بازدید 6843
سوژه

علاقه همیشگی کی روش به این نوع بازیکنان

رای اکثر بازیکنان تیم ملی پست خاصی به عنوان تک پسته معین نشده ... در لیست 23 نفره تیم ملی بالغ بر 50 درصد بازیکنان در چند پست قابلیت بازی دارند
کد خبر: ۸۰۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 08 June 2018

وقتی نگاهی موشکافانه به لیست نهایی تیم ملی و انتخاب های مرد پرتغالی می اندازیم به این نکته پی می بریم که برای اکثر بازیکنان تیم ملی پست خاصی به عنوان تک پسته معین نشده است. به عنوان مثال کریم انصاری فرد که فقط به عنوان یک مهاجم شناخته می شود در حال یادگیری وظایف یک هافبک در بازی های اخیر تیم ملی است تا حتی این بازیکن تک پسته نیز به چند پست ارتقاء پیدا کند.

به گزارش تابناک ورزشی، در لیست 23 نفره تیم ملی بالغ بر 50 درصد بازیکنان در چند پست قابلیت بازی دارند که اگر دروازه بانان را از این لیست حذف کنیم آماری فوق العاده برای یک مربی به دست می آید و این می تواند یک امتیاز بسیار شیرین برای کارلوس کی روش در استفاده از بازیکنان مدنظر خود برای چینش در ترکیب نهایی باشد.این مسئله دست کادرفنی را در انتخاب ابزار و همچنین پیاده سازی تاکتیک های مختلف بازتر از گذشته می کند و به تعبیری به لحاظ قابلیت های ابزاری، تیم ملی را در شرایط مناسبی قرار می دهد.

علاقه همیشگی کی روش به این نوع بازیکنان

حتی پژمان منتظری، محمدرضا خانزاده و مجید حسینی که به عنوان مدافع مرکزی انتخاب شده اند نیز به راحتی و با توجه به سابقه فوتبالیشان می توانند در سمت راست خط دفاعی قرار بگیرند. رامین رضائیان که تک دفاع راست تخصصی حال حاضر تیم است اگر دچار مصدومیتی شود کی روش به راحتی می تواند از این سه گزینه استفاده کند.

در ابزارهای انتخابی کارلوس کی روش، جایگاه ویژه ای برای بازیکنان چند پسته تعریف شده تا مشخص شود در این خصوص برنامه هایی تدارک دیده شده است. تغییرات به منظور پافشاری بیشتر روی خصلت های خاص، در دیدارهایی ویژه و شاید حتی دقایقی خاص، صورت می پذیرد. اکنون تیم ملی با حضور بیش از 50 درصدی اینگونه بازیکنان، فرصت مانور زیادی دارد و می تواند روی اصل غافل گیری پافشاری خاصی داشته باشد.

در دیدارهای دوستانه اخیر نیز شاهد تغییرات متعدد در این خصوص بودیم و در لیست اعلامی، در شرایط نسبتا برابر بازیکنانی که توانایی بازی در چند پست را داشتند، در اولویت قرار گرفتند. مسلما فشار جسمانی در این سه دیدار بسیار بالا خواهد بود و کی روش می خواهد با تقسیم انرژی و مدیریت ابزار، از تحلیل جسمانی در دیدار پایانی جلوگیری کند که برای رسیدن به این هدف یکی از راه حل ها گسترشِ دامنه انتخاب ها در پست های مختلف است.

البته اینگونه تغییرات پست نیازمند هوشی سرشار و ظرفیتی بالا از سوی بازیکنان می باشد که بتوانند با قرار دادن خود در حیطه وظایفی که سرمربی به آن ها می دهد به نحو احسن تیم را در مسیر رسیدن به اهداف خود کمک کنند. حال اگر دچار تداخل وظایف در پست تخصصی و پستی که به آن ها محول شده است بشوند کل مجموعه دچار سردرگمی جبران ناپذیری می شوند که آثار تخریبی وحشتناک و غیر قابل جبرانی به بار می آورد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها