بازدید 3131
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس پس از ۳۵ روز معاملاتی در کانال ۹۶ هزار واحد جای گرفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه نوزدهم خرداد ماه ۹۷، با افزایش ۷۸ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به رقم ۹۶ هزار و ۷۷ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته تنها در روز فعالیت بازار سرمایه، نماگر کل با افزایش ۴۲۱ واحدی معادل ۰.۴۴ درصدی همراه شده بود.
کد خبر: ۸۰۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 09 June 2018

شاخص کل بورس پس از ۳۵ روز معاملاتی در کانال ۹۶ واحد جای گرفتشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه نوزدهم خرداد ماه 97، با افزایش 78 واحدی معادل 0.08 درصد به رقم 96 هزار و 77 واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته تنها در روز فعالیت بازار سرمایه، نماگر کل با افزایش 421 واحدی معادل 0.44 درصدی همراه شده بود. 

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 24 واحدی معادل 0.08 درصد به رقم 29 هزار و 811 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 67 معادل 0.39 درصد، عدد 17 هزار و 389 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 49 واحدی معادل 0.39 درصد به رقم 12 هزار و 698 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 210 واحد افزایش معادل 0.20 درصد را رقم زد و به سطح 105 هزار و 551 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 87 واحد افزایش معادل 0.13 درصد به رقم 69 هزار و 232 واحد رسید و شاخص بازار دوم بر خلاف دیگر شاخص ها، با 3 واحد کاهش معادل 0.00 درصد همراه بود و عدد 199 هزار و 315 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را  در ساعت 09:25 داشت و در سطح 96 هزار و 251 واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس پس از ۳۵ روز معاملاتی در کانال ۹۶ واحد جای گرفت

در پایان معاملات اولین روز کاری بورس پس از تعطیلات اخیر، نمادهای معاملاتی فملی و فولاد بیشترین نقش را در سبزپوشی شاخص کل داشتند. به طوریکه نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 145 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 38 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 29 واحد، نماد جم (پتروشيمي جم) با 27 واحد، نماد وبصادر (بانك صادرات ايران) با 20 واحد و نماد فخاس (فولاد خراسان) با 17 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 32 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) و نماد خساپا (سايپا) با 31 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 30 واحد، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 26 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 25 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 22 واحد، نماد شبریز (پالايش نفت تبريز ) و نماد خپارس (پارس‌ خودرو) با 19 واحد و همچنین نماد وبملت (بانك ملت) با 17 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس تهران داشتند.

معامله‌گران بورس امروز 954 میلیون و 552 هزار برگه بهادار و سهام را در قالب 62 هزار و 316 نوبت معامله و به ارزش 207 میلیارد و 40 میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: شیشه‌سازی مینا، صنایع پتروشیمی ممسنی، ریل‌پرداز سیر، حق تقدم خرید سهام کارخانجات ایران مرینوس، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، محور سازان ایران‌خودرو، کی‌بی‌سی‌، صنایع پتروشیمی بهدشت، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و حق تقدم استفاده نشده آن، تولیدی گاز لوله، قاسم ایران، نساجی بروجرد، سرامیک‌های صنعتی اردکان، نورد و قطعات فولادی و قند نقش جهان و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: قراردادهای اختیار خرید و فروش ایران خودرو، داروسازی کاسپین تأمین، داروسازی امین، کربن ایران، حق تقدم خرید سهام سیمان مازندران، قرارداد اختیار خرید و فروش پالایش نفت اصفهان بودند.

همچنین در پایان معاملات امروز بانک صادرات با معامله بلوکی ۸۵ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و ایران ترانسفو با معامله بلوکی بیش از ۱۵۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شاخص کل بورس در سال 92 درکانال 90 هزارواحد در نوسان بود امسال هم بعدازگذشت5سال همچنان در همان کانال درحال درجازدن است درحالیکه بازارهای رقیب در اینمدت رشدچشمگیری داشته اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار