بازدید 44697

در میان خواب و بیدار مسئولان، طوفان تهران را درنوردید

آب و هوای غیر قابل پیش بینی بهار که در سال جاری به مراتب غیرقابل پیش بینی‌تر شده، ساعاتی است که شهر و استان تهران را با طوفان‌های جسته و گریخته و بعضاً شدید رو به رو کرده است؛ اتفاقی عجیب و خسارتبار که در مورد آن اطلاع رسانی کافی نشده و اخبارش به مدد فضای مجازی دست به دست می‌شود.
کد خبر: ۸۰۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰ 12 June 2018
درمیان خواب و بیدار مسئولان، طوفان تهران را در نوردیدآب و هوای غیر قابل پیش بینی بهار که در سال جاری به مراتب غیرقابل پیش بینی‌تر شده، ساعاتی است که شهر و استان تهران را با طوفان‌های جسته و گریخته و بعضاً شدید رو به رو کرده است؛ اتفاقی عجیب و خسارتبار که در مورد آن اطلاع رسانی کافی نشده و اخبارش به مدد فضای مجازی دست به دست می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ شامگاه روز دوشنبه یکباره آب و هوای تهران با جوی ناپایدار همراه شد و این جو آشفته و ناپایدار در برخی نقاط تهران، طوفان و رگبار‌های شدیدی را ایجاد کرد. برخی منابع سرعت طوفان تهران را بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت توصیف می‌کنند و از قرار معلوم هنوز احتمال تکرار آن در شهر و استان تهران وجود دارد.

در رابطه با خسارات اولیه این جو ناپایدار گفته می‌شود، در پی برخورد صاعقه با گندم زار‌های شهرستان ورامین، در بخش وسیعی از مزارع گندم و جو این شهرستان آتش سوزی رخ داده است.

در شهر تهران نیز این طوفان زمینه ساز قطع برق در برخی نقاط شهر شد.

همچنین گفته می‌شود، در پی وقوع طوفان در جاده چالوس سه خودرو به شدت با یکدیگر برخورد کردند که حاصل این رخ داد ۱۱ تن به شدت مصدوم شدند.

اطلاعات بیشتر حکایت از آن دارد که در جریان این طوفان در ساعت در استان تهران 18 تن از همشهریان دچار مصدومیت شدند که از این تعداد 5 تن پس از درمان اولیه با آمبولانس بیمارستان منتقل و سایر مصدومان نیز در محل درمان شدند.

در همین رابطه معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب تهران گفت: وقوع طوفان شدید به شبکه انتقال و توزیع برق شهرستان ری خسارت وارد کرد و برق در بعضی مناطق شهرری برای ساعاتی قطع شد.

داود رحیمی اظهارداشت: چهار پست ۶۱ کیلووات در محله های دولت آباد، دستواره، آهن مکان و شهید رجایی قطع شدند که پست های دولت آباد و دستواره تعمیر و برق در جریان است.

وی تصریح کرد: تاکنون یازده مورد خاموشی در این شهرستان گزارش شده است که با تلاش نیروهای امدادی تا ساعات آینده برق این مناطق وصل خواهد شد.

کارشناسان سازمان هواشناسی معتقدند طوفان امشب تهران که همراه با بارندگی و صاعقه های شدید شکل گرفت، برای آن قابل پیش بینی نبوده است. شاید به همین دلیل مسئولان و متولیان مدیریت شهری نیز با رخ دادن این حادثه غافلگیر شدند و اکنون درختان شکسته و قطع برق مشکلات فراوانی را برای شهروندان تهرانی ایجاد کرده است.

تعداد بازدید : 6206


در گزارش امروز هواشناسی تنها وزش تندباد موقت برای برخی مناطق استان همراه با رگبار در برخی مناطق همراه با آذرخش برای دو روز آینده پیش بینی شده بود، در حالی که برای چنین طوفانی از قبل اخطاریه صادر می شود

گفتنی است، در نتیجه آخرین طوفان شدیدی که بیش از یک هفته پیش در تهران رخ داد 85 تن زخمی و یک تن کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۶
متاسفانه کسی پاسخگو نیست در طوفانهای گذشته برق منزل دچار نوسان گردید به مرکز فوریتهای برق سامانه 121 اطاع رسانی شد ولی تاکنون کسی از ادره برق مراجعه نکرده است مشگل را برطرف نماید مشگل هم ارز سر سیمهای شبکه میباشد. خدانکند تهران زلزله بیاید بعد از خداوند متعال امیدمان که کدام مسئول مربوطه خوش باشد.پیامک به اینجانب ارسال شده است به این عنوان : مشترک گرامی پیام شما با موضوع نوسان ولتاژ با کد پیگیری .................. در سامانه 121ثبت گردید . متوسط زمان رسیدگی به در خواست شما 3 ساعت میباشد.
متاسفانه ار زوز شنبه شن تاکنون کسی برای رفع خرابی مراجعه نکرده است .
مچكرم . سردر دانشگاه تهران.
یکی از خصوصیات اقلیم در فصل بهار شکل گیری آب و هواهای لحظه ای و موقتی بخاطر تاثیر بیشتر عوامل محلی است.این مسئله کار پیش بینی رو سخت میکنه هرچند نباید توجیح غفلت و عدم اطلاع رسانی دست اندرکارن باشه.

تابی ، طوفان دو سه ساعت پیش تموم شد تو الان زدی خخ
صحت خواب : تلوزيون چند روز است زير نويس از باد شديد و بارشها خبر ميدهد شما ميگيد اطلاع رساني نشده؟؟
وقوع توفان چه ربطی به خواب و بیدار بودن مسیولین داره
درمیان خواب و بیدار؟؟مگه مسئول بیداری هم داریم؟(البته در مورد خدمت به مردم)
بسمه تعالی
مسئولین ما کجا حضور داشتن که اینجا باشند. سرتاسر کشور گسترش پیدا کردن و فوق العاده ناتوانند.
سلام . یه سوال فنی . آیا میشه هوا رو دستکاری کرد ؟ اخیرا یکی مدعی شده بود بارندگیهای اخیر کار اونه ! اگه کار اونه این هم یه جور آب دزدی نیست ؟ من که ساکن تبریزم مدتیه اب وهوا بد جور تغییر کرده . ابر هست ولی نمیبارن ! همین جور رد میشن میرن . رعد وبرق هم دیگه یا نیست یا خیلی کم شده . هوا یهویی گرم میشه . بعد یهویی سرد میشه ! اگه کسی اطلاعاتی داره لطفا بگه .
من هیچ قرابتی با دولت فعلی و مجلس ندارم ولی معمولا تبعات طوفان در همه جای دنیا همینه نمیدونم چرا خیلی اصرار داری تو همه زمینه ها روشنفکر بازی دربیاری
طوفانه دیگه، اطلاع رسانی هم شده،، دیگه مسؤل قبل و حین طوفان چیکار باید بکنه؟!
ویدئتون ساختگی است افکت صوتیش رو اینترنت هست. سرعت تصویر رو هم کند کردید...حداقل یکم با صدا بازی می کردید.
این طوفان ها از عواقب ناشی ازامواج الکترو مغناطیسی بسیار قوی هارپ است که برای جابجایی مصنوعی توده های هوا و بارندگی مصنوعی استفاده می شود. اصلا به صلاح نیست استفاده شود چون می تواند ناخواسته باعث زلزله شودو عواقب بسیار دیگر ...
جناب تابناک عزیز
شما که در همه زمینه ها صاحب نظر تشریف دارید بفرمائید مسئولان چکار باید می کردند که نکردند؟اصلا" چیزی برای انجام دادن بلد هستند؟!!!
خب مدیریت بحران و ریسک که بلد نیستند فقط بلدند مشکلات را سروگردن این و اون بندازند
مملکت مدیر متخصص نیاز نداره و فقط به کسی که متعهد باشه (متخصص بودن مهم نیست) احتیاج داره و بس
طوفان قابل پیش بینی نبوده اونو به مسئولین نسبت دادید. وظیفه اطلاعرسانی رو شما انجام دادید.
دیروز هم غیرحرفه ای انحلال یک بانک رواعلام فرمودید الحمدالله که بانک مرکزی شدیدو نقش ایفا میکنید.
خبرنویس هاتون مثل اینکه نمیدونن شرایطجامعه برای ایجاد استرس ظرفیت نداردو یک حرکت کوچک به بهای سنگینی تماممی شود؟
ما باید فناوری جدیدی را اختراع بکنیم تا انرژی منتهی به رعد و برق یا دستکم انرژی ناشی از تخلیه آن را بربائیم و آن را ذخیره کنیم !
اساتید و دانشمندان فیزیک مراکز تحقیقاتی ایران، چه نشسته اید !؟
آیا همیشه باید یه مشت ورق و کاغذ خاک بخور به کتابخانه ها اضافه کنید !؟
فکر تولید محصولات مفید، محسوس و متحول کننده زندگی مردم باشید؛ اینهمه فرمول، ریفرنس و تلاش آکامیک نوشتاری محبوس در کتابخانه ها، قفسه ها و کامپیوترها همگی ناتوان است از پیشگیری از صدمات جانی و مالی رعد و برق و همچنین بهره گیری از انرژی عظیم آن !
از اساتید مراکز علمی می خواهم در ابتدای هر هنگام موقع عزیمت به محل کار یا تحقیق جمله ی ذیل را برای خود، دانشجویان و همکاران بیان کرده و در آن غور کنید:
"دو صد گفته و نوشته به نیم کردار نمی ارزد !"
آن دو صد گفته وقتی می ارزد که دستکم به اندازه نیم کردار کار مفید انجام دهد.
خدا هم ما رو بخودمون سپرده
پدافند غیر حامل کجایی با این همه سمینار و همایش . دیشب پدر وسایل برقی دو زاری ما دراومد . با برق شهری کولر روشن نمی شد. وای به حال اتفاق بدتر از این و مدیریت جهانی
همینه که هست
دیشب در اثنای این طوفان با دستور به خلبان فوکر 1236تهران به شیراز هواپیمایی قشم، این پرواز انجام شد. علیرغم داشتن خلبانی بسیار ماهر، ما مسافران به مدت 15 دقیقه از پرواز، مرگ خود را همواره با چشم دیدیم. یکی از مسافران در حال سکته بود. خواستم بگویم که به چه دلیل و بر اساس چه معیاری هواپیمای کوچک فوکر را به پرواز در »ی اورند در حالیکه بعضی از پروزاها مسافر خود را تخلیه کردند. احتمالا می خواستند قوت قلب برای بوئینگها درست کنند که آنها هم بپرند. اگر 100 مسافر در پرواز 20:50 که با کمی تاخیر هم انجام شد، کشته شده بودند، چه کسی جوابگو بود. تابناک پیگیری کن. می تواند به شماره مسافرین این هواپیما زنگ بزنند. یک نکته، خلبانی زیر دست هواپیما را هدایت می کرد.
تیتر زدید در میان خواب و بیداری مسئولان!!! کدام مسئول بیدار است ؟
هواشناسی تنها سازمانی که اگر کارت رو همیشه هم اشتباه انجام بدی کسی کاری به کارت نداره............
پیرو اطلاعیه شماره 27 مورخ 97/03/20طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبارو رعدو برق، وزش باد شدید لحظه ای، در مناطق مستعد تگرگ، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در مناطق زیر پیش بینی می شود :
دوشنبه 97/3/21: آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه های البرز در استان های مازندران، سمنان و شرق تهران.
سه شنبه 97/3/22: آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه های البرز در استانهای مازندران، گلستان، سمنان، البرز و تهران.
چهارشنبه 97/3/23: خراسان شمالی، دامنه های البرز در استانهای سمنان، گلستان، مازندران و شرق تهران.
از اینرو به شهروندان و دامداران عزیز توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی از رفتن به مناطق کوهستانی و همچنین توقف و تردد در کنار رودخانه ها و مسیلها در مناطق ذکر شده خودداری شود.
صدا و سیما الان طوفان امریکا را نشان میدهد و میگویید مردم ناراضی
بولتن پیشبینی وضعیت جوی استان تهران
بر اساس بررسی و تحلیل آخرین دادهها و نقشههای پیشیابی هواشناسی، با عبور امواج کم دامنه تراز میانی بر فراز استان تهران طی سه روز آینده در
برخی مناطق )بخصوص ارتفاعات( طی ساعات بعدازظهر و شب و بامداد، افزایش ابر گاهی رگبار باران و رعدوبرق و تندباد موقتی و احتمال تگرگ در
مناطق مستعد پیشبینی می شودکه در پاره ای نقاط )بویژه بخشهای جنوبی و غربی استان( رخداد پدیده گردوخاک دور از انتظار نمی باشد.
پیرو اطالعیه ۲۲ مورخ ۹۱/۳/۱۹ از امروز تا چهارشنبه در استان تهران، عصرها و اوایل غروب شاهد رشد ابر خواهیم
بود و متعاقبا" با رگبار باران و رعد وبرق و وزش تندباد موقتی همراه می شود که در مناطق مستعد احتمال بارش
تگرگ نیز وجود دارد. فعالیت سامانه یاد شده در ارتفاعات شرقی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. همچنین
درپاره ای نقاط )بویژه بخش جنوبی و غربی استان( بروز گرد و خاک دور از انتظار نمی باشد. از این رو توصیه
می شود تمهیدات الزم در نظر گرفته شود.
خشم الهی
اگر ملت غیور به جای تماشای شبکه های ماهواره ی شبکه ملی ایران راتماشا کنند یقینا متوجه اخبار هواشناسی خواهند شد و اطلاع رسانی کامل می گردند
این ثمره گناهان ما و بی حجابی است که بصورت خشم خداوند در قالب طوفان بر ما نازل میشود.
البته خدمت تابناک محترم عرض میگردد که شما هم زیاد بیدار نیستید زیرا این توفان از ابتدا از شهر کرج به سمت تهران آمد و شما کرج را شهر حساب نمیکنید!!
دیشب بنده انواع صدای شگسته شدن شیشه و وسائل را ازکوچه خیابان در کرج میشنیدم.
هواشناسی در پیش بینی فصلی مربوط به بهار نیز پیش بینی کرده بود که بارش ها کمتر از نرمال باشد که برخلاف پیش بینی بیشتر از نرمال شد. هواشناسی نیاز شدید به خانه تکانی دارد ولی نمی دانیم شکایت پیش چه کسی باید ببریم. اوضاع تخصصی و فنی هواشناسی بسیار نابسامان است ولی چون بررسی وضعیت آن نیاز به تخصص دارد ،متاسفانه از بیرون از سازمان کسی مشکلات را تشخیص نمر دهد
باور بفرمایید اگر هواشناسی را در ایران تعطیل کنند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. میان تو اخبار میگن امروز هوا در برخی نقاط آفتابی و در برخی از نقاط بارانیهمراه با تگرگ و برف و برخی نقاط نیمه ابری و همراه با باد و گرد و خاک و ..... با سایت های های هواشناسی بین المللی و اینترنتی راحت میشه کار رو راه انداخت و به اینها هم احتیاج نیست و میشه جلوی دادن پول مفت به اینها رو گرفت
علی برکت اللهههههههههههههههههه !
ازنشست سنگاپور چ خبر
از بس پارازیت میفرستن امکان هواشناسی از بین رفته
کلا" مسئولان محترم در تمام زمینه ها در خواب تشریف دارن!!
از اینکه بعضی از مسئولین خوابند یا بفکر اموراتشون هستند و امورات مردم دغدغه دست چندم آنهاست شکی نیست. ولی نبایست خیلی بی انصاف باشیم. در مسائلی از قبیل طوفان، کشورهایی مثل آمریکا که پیش بینی چند ماه قبل در مورد طوفان رو دارن هم آسیب پذیرند. فقط مسئولین همت کنن مشکلات بعد از فاجعه را با حمیت و غیرت بیشتری حل کنند.
عه. پس هواشناسی چکارست؟ فقط بلدن کت و شلوار بپوشن بیان جلو دوربین؟
شعبده بازی یعنی همین!
از سنگاپور چه خبر؟
چرا این مسئولین ( دولت ) اینقدر ناکارامد هستند حتی نمی تونن جلوی یک طوفان ساده رو بگیرند .
دیگر اخرهای دنیاست
اللهم عجل لولیک الفرج
دليلش روشنه كه مردم غافل گير ميشوند تمام اخبار شبكه هاي صدا و سيما اخبار صبح گاهي و نيمروزي و شامگاهي بجاي اينكه كارشناس هوا شناسي را به برنامه بيارند كارشناس فوتبال برايشان اولويت داره كه بگويد مثلا فلان تيم در بارسنولا يا فلان تيم در فلان كشور و يا آبي پوشان و قرمز پوشان و............كه همه اينه را ببري پيش مشد اصغر سبزي خوردن بهت نميده
پست 61 کیلووات نه قربان.پست 63 کیلوولت
یه خورده هم تهرانی ها آب و هوای بد تجربه کنن
همیشه که نباید سهم خوزستان و سیستان باشه
خسته نباشن بچه های هواشناسی...خدا قوت قهرمان..خسته نباشی دلاور..
اینا پول برا چی میگیرن؟؟؟ اینرا اخراج کنن یه کم به وضعیت مملکت کمک بشه
تابناک به مدد همین فضای مجازی غیر وابسته داخل!! تو هم بخش اعظمی از مخاطبانت را از دست دادی و مردم اخبار را چند روز قبل از اعلان تو مطلع می شوند!
طوفان مهم نیست، مهم اینه که ماشین و خونه رو گرون نخرید. نخرییییییییییییییییییییییییییییییییییییید. فقط تحرییییییییییییییییییییییییییم.
در خواب تابناک هم سران آمریکا و کره دیدار کردند و کلی خبر روی آنتن های کشور هاست ولی رسانه های ما بدلیلی که همگی می دونیم سکوت اختیار کرده اند .
سازمان هواشناسی کی تونسته طوفان و پیش بینی کنه که این بار دومش باشه
مسئولین سازمان در خواب نجومی بسر میبرند..
3 ساله که بیشتر نخبگان ومتخصصین هواشناسی از وزیر راه خواستن تا رئیس این سازمان و عوض کنن.اما فرجی نشده
مردم شما دعا کنید
خواب و بیدار یعنی چی؟ چرا تهمت می زنید؟ چون روایت هست که خواب روزه دار هم عبادت است بنابراین مسئولان در خواب ناز تشریف دارند!
امام رضا.ع. فرمود:
هرگاه مردم گناهان جدیدی نمایند خداوند بلاهای جدیدی را نازل خواهد کرد.
متاسفانه به دلیل تحریم ها بیشتر تجهیزات سازمان هواشناسی قدیمی واز رده خارج هستند از طرفی دانش هواشناسی ما هنوز بر اساس منابع علمی 50 سال قبل استوار است و بیشتر استادان این رشته هم کارایی چندانی ندارند!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام
تقریبا سازمان هواشناسی همیشه از تمام پدیده ها 20 قدم عقب است و معلوم نیست بودجه های کلان صرف چه چیزی میشود.از زمان غروب آفتاب ابرهای سیاه رنگ و همینطور رعد و برقهای پی در پی خبر از ناپایداری هوا می داد ولی ظاهرا آقایون داخل سالن پیش بینی مشغول تماشای تلویزیون بودند.دقیقا مانند سال 94
کجایی مهندس اصغری ؟!!!
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
رفته پیش اکبری
مسئول؟ اگر بدبختی بروز کند مردم مسئولند و اگر گشایشی حاصل شود نتیجه تدبیر آقایان است!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل