بازدید 10653
۹

جزئیات حضور نماینده‌ها در جام جهانی به روایت یکی از نمایندگان: مردم الان به نان شب خود محتاج هستند، بنابراین، سفر به روسیه ضروری نیست / با توجه به این شرایط، انصراف خود را رسما اعلام کردم / به نظر می‌رسد این کار پشت پرده‌هایی دارد!

این نماینده مجلس در گفت: وگو با «تابناک» در این باره اظهار داشت: من از این ماجرا اطلاع نداشتم، ولی چند روز پیش، تلفنی به من خبر دادند، برای حضور در جام جهانی روسیه انتخاب شده ام و باید از سوی وزارت ورزش به این مسابقات بروم. اکنون مردم به نان شب خود محتاج هستند و بردن نماینده و هزینه کردن برای یک نماینده در وضعیت کنونی کشور صلاح نیست.
کد خبر: ۸۰۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 06 June 2018

در روزهای گدشته، یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از سفر قریب الوقوع شش نماینده مجلس به روسیه و حضور در بازی های جام جهانی پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»؛ بنا به گفته های وی مقرر شد، از میان نمایندگان مجلس، چهار عضو از کمیسیون فرهنگی و دو عضو از فراکسیون ورزش برای برگزاری بازی‌های جام‌جهانی از سوی وزارت ورزش به روسیه بروند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش تاکنون هماهنگی با مجلس برای اعزام نمایندگان به روسیه نداشته است، ادامه داد: این موضوع باید در کمیته سفرهای خارجی مجلس تصویب و پس از آن انجام شود. هم اکنون هیچ مجوزی برای سفر نمایندگان مجلس به روسیه صادر نشده است.

این موضوع با واکنش های بسیاری در فضای مجازی روبه رو شد، به گونه ای که برخی از نمایندگان به آن واکنش نشان دادند و حتی برخی از اعضای فراکسیون ورزش موضوع را تکذیب کردند؛ اما در میان این هیاهوهای رسانه ای، قرعه به نام یکی از نمایندگان افتاده بود و وی با صراحت در این خصوص اظهار نظر کرد و علاوه بر انصراف از حضور در روسیه، این کار را نیز مخالف با وضعیت اقتصادی کشور دانست.

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی، رسما از حضور در مسابقات جام جهانی روسیه اعلام انصراف کرد.

این نماینده مجلس در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: من از این ماجرا اطلاع نداشتم، ولی چند روز پیش، تلفنی به من خبر دادند، برای حضور در جام جهانی روسیه انتخاب شده ام و باید از سوی وزارت ورزش به این مسابقات بروم.

این نماینده در ادامه گفت: اما از آنجایی که من مخالف بودم این موضوع را نپذیرفتم و لازم نمی بینم به این مسابقات بروم، چرا که وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای نیست که وجدان انسان بپذیرد، با پول بیت المال و مردم به رفت تا بازی های جام جهانی را دید؛ بنابراین، با توجه به این شرایط انصراف خود را رسما اعلام کردم. از سوی دیگر اعتقاد دارم، وظایفی هم که در بحث نظارت بر عهده نمایندگان است را می شود از مسیرهای دیگر انجام داد و لزومی به حضور در این مسابقات نیست؛ اگر هم خیلی ضروری باشد، می شود یک یا دو نفر حاضر باشند.

وی افزود: مردم الان به نان شب خود محتاج هستند و بردن نماینده و هزینه کردن برای یک نماینده برای وضعیت کنونی کشور صلاح نیست.

این نماینده در پاسخ به این که اگر شما نروید، دیگری را به جای شما خواهند فرستاد نیز گفت: خیر این گونه نیست و حق ندارند، دیگری را معرفی کنند.

این نماینده در خصوص واکنش هیأت رئیسه نیز گفت: قرار است این سفر با دعوت وزارت ورزش صورت گیرد و بحث این است که معمولا سفرهای خارجی که نمایندگان برای مأموریت اعزام می شوند، توسط هیأت رئیسه انتخاب می شوند، ولی زمانی که دعوتی از وزارت خانه صورت گرفت، نیازی به نظر هیأت رئیسه نیست.

وی در ادامه گفت: این دعوت ها که از سوی وزارت خانه ها صورت می گیرد، یک روال معمولی دارد؛ اما اینکه هیأت رئیسه اعلام مخالفت کرده، شاید به دلیل این است که انتظار داشتند، وزارت ورزش از طریق هیأت رئیسه اقدام می کرد و نباید مستقیم نمایندگان را دعوت می کرد، ولی چون یک روال بوده، همان روال ادامه پیدا کرده است.

وی در خصوص موضوع قرعه کشی در این باره نیز یادآور شد: چون باید از میان چندین تن، شش تن انتخاب شود، لزوما از قرعه کشی استفاده شده. در واقع هیچ نام نویسی از متقاضیان نشده بود و روال کار این گونه بوده است.

این نماینده درباره جنجال های برپا شده در این باره نیز گفت: گویا متأسفانه، پشت صحنه ای گرداننده این کار بوده و شاید عده ای قصد داشتند، با این کار مجلس را بدنام نمایند و وجود پشت پرده هایی برای تخریب مجلس از سوی برخی محتمل است!

این نماینده همچنین درباره حضور شش نماینده در مسابقات نیز خاطرنشان کرد: گویا قرار بوده که نماینده ها به ترتیب در مسابقات حاضر شوند و مرحله ای هر بازی را ببیند یا به عبارت دیگر، هر بازی یک یا دو نماینده حضور داشته باشند و اگر بازی ها به دور بعدی کشید، نمایندگان دیگری برای این دیدارها حاضر شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۱
انتشار یافته: ۹
این درسته
چرا وقتی رسانه ایی شد انصراف دادید . مردم بهانه است نماینده محترم . مردم فقط زمان رای گیری مردم هستند
اگر نماینده ها نروند جام حهانی اعتبار خود را از دست می دهد. شما اگر ناظران خوبی هستید بر اجرای قانون اساسی نظارت کنید .جام حهانی را نمایندگان فیفا نظارت خواهند کرد.
من از این ماجرا اطلاع نداشتم اما چند روز پیش از طریق تلفن به من خبر دادند که برای حضور در جام جهانی روسیه انتخاب شده ام و باید از سوی وزارت ورزش به این مسابقات بروم.!..............خوبم اطلاع داشتی دیدی مردم حساس شدن و سروصدا شد منصرف !..شدی اگه راست میگی پشت پرده های این قضیه جهت بدنامی نمایندگانو از طریق مجلس به اطلاع ملت برسونین
فقط به خاطر سروصدای رسانه هاوشبکه های مجازی انصراف داده نره.مگرنه اکثریت نماینده ها به فکرتنها چیزی که نیستن مردم بیچاره هست.چه قانونی به نفع مردم تصویب کردن ونظارت کردن.فقط به فکر خودشون وجیب اطرافیانشون هستن.
حضور در مسابقات جام جهانی - ازدحام و تشکیل صف جهت گرفتن سلفی با خانم موگرینی و......کاش این نمایندگان اعزامی چند کلمه انگلیسی یاد بگیرن که مثل موزه لوور سوژه نشن
کسی اطلاع نداره قبر کلنل لیاخوف روسی کجاست؟ از نوادگانش کسی باقی نمانده آیا؟؟؟
استاد محترم...نماینده بزرگوار آیا نرفتن شما به روسیه کمکی به مردم در بدست آوردن نان شبشان میکند؟...مگر قرار است پول رفتن به روسیه را صرف خرید نان شب برای مردم کنید؟بعید میدانم تا این اندازه دلسوز مردم باشید...اصلا فکر نمیکنید بدلیل کوتاهی وعدم انجام وظیفه شما کار به اینجا رسیده که مردم در نان شب مانده اند؟پس بروید در روسیه ودوغ خود را با راحتی بنوشید و بگذارید مردم در حسرت نان شب ودر نهایت دردمندی تا صبح بنالند وبمیرند...شما خوش باش
رئیس مجلس کجاست ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی