بازدید 20720

جنجال دوباره در مجلس بر سر کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم/بررسی CFT دو ماه در مجلس مسکوت ماند

تعدادی از نمایندگان که اکثرا عضو فراکسیون ولایی مجلس هستند به محض ورود مجلس به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT با در دست داشتن پلاکاردهایی و پهن کردن چندین طومار در صحن فضای مجلس را متشنج کردند.
کد خبر: ۸۰۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 10 June 2018

حذف کارت‌های سوخت، زمینه سازی برای افزایش قیمت بنزین است/ حرکت چراغ خاموش دولت برای چند نرخی کردن بنزینصبح امروز جلسه علنی مجلس کار خود را با بررسی دو لایحه مهم لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملی و لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم از آغاز کرد.

به گزارش «تابناک»؛بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) با حواشی متعددی در مجلس روبرو بود به طوریکه در همان ابتدای ورود به رسیدگی به این لایحه، طومارهایی در صحن مجلس پخش شد و تعدادی از نمایندگان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که خواستار بررسی نشدن این لایحه بودند.

در نهایت بعد از صحبت‌های مخالف و موافق و معاون وزیر خارجه در مورد این لایحه، امیرحسین قاضی‌زاده عضو هیات رییسه مجلس گفت که تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای خواستار مسکوت ماندن این لایحه حداقل برای دو ماه تا روشن شدن نتیجه مذاکره با اروپایی‌ها شدند.

بررسی CFT دو ماه در مجلس مسکوت ماند
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۰:۵۸

نمایندگان مجلس موافقت کردند که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم دو ماه یعنی تا زمان روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها مسکوت بماند.

موضوعی که نمایندگان با آن با ۱۳۸ رای موافق، ۱۰۳ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر در مجلس، موافقت کردند.

بر این اساس حداقل دو ماه بررسی این لایحه در مجلس به تعویق می‌افتد.

بعد از تصویب این تقاضا، لاریجانی رییس مجلس گفت: در این زمینه آقای بروجردی هم گفته که ملاحظاتی در این زمینه وجود دارد، دو ماه وقت است که ملاحظات را اعمال کنند.

عراقچی در مجلس:
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۰:۵۱

با پیوستن به CFT، هیچ تهدید امنیتی متوجه ما نمی‌شود

معاون وزیر خارجه با تاکید بر اینکه ایران به محض احساس خطر و تهدید از کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم خارج می‌شود، ‌گفت: شورای عالی امنیت ملی گواهی داده که حق شرط‌ها و تحفظ‌ها، هیچ تهدید امنیتی متوجه ایران با پیوستن به این کنوانسیون نمی‌شود.

سیدعباس عراقچی در جلسه علنی در دفاع از لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT)، گفت:‌ در اینجا و در پشت تریبون مجلس با زبان روزه شهادت می‌دهم که جز حرف حق نگویم.

جنجال دوباره در مجلس بر سر کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۰:۵۰

جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس زمانی که وارد بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم شد، متشنج گردید. چند نماینده عضو فراکسیون ولایی طومارهایی را در صحن مجلس و حتی روی مانیتورها در اعتراض به بررسی این لایحه پهن کردند.

این اقدام با اعتراض علی لاریجانی رئیس مجلس مواجه شد، وی خطاب به این افراد گفت: مجلس جای این کارها نیست. مجلس جای بیان، گفت و گو و بحث است به‌جای این کارها صحبت کنید و در نهایت یکدیگر را قانع کنید تا مجلس رای دهد.

در این هنگام طوماری جلوی لاریجانی انداخته شد که او آن را پایین انداخت و به این اقدام اعتراض کرد که پژمانفر خطاب به او گفت، شما خلاف آیین نامه عمل می کنید. لاریجانی در پاسخ به او گفت این کارهای شما خلاف آیین نامه است به جای آن صحبت کنید نه این که مجلس را از نظم عادی خارج کنید.

کواکبیان در موافقت با پیوستن به CFT:
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۰:۴۹

پیگیری اقدامات سازمان مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی با تصویب CFT

مصطفی کواکبیان در جریان بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم در موافقت با این لایحه گفت: مجلس امروز در یک تصمیم گیری بسیار جدی قرار دارد، تصمیم گیری که منافع ملت ایران در آن مطرح است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: همانطور که می دانید دبیر شورایعالی امنیت ملی که از ما دلسوزتر است در جلسه غیرعلنی مطرح کرد که تصویب این لایحه نوعی مقابله با آمریکاست. آیا کسی دلسوزتر از آقای شمخانی برای امنیت ملی کشور است؟

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد یک ساعت و نیم سخنرانی فرمودند و حتی یک کلمه در مورد 4 لایحه نکته ای نفرمودند و این مسئله را به مجلس و دولت واگذار کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هم دلسوز کشور و از خانواده شهدا هستیم، ادامه داد: نماینده وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد که عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشترین ناراحتی را در مورد اینکه ما به این کنوانسیون بپیوندیم، دارند، چه کسی گفته که اگر این لایحه تصویب شود باید قاسم سلیمانی را تحویل دهیم؟ با حفظ شروط قرار است به این کنوانسیون بپیوندیم و برخی ضررهای احتمالی آتی را مطرح می کنند و توجه ندارند که باید ضرر قطعی را دفع کرد، اگر این لوایح تصویب نشود به نوعی خودتحریمی کرده ایم.

کواکبیان با بیان اینکه 188 کشور به این کنوانسیون پیوسته اند، افزود: تعریف سازمان ملل از تروریسم؛ القاعده، طالبان، جبهه النصره و داعش بوده و اگر قرار است فلسطین به عنوان تروریسم معرفی شود، ما اقداماتی انجام خواهیم داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم می توان سازمان مجاهدین خلق را تعقیب و اقداماتی که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، را پیگیری کرد، خطاب به مخالفان گفت: نگرانی و دلواپسی ها هیچ ربطی به برجام ندارد، زیرا مقام معظم رهبری فرمودند که «در قالب برجام غنی سازی 190 هزار سو را هدفگذاری کنید».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که انسجام داخلی ما اقتضا می کند به این لایحه رأی مثبت دهیم.

نقوی در مخالفت با CFT :
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۰:۴۸

در نظر گرفتن حق تحفظ در خصوص FATF بلااثر است

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هدف از دیپلماسی انجام مراودات بین المللی و عضویت در کنوانسیون ها باید تامین منافع ملی باشد.

وی افزود: ایران در توافقنامه برجام نشان داد اهل منطق، گفت وگو و پایبندی به تعهد است و بالعکس آمریکایی ها نشان دادند غیرمنطقی بوده و براساس منافعشان رفتار می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه موضوعاتی نظیر حق تحفظ، بیانیه تفسیری و غیره از لحاظ حقوقی بلااثر است، ادامه داد: به عبارتی اگر یکی از اعضا نسبت به حق تحفظ در نظر گرفته شده اعتراض کند آن حق تحفظ در مورد مراودات به آن کشور مورد قبول نیست.

نقوی حسینی افزود: بیانیه تفسیری نیز به هیچ وجه قابل اعمال در حقوق بین الملل نیست؛ حدود 60 کشور با حق تحفظ عضو کنوانسیون شدند اما نتوانستند از آن حق استفاده کنند به عنوان مثال مصر برای استفاده از حق تحفظ در نظر گرفته شده با مخالفت هلند مواجه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عضویت در کنوانسیون مذکور الزاماتی را در چارچوب تعیین شده توسط دشمنان برایمان رقم می زند به عنوان مثال اختیارات نظام پولی و مالی را با پیوستن به این کنوانسیون محدود می کنیم لذا آن وقت نمی توانیم با تحریم ها مقابله کنیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون قانون داماتو، برجام، کاتسا و غیره در حال اجرا شدن است، افزود: بنابراین پیوستن به FATF تاثیری بر رفع تحریم ها ندارد و در واقع خودتحریمی انجام می دهیم.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اطلاعات کامل کشور مطابق با بلایی که در سوئیفت سرمان آمد در اختیار غربی ها قرار می گیرد؛ در واقع نهادها، ارگان های کشور به دو بخش تقسیم می شود که براین اساس نهادهایی که تحریم نشده اند نمی‌توانند با نهادهای تحریم شده همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: ایران با مذاکره مخالف نیست اما باید بدانیم عضو چه کنوانسیونی می شویم از این رو کنوانسیون مذکور ما را به بن بست می رساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: براساس برخی اخبار حاصله شورای امنیت ملی نیز در این خصوص به جمع بندی نرسیده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید یادآور شد وزارت خزانه داری آمریکا جزو چارت سازمانی FATF است.

نامه نمایندگان مجلس برای تعویق 2 ماهه بررسی FATF
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۰:۴۴

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای خواستار به تعویق افتادن 2 ماهه بررسی FATF شدند.

این نمایندگان خواستار این شدند که به دلیل شرایط فعلی برجام و خروج آمریکا از آن بررسی FATF به تعویق بیفتد.

حضور عراقچی در صحن علنی مجلس در جریان بررسی لوایح مرتبط با FATF
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۰:۴۱

معاون سیاسی وزیر امور خارجه برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم در صحن علنی مجلس حضور یافت.

عباسعلی عراقچی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 خردادماه) مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم در صحن علنی مجلس حضور یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۹۶
از فراکسیون ولایی و حزب پایداری، چیزی جز تخریب ، هوچی گری، سنگ اندازی آنهم به نام اسلام و انقلاب ندیدم. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
اینا چه غمی دارن ما بدبخت ها هستیم که دارو گرون شده همه چی گرون شده توان خریدمون به صفر رسیده کمرمون شکسته
سلام عزیزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
خودتحرمی معنا ندارد
مخالفت دانشگاهیان و مردم و تهدید آبستراکسیون 100 نماینده با تعهد ، کار خودش را کرد
خدا را شکر
روشنک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
و اینک عراقچی وارد میشود
همون اولی رو دفن کن دومی پیشکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
تابی جنجال؟
چرا اینجوری تیتر میزنی؟
زنده باد حزب الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
خجالت بكش از حرفهاي زشت و نادرستت در اين ماه مبارك رمضان...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
اگر در زمان تصویب برجام به همین به قول شما هوچی گری ها بها داده بودند الان عاقبت برجام این نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
اونوقت از فراکسیون امید چی دیدی ؟
از اسکو
| - |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
وای بر تصویب کنندگان طرح
FATH
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
کاربر از اسکو ! حتی اسمش رو هم درست بلد نیستی . fatf . Financial action task force .
یکشنبه 20 خرداد ساعت 10 صبح یورو 8000 تومان را رد کرد !
درودبر نمایندگان شجاع وسازش ناپذیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
دولتی ها چقدر عصبانی اند اوه اوه چقدر منفی خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
درود بر نماینده خوش خیال آقای کواکبیان که گمان می کند با پذیرفتن می توانیم مجاهدین خلق را پیگیر و اقداماتی علیه آنان انجام داد.
اروپا تاکنون آنها را پناه داده و عضو این کنوانسیون هم هست. با چه توجیهی؟!!
مارگزیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
آقای عراقچی بعضیا حرفشان قابل باور نیست دیگر
اقاي لاريجانی مجلس جاي تفكرهم هست؟؟؟؟اگه هست چرا برجام؟؟؟؟چرابيست دقيقه؟؟؟؟تابناك هم كه معلوم الحاله
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
اون 20 دقیقه معروف مربوط به بررسی صفر تا 100 بر جام نیست. قبل از اون برجام در کمیسیون های تخصصی بررسی شده بود . نتیجه رو کمیسیون ها به صحن علنی ارائه کردند و رای گیری شد. همه قوانین به همین صورت است. اول در کمیسیون های مربوطه بررسی میشه. این ها سمپاشی علیه نمایندگان و برجام است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
بیان تصویب 20دقیقه ای برجام ،ظلم به کل مجلس،حتی نمایندگان ولایی است.چون مثل امروز حق اعتراض داشتند.
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
برجام چهل روز در دست همه بود و قابل هرگونه بررسی و نقد. رای گیری در بیست دقیقه هم کافیه. وای بحال نماینده ای که چهل روز هیچ کاری نکرده بخواد با صحبت بقیه تصمیم بگیره
سهند
| - |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
در کمیسیون های تخصصی بررسی شده بود . نتیجه رو کمیسیون ها به صحن علنی ارائه کردند و رای گیری شد

چه عجیب و با تخصص بالا بررسی شده بود که هیچ گرهی باز نکرد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
تعجب میکنم از دوستانی که میگن برجام دقیق در کمیسیون بررسی شده بود.. برجام در کمیسیون ویژه ای که برای بررسی آن تشکیل شده بود بررسی دقیق شد اما در یک حرکت بسیار عجیب رئیس مجلس موضوع رو به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داد و در آنجا تصویب شد..
ناشناس
| France |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
عزیزم بیست دقیقه نبود.تصمیمش از زمانی که دلار از ۹۰۰تومن پرکشید،دارو ولوازم خودرو نایاب شد،بنزین سرطانزا تولید شد،پایه های نارضایتی مردم که در ۹۶ نمود وبروز کرد چیده شد،شکمهایی که خالی شد وایمانهایی که بر باد رفت،مردان وزنان عادی که به دزدی وتن فروشی ناچار شدند و هزاران مساله دیگر که شما ژن خوبها وحقوق نجومی بگیرها ندیدید ونفهمیدید، گرفته شده بود.خیلی بیشتر از ان بیست دقیقه اثارش بر جامعه نشان داده بودند.هر چند شما اصولا مایل به فهم مساله نیستید.
آمار مخالفین رو دیدم.خدا رو شکر که تصویب نمیشه.این لایحه سودش برای غرب و ضررش برای ماست.مگه بتونیم دورش بزنیم.تو این منطقه خطرناک با این همه مرز مشترک و هزارتا داستان این کشورو حفظ کردیم حالا بیایم اطلاعاتمون رو بدیم دست اونا.با این واگذاری ها هیچی گیر ایران نمیاد.دنیا داره تمام معاهده هاش به هم میخوره.پس صبر کنید لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
هرکی منفی میده بی سواده بی سواده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
با همین کنوانسیون های بی ربط دهها قطعنامه را بر کشور خود روا داشته ایم
مثل الحاق به ان پی تی که پاکستان و هند به آن نپیوستند و هیچ قطعنامه ای را برخود نخریدند. ما داوطلبانه پیوستیم و سالها بخاطرش تحریم شدیم
مجلس نیست که مهدکودکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
خودزنی نکن . بالای 90 درصد مجلس دست رفقای اصلاح طلبتونه که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
ناشناس ۱۳:۰۳
کمی مطالعه و داشتن حداقل اطلاعات بد نیست
گاهی تو تاریخ میخونیم فلانی به زعم خودش اومده به ایران خدمت کنه به فکر خودش بالاترین اندیشه رو داشته در تصورش این بوده کسی بیشتر از من نمفهمه و نمیتونه درک کنه این کار چقدر میتونه به مردم و ایران کمک کنه، افسوس از اینکه تاریخ نشون داده ناکارامدترین ترین فرد همون فرد بوده.
بشینید استدلال کنید حرفتونو به کرسی بشونید ... این کارها یعنی چی؟!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
حرف شما درسته بطور عادی.. اما اگر خاطرتون باشه در ماجرای برجام کمیسیون برجام خیلی منطقی و با بررسی دقیق و دعوت از همه طرف ها کار رو انجام داده بود که به یکباره با دخالت بیجای رییس موضوع به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد و بیست دقیقه ای در صحن تصویب شد و به کشور تحمیل شد.. متاسفانه در چنین مجلسی گاها چاره ای جز این حرکات نیست..
اتفاقاً خیلی هم خوبه ! چون آن هایی هم که تا به حال متقاعد نشده بودند پشت پرده چه خبر است ، حالا متوجه می شوند . شتر سواری دولا دولا نمیشه .
همان روز که پرچم آتش زدند باید مقابله می شد. امروز هم همان رفتار با موضوعی دیگر.
پیشنهاد میکنم لایحه FATF رو به صورت نمادین اتش بزنین!
پاسخ ها
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
چشم
ترس از شفافیت مالی... دقیقا چه برداشتی باید کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
هیچی. به دنیا میگیم حامی تروریسیم هستین شفافیت مالی هم کشک... تا اقایون ضد امریکا راحت بدون دردسر بتونن برا اقازادههاشون که تو امریکا مقیم هستن و دارن با استکبارجهانی مقابله میکنن راحت پول بفرستن
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
چرا حسابهاي مالي مردم ايران بايد براي كشورهاي غربي و آمريكا شفاف شود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
اقا حسام ! مگه برای خود مردم ایران شفاف هست ؟؟؟؟؟
هموناشتباهی که در مورد برجام در مجلس اتفاق افتاد اینبار برای fatf داره اتفاق می افتد
این آقایی که میگه مجلس جای بحث و گفتگو هست چرا برجام را در بیست دقیقه تصویب کردن حالا هم میخان fatf را به زور تصویب کنن.
متاسفانه در کشور بجای اینکه با بحث و گفتگو در مورد مسایل مثل کشورهای متمدن عمل کنند همیشه یه عده خواستند با هوچی گری نظرشان را بر اکثریت تحمیل کنند این کارها کشور را به ناکجا اباد خواهد برد در قرن ۲۱ هنوز یه عده در کشور خودشان را اکثریت می دانند اگه قرار هست با داد و بیداد کشور اداره بشه این نهادهای قانونی را جمع کنید خیال مردم هم راحت بشه و این همه هزینه برای انتخابات نکنید
اگه ریگی تو کفشتان نیست اینقدر برای عدم تبدیل شدن این لایحه به قانون مخالفت نمی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
احیانا از تل آویو کامنت نذاشتی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
داداش مثلا برجام رو امضا کردیم چه خیری به ما رسید!! الان اینو امضا کنیم چه خیری به ما میرسه؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
ما میتونیم بعد از اینکه اندکی از اثرات مثبت توافقات قبلی را حس کردیم به مرور این توافقات جدید رو مصوب کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
چرا جای دوست دشمن عوض شده
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
اونوقت چرا بايد تصويب بشه ؟
اطلاعات بانكي ما را چرا بايد كشورهايي كه ما را تحريم ميكنند داشته باشن ؟
نمایندگان محترم موافق تصویب FATFقصد ندارند از تصویب و نتایج پوچ برجام عبرت بگیرند .این وادادگی تا کی ادامه خواهد داشت .حداقل جرات کنند و رای گیری علنی باشه تا مردم با چهره واقعی این قشر از نمایندگان اشنا شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
چرا فکر میکنی امثال تو و تو مردم هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
خروج ایران از انواع پیمان ها و انزوای بین المللی ایران مخصوصا در حوزه هایی که با کسب و کار و توسعه اقتصادی کشور سروکار داره آرزوی رقبای منطقه ای ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
پس شما مردمی که اینجور بی ادبانه توهین میکنی. شما هم یک رای داری ایشونم یک رای. این یعنی دموکراسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
ناشناس 11:32 تو چرا فکر میکنی مردم هستی تو اصلا سیاست بلدی
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
جرات ندارن ديگه
برخی نماینده مردم ایران نیستن!فقط دنبال بدبختی مردمن
زیربار برجام 2و3 و.... نروید
با سلام . با تصویب این لایحه دراینده این سازمان ملل متحد خواهد بود که تروریسم را معرفی خواهد کرد .
(( معاون وزیر خارجه با تاکید بر اینکه ایران به محض احساس خطر و تهدید از کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم خارج می‌شود، ))
یادمه در مورد برجام هم همینها رو میگفتین!!!
نماینده مردم نگویید!! بگویید نمایندگان ۵درصدی!! عدم مشارکت مردم بدلیل نبود کاندید های مناسب در نتیجه فیلتر شورای نگهبان این افراد عنوان نمایندگی را یدک میکشند!!
ی جور میگن ماهم شرایط خودمون داریم برا پیوستن
شما بذار کشور های غربی کمر راست.کنن زیر بار شرایظتون.تو برجام حالا تاشرایط جدید ما وقت زیاده
اتفاقا با تصویبش خودمون خودمونو تحریم میکنیم
جنگ زرگری یورو 7950 تومان مردم دیگه این کارا رو باور نمیکنن
FATF یعنی : آن را که حساب پاک ست از محاسبه چه باک ست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
اگه این بود اینقدر مخالف نداشت. FATF یعنی عدم حمایت از تروریست ها و تروریست ها رو در این منطقه عربستان و اسرائیل مشخص می کنند. مثلا یهو میگن سپاه و ارتش و نیروی انتظامی ایران حامی تروریستن. دیگه بودجه کل نهادهای نظامی کشور قطع میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
تو محاسبت پاک ولی طرفی که محاسبه میکنه پاک نیست
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
تو كدوم فرهنگ لغت اومده ؟
ای بابا بیسواد بالای بیسواد بسیاره
بودجه سالانه مجلس بیش از 1000 میلیارد تومنه. مجلس رو تعطیل کنید. با بودجه آن و 10000 میالیارد تومن بدجه دستگاه های فرهنگی کشو میشه کشور رو از این تورم و بیکاری نجات داد. همه دستگاه های دولتی رو اگر تعطیل کنیم میشه با بودجه اونها ایران رو به سطح ده کشور ثروتمند دنیا رسوند.
نماینده ها ی انتخابی مردم که تشریف بردن روسیه تفریح و...
مگه ما تروریست هارو تامین مالی میکنیم؟
عربستان و قطر و... مگه تامین مالی نمیکردن ? FATF برای اوناهم هس؟
ای کاش یه اتحادیه خاورمیانه همانند اتحادیه اروپا تشکیل میشد و مردم همه به خوشی و خوبی بدون جنگ و آوارگی درکنار هم و باوحدت "قرآن خدا و محمد(ص)" زندگی میکردند.
سکه 24000000 تومان
واقعاً عراقچی با چطور باز هم تحلیل می کنه و وعده میده.. جای تاسفه که قانون از این افراد که ناکارامدیشون در مذاکرات تجربه شده جهت جلوگیری از ادامه اشتباهات خلع ید نمیکنه
ای کاش نمایندگان قطره ای ازدریای توجهشان به ملت ایران بود دران صورت اکثریت زیرخطفقر نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
احسنت .
اگرنمایندگان بدون جنجال تصویب میکردند جای تعجب داشت 150میلیارددلار حاصل از برجام درکجا هزینه شد درآمد نجومی نفتی در
FATF رو هم مثل برجام مجبوریم قبولش کنیم اینا هم که سرو صدا راه می اندازند خودشون میدونند چاره ای نیست ، فقط می خوان برای آینده یه " دیدی ما می گفتیم " نگه دارند
آیاادعای ترامپ درخصوص کمک ایران به تروریسم بااین اقدام اثبات نمیشود اگرغیرازاین است چرامخالفت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
دقیقا تروریسم کی فردا بگن سپاه تروریست اصلا شهرداری تهران تروریست تو میای جواب بدی تو میای پس بشین ساکت باش
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
تو تصويب برجام هم همين حرفا رو ميزدين كه هسته اي كيلويي چند بذاريد تحريم ها تمام شود الان چي شد ؟
افراد ساده لوحي مثل شما ملت رو بدبخت كردن
دعوای زرگریه بابا.
آقای عرقچی صابون شما قبلا در برجام به تن ما خورده ، لطفا ملت را با مشکلات بیشتر مواجه نکنید!!
آدم هر برگه ای که بذارن جلوش امضا نمیکنه!!
با سلام . پیوستن به اف ای تی اف یعنی رسما همه اطلاعات امنیتی و نظامی سری کشور را در اختیار اسرائیل و عربستان بگذاریم . این حرکت از عقل بدور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
موقعی که از متنش خبر ندارید لطفا اظهار نظر نکنید. ربطی به اطلاعات و امنیت نداره. شفافیت مالیه.. اینطوری کسی نمیتونه یواشکی به تروریستها کمک کنه بعد بگه من نبودم
حداکثر کشورهای پیوسته به این قانون به 40 کشور نمیرسد چرا کشورهای دیگر با نپیوستن مشکلی ندارند فقط ایران اگر قبول نکند در انزوا قرار می گیرد. چرا از این همه کشور باید ایران تحت فشار به این قانون بپیوندد. ما در خیلی جاها قبول نکرده محکومیم وای به ان روز که این قوانین یکطرفه را بپذیریم. در ضمن مگر همین کشورهای مدعی گروه تروریستی داعش را درست نکردند. مگر همین فرانسه علنا از گروه تروریستی منافقین حمایت مالی و ... نمی کند . پس این قانون برای مقابله کردن با نظامهای مستقل بخصوص جمهوری اسلامی ایران است
چه fatf تصویب بشه و چه نشه، سیستم بانکداری بین المللی خیلی راحت تمام فعالیتهای بانکی مارو نظارت و کنترل میکنه. اگر هم تا الان خیلی از حمایتهای مالی از متحدیمون مثل حزب الاه و سوریه و غیره انجام شده و یا تونستیم در تکنولوژی موشکی پیشرفت کنیم به این علت بوده که سیستم بانکداری بین المللی (یا همون بنیانگذاران fatf) راضی به انجام این کار بوده اند. در حال حاضر که ظاهراً قصد دارن جلوی تمام برنامه های مارو بگیرن باید دید که تصویب این قانون چه لزومی داره و چه کسانی از تصویب اون دچار خسارت و ضرر می شوند.
یه روزی میاد ما التماس میکنیم بپیوندیم ، اونا راهمون نمیدن
مثل پروتکل الحاقی ، مثلا داوطلبانه پذیرفتیم حالا اونا میگن باید التماسم بکنی
این افراطیون تا کشور را نابود نکنند دست بردار نیستند ؟؟!
انگار وا قعا یک عده ریگ در کفش دارند
اگر تصویب نشود مبادلات بانکی ایران در سراسر دنیا قفل می شود مشکلات فعلی کم بود این هم به آن اضافه می شود اینبار طرف شما هم سازمان ملل است نه آمریکا
بعد از هزینه های فراوان تصویب خواهند کرد
یکی به این هو چیها گوید چگونه می خواهید با دنیا مبادله اقتصادی وپولی داشته باشید
خدایا با این جهلی که گریبان بعضی از نمایندگان رو گرفته سر مردم ایران چی میاد.
چوب رو که برداری ، گربه ...... !
بنظرم اگر این قرار داد را امضا نکنیم یعنی نمیتوانیم در مجامع بین المللی و کشورهای عضو مطالبه ضد تور ریسم و کمک داشته باشیم مثل عضویت در تجارت جهانی خواهد شد . اگر عضویت پیدا کنیم میتوانید حرف تان را بزنید . مثل سازمان نفت بنام اپیک هست که ایران عضویت دارد و حرف برای گفتن
همان طوري كه دولت چسبيد به برجام مشكل ما حل شد الان هم چسبيده به كنوانسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم ملحق شويم بقيه مشكلات هم با اين حل خواهد شداگر اولي محقق شد مطمئنا دومي هم محقق خواهد شد
با هوچی گری و شلوغ کردن و شعار دادن و غوغا سالاری فایده ای ندارد . اجماع عقلی باید حاکم باشد . عضویت در fatf یعنی تازه قدم اول برای ورود به بازار پول و سرمایه جهانی هست . در غیر اینصورت بی فایده هست یعنی در تجارت بین الملی خصوصی سازی و بانک خصوصی و صادرات و واردات و بازرگانی همه باید شفاف باشد . کی چقدر پول دارد از کجا آورده به کجا خرج میکند . اینکه چیز بدی نیست . مگر تمام دنیا سرمایه ترامپ و صدر اعظم آلمان را میدانند . سودش برای مردم هست هوچی گری بی فایده هست .
آیا از خودتون سوال کردی اگر برجام اجرا نمی شد چی میشد
مردانه جواب بدهید
اگر عضو cftبودی میتوانستی اختلاص گران امثال کسانیکه به کانادا رفتند را برگردانی . اینقدر گیر ندین باید برای اینکه اقتصاد و دارایی نهادها و شرکت ها شفاف باشد . پول مرجعش از کجاست به کجا میره کجا خرج میشه
متاسفانه کاربران و.سیاسیون دوباره همین موضوع را به اسراییل و عربستان و آمریکا گره زدند تو را خدا دست بردارید مگر 188کشور شعور اقتصادی و سیاسی نداشتند مگر اینکه اهداف دیگری در سر داشته باشند . من بنوبه خودم عرض میکنم پول و سرمایه هر کس و هر نهادی و هر کشوری باید شفاف باشد و مردم حتی جهان بدانند کی چقدر پول دارد .
قبول پيوستن به FATF يك الزام است كه ربط به برجام و غيره ندارد. يكي از مشكلات بانكهاي ايراني اين است كه سالهاي متمادي كه بخاطر شرايط اضطراري تحريمها در حال دور زدن مقررات بانكي بين المللي بوده اند از وجوب رعايت قوانين جاري و يا جديدا وضع شده غافل بوده اند. به عنوان مثال اگر حتي امريكا هم نميخواست ايران را از منافع اقتصادي برجام محروم كند ولي عدم قبول شرايط FATF عملاً جلوي انتفاع ايران را ميگرفت. چنين مشكلاتي با شعار و غيره قابل حل نبوده و نيست. اينكه چنين تشكيلات يا مواقفتنامه و يا سازمانهايي را ما تأسيس نكرده ايم و يا قبول شرايط ان ظالمانه است در مراودات بانكي بين المللي محلي از أعراب ندارد. همچنين است موضوع SWIFT كه به نوعي تسهيل كننده مراودات مالي بين المللي است و تشكيلاتي فرا كشوري و غير سياسي. اما اين نكته را بايد همواره در نظر داشت كه ايران با همه وسعت، جمعيت، حضور مؤثر در بازار انرژى و بخصوص دومين كشور صاحب منابع گازي دنيا ولي فقط يك دهم در صد از تجارت جهاني وا به خود اختصاص داده ايم. بديهي است كشورهايي كه سهم بيشتري از تجارت جهاني و مترادفاً مراودات باكي را دارند به لحاظ حجم عمليات ماليشان تأثير بيشتري در اجرا و حتي وضع قوانين و ابين نامه ها در چنين سازمانهايي وا دارند . كشور امريكا به تنهايي بيست و دو در صد اقتصاد دنيا را نمايندگي ميكند و برابر با مجموع اقتصاد شش كشور بعدي ما شامل چين و ژاپن و ديگر كشورهاي مهم اروپايي است كه البته بالقوه رقيب اقتصادي ميباشند ولي به هيچ وجه و در هيچ زمينه اي دشمن يكديگر محسوب نميشوند و در چنين سازمانهايي مانند FATF كاملاً متحد و يكصدا ميباشند. قوانين صادره از سوي اينگونه سازمانها وابستگي بيشتري به تأمين نظر اكثريت تأثر گذار به شرحي كه رفت داشته و دارند لذا ظالمانه دانستن اين قوانين و اعمال انها در مراودات و رتبه سنجي بانكهاي دنيا به لحاظ نظري چندان هم قابل طرح و اتكا نيست تا چه رسد سطح عملي ان. دشمن تراشي به جاي هماهنگي در جايي كه ميتوان از ان اجتناب كرد كمكي به حل مسائل مالي و انتقال پول و استفاده از امكانات نظام بانكي بين المللي به نفع كشورمان نميكند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار