میبینی ربطی به این۳۰،۴۰سال نداشته و اقلیم این مناطق همیشه همین بوده
سوما اگر کل ثروت و صنایع یک کشور از نگاه شما در یک فولاد مبارکه خلاصه میشه احتمالا شما داری توی یک کشور کوچک زندگی میکنی نه در ایران
و در آخر اگر شما واقعا اهل تبریز هستی که نیستی لطف کن توضیح بده که درکنار دریاچه ارومیه چه اتفاقی افتاده که به این روز افتاده و چندوزیر اصفهانی در این اتفاق دخیل بوده اند
ضمنا اگه سواد یا اطلاعات و مطالعه کافی نداری لااقل ی کم خبر بخون تا بدونی کل مصرف صنایع ۳درصد از مصرف آب رو شامل میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
هموطنان عزیز لطفا به اظهارنظرها در رسانه ها وفضای مجازی ی کم دقیقتر نگاه کنید.
بعنوان مثال درمورد همین کامنت جالبه که درکنارش این خبرهم توجه کنید که نتانیاهو ابراز علاقه کرده برای رفع مشکل آب در ایران یک سایت برای ارائه راه حلهای مشکلات آبی در ایران راه اندازی کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
ناشناس ۲۳:۲۰
جدا برات متاسفم با این طرز تفکری که داری! کسی که به فرهنگ هموطنان خودش توهین میکنه مشخصه خودش فرهنگ نداره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
نا شناس23/30 لطفا توهین نکنید مثلاً اگر این دو کارخانه در سیستان بلوچستان بود مردم آن مناطق عمرا به اصفهان می آمدند و یا مردم سایر شهرهای دیگر که مجبورا برای کار به اصفهان یا سایر شهرهای صنعتی میروند در ضمنا این قدم فرهنگ فرهنگ نکن
این آقای سیف آیا میفهمد چه میگوید یا اینکه مردم را نفهم حساب کرده؟ اون روزی که نرخ بهره رو بدون توجه به هشدار اقتصاد دانان کاهش داد غول چراغ جادو را آزاد کرد و علیرغم آنکه بفاصله کوتاهی پس از آن نرخ 20 در صدی بهره را دوباره اعمال کرد و دست به فروش انبوه سکه زد نتوانست غول آزاد شده را به چراغ جادو برگرداند! در شگفتم که آقای روحانی چرا هنوز اورا که ناتوانی اش را در مدیریت بانک مرکزی اثبات کرده تغییر نمیدهد! آیا سیف هم سفازش شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
سلام . عزیزم غول رو تیم اقتصادی دولت برای تلاطم در بازار ارز و کسب درآمد برای کسری بودجه و هزینه های جاری سرسام آور دولت آگاهان آزاد کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
سیف،بهمنی ،...خدایااین افرادناتوان دراین مناسب حساس چه کارمی کنند؟
کسی برای نماز جمعه نرفته خانه اش را خراب نکنید اختلاص گران و رانت خوراها و زمین خوارها که تمام زمین های کشاورزی و دامداری استلن ما را آنهم جلگه های حاصلخیز را با قیمت نازل میخرند را خراب کنید . اگر به روایت باشد چرا روایت فقط به وفق مراد دل شما هست اجرا میکنید روایت درد دل مردم با کیست . چرا اجازه میدهیید که پولدارها زمین مردم را بخرند کاخ بسازند و سپس با پساب فاضلاب تمام زکین های دیگر را اشباح کنند روستا جای برای ویلا سازی نیست . چون برای روستای درد سر درست میکند شهری در روستا بعدا از روستایی عارض میشود . روایت دل ما چی میشود . تو در فکر چی هستی
آقای غرویان تا کی می خوای از احمدی نژاد 12 سال پیش حرف بزنی احمدی نژاد امروز رو بچسب که داره روی اون بابا رو هم سفید می کنه سکه از 2/5 میلیون گذشت .
وای به حال و روز این ملت از دست این دولت که بود و نبود آنها یکی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
نبودشون بهتر والا
از دید آقایون کلا مملکت شده آب و صابون که همش حبابه یا که همه چیز روانی هست
چرا این کارهای روانی همه اش تو کشپر ما است
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
کشپر شما کجا هست؟
ايران فقط اصفهان و يزد و كرمان نيست به شهرهاي غربي جنوبي شمال هم توجه بشه بد نيست
آقای سیف این کاره نیستید. لطفا کنار بکشید چون شما را می شناسم. ارزش پول ملی شصت درصد سقوط کرده است وخوب می دانید این یعنی ورشکستگی کامل.از نظر علم اقتصاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
کناربکشه؟اینهااصلا صندلی خدمت به مردم رارها نمی کنند.
جناب سيف
اصلا همه ما روانی و عامل روانی
چرا دست از سر ما بر نمی داريد؟
ترامپ امروز به وعده های انتخاباتی خودش عمل کرده حالا نتیجه چی خواهد شد در آینده معلوم خواهد شد آیا کلینتون و اوباما و ریگان و بوش .... ..پشت سرهم دولت مستقر را گیر میدن . باورتان میشود بخاطر اینکه در انتخابات از رقیب شکست خوردند جرات حرف زدن از منتحب مردم را بصورت سنتی ندارند یعنی میتوانند به دولت ترامپ گیر بدهند اما عرف سیاسی و حزبی اجازه را نمیدهد اینقدر رقیبان شکست خورده پاگیر دولت روحانی نباشید بگذارید دولت کارش و وعده هایش را عملی کند بهرحال میخواهیید با دنیا زندگی کنید یا دیوار بکشید انوقت تکلیف دلار هم مشخص میشود
سیف و مسئولان دولتی و غیر دولتی که البته نقش یسیار پر رنگی در اقتصاد دارندخیلی... دارند در ده سال اخیر بارها به حرف اینها گوش دادم و با موجها همراه نشدم. نتیجه اش ضعیغ تر شدن بیش از بیش من بوده است. دیگر من هم سوداگر خواهم بود عین خود سیف و بقیه مسئولان که با بی عرضگی تمام سکان هداست کشور را دست دارند و استعفا نمیدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
سلام چطورى مشاور ترامپ, اونحا هم هوا خيلى گرمه؟
وزیر آموزش و پرورش:حسینیه کنار مدرسه روستایی سرویس بهداشتی داشت، مدرسه نداشت
درود ب وزیر
خیلی چیزا روانیه آقای سیف! کلا دولت شما از نظر روانی خوب کار میکنه! و الا تو شرایط عادی اصلا دولت شما سر کار نمیومد
من نمی دونم کی مردم ما میخواهند متوجه شوند وقتی رئیس جمهور کاره ای نیست این وسط سیف چکاره هست این مسئولان صرفا و فقط و فقط سیبل انسانی هستند که ما اشکالات را به گردن آنها بیاندازیم و بعد مثلا با استیفای آنها خوشحال شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
استعفا !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
اگر کاره ای نبود چرا قسم می خورد می تواند کاری انجام دهد؟!
چرا 5 سال همه چیز را متوقف به برجام کردند و به دنبال فقط پول نفت بودند.
علی
| - |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
اگه کاره ای نیست چرا در دور دوم اومد و دوباره رییس شد و بهش رای دادین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
دقیقا کاره ای هست چون اطرافیانش این همه ثروت را کجا اورده اند اگر کاره ای نیستند ؟!!!!!!! نصف مملکت دست تیم کارگزارن هست!!! چه اختیارات دیگری لازم دارند؟!!!! اگر اختیاران بیشتر دستشون باشه نصف مردم را سر میبرند شما از چیز زاده ها هستید که سهمتان را میخورید و دارید حال میکنید
سیف ونوبخت حسابشان معلومه خدابخیر بگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
همش کذب و حرف تحویل مردم میدن....کجاهستن ژن های خوب حضرات.
گرانی سکه روانی است
گرانی ارز روانی است
گرانی خودرو روانی است
گرانی مسکن روانی است
گرانی گوشت روانی است
شمارابخدابآین حرفهاروی زخم مردم نمک نپاشید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
خودمون هم رواني شديم
کاربران محترم . یعنی سیف میخواسته دلار هفت هزار تومان شود که بعدا هم ملت گرفتار گرانی و تورم شوند و خود دولت مردم را تحت فشار باشند ؟. یعنی فکر نکردی که هر چه فریاد داشتی بر سر دولت زدی چرانهاد های که اتفاقا سیاست گذار هستند ؟ در صورتی دولت بخشی از اختیارات و سیاست گذاری را انجام میدهد اگر تمام کارهای بانک و صادرات و واردات و تولید همه اینها در تمام دنیا دولت نیست . سیاست گذاری در امور دیگر فرهنگی و سیاسی و اقتصادی را کی انجام میدهد . چرا در دیگر کشورها مشکل ارز ندارند . چون مبنای علمی کار میکنند . اصلا علم را در حوزه سیاست . اقتصاد و روابط خارجی قبول دارید یا نه کیلوی حرف زدن دردی از مردم دوا نمیکند اشکال اساسی در خیلی جاها هست شما اول برو همین حرف خانه بر سر مردم را خراب کردن را حل بکن تا برسیم به اقتصاد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
کار خود دولت هنوز که تحریم نفت و تحریم بانکی عملی نشده
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
شما اگه خود سیف هستید و سوادتون در این حده؟ پس وای به حال ما!!
اگر هم طرف دار سیف هستید ؟! بازم وای به حال
ما چون شادگران ره استادان روند!

در جواب شما: نخیر!
هیچ کدام از آنها کار دولت نیست!
دولت ایران بیش از حد بزرگه، تولید، صادرات و واردات رو بخش خصوصی انجام میده در تمام دنیا (منظور کشورهای پیش رفتس، ایران و کره شمالی استثنا هستند) نقش دولت اخذ مالیات بر درامد از تولیدی ها و گمرک از وارداتی هاست. نه دخالت در تمامی سطوح تولید، واردات و صادرات...

اقتصاد رو دولت تنظیم نمی کنه، اقتصاد رو عرضه و تقاضا تنظیم می کنه
مزایای رقابتی و بهینه سازی تضمین کننده کیفیت هستند،
اصل بازار و هدف غایی توده مردم هستند، و بهترین شاخص تعیین کننده ارزش برند میزان رضایت مشتریان است،
اما برای مثال در ایران لگن خودرو و گروه فرغون سازی:" باید قیمت ها رو بالا ببریم تا کارگران ما بیکار نشوند!".

در کل دولت "خدمت گذار" و "مستخدم" مردم است، و اصل هدف از تشکیل دولت خدمت رسانی به مردم است، و بهبود زیر ساخت ها برای اقتصادی که توسط بازار (خود مردم) تشکیل شده و مدیریت شده ، می باشد.

اما در ایران دولت آقا بالا سر مردم و مردم خدمت گذار دولت هستند، آقای سیف با پر رویی تمام به مردم امر و نهی می کنند! که سکه نخر و فلان بخر و...
اصل دارایی دارایی مردم است، اصل خاک خاک مردم است، اصل طلا طلای مردم است، اصل نفت
نفت مردم است،و ...

آقای سیف بجای
دستور دادن به مردم، رضایت مردم رو کسب کنید، یا صندلی را برای یک نفر لایق خالی کنید ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
درود بر 22:54 نقش اصلی را در اقتصاد نهادها و دولت در
ایفا میکند.
اقای سیف لطفآ استعفابدهیدوبروید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
البته باید پاسخگویی ورشکستگی بانک ها ونابود شدن سرمایه مردم در بانکها و بی ارزش شدن پول ملی هم باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
فکر میکنید اقای سیف استعفا بدهد مشکل حل میشه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
که بره یه جای دیگه رو خراب کنه؟
با عرض پوزش . رییس جمهور شدن احمدی نژاد . گرانی دلار . برجام . بانک و بورس و رییسی و قالیباف و روحانی و وووو همه اینها بهمدیگر مربوط هستند یعنی هر کسی به هر جای هماهنگی دارد . نظراتی که هر شب بخاطر مسایل داخل و خارج کشور مینویسیم هیچکدام تخصصی نیست یعنی حتی نظر خودم یعنی تا سواد من اینقدر نباشد که بفهمم دلار چرا گران شد . چرا امام جمعه شهری حرفی را بزند که نشود جمعش کرد و سپس رانت و فساد و پارتی بازی زیاد باشد یعنی همه این مطالب بهمدیگر هماهنگی دارند . یعنی خود ما مقصر هستیم . شما حرف این امام جمعه را ببرید در ممالک غرب نه در شرق آسیا بگویید مردم این ممالک چی میگویند .
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
خب عزيز دل برادر به حرف شما يکى که اصلا اعتمادى نيست, آخه عزيز اگر کامنت هاى فوق را مطالعه فرموده بودى متوجه ميشدى که امام جمعه اصفهان چنين صحبتى نکرده و لازم نيست شما اين دروغ را به ممالک غرب يا شرق ببرى
سالها است ملت نجیب ایران گرفتار افرادی مانند سیف شده اند . ملت ایران میلیونها شهید و جانباز و معلول و آواره جنگی هزینه نکرد که برای یک لقمه نان خفت و منت هر کسی را بکشد
نعمت روزی زمین قسمت پر رویان است ؛ خون دل می خورد آن کس که حیایی دارد
کاربر محترم چرا از سر احساسات میگویی سیف کاره ای نیستی کنار برو تا نفر بعدی بیاید . چطور سیف چهار سالهای قبل خوب عمل کرد . مگر نفر بعدی میخواهد دلار چاپ کند و در بازار بریزد . ورود و خروج دلار باید تابع چه ضوابطی باشد ؟ بخدا باور کنید اصلا معادلات داخلی و خارجی به نظر من و تو نیست تابع شرایط هست . نغر بعدی معجزه میکند ؟ یک سرچ کن ببین چطوری میشود قیمت دلار با ریال را تعادل ایجاد کرد اینکه کار سختی نیست . اشکال از خیلی از مفاهیم اقتصادی و سیاسی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
چهار سال قبل سیف نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
اگه خوب کار کرده بود که کار به اینجا نمیکشید! این ثمره پنج سال خرابکاری است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
تو کشور یک اقتصاد دان دیگه نداریم؟ این کشور هشتاد میلیونه!
چند تا استاد اقتصاد تو علامه طباطبایی و تهران هستند که خودکارشون از سیف باسواد تره؟
مشکل کشور ما عدم شایسته سالاری و پارتی بازی در تمامی سطوح است
اقای روحانی این نوشته های دردهای مردم هست انهارابخوانید
آقای روحانی با یدک کشیدن عنوان رییس جمهور به فکرخودشه.
آقای سیف افزایش قیمتها روانی نیست ! آن پولهایی که نورچشمی ها از بانکها کشیدند یکی یکی بازارها را فتح می کند و سرمایه های مردم را به جیب ژنهای خوب منتقل می کند و پس از به جیب زدن 300 درصد سود در هر بازاری توسط آنهامردم بیدار می شوند و عزیزان هم به بازار دیگر کوچک می کنند توجیهش هم خیلی راحت فراهم است: تحریم آمریکا
دقيقا اين تحريم ها كار تيم جناب روحانى به عنوان مذاكره كننده تام از دوران جناب خاتمى هست . در دوره ٨ ساله اقاى احمدى نژاد مذاكراتى انجام شد اما هيچ وقت از داخل به اقاى احمدى نژاد اجازه مصالحه داده نشد . اين موضوع كاملا عيان هست كه اگه اقاى احمدى نژاد مصالحه مى كرد بسيار مصالحه بهترى مى بود . اما به اقاى احمدى نژاد اجازه داده نشد . قربونت برم روحانى دلار رو كردى ٨ تومن بعد ميگى ٤ تومنه طرف مقابل رو هم به دروغ گويى متهم مى كنى .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
نه احمدی نژاد نه روحانی ونه خاتمی تصمیم گیر نیستند نه حق وتو دارند ونه حق دیگری انها میایند که فقط حرف بزنند انروز باید حرفهای انجور میزدند وامروز حرفهای اینجور واین جو کی بد هست وکی خوب را درست میکنند سر مارا گول بمالند اگر عرصه به تصمیم گیران تنگ شد انوقت فکر چاره میکنند وگرنه همین اش وهمین کاسه ما هم دنده پهن شده ایم وعادت کردیم هی بگویند دشمن دشمن مرگ بر این ومرگ بران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
حالاتووسط دعوانرخ تعیین نکن.اگریک کم منصفانه فکرکنی می فهمی که عامل همه بدبختی های کشورونظام ومردم کسی نیست جزمعجزه هزاره سوم یعنی دکترررررررررررررررررررررررررررر محموداحمدی نژاد.
آقای سیف راست میگوید : اوضاع جوری شده که ما ملت کلا روانی شده ایم ! واقعا مات مبهوت مانده ایم که چه بکنیم حتی برای هفته بعد هم نمیتوانیم برنامه ریزی کنیم ‌. واقعا فقط خدا میداند چه آینده ای در انتظارمان است.
وقتی نصف ایران به دنبال سود جویی ازدلار وسکه وداروهای کمیاب هستندنه دولت روحانی هیچ دولتی نمی تواند این اقتصادرا که روز به روز درحال محاصره وتحریم هست نجات بدهد.وقتی مردم خودشان را ازدولت جدا کردند ودارند برای شکست برجام سوت وکف می زنند وتمام مسئولین را خائن خطاب می کنند دیریازود ورشکست می شود.لطفا دنبال مقصرنگردید همه باختیم همه چپ وراست و....همه باختیم کمترکسی را می توان یافت که به خاطرسودجویی دلاریاسکه نخریده باشد گویی برای فروپاشی اقتصادکشورمسابقه گذاشته شده وشکست خوردگان انتخابات باهرناکامی سوت کف می زنند.وبیشتردرکنارترامپ ایستاده اند تاملت ودولت ایران همه باختیم همه.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
متاسفانه حرف شما کاملا و از بیخ و بن اشتباهه!
اسمش رو سودجویی بزار هر چی که دوست داری بزار
وقتی ارزش ریال هر هفته نصف میشه، چرا پیش خودم نگهش دارم؟ گناه من چیه که باید نتیجه زحمت و رنج من هر روز جلوی چشمام آب بشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
اون بیشتر کسی که می بینی دلار یا سکه می خرد ،دور و بر خود شماست ،اطراف ماکه از این پول ها ندارند و این را بدانید که بنا به گفته جهانگیری کسانی که پیش خرید سکه کرده اند 26 هزار نفر می باشدند که در این میان افرادی به تنهایی 25هزار سکه خردیده اند ،بیابید پرتقال فروش را ،اون موقع که زمان احمدی نژاد بود و سکه بالا می رفت و دلار گرون میشد ،کیا کف و سوت می زدند.
دیروز قیمت حبابی
امروز قیمت روانی
فردا قیمت جهانی
پس فردا قیمت ندانی
پسین فردا قیمت ؟؟
..........
....
...

آقای سیف قبل از توهین به شعور مردم عقل و زبانت را اصلاح کن.
گند زدید اشکالی نداره حداقل شجاعت داشته باش عذرخواهی هم نکن بدون عذرخواهی استعفا بده . اینجوری محبوبیت داری
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
همه مقصرند جز خودشون .چرا یاد سنگ پای قزوین افتادم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
قدرت واستفاده از موقعیت های اقتصادی که آقایان
وخانواده هایشان دارند فکر عذرخواهی وکناره گیری از قدرت را نیزنمی پذیرند...اخه اینها شیفتگان خدمتند نه تشنگان قدرت!!!!!!
جناب سیف اینم شد دلیل واقعا اقتصادی اقای اقتصاددان ملت.به جای حل مشکل هی خزعبلات میبافید؟
بازار دلار حبابه ، بازار طلا حبابه ، بازار بورس خرابه ، ساخت و سازم خرابه ، دل ملت کبابه !
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
به به !
روز و شب در تمام رسانه ها به سیف و روحانی گیر دادند که چرا اینقدر سود بانکی بالاست ولی هیچوقت نه بهبانک و نه به سپرده گذار تسهیلات گیرندگان پاسخ ندادند که در بلبشوی چند ده سال اخیر چقدر سرمایه شان شب خوابیدند صبح سرمایه چند برابر شد . یعنی منتقدین دولت روحانی نمیدانند چگونه با ملت و دولت برامده از ملت کنار بیایند من یادم هست قبل از باز نشسته شدن در شرکتی تخصصی بودم که گروهی همکار سیاسی بودند گروه ما هر کاری که میکردیم روز و شب کار اینجور افراد غر زدن بود انتقاد بیهوده فقط چوب لای چرخ شرکت انداختن بود یعنی نه کار را علمی بلد بودند نه توان انجامش را داشتند دولت هم در این طیف گیر کرده است
پاسخ ها
رضا کرد بچه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
حرف شما درست و روی سر ما!
اما پایین کشیدن سود بانکی تبعات زیادی دارد، که در برحه زمانی کنونی "اشتباه "بود.

این کار علاوه بر ورشکسته کردن چندین بانک و صندوق باعث سرگردان شدن سرمایه های مردم شد. دولت هدف در حمایت از تولید داشت، اما بدون صادرات تولید گلی به سر کشور نمی زند!

بازار یک موجود زنده نیست اما رفتاری مشابه دارد، کنترل بازار کار درستی نیست، باید به بازار اجازه تکاپو و جنب و جوش داد، بازار همیشه در حال رشد است، و در ایران هم اکنون چنین شرایطی فراهم نیست، پس بازار به سوی حفظ اندازه فعلی اش می رود، یعنی مردم به سوی خرید ارز خارجی و سکه و مسکن و ملک به هدف "حفظ اندازه و ارزش" دارایی هایشان هستند.

قبل از جناب روحانی اقتصاد ایران کلا حبابی بود، و حجم و اندازه بازار ایران بیش از آن چه که هست دیده می شد، اما اکنون با کاهش دلالی ها و سودهای بانکی که عملا ناشی از تولید نبودندو بلکه سود بدست آمده بر پایه قرض بودند، حجم و اندازه بازار ایران در حال کاهش است، کاهش به حجم واقعی خود، چیزی که می باید می بود!
و بازار همان طور که عرض شد مانند موجودی زنده چنین چیزی را نمی پسندد و دربرابر کوچک شدن مقاومت می کند،

دقت کنید بورس عملا چندین سال است که رشدی نداشته پس رشد بازار ایران در این مدت زمان برپایه تولید و تبدیل ساعت کار به دارایی قابل معامله نبوده، بلکه رشد این بازار ناشی قرض های خوابیده در بانک و زمان گذر کرده در طی احتکار و انباشت کالا در انبار به منظور کاهش کاذب نسبت عرضه بر تقاضا بوده،

باید پس از رفع کامل تحریم ها سود بانکی کاهیده و یا به طور کامل حذف می شد، تا ترکیدن حباب بازار قرضی و پدیدار شدن بازار واقعی و تولیدی ایران فشاری این چنین بر مردم وارد نمی کرد.
در چنین شرایطی بورس و بنگاه های تولیدی خارج از آن، همچون رودی پر جوش سرمایه سرگردان ایران را می بلعیدند و بازار چیز زیادی حس نمی کرد، اما اکنون تحریم همانند سدی در مقابل بورس است، و ریختن آب بیشتر به درون آن دردی دوا نمی کند.

پیش بینی می شود، ارزش ریال بیشتر کاهیده شود، که در نهایت به کوچک تر شدن اقتصاد کشور می انجامد،
آقایان اگر هر سکه بهار آزادی یکصدو پنجاه میلیون تومان بشود قبول خواهید کرد قیمت ها حبابی و روانی نیست بلکه واقعی است؟
یا باز هم دروغ دیگری در چنته دارید در زمانش رو می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
قیمت سکه و طلا حباب نداره.
حرفای برخی که پر حبابه
وقتی که به هاشمی میخواستند خورده بگیرند میگفتند طرفدار سرمایه دار هست . همان موقع کسانی بودند که گفتند تز ایشان این هست که پول بانکها را به شرکت های بزرگ تولیدی بدهییم تا هم بزرگتر شوند تا کارگر بیشتری استخدام کنند . قوی شوند کارگر بیمه و لباس کار و حقوق درستی بگیرد و کالا ارزانتر تولید کند و توان رقابت با خارج را داشته باشد اما امان از دست پوپولیست ها و ؟آرمانخواهی چی شد گفتند پول را به همه بدهید تا تولید کنند چی شد اول گاو و گوسفند خریدند سپس فروختند و بعد با پولش پراید برای گشت تو خیابانها خریدند عجب تولیدی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
واقعا حرف حساب است. تمام کسانی که باید در مزرعه کار کنند وام را گرفتند پراید خریدند شدند مسافرکش در تهران
احمدی نژاد در شرف مصالحه با غرب بود اما نگذاشتند ؟حالا هم نمیگذارند ؟ کی نمیگذارد و برای چی . با کدام منطق و ایده مصالحه میکرد احمدی نژاد اصلا غرب را قبول ندارد چه مصالحی . طرف را قبول ندارد بعد میخواهد صلح و قرداد بنویسد . ماله کشی نکن شما اول با غرب نقاط اشتراک را پیدا کن بعد بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
یعنی شما نمیدونید چه کسی نمیذاره؟ مناظره های انتخابات 92 را مرور کنید.
دولت روحانی هم قبل از انتخابات و بعد از انتخابات چقدر در مناظره ها و سخنرانیها گفتند باید تورم را به حد معقول زیر ده درصد برسانیم گویا کسی گوشس بدهکار نبود گروهی از انبوه سازها که دیدند بازار کساد هست و بازار بسمت ثبات میرود با جو سازی و تحریک که ای امان رکود هست و بازار سکوت هست . لذا دولت را در حالت جو روانی قرار دادند که سودی بجیب بزنند . اتفاقا انها دنبال همین بلبشوی بازار بودند و دوم شما فکر کردی شرکت ها و بنگاهای که به دولت در امور مالی پاسخ گو نیستند بیکار نشسته اند نه عمو پول دارد زیر زمینی کارش را میکند خرید زمبن و ملک و دلار خوالی بیدار شو صبح شد
‏"رئیس بانک مرکزی: افزایش قیمت سکه بیشتر عامل روانی دارد"
-ایشالا دور بعد، یک روان‌شناس رو به ریاست بانک مرکزی منصوب کنن.
جناب سیف اگه یه زمانی غیرتی شدی و خواستی خود کشی کنی (مثل ژاپنی ها) فقط برو یه گوشه این کارو بکن که واسه نیروهای امدادی درد سر درست نکنی
اقاي سيف خيلي ها اگر جاي شما بودند ،اصلا ديگه سخن نميگفتن شما با اون اظهار نظر هاي دلاريتون چه شكلي روتون ميشه باز هم اظهار نظر كنيد؟
قرض كنيم براي يك بار هم كه شده شانسي و زبونم لال فرمايشتون درست از اب در بياد و برسيم به اينكه گراني سكه رواني است. بالاخره گرونه يانه ؟
سكه سالم غير رواني و عاقل دونه اي چند؟
من یه سئوال از آقای روحانی و سیف دارم لطف کنید بگید بزرگترین کاسب تحریم در حال حاضر کیه؟
نمی دانم چرا به این راحتی کذب میگن؟!!!
عوامل روانی؟ سیف؟ روانی؟ مردم؟ سیف؟
من یکی که روانی شدم از دست این سیف.
شاید یکی از مهمترین عاملها در افزایش قیمت سکه ، جرم شناختن خرید وفروش دلار  است وقیمت فروش دلار به ۴۲۰۰ تومان اما امکان خرید به جز شرایط خاص با ان قیمت نیست    برای خرید موارد دیگر مانند آپارتمان نیاز به پول هنگفت و زمان بر است علاوه بر ان  مردم مبادله ارزی را با سکه انجام می دهند  که جرم شناخته نشود و همچنین مانع کاهش ارزش سرمایه خود شوند
برای افراد ثروتمندتر راه به احتکار اتومبیل داخلی می رود واین روند  به سیر خود ادامه می دهد  مگر انکه دولت قیمت و  خرید وفروش دلار را آزاد کند و یا تقاضای مردم برای خرید سکه و خودرو داخلی را که حبابی است ومنجر به ارزش افزوده وتولید نمی گردد  به سمت تولید واقعی پیش ببرد یک راه تشویق سرمایه داران و مردم به سمت تولید با ارزش افزوده است که دولت میتواند ن  با در اختیار گذاشتن زمین در مکانهای مناسب در ساخت خانه  و ملک تجاری همراهی کند
یا سرمایه گذاری در صنعت ریلی سریع بین شهری که با بهره برداری سریع از یک قسمت میتوان پروژه قسمت دیگر را راه انداخت
پاسخ ها
رضا کرد بچه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
متاسفانه الان چیزی نمی تونیم صادر کنیم، همان طور که اطلاع دارید تحریم ها هر دو بال بازار ایران (صادرات و واردات) را قیچی کرده اند.

پول ملی در سرازیری شتاب گرفته و مردم برای حفظ ارزش دارایی هایشان به هر دری می زنند.
همان طور که انتظار می رفت دولت سیاست هایی برای حفظ ذخیره ارز خارجی در کشور اعمال کرده، که در نهایت به نفع اقتصاد کلان کشور است، اما اقتصاد خرد بازار (مردم) ضرر زیادی خواهند کرد.
دولت هدف در پابرجا نگه داشتن اقتصاد دارد، اما هزینه آن را از جیب مردم می پردازد

تولید داخلی یا حمایت از تولید داخلی در این برهه زمانی ارزش چندانی برای کشور نداره، چون در بهترین حالت یک چرخه اقتصادی کوچک و بسته داخل کشور ایجاد می کند، که مانند آب برکه ای که راه به بیرون نداره، در نهایت باتلاق شده و می گندد!

تنها راه فعلی به نظر یافتن بازار های جدید برای نفت ایران است، آن هم فقط نفت خام، متاسفانه محصولات نفتی نیز همانند اکثر محصولات داخلی به علت بسته بودن اقتصاد داخلی در طی چندین دهه، و اجبار مردم به حمیات از آنها! کیفیت پایینی در بازار جهانی دارند، و عملا از رقابت بسیار عقب هستند،
شاید تلاش برای پیسوتن به اتحاد "بریکس" راه مناسبی باشد. که باز هم ایران مجبور به کاهش تعرفه واردات شده و به بنگاه های تولیدی ایران، با تولیدات گندیده بسیار ضربه می زند، حداقل برای دهه ابتدایی...

راه دیگر استفاده از جغرافیای ایران است، نزدیکی به کشورهای مرفه خلیج که تولیدات صنعتی و غذایی ندارند، بهترین شانس ایران بود، اما متاسفانه هیچ کدام رابطه خوبی با ایران ندارند، کمترین کاری که می توان کرد، پایین آوردن تعرفه ترانزیت از ترکیه و کشورهای قفقازی و نیز آسیای میانه برای ارسال محصولاتشان به خلیج است، حداقل همکاری با ترانزیت های ترکی تا شاید چیزی عاید کامیون داران ایرانی شود..
جناب آقای بختیار! نماینده محترم! حالا چه فرقی میکند که فساد در کشور ما مثل عربستان یا مثل حکومت پهلوی سیستماتیک باشد یا مانند وضعیت فعلی به قول شما فسادهای متعدد ولی غیر مافیایی و غیر شبکه ای وجود داشته باشد؟ در هر صورت فساد ، فساد است و کشور را فلج می‌کند و باید با آن مبارزه شود. لطفا با بیان این سخنان از واقعیت فرار نکنید.
روانی ما هستیم نه قیمت سکه
باشه شما هم بگو گرونی سکه روانیه. مثل همونایی که گفتن تحریم کاغذ پارست. نتیجش رو هم دیدیم.
هنوز یادمون نرفته میگفت سال قبل گرونی دلار و ارز حبابه بعد سال میلادی میاد پایین ولی هنوز که تا هنوز داره بالاتر میره
درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت بر پرونده سازان
خسته شدم
خسته
بابا به پیر به پیغمبر به همه مقدسات سو مدیرت آقایان مردمو روانی کرده !! اعصاب و روح و روانی برای ملت نزاشته. چقدر تحمل چقدر حوصله چقدر نجابت !!! بابا یه کمم حیا خوبه! سکه حبابه ،طلا حبابه، دلار حبابه، خودرو حبابه، خوردا و خوراک مردم حبابه، اعصاب مردم حبابه!!
سلام. اگر واقعاً براي كالاي ضرورى دلار ٤٢٠٠ تومان بدهند واز طريق سازمان حمايت از مصرف كننده كنترل كنند نسبت به قبل بيش از. ده در صد گرانى نخواهيم داشت. ولى اگر توليد كننده. و وارد كننده را رها كنند و كنترل نشود ان ها به قيمت دلار هفت هزار و بيشتر كالا را در بازار ميفروشند كما اين كه الان دارند همين كار را ميكنند عده كمى به پول هاي باد أورده ميرسند و نود و نه درصد مردم هر مقدار دارند ارزشش يك دوم ويا. يك سوم خواهد شد
این آقای بختیار نماینده مجلس راست میگوید و واقعا عجیب میگوید 140 بودن رتبه ایران در فساد را خوب توضیح داده اند بهتر است این فرضیات اندازه گیری فساد را به این سازمان ارائه کنند تا رتبه ایران خوب شود ولی اگر اصل مردم هستند دارند فساد گسترده را می بینند که عصبانی هستند و از اصول گرای تندرو و اصلاح طلبان گذشته اند و نا امید شده اند. روزانه دو جناح از فساد گسترده را اعلام و اعتراف میکنند که خوب است این نماینده هم مطبوعات دو جناح را بخوانند. آنقدر خرافات زیاد شده که معلوم نیست در تریبون نماز جمعه چرا از عدم استقبال مردم گفته نمی شود. صدا و سیما خود عامل اصلی دین گریزی جوانان شده و در برنامه هایی که برای دین و مذهب مردم است خرافاتی و ادعایی میشود که خود مسئولین در دو جناح اعتراض میکنند چه برسد به مردم
آقای سیف پدر مردم دراومد مومن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
خوب اونو چه خیال؟
آقای کامران این موضوع وظیفه نظام نیست بلکه وظیفه دولت است.
منتظر رونمایی از «سکه جهانگیری» هستم.
چرا مردم را نادان فرض می کنید جناب آقای سیف؟!
جناب رسولی!
فقط مراقب باشید که سال ۱۴۰۰ تمام دارایی هاتون رو روی عارف سرمایه گذاری نکنید، چون ممکنه که بازم با یک خم ابرو از جانب خاتمی، کنار بکشه!
ولی با همه این اوصاف خوش بحال آقازاده عرف
تابناک عزیز
میتونی یک کار بزرگ انجام بدی که میلیونها ایرانی قدردانت باشند؟ نظرخوهی راجع به انرزی هسته ای بله یا خیر؟ رابطه با امریکا بله یا خیر؟
آقای سیف،
برای کسی که سکان مهم ترین مرکز پولی کشور رو در دست داره و بقول خودش دکتر این کار هستش حرفهای تکراری وناشی از ناشی بودن جای تاسف داره. اکثر مسئولین ما راه اروپا رفتن رو تحت عنوان ماموریت اداری خوب میدونن ولی نمی دونیم چرا شهامت استعفا ی ناشی از نتونستن و عذرخواهی از مردم رو یاد نمی گیرند. بله همه بحرانها ریشه روانی دارن مخصوصا تو کشور ما که بسیاری از مردم دامن زن قهاری هستند با خرید ارز، سکه و رانت مالی بازار رو بحرانی میکنند مهم اینه که این بحران رو برطرف کنید وقتی مسئولیت پذیرفتید.
سکه اگر دیوانه است شما روان پزشک خوب نیستید
اکثر اینها که به سیف حمله میکنند سپرده گذاران موسسات مالی اعتباری هستند و بسیاری از آنها خودشان مقصرند هزار بار به اینها گفته شد در این موسسات سرمایه گذاری نکنید گوش ندادند حالا هم از جیب مردم دارند برداشت می کنند البته بعضی از اقدامات بانک مرکزی هم اشکال دارد ضمن اینکه مشکلات اقتصادی کشور در مجموع سیاسی است
ترا بخدا آنقدر خالی بندی نکنید ملت بسیار با هوش تر از شما مسئولین هستند راستا حسینی بگوئید ما توان اداره اقتصاد کشور را نداریم
روانیکسانی هستند که میان مردم زندگی نمی کنید و از آنها خبر ندارید ، پاستوریزه ها ...
ظاهرا حقوق ومزایای پست ریاست بانک مرکزی آنقدر جذاب هست . البته مردم هم یه سرو صدایی می کنن خوب بکنن . ایشان هم توی دلشان می گویند اینقدر سر وصدا کنید که قطعنامه دانتان پاره شود ما کار خودمان را می کنیم .
مسیولین وقتی به بن بست میرسند اخرین واژه ای که جهت فرار از موقعیت وتوجیه ندانم کاری هاشون استفاده می کنند استفاده از واژه "روانی"است .برای ما مردم فهیم معادل این وازه ناکارامدی وعدم تدبیر ودور اندیشی معنا میشود.
تو را خدا اسم سیف را نیارید. فقط تنها شخصی که به سیف وابسته شده آقای رییس جمهور است .مصالح مملکت را اقتصاد مملکت را فدای سیف و نوبخت کرده است.
کمی فکر کردن قبل از بیان نظزات چیز بدی نیست
آقای وزیر آموزش و پرورش شما به خدمتکار حسینیه می گفتی از این به بعد سرویس را در اختیار مدرسه قرار میداد، شرم آور است چنین موضوع ساده ای را رسانه ای کردن
وقتی دلار 5000 تومن شد هم میگفتند جو روانی است و حل می شود
اقای سیف توی کشور دیگه ای زندگی میکنه این حباب ها کجاست؟ اقتصاد دارد ویران میشه انوقت یکسال است میگه حباب
اصفهاني ها آب هم داشته باشند مصرف نمي كنند مي گويند حيف ست حيف ست
بسمه تعالی
اینهمه با استکبار جنگیدیم و شهید دادیم تا گیر بدتر از استکبار خارجی یعنی استکبار داخلی بی افتیم در حالیکه بزرگترین دشمنان ما ملت ، خودتونید. که اسم مسئول رو خودتون گذاشتید.
پیشنهاد میکنم آقای سیف یه کتاب جوک از گفته های خودش چاپ کنه . . . . ایشون از اون موقع که سکه شد 1200000 تومن در مورد حباب و جو روانی بازار لطیفه گفته تا الان . . . . به یکی از این لطیفه ها توجه کنید ( خریداران دلار 4500 تومانی به زودی ضرر سنگینی خواهند کرد ) لطیفه دوم ( سکه 1300000 تومنی 250 هزار تومان حباب دارد و این حباب به زودی خواهد ترکید ) . . . . افراد بخندن
آقای سیف مردم را نفهم فرض کرده . باورم نمیشه اصلا ایشان تحصیلات داشته باشند، نمایندگان مجلسس کجاایید؟ دقیقا کجایید؟
همه چی حبابه همه چی که کف صابونه!!!!!!!!!!
جو کاملا روانی است که یک عده پول باد آورده ایجاد کرده اند. این ادم ها ثبا از اعمال تحریم ها شروع به خود تحریمی کرده اند و اتفاقا ترامپ به همین موضوع دل خوش کرده است. واقعا اتفاق ناخوشایندی تاکنون در متغیرهای اقتصادی نیفتاده ولی حمله یک عده به بازار ارز و سکه قیمت ها را جابجا می کنه و همین شده معیار قیمت ها. واقعیت را باید قبول کرد که جو روانی باعث این موضوع شده .
البته در اکثر شهرها نماز جمعه هم اینجوری بوده. اینه که مردم و جوانان از این اجتماع اسلامی دلزده شدند چون هم جناحی و یک طرفه است هم مشکلی از انبوه مشکلاتشان حل نشده و بر دانش و تقوایشان اضافه نمی گردد.
این جناب سیف نه تنها اقتصاد کشور رو نابود کرده که حرف هایش هم توهین به شعور یک ملت است! »رد حساب واقعیت دلار هفت هزار و جند صد تومانی و سکه بیش از دو ونیم ملیونی کجایش روانی است؟! یه سر به بازار بزن تا ببینی مردم با این قیمت ها خرید و فروش میکنند!
اخه گرانی خرج بچه ها در خارج زیاده . به همه مشکلات بازم همه میخواهند بیایند خدمت به ما کنند ممنون ممنون
سيف : "گرانی سکه ، روانی است که به تدریج برطرف می شود»،
منظورش اينه كه : گراني سكه بتدريج براي مردم عادي ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
همه روانی شدن.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
روانی ما مردم هستیم که تا چیزی گران میشه میریم صف میکشیم. چی میشد ما هم مثل بعضی کشورها تا چیزی گران می شد اصلا خرید نمی کردیم مثل خودرو و سکه و ...
اقتصاد مقاومتی از دید دولت و دولتمردان آقای روحانی صرفا فشار اقتصادی به مردم است....این حضراتی که فرزندانشان وبعضا خودشان مشغول کار اقتصادی، تحصیل و.... در داخل وخارج ازکشور هستند و درک درستی از مشکلات مردم ندارند.
با این مدیریت خود شیفته وزیر نیرو آب در کلیه شهرها ی بزرگ و کوچک ایران مانند اصفهان خواهد شد. روستها و شهر های کوچک از بی آبی از بین رفته اند. البته آقای کامران در زمان تعیین استاندار فرمودید با تعامل با نمایندگان وزیر نیرو انتخاب شد بی طرف تعامل نکرد رای نیاورد . این ناکارآمدی به خود شما نیز بر می گردد.
همه ماها روانی هستیم که زیر این همه فشار تحمل میکنیم
با سلام
باور کنید جناب سیف روی قیمت گوسفند هم انگشت بگذارند، عین قیمت ارز و سکه سر به فلک می کشاند!! امتحان کنید
علت اصلی گرانی سکه و دلار همانا کسانی هستند که حقوقهای نجومی میگیرند
هشدار به تابناک !

بنظر میرسد سایت شما علائمی از هک شدن را بروز می دهد زیرا بخش جدید ترین اخبار روی صفحه ی اصلی حذف شده است.
بعضی از این پستها نشانه شومی از جنگه آبه. نگرانم سر آب کاری با هم بکنیم که شمر با امام حسین نکرد. خودم متولد و بزرگ شده اصفهانم. کشاورزهای اصفهان با مردم یزد و کرمان دشمن شدن و از اون طرف مردم چهارمحال و بختیاری با اصفهانیا. مردم اهواز هم که میگن سرچشمه زاینده رود از کارونه و ...
مسئولین هم که خدا رو شکر اگه همه رو اب ببره اونا رو خواب میبره. باید با این بی آبی بی خواب شده باشن که نشدن. جالبه که خیلی از مردم به جای نشونه رفتن به سمت همدیگه، نمیخوان باور کنن که اینا ریشه بی کفایتی مسئولینه وگرنه زاینده رود و کارون و اصفهان و یزد و اهواز چند صد سال بلکه هزار سال مشکل بی آبی نداشتن. اگه بگید قدیم کارخونه فولاد و ذوب آهن نبوده منم میگم در عوض قدیم کشاورزی خیلی بیشتر بوده ولی تو این سی چهل سال کشاورزی کمتر شده. از طرفی آب دریاچه ارومیه که برای صنعت فولاد و ذوب مصرف نمیشد چرا خشک شده؟ ببرید از مسئولین حساب بکشید چرا به جون هم افتادید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
عزیزم مسیولان از این موضوع سود بردند مردم را به جون هم انداختند و سو مدیریتشون را مخفی کردن. و گرنه به اصفهانی ها میگفتند قسمتی از بالادست از خود استان اصفهانه یا اینکه اب یزد از انتقال اب کارون به حوضه زاینده رود تامین میشه. اما نمیگن تا مردم این استان ها دشمن شدن.
اقای سیف
همه چیز یا روانیه یا حبابه عجب دولتی؟
آقای سیف بروید روی روان کار کنید دیگه
با سلام
احمدی نژاد در دوره 8 ساله برای این کشور چکار کرده که حالا مدعی شده و در آخر آفای روحانی اگر دوست داری مثل احمدی نژاد .بنی صدر.هاشمی رفسنجانی.سید محمد خاتمی.نشی تا دیر نشده با مردم رو راست باش لطفا مردم پشت حق هستند و از شما حمایت کردند و میکنند
انگیزه های سفته باژی تو هر جامعه و اقتصادی وجود داره. آیا همه اقتصادای دنیا مثل کشور ما متاثر شدن از سفته بازی؟ خیر، اقتصاد این کشور رانتی . ۸۰ درصد پول کشور دست ۲۰ درصده میدونی یعنی چی؟ اون ۸۰ درصدی از مردم که فقط ۲۰ درصد یا حتی کمتر از نقدینگی کشور رو دارن، عملا نمیتونن تغییری چشمگیر توی بازارها ایجاد کنند بلکه اون بیست درصد صاحب ۸۰ درصد نقدینگی رو باید دید کیا هستن که اینطور آشفتگی توی بازار بورس و طلا و دلار ایجاد میکنن. باید دید هدفشون چیه. بعضی مواقع تصفیه حساب و انتقامجویی سیاسیه. بعضی مواقع صرفا سود اقتصادیه. بعضی مواقع چون ریسک اقتصادی مملکت بخاطر تحریم یا هر علت دیگه ای بالا میره یه دفعه متقاضی دلار میشن تا سرمایه شون رو خارج کنن و ... . صرف گفتن اینکه حبابه نشوندهنده اینه که نه برنامه و نه توانایی مهار این مشکل وجود نداره
مسولین عزیزفرزندانشان دراروپاوامریکا زندگی واقعی میکنند اما آن کشورها برای مردم اخ وتف است.درشگفتم از نا آگاهی برخی مردم
عزیزان لطفا خواهش میکنم کمی دقت بیشتری به مسایل روز کنید : تولید داخلی نابود شد جامعه بیکار فزونی یافت و... چون واردات قاچاق بی رویه است واردات قاچاق کار کیه ؟؟؟ معلوم نیست ... قیمت سکه و ماشین و ... یک شب نجومی افزایش میبابد کار کیه ؟؟؟ معلوم نیست ... دلار در عرض چند روز از سه هزار و پانصد تومان رسید به هفت هزارتومان حالا خوشحالیم که شش وهفتصد و هشتصد شده !!! چرا کار کی بود ؟؟؟ دلال حالا دلال کیه ؟؟؟ معلوم نیست اما اما تنها چیزی که از روز هم روشنتره نابودی اقشار حقوق بگیر مردم و کارگران و مستمندان و... ودر نهایت سکوت مطلق مقامات عالیرتبه دولتی پس وقتی این مردم روز بروز فقیرتر میشوند فقط عده ای درحال جمع اوری ثروت بادآورده و فرار از مملکت هستند بنابراین انتظار داشتن روزهای بهتر مزخرفترین انتظاری است که میشه داشت ...
سکه گران نیست!
ارز کشورهای دیگه هم گران نیستند!
همه آنها کما فی سابق ارزش خودشون رو دارند!
این چیز دیگه ای است که ارزون شده! ریال ایران، یک مدت دیگه ارزش هزاری با دستمال کاغذی مینا یکی می شه!
اين حرفها كه رواني است و حباب است توهم است قديمي شده جرات برخورد با محتكرين مسكن و خودرو وارز نداريد
آقای امام جمعه! مردم اصفهان خونه خرابن هستن بخاطر گرونی و بی آبی و آلودگی هوا و ام اس و ... . شاید ناراحت بشی ولی دیگه خونه ای نمونده که خراب کنید! شاید بهتر باشه تشریف ببرین جای دیگه ای رو آباد کنید البته اگه اهل آبادانی هستید! راستی هیچ وقت فکر عمران هم بودین؟
گویا آقای سیف وقتی رییس کل بانک مرکزی شد که فوق تخصص روانپزشکی را از دانشگاه دریافت کرد ۰
آقای غرویان هم مثل بقیه در برابر اقدامات احمدی نژاد چیزی جز کلی گویی نداره که بگه. مگه احمدی نژاد توافق مبادله اورانیوم غنی شده 20 درصد با ذخایر 3 درصد رو نبسته بود. کیا جلوی کارو گرفتن؟ به این بهانه که ذخایر مارو میبرن و بدعهدی میکنن در صورتی که ما هنوز ابزار غنی سازی رو داشتیم و دستمون تو مذاکرات خالی نبود. لعنت به این رقابتهای سیاسی که دودش به چشم مردم میره
طرح فولاد در زمان شاه ملعون به سه دليل (1-دسترسي به منابع آبي بي پايان خليج فارس 2-سهولت واردات مواد اوليه و استفاده از معافيت هاي منطقه ويژه صنايع معدني مشابه مناطق آزاد تجاري3-سهولت و نزديكي به بندررجايي كنوني براي صادرات محصولات )براي بندرعباس طراحي شده بود اما اصفهان با نفوذي كه داشت طرح برد .جالبه بدونيد الان كه مشكل منابع آبي پيش اومده ،بازهم بارانت و نفوذ فلاد هرمزگان رو خريدن كه طرحشونو اينجا ادامه بدن يعني برگشتن سرخونه اول اما بعد از اينكه زاينده رود رو نابود كردن .بخدا هروقت ميرم اصفهان زاينده رود رو ميبينم بغضم ميگيره ،اصفهان ديگه اصفهان نيست .
کنکور که می دادیم، استاد می گفت شما که چیزی بلد نیستید پس چیزی جواب ندید، که حداقل نمره منفی نگیرید!

آقای سیف، آقای روحانی و سایر آقا بالاسر های این ملت بدبخت، پاشید و صندلی ها را خالی کنید! چرا؟
چون تمامی حرکات و تصمیمات شما تا به حال وضع رو بدتر کرده و فقط نمره منفی تحویل ملت دادید!
صندلی های خالی تان کار به مراتب بهتری از شما انجام می دهند، چون حداقل ملت ایران نمره مفی نمی گیرند!
همه چی حبابیه تو ایران!
ما پتانسیل ساخت بهترین مایع ظرف شویی تو دنیا رو داریم، بارو کن سیفی جان با صادرات این مایع به شدت حباب ساز، دیگه احتیاجی به نفت نخواهیم داشت!
سیف: " بابت تعادل عرضه و تقاضای بازار سکه مشکلی نداریم ضمن اینکه منابع کلان بانک مرکزی هم وضع مطلوبی دارد".

تا حالا هر چی سیف گفته برعکس کاملا صادق بوده!!!
یعنی منابع کلان بانک مرکزی هم خالی شده!! یا خدا خودت به داد این ملت برس!
آقای سیف تو که واقعا بی توان ومنفعل هستید.
راه حل انتقال اب به اصفهان نیست !
ضرب المثل مشهور میگه :" هر جا آب هست، آبادانی هست"، نشنیدم تا حالا بگه هر جا آبادانی هست باید آب باشه یا به زور آب ببریم!
راه نجات جذب جمعیت شرق و جنوب شرق کشور به جنوب غرب و غرب و شمال غرب و شمال کشور و بازیافت زیر ساخت های شرق مملکت است
در نهایت مردم مهاجرت خواهند کرد، و هر زمین و هر آبراه و هر برکه ای ظرفیت خاص خودش را دارد
آقای سیف جناب سکه هم در مورد حضرتعالی بحثی مشابه داشتند
باعرض سلام: در جواب برادر یاخواهر ناشناس ،عرض کنم که آنقدر جریان آب رودخانه کارون کم شده که تا فاو هم نمی رسد، چه رسد تا خلیج فارس ،با جزر و مد شدن آب دریا ، آب شور تا آبادان بالا می آید و نخل های محدوده اروند، یا ازبین رفتند و یادر حال از بین رفتن هستند .یاد آوری می کنم ،حتی یک قطره آب شیرین هم به خلیج فارس نمیریزد.
خدا لعنت کنه کسی رو که کلمه " تکذیب " را برای اولین بار وارد دستور زبان ما کرد .
بهترین و ساده ترین و ارزونترین راه فرار مسئولین از زیر بار بی ناکارامدیشونه
خیلی راحت تو چشم هشتاد میلیون نفر نگاه می کنند و تکذیب می فرمایند .
بله دیگه در ایران گرانی مسکن یک نوع حباب است . گرانی خودرو حباب است. گرانی طلا و سکه حباب است. گرانی دلار و یورو حباب است. گرانی گوشت و مرغ و تخم مرغ و برنج و .... هم حباب است. کلا زندگی ما شده است کف صابونی
ظاهرا آقای سیف ملت رو بیسواد فرض کرده هر چی دلش میخواد میگه ،
نه یه خرید دلار
نه به خرید طلا
نه به خرید خودرو
نه به خرید ملک
ظاهرا اقای سیف و جهانگیری از داخل حمام بانک مرکزی و مملکت رو مدیریت میکنن
آخه همه چی یا حباب داره یا توهم مردمه!!!!!!!!

اینجوری که حضرات تومصاحبه هاشون میفرمایند هیچ ایرادی وجود نداره جز مردم متوهم روانی حباب زده!!!!!
البته این مشکل به واسطه بی آبی و هوای آلوده و ماشین چینی داره کم کم حل میشه
تابناک با عدم انتشار نظرات واقعی به درک و آگاهی اجتماعی مردم خیانت می کنی. هر قدر مردم در جهل بمانند به همان میزان خطرناکتر خواهند شد.
بانک مرکزی که سکه به مقدار دویست تا و پانصدتا به صراف های پیش فروش می کنه... و مردم عادی حقی ندارند و باید بروند از بازار سیاه بخرند.... این یعنی قیمت روانیه!وای بر اون کسانی که این تصمیمات رو می گیرند.
بهتر است اگر نوار سخنان امام جمعه اصفهان را دارید در فضای مجازی قرار دهید تا صحت و سقم این خبر معلوم شود چونکه دفتر امام جمعه این سخنان را تکذیب کرده است و اگر این حدیث ارائه شده و یا این حدیث که بسیار گفته اند که اگر کسی سه هفته به نماز جمعه نرود منافق است . پس بهتر است این گونه احادیث بین علمای دین به طور دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و به مردم ارائه شود
آقای غرویان شما 8 سال دوره احمدی نژاد با روحانی را با سمت و موقعیت خودت می سنجی ،در صورتی که در حال حاضر وضعیت اقتصادی پس از یک سال از دور دوم روحانی به مراتب بدتر از دو دوم احمدی نژاد می باشد.در صورتی که در دوره احمدی نژاد بنا به تصویب مجلس بنزین از 100 تومان به 1000 تومان رسید ،آقای غرویان زندگی خود را با معیار زندگی مردم عادی که بنده نیز جزئی از این قشر می باشم نسنج،امیدوارم روزی برسد که حق نمایان و باطل نیز هویدا شود.
آقای غرویان شما 8 سال دوره احمدی نژاد با روحانی را با سمت و موقعیت خودت می سنجی ،در صورتی که در حال حاضر وضعیت اقتصادی پس از یک سال از دور دوم روحانی به مراتب بدتر از دو دوم احمدی نژاد می باشد.در صورتی که در دوره احمدی نژاد بنا به تصویب مجلس بنزین از 100 تومان به 1000 تومان رسید ،آقای غرویان زندگی خود را با معیار زندگی مردم عادی که بنده نیز جزئی از این قشر می باشم نسنج،امیدوارم روزی برسد که حق نمایان و باطل نیز هویدا شود.
اقاي سيف واقاي نوبخت بايد به دادستاني فراخانده شوند و با سرعت
گرانی سکه، روانی است
گرانی پیاز ، سیب زمینی ، ارز ، خودرو ، مسکن و ... روانی است
زنده باد آقای زائری
مسولین
دچار اتوپیا پنداری شده اند مدینه فاضله است برای انها و مردم هم در شهر مردگان زندگی می کنند
آقای سیف به مولا اسیر شده ایم . من کارم تاسیسات است . یک هفته است 4 پمپ نمبتونم بخرم . هیچ جا نه استعلام میدهد و نه پیش فاکتور نه حاضر است جنسی را بفروشد ! دوتا لوله کش داشتم هر دو را مرخص کردم تا تکلیفمان معلوم بشود چه خاکی باید بر سرمان کنیم .
دستشویی نیاز اول مدرسه است. مدرسه متولی دولتی دارد، مسئولین دولتی باید تامین کنند. استفاده موقت از دستشویی هم آنقدر مهم نیست که اینطور رسانه ای شود!!!!!
اقای سیف در قدرت خرید کم شده قیمت دلارو سکه و زمین زفته بالا. چیزی که تغییر نمیکنه نرخ تورمه!
روانی همه اینا. نه؟
تابناک کاش گزارشی از وضعیت بیمارستانها در رابطه با کمبود دارو وتجهیزات اولیه بیمارستانی و سوئ مدیریت شدید وزیر بهداشت تهیه کنه.
این سالهای اخر با این قبیل کارهای مخرب ( که دولت بهتر بود مثل 4 سال اول اصلا هیچ کاری نمیکرد)میخواهند بارهاشون را کاملتر و اساسی ببندندو یا اون عده ای هم که تا حالا سرشون کلاه رفته بی کلاه نمونه
تفاوت قیمتهای ارز و سکه و خودرو و.. فقط باعث امکان بروز رانت خواری های غیر قابل پیگیری و ساده خواهد بود
اقای سیف ایا نمی توانید این حباب را با یک سر سوزن بترکانید؟ یک طفل 2 ساله هم می تواند حباب را بترکاند در عجبم شما چطور نمی توانی یک سوزن را حمل کنی و با نیش ان حباب را بترکانی.
آخرین نرخ ارزوسکه ساعت 14:30 چهارشنبه 23 خرداد
دلار 7200
یورو 8400
پوند 9500
دلارکانادا 5500
سکه 2600000 !!!!
این جواب اگه از دهن رئیس بانک مرکزی یه کشور دیگه در میومد به همین راحتی از کنارش میگذشتن؟! بخدا اگه مسئولین کمتر حرف بزنن هم برای خودشون و هم برای ملت بهتره!
در شرایط بی ثباتی اقتصادی-سیاسی و تورم ترمز بریده ثروتمند ها ثروتمند تر و طبقات فرو دست فقیر تر میشوند و اختلاف طبقاتی تشدید میشود! اتفاقی که در کشور رخ دفته و لاجرم به گسترش فقر و رواج بیشتر فساد میانجامد!
وقتی خود دولت اقدام به پیش فروش میکند یعنی دارد فرکانس میفرستد . آیا دولت اینرا نمیدانست ؟ واقعا اگر نمیدانسته باید همگی استعفا بدهند چون چیزی نمیدانند .
البته جای تاسف دارد که بگویم عامدا برخی کارها صورت میپذیرد و همگی این اقدامات به ضرر مردم است .
بروید ببینید این نوسانات اخیر جیب چه اشخاصی را پر کرده . مثل واردات موبایل توسط برخی شرکتها قبل از گرانی دلار .
دست بردارید هرکاری دوست دارید انجام میدهید ،اما لطفا مردم را نفهم فرض نکنید . بیچارگی دچار جامعه شده است که به سکوت سازمانی مصطلح است واین برای کشور بسیار خطرناک است . و این دستآورد دولت تدبیر است .
نیاز هرچه سریعتر به تغییر در مدیریت کلان کشور,تغییر کامل رویه کشورداری,تغییر در روابط بین المللی,تغییر در سطح نگرش به مردم و روند زندگی مردم داریم.
بااین روند نه مردم را خواهید داشت, نه خدا از شما راضی خواهد بود,نه حتی وجدانتان.
به یاد داستان شاه حسین افتادم که به وی گفتند دشمن شهر را تصرف و به قصر نزدیک شده است و او گفت: هنوز که نتوانسته اند وارد قصر بشوند!!!
هر چی دلار بعد تعطیلات سال نو میلادی پارسال ارزون شد و به 7000تومن نرسید طلا و خودرو هم حتما حبابش میترکه
با مسولینی مثل شما باید همه چیز ومردم روانی بشن.شما عاقلید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی