بازدید 4410

ترامپ وارد سنگاپور شد

کد خبر: ۸۰۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ 10 June 2018

رییس‌جمهوری آمریکا با هدف دیدار با رهبر کره‌شمالی وارد سنگاپور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سنگاپور از ورود دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا به این کشور خبر داد. بر این اساس، هواپیمای حامل ترامپ ساعت ۸:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی در پایگاه هوایی پایا لبار به زمین نشست.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز پیش‌ از ترامپ بعد از ظهر امروز طبق برنامه دو روز زودتر برای دیدار با دونالد ترامپ با یک هواپیمای خطوط هوایی چین وارد فرودگاه چانگی سنگاپور شد و مورد استقبال ویوان بالاکریشان، وزیر خارجه این کشور قرار گرفت.

نشست ترامپ و اون ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه در هتل کاپلا برگزار می‌شود.

نخست‌وزیر سنگاپور گفته است، صورتحساب میزبانی از نشست تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی در این کشور به حدود ۲۰ میلیون دلار می‌رسد. او افزود: این هزینه‌ای است که ما مایل به پرداختش هستیم و هزینه‌های امنیتی نیمی از این رقم را به خود اختصاص می‌دهد.

وزیر امور خارجه سنگاپور هم اعلام کرد، تمام سیستم‌های این کشور از برگزاری نشست رهبران آمریکا و کره‌شمالی کاملاً پشتیبانی می‌کنند. در همین حال، وزیر کشور سنگاپور معتقد است، این واقعیت که آمریکا و کره‌شمالی این کشور را به عنوان میزبان دیدار تاریخی رهبران خود انتخاب کرده‌اند، نشان می‌دهد که دو طرف به بی‌طرف بودن و توانمندی سنگاپور اعتقاد دارند.

ترامپ در آستانه نشست تاریخی روز سه‌شنبه‌اش با کیم جونگ اون تاکید کرد که می‌تواند مسیر این نشست و این که بی‌نتیجه خواهد بود یا خیر را حدس زده و وقت کیم جونگ اون را تلف نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، او در گفت‌وگو با خبرنگاران در یک کنفرانس خبری در خاتمه حضورش در اجلاس گروه 7 در کبک کانادا که شنبه عصر برگزار شد، گفت: این یک فرصت تکرار نشدنی است و من فکر می‌کنم که خیلی خوب پیش خواهد رفت.

ترامپ در این کنفرانس خبری با تاکید بر آن که برای یک "ماموریت صلح" قرار است نشست گروه هفت را به مقصد سنگاپور ترک کند، گفت که "هدف روشنی در سر دارد" و آن متقاعد کردن کیم جونگ اون به کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای خود در ازای "حمایت‌هایی" از جانب آمریکا است. ترامپ عنوان کرد که مسیر این نشست غیرقابل پیش بینی و وابسته به اتفاقات لحظه‌ای است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار