بازدید 5901

ثبات نسبی قیمت نفت با توافق کیم جونگ اون و ترامپ

روز سه شنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه نسبتا ثابت ماند و به ۶۵.۱۶ دلار رسید. قیمت نفت در روز جاری در حالی ثبات نسبی پیدا کرد که پیش از ملاقات روز جاری ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور در خصوص نتایج این دیدار خوشبینی وجود داشت، موضوعی که دقایقی پیش با امضای توافقنامه بین آمریکا و کره شمالی به تحقق پیوست.
کد خبر: ۸۰۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 12 June 2018

ثبات نسبی قیمت نفت با توافق کیم جونگ اون و ترامپروز سه شنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه نسبتا ثابت ماند و به ۶۵.۱۶ دلار رسید. قیمت نفت در روز جاری در حالی ثبات نسبی پیدا کرد که پیش از ملاقات روز جاری ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور در خصوص نتایج این دیدار خوشبینی وجود داشت، موضوعی که دقایقی پیش با امضای توافقنامه بین آمریکا و کره شمالی به تحقق پیوست.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه بدون تغییری محسوس بشکه ای ۷۶.۴۵ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۶ سنتی بشکه ای ۶۶.۱۶ دلار صورت گرفت.

بر اساس گزارش های منتشر شده، پس از ملاقات روز جاری دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون در سنگاپور، طرفین دقایقی پیش در حضور خبرنگاران رسانه های مختلف دنیا توافقنامه ای را به امضا رساندند. ترامپ در این خصوص اظهار داشت که این توافقنامه ''بسیار جامع'' بوده و نتایج به دست آمده بهتر از آن چیزی بوده که پیش از این تصور می شده است. وی افزود که قرار است آمریکا و کره ی شمالی مطابق این توافق هر دو اقداماتی جدید را اتخاذ کنند و وی ''قطعا'' مایل است که رهبر کره شمالی را به واشنگتن دعوت کند. کیم هم در سخنانی کوتاه اذعان داشت که دنیا شاهدی تغییری بزرگ پس از امضای این توافق خواهد بود.

لازم به ذکر است که هدف از ملاقات امروز بین رهبران آمریکا و کره شمالی کاهش اختلافات در خصوص چگونگی پایان بخشیدن به بحران هسته ای در شبه جزیره کره عنوان شده بود. اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که ملاقات سران این دو کشور ارزش شاخص های سهام در بازار های جهانی را افزایش داده است.

از سویی دیگر، آمارهای موجود حاکی از آن است که تولید نفت خام توسط روسیه در اوایل ماه ژوئن در مقایسه با ماه پیش از آن به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. همچنین، تولید نفت خام توسط آمریکا با افزایش حدود ۲۷ درصدی به ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز رسیده و این کشور را به دومین تولید کننده ی بزرگ نفت در دنیا تبدیل کرده است. علاوه بر این، عربستان سعودی تولید خود را بیش از ۱۰۰،۰۰۰ بشکه افزایش داده و به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسانده است. افزایش تولید نفت توسط عربستان و روسیه نشانه ای است بر اینکه اوپک و همپیمانان آن در نشست روز ۲۲ ژوئن در وین اتریش قصد دارند که در قرارداد کاهش تولید نفت اوپک تغییراتی را ایجاد نمایند.

در پایان باید خاطر نشان گردد که افزایش میزان تقاضا برای نفت خام در آسیا از تند شدن شیب نزولی قیمت نفت جلوگیری کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر