بازدید 2624
گزارش هفتگی بازار جهانی نشان داد؛

حرکت معکوس نفت با فلزات اساسی

گزارش هفتگی بازارهای جهانی نشان می دهد که انتظار بازار برای افزایش عرضه، قیمت نفت را تحت فشار قرار داده و بازار های جهانی فلزات نیز همچنان تحت فشار جنگ تجاری بوده است.
کد خبر: ۸۰۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 09 June 2018

گزارش هفتگی بازارهای جهانی نشان می دهد که انتظار بازار برای افزایش عرضه، قیمت نفت را تحت فشار قرار داده و بازار های جهانی فلزات نیز همچنان تحت فشار جنگ تجاری بوده است.

انتظار بازار برای افزایش عرضه، قیمت نفت را تحت فشار قرار داد

به گزارش«کالاخبر»، قیمت نفت در شروع هفته تحت تاثیر رکورد بالای تولید در آمریکا و انتظارات برای افزایش تولید اوپک کاهش یافت. طبق آماری که روز پنج‌شنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، تولید نفت این کشور در مارس ۲۱۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱۰.۴۷ میلیون بشکه در روز رسید که رکورد ماهانه جدیدی به شمار رفت.

همچنین گروه خدمات انرژی "بیکر هیوز" روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته دو حلقه افزایش یافته و به ۸۶۱ حلقه رسیده است. درخواست آمریکا از اعضای اوپک به ویژه عربستان و امارات برای افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت، کاهش تقاضای چین و افزایش تولید نفت آمریکا از عوامل کاهنده قیمت نفت در هفته گذشته بودند. این در حالی است که کاهش تولید نفت ونزوئلا و نگرانی بازار نسبت به توقف بخشی از صادرات نفت این کشور، افزایش نگرانی ها در مورد صادرات نفت ایران در صورت بازگشت تحریم ها و  انتظار برای کاهش ذخایر نفت آمریکا عواملی بودند که مانع از کاهش شدید قیمت ها شدند. اعضای اوپک به دلیل سقوط بیش از حد انتظار تولید ونزوئلا و احتمال متاثر شدن صادرات ایران از تحریم های آمریکا، قرار است در نشست رسمی خود که ۲۲ ژوئن در وین برگزار می شود، درباره تسهیل محدودیت های تولید تصمیم بگیرند.

در جدول زیر تغییرات قیمت نفت در هفته گذشته نشان داده شده است.

حرکت معکوس نفت با فلزات اساسی

فلزات اساسی

بازار های جهانی همچنان تحت فشار جنگ تجاری بوده و گمانه زنی ها در مورد نوع واکنش رقبای تجاری آمریکا به تعرفه های این کشور همچنان فشارها بر بازارها را حفظ کرده است و سرمایه گذاران بازار فلزات اساسی علیرغم کاهش ادامه دار موجودی انبارها و چشم انداز مثبت وضعیت عرضه و تقاضای فلزات محتاطانه عمل می کنند. از طرف دیگر هفته گذشته ارزش دلار تحت تاثیر ادامه جنگ تجاری روندی نزولی به خود گرفت و در مجموع افتی ۰.۶ درصدی را تجربه کرد. کاهش ارزش دلار موجب افزایش تقاضا برای کامودیتی ها در بازارهای جهانی می شود.

در هفته گذشته مس تحت تاثیر احتمال بالای شروع اعتصابات کارگران معادن مس در شیلی و کاهش ده هزار تنی موجودی انبارهای بورس فلزات لندن رشدی قابل توجه را تجربه کرده و تا نزدیکی ۷.۳۰۰ دلار نیز معامله شد. سرب نیز تحت تاثیر سختگیری سازمان های محیط زیست چین و کاهش عرضه سرب این کشور و نگرانی نسبت به تحریم های ایران و احتمال کاهش ۱۱۵ هزار تنی صادرات سرب این کشور با افزایش قیمت روبرو شده و به بیشترین میزان در چهار ماه گذشته رسید.

در جداول زیر قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن در ابتدا و انتهای هفته نشان داده شده است.

حرکت معکوس نفت با فلزات اساسی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل