بازدید 11467

سوییس اتحادیه اروپا را تهدید کرد

بر اساس گزارش های منتشر شده، به گفته ی اولی ماورر وزیر امور مالی سوییس در صورتی که اتحادیه اروپا اجازه ندهد بازار بورس سوییس به طور دائم در بازار این اتحادیه فعال باشد، مقامات سوییسی دست به اقدامات مقابله جویانه خواهند زد و محدودیت های مشابهی را در نظر خواهند گرفت.
کد خبر: ۸۰۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 10 June 2018

سوییس اتحادیه اروپا را تهدید کردبر اساس گزارش های منتشر شده، به گفته ی اولی ماورر وزیر امور مالی سوییس در صورتی که اتحادیه اروپا اجازه ندهد بازار بورس سوییس به طور دائم در بازار این اتحادیه فعال باشد، مقامات سوییسی دست به اقدامات مقابله جویانه خواهند زد و محدودیت های مشابهی را در نظر خواهند گرفت.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Swissinfo، در ماه دسامبر سال گذشته اتحادیه ی اروپا به گروه اقتصادی SIX سوییس (که عامل و گرداننده ی بازار بورس سوییس است)‌ اجازه داد تا تنها برای یک بازه ی یک ساله به مبادله ی سهام شرکت های اتحادیه اروپا در بازار بورس سوییس مبادرت ورزد.

سوییس اتحادیه اروپا را تهدید کرد

این اقدام اتحادیه اروپا باعث ناراحتی مقامات سیاسی سوییس شده که معتقد بودند اتحادیه اروپا با سو نیت عمل کرده و منافع مالی سوییس را به خطر انداخته است. در این راستا اخیرا وزیر امور مالی سوییس از برنامه های خود راجع به اتخاذ اقدامی مشابه علیه شرکت های اروپایی در صورت برابر نشدن وضعیت فعالیت مالی گروه SIX با سایر شرکت های اروپایی پرده برداشته است.

البته قرار است که این تصمیم دولت سوییس در دیرترین حالت تا اول دسامبر سال جاری اجرایی شود و تا زمان اجرایی شدن این تصمیم شرکت های اروپایی می توانند در بازار بورس سوییس فعال باشند. همچنین، باید به این نکته اشاره گردد که به گفته ی وزیر امور مالی سوییس اولویت این کشور اخذ مجوز فعالیت دائمی برای گروه SIX در اتحادیه اروپا و تعمیق روابط با اتحادیه ی اروپا است و اقدام متقابل نامبرده تنها زمانی اجرایی خواهد شد که راه دیگری باقی نمانده باشد.

همچنین، ذکر این نکته لازم است که روابط سوییس با اتحادیه اروپا در سال های اخیر به علت موضوع مهاجرت رو به تیرگی گراییده است و به طور کلی اتحادیه ی اروپا پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه مواضع سخت تری را نسبت به کشورهایی که عضو آن نیستند اتخاذ کرده است. لازم به ذکر است که سوییس عضو اتحادیه ی اروپا نیست اما به وسیله ی قراردادهایی دو جانبه در برخی برنامه های این اتحادیه از جمله در حوزه ی رفت و آمد آزاد اشخاص (شنگن) مشارکت می کند.

در پایان باید خاطر نشان گردد که که گروه اقتصادی SIX نهادی است که به تنظیم ساختارهای مرکزی مبادله ی اطلاعات و پول بین بانک ها، تجار، سرمایه گذاران و فراهم کنندگان خدمات در سوییس و در سرتاسر دنیا می پردازد. نوآوری یکی از اصول اساسی این شرکت بوده و یکی از فعالیت های عمده ی این گروه توسعه ی ساختارهای جدید برای فناوری های نو در امور مالی ای است که در آینده ایجاد می شود. صاحب این گروه در واقع تشکیل دهندگان آن یعنی حدودا ۱۳۰ بانک هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار