بازدید 9313
۲

مکرون خطاب به ترامپ: ایران را مجبور به خروج از برجام نکنید!‌

بر اساس گزارش های منتشر شده، امانوئل مکرون خطاب به دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در یک کنفرانس خبری گفته است که رییس جمهور آمریکا نباید از تلاش اعضای شرکت کننده در توافق هسته ای با ایران (برجام) در جهت حفظ این توافق جلوگیری کرده و نباید ایران را به سمت و سوی خروج از این توافق سوق دهد.
کد خبر: ۸۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 08 June 2018

مکرون خطاب به ترامپ: ایران را مجبور به خروج از برجام نکنید!‌بر اساس گزارش های منتشر شده، امانوئل مکرون خطاب به دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در یک کنفرانس خبری گفته است که رییس جمهور آمریکا نباید از تلاش اعضای شرکت کننده در توافق هسته ای با ایران (برجام) در جهت حفظ این توافق جلوگیری کرده و نباید ایران را به سمت و سوی خروج از این توافق سوق دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور فرانسه در این خصوص خطاب به ترامپ گفته است که ''از نگاه داشتن برنامه ی جامع اقدام مشترک (برجام) توسط دیگر اعضا جلوگیری نکنید و ایران را وادار به خروج از این توافق نکنید. این بهترین گزینه ای است که در حال حاضر در اختیار داریم''.

لازم به ذکر است که روابط بین اعضای گروه اقتصادی جی ۷ به دلیل موضع دولت ترامپ در خصوص اعمال تعرفه های وارداتی جدید علیه اعضای این گروه و همچنین توافق هسته ای با ایران رو به تیرگی گراییده است. اوایل ماه می سال جاری ترامپ اعلام کرد که آمریکا قصد دارد از برجام که اساسا برای ادامه دادن فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در مقابل لغو تحریم های اقتصادی به تصویب رسیده بود خارج شود. این تصمیم تا کنون به طور قابل توجهی توسط اعضای برجام مورد انتقاد قرار گرفته است. 

مکرون در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تعرفه های اعمال شده توسط دولت آمریکا افزود که ''سعی می کنم که ترامپ را با همراهی جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و بقیه ی شرکایمان قانع کنیم تا بتوانیم راه عادی تری را در خصوص مذاکره در مورد موضوعات تجاری پیدا کنیم. ما نمی توانیم جنگی اقتصادی را بین دوستان آغاز کنیم'' زیرا ''به آنها نیاز داریم''.

این در حالی است که وی در ادامه ضمن اتخاذ لحنی نسبتا تهدید آمیز تر با تاکید بر این نکته که اعضای گروه جی ۷ نباید از امضای توافقاتی که در آن آمریکا حضور نداشته باشد واهمه داشته باشند افزوده است که  ''شاید ترامپ نسبت به اینکه خود را تنها ببینید اهمیتی نمی دهد اما ما به عنوان شش عضو از اعضای گروه جی ۷ قدرتی واقعی داریم''.

همچنین، مکرون گفته است که اگر آمریکا نقش جهانی خود را ازدست بدهد هم بر روی اقتصاد آمریکا تاثیر خواهد گذاشت و هم وجهه ی این کشور آسیب خواهد دید و این چیزی است که ترامپ خیلی خوب آن را می داند. افزون بر این، جاستین ترودو در همین جلسه این جمله را به سخنان مکرون افزوده که این فکر ترامپ که کانادا، فرانسه یا هر متحد دیگر بخواهند تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب شوند خنده دار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
همه طرفین به علت فشار امریکا از برجام خارج خواهند شد
ديگردليلي براي ادامه برجام وجودنداردف
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار