بازدید 12056

حذف کارت‌های سوخت، زمینه سازی برای افزایش قیمت بنزین است/ حرکت چراغ خاموش دولت برای چند نرخی کردن بنزین

در حالی که مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، استفاده از کارت سوخت را در جایگاه های سوخت الزامی کرده بود، در روزهای اخیر، برخی پمپ های بنزین نوسازی شده در قالب طرح برندینگ با نازل های بدون کارت سوخت تجهیز شده اند که نشان از حذف چراغ خاموش کارت سوخت ها دارد!
کد خبر: ۸۰۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 04 June 2018

حذف کارت‌های سوخت، زمینه سازی برای افزایش قیمت بنزین است/ حرکت چراغ خاموش دولت برای چند نرخی کردن بنزیندر حالی که مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، استفاده از کارت سوخت را در جایگاه های سوخت الزامی کرده بود، در روزهای اخیر، برخی پمپ های بنزین نوسازی شده در قالب طرح برندینگ با نازل های بدون کارت سوخت تجهیز شده اند که نشان از حذف چراغ خاموش کارت سوخت ها دارد!

به گزارش «تابناک»؛ چند وقتی است، با اجرای طرح برندسازی جایگاه های سوخت، ظاهر پمپ های بنزین در حال تغییر است. این روزها جایگاه های سوخت پس از چند روز تعطیلی با رنگ و لعاب جدید، وارد چرخه سوخت رسانی و بسیاری از این جایگاه ها نوسازی می شوند؛ هرچند در این جایگاه‌ها، نه از نظر نوع سوخت و نه عملکرد تغییر رخ نداده، برخی از آنها در نازل های خود ورودی کارت سوخت را حذف کرده اند.

به نظر می رسد، این اقدام جایگاه داران بی ارتباط با حذف کارت سوخت نباشد، البته هرچند تغییرات جدید، باعث کاهش هزینه های کشور می شود و شاید جزو مواردی است که وزارت نفت از آن حمایت می کند، نگرانی هایی را نیز ایجاد کرده و برخی بر این باورند که این روش در نهایت به گران شدن قیمت بنزین و یا حداقل چند نرخی شدن آن منجر خواهد شد؛ چیزی که چند وقت پیش نیز یکی از نمایندگان مجلس در تذکری اعلام کرد و گفت: اخباری شنیده‌ایم، مبنی بر اینکه قرار است بنزین گران می شود و دولت برنامه‌هایی برای این موضوع دارد.

وی افزود: آقای لاریجانی! ما با خبر شده‌ایم دولت قصد دارد بنزین را گران کند. به همین دلیل از شما می‌خواهیم ورود کنید، زیرا با توجه به شرایط اقتصادی، مسائل ارز و فشاری که بر مردم آمده، نباید چنین تصمیم نادرستی گرفته شود.

البته وزارت نفت گرانی بنزین و حذف کارت سوخت را بی ارتباط به هم می داند، به طوری که وزیر نفت پیشتر نیز گفته بود، کارت های سوخت یک هزینه اضافه بر گردن دولت است و بهره برداری آنها برای دولت هزینه دارد و هیچ گونه اطلاعاتی نیز از این کارتها به دست نمی آید، چون سهیه بندی از این کارت ها حذف شده است.

با این حال الزام ماندگاری کارت ها توسط نمایندگان مجلس در نهایت و با وجود چندین بار رفت و برگشت لایحه به مجلس تصویب شد؛ اما تغییرات ایجاد شده در جایگاه های سوخت و حذف تدریجی آنها، نشان از این دارد که کم کم این موضوع در حال فراموشی است و نرخ بنزین گام به گام خود را برای جهشی دوباره آماده می کند.

این موضوع در مجلس نیز واکنش هایی به همراه داشت و صدای برخی از بهارستان نشین ها را درآورد، به گونه ای که حاجی دلیگانی در خصوص این موضوع گفته است: برای ماندگاری کارت های سوخت، هزینه های زیادی شده و حذف یکباره آن، نقض مستقیم قانون است.

این نماینده مجلس گفت: وزارت نفت این کار را انجام نمی دهد و قانونی را که از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده، نادیده گرفته است که البته باید در خصوص این موضوع توضیح بدهد.

اما نکته اینجاست که این نقض قانون که اکنون از سوی وزارت نفت در حال اجراست، نوعی زمینه سازی برای افزایش نرخ بنزین است و با توجه به اینکه برندسازی جایگاه های سوخت در حال توسعه است، این احتمال که در آینده ای نزدیک، برخی جایگاه های کشور اقدام به افزایش نرخ ها کنند و بنزین را با نرخ های متفاوت عرضه کنند، زیاد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۵۴
هر دم از این باغ بری می رسد.
فاجعه پشت فاجعه! گرانی پشت گرانی! و دولت همچنان وعده میدهد و آمار دروغ میسازد!!!
بنزين نبايد گران شود ان هم تو اين شرايط
کلا تو مملکت ما تا پول کم میاد به دنده مردم بیشتر فشار میارن...اصا هیچ ربطی هم نداره کی رییس جمهور باشه
چند جمله.ختم کلام.یا پول دارید که در سوریه ویمن و...خرج میکنید ومیخواهید با گرانی وفشار بر گرده نحیف مردم وبدون کم کردن حقوقهای نجومی وپاداشهای میلیاردی با گرانی بنزین وامثالهم هزینه های دولت ونهادها را تامین کنید که باید گفت اخرین استانه تحمل مردم را عبور خواهید کرد.
من بعنوان کسی که به دولت تمید رای دادم میگم عجب غلطی کردم که به وعده های پوچ این دولت امید بستم و به ان رای دادم .اینها فقط به فکر فشار اوردن به سفره مردم هستند در دور بعد باید به اصولگراها رای داد که به جد به فکر مستضعفین هستند من واقعا به خاطر این رایم شرمسارم.
افزایش بهای دلار بهانه ای برای گرانی کم بود
و حالا بنزین اضافه می شود

مردم دیگراز زندگی ناامید می شوند
تا زمانی که وضعیت اقتصاد اینچنین است چند نرخی بنزین مفید است همانطور که چند نرخی در بازار ارز میتواند مفید باشد ولی با تک نرخی کردن ارز توسط دولت یک اشفتگی و بلاتکلیفی در این بازار ایجاد شده که کل اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده است
چرا چراغ خاموش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگه کسی میپرسه چرا؟؟؟؟؟؟ کسی رسیدگی میکنه؟؟؟؟؟ کسی براش اصلا" مهمه که چی به سر مردم میادش؟؟؟!!!!!!!!!
نخیر چراغ روشنه روشنههههههههههههههههه.....................
بنظرم بهترین کار را خاتمی میکرد. بتدریج سالانه 10 درصدر قیمت بنزین را بالا میبرد تا شوک ناگهانی به بازار وارد نشود . الان چهار ساله قیمت بنزین 1000 تومان ثابت مانده، حالا تغییر قیمت بسیار دشوار شده و به بازار شوک ناگهانی وارد می کند.
به کجا داریم میریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی چیزها..... و بهتر بگم شاید همه چیز تو این مملکت شده با چراغ خاموش..... گرونی ها..... اعمال...... مذاکرات!!!!!!!...... اختلاس ها.....و....................................
واقعا" مسئولین محترم دارن چیکار میکنن؟؟؟؟؟ کارهای مهمتری دارن؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
میدونن چه بلایی دارن میارن سر مردم؟؟؟!!!
مسئولین با درایت ما تبعات اینکار رو میدونن چیه ؟؟؟؟ یا اونم نه؟؟؟!!!!!
روحانی مچکررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررریم!
ممنون از دولت تدبیررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر و امیددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد!!!!!!!!!!!!!!!!
راحت باشن آقااااااااااااااااااااااا کی به کیه؟؟؟؟!!!
اگر یک ریال گرون کنن ، قول بهتون میدم که مسئولین هوشیار و دقیق ما به سرعت وارد عمل میشن و بشددددددددددددددددت مقابله کرده و سزاشون رو میذارن کف دستشون!!!!!!!! میگین نه؟؟؟ خودتون ببینید!!
دولت روحاني دولت ميلياردرها و دوتابعيتي ها ست يك واقعيت
هرچه کارت و مارت و پارت هست حذف کنند اما یک استثنا بزنند که اگه برکنار شدن این حذف مذفا دامن خودشون را نگیره مث خیلی قانون و مانون هایی که وضع کردن و حالا حذف شدن
هر کاری احمدی نژاد این دولت اولش ازش انتقاد کرد بعد خودش بدترش کرد ...
بی کفایت ترین دولت و غیر مردمی ترین دولت بعد از بنی صدر
دولت یارانه ها را قطع کرد و قیمت همه ی نهاده های خودش را دوبرابر کرد کسی هم کاری ندارد که چه ظلمی به طبقات زحمت کش و مولد جامعه وارد می شود!
حال که مقام معظم رهبری و دیگر مسئولین دلسوز جهت حل مشکلات معیشتی مردم نگران هستند اگر دولت حامل های انرژی مثل بنزین را گران کند هدفی جز تحریک مردم ندارد
از حذف کارت سوخت چطور به بنزین چند نرخی رسیدی؟
تغییر ظاهر پمپ بنزین چه تاثیری در کیفت بنزین داره؟
این ها همه کلاهی ست گشاد سر مردم
دولت تذویر و نا امیدی
این افزایش قیمت ها تا کی ادامه داره؟
چرا مشکل اساسی کشور رو که همه هم میدونن حل نمی کنن
چرا اصرار به سیاست نادرست داریم
دولت بعد از سه ماه تازه حداقل حقوق را بر اساس مصوبه مجلس ۴۰ هزار تومان افزایش داده و بقیه اش کشک.بیچاره ملت با پای صندوق رفتنشان برای انتخاب چنین آدم هایی.درود بر رهبر انقلاب.وای بر مسئولین
آقایون اصلاح طلب این اسمش اداره کردن اقتصاد و مملکته یا ریختن مداوم بنزین بر جهنم تورمی که درست کرده اید ؟ از اونطرف قضیه با رکود سنگین 5 ساله ای که تدبیر فرموده اید درآمدی هم وجود نداره و کل بازارها کامل خوابیده . آقا نمی تونین این کاره نیستین مرحمت زیاد آخه این چه اوضاعیه درست کردین
آقایون اصلاح طلب این اسمش اداره کردن اقتصاد و مملکته یا ریختن مداوم بنزین بر جهنم تورمی که درست کرده اید ؟ از اونطرف قضیه با رکود سنگین 5 ساله ای که تدبیر فرموده اید درآمدی هم وجود نداره و کل بازارها کامل خوابیده . آقا نمی تونین این کاره نیستین مرحمت زیاد آخه این چه اوضاعیه درست کردین
حرکت چراغ خاموش دولت برای چند نرخی کردن قیمت تنها منحصر به بنزین نیست بلکه توی نرخ ارز هم و یحتمل در سایر مسائل اقتصادی هم هست.
ریشه این اغتشاش کمر شکن اقتصادی از فعالیتهای نامحسوس دو تابعیتی ها ریشه میگیرد.
اما لازم است این را بدانید: دو تابعیتی ها دارای دو ساختار هستند، گروه اول دو تابعیتی های مشخص یا قابل تشخیص هستند اما گروه دوم دو تابعیتی های بشدت سرّی و ناشناخته هستند که ممکن است و نه حتماً، بشدت بر علیه دو تابعیتی های آشکار یا قابل آشکار، مواضع تندی را اتخاذ کنند. سیاست است دیگه !
روحانی...
ماباید سخت کار کنیم تا دولت بتونه پول کارانه پزشکان را تامین کند.
قبول کنید بنزین در کشور به قیمت پایینی عرضه می شود و همین باعث شده مردم در استفاده بنزین اسراف کنند آزاد سازی بنزین به عدالت نزدیکتر است چرا که دولت در حال حاضر از بیت المال یارانه بنزین .و مواد سوختی را می دهد چرا از حق کسی که خودرو ندارد باید یارانه بنزین خودروهای لوکس و گرانقیمت افراد دیگر پرداخت شود
جناب روحانی
اگر بنزین هم چند نرخی کنید دیگه وعده ای نمیمونه که زیرش نزده باشید
وقتی مسکن قیمتش نجومی و غیر قابل دسترس دیگه افزایش بنزین چیز طبیعی و ضروری برای اقتصاد کشور است . الان بنزین از آب هم ارزان تر است و حدود ۷ سنت در هر لیتر که زمینه ساز قاچاق فراهم می آید . حداقل قیمت بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومان است .
ایکاش دولت این هنر را داشته باشد که بنزین را آن قدر گران کند تا هر آدم بیکای با یک ماشین نیاید بیرون به اندازهای این دولت دروغ گفته که خودش هم از رو رفته باید آب وبرق را هم کران کنید تا کسی جریتذنکند آب زیاد هم بنوشد تما م این دزدی ها وفساد ها وبی کاریها را باید از مردم گرفت تا عاقل شوند وبه دنبال کار بروند نه هر روزی به بهانه های مختلفی مملکت را تعطیل کنند روز قدس وروز ۲۲ بهمن وروز ۹ دی و صد ها مورد دیگر جریان حسین فریدون وغیره
سری به شهرهای مرزی بزنید تا ببینید. گران شدن دلار چه تاثیری بر قاچاق سوخت دارد
اگر گران نکنند جذابیت ان همه شهرها را فرا می گیرد
آیا این مسئله تازگی دارد؟ همواره دولت ها با چراغ خاموش تصمیم گیری می کنند و سپس به اجرا در می آید.
آمیدورارم بنزین گران نشود کاری ندارم قیمت فعلی بالاست یا پایین اما دولت موظف است حداقل رفاه مردم را از جیب خود تامین کند و حق ندارد با افزایش قیمت ارکانی که در اختیار دارد سیستم بازاری برای آن ارکان ایجاد کند چون وظیفه دولت بجای تامین هزینه های واقعی و سودآوری باسد تامین آسایش و آرامش و رفاه مردم باشد پس باید بنزین را در همین قیمت یا کمتر حفظ کند در غیر اینصورت با توجه به استراتژیک بودن قیمت سوخت باعث افزایش شیب صعود قیمتها خواهد شد و ایجاد نارضایتی و فاصله طبقاتی بیشتر خواهد شد
خوب شاید برخی ها نفع و سودشون در حذف کارت سوخت باشه ،و برای درامد گریزی زده اند به حذف کارت سوخت.
خوب چرا این بعضی هارو اذیت می کنین بابا گناه دارن
روحانی مچکریم
روحانی مچکریم


یادت باشد تو ملکه وپادشاه زندگی خودت هستی
گاهی وقتها کمی خودخواه بودن چیز بدی نیست. اگر دیگران را عادت بدهی که همیشه آب میوه ی مانده ته دستگاه آب میوه گیری سهم تو باشد یا کتلت زیادی برشته شده، یا بدمزه ترین آب نبات مانده در ظرف شکلات یا هر چیزی که دیگران دوستش ندارند؛ به مرور این می شود سلیقه ات، می شود سهمت!

هیچ کس هم نمی گوید: " آه چه موجود فداکار و دیگر دوستی ". بد نیست گاهی برای خودت بهترین و خنک ترین نوشابه ها را باز کنی.
چرا سهم تو نرم ترین بالش نباشد یا بهترین یادگاری از سفر، یا سرگل غذا یا حتی ساعتی از برنامه ی دلخواه تلویزیونی؟
گاهی باید مثل ملکه ها رفتار کرد. باید به دیگران فهماند در وجود هر زنی یا مردی غیر از یک موجود فداکار همیشه قانع، ملکه و پادشاه ای زندگی می کند که گاه باید عصای سلطنتش را بالا بیاورد محکم و شق و رق بر زمین بکوبد تا دیگران یادشان بیاید قرار نیست همیشه سهم تو از کمترین چیزها باشد.
یادت باشد تو ملکه و سلطان زندگی ات هستی.
نه فقط مسکّن و مرهم دردها!

حذف کارت‌های سوخت، زمینه سازی برای افزایش قیمت بنزین است/ حرکت چراغ خاموش دولت برای چند نرخی کردن بنزین عزیزانم هم وطنانم کشور ایران خانه ماست بجز تعدادی که در هرکشوری محتمل است تمام ملت ایران با هر کیش و آئینی خواهان توسعه وپیشرفت واجرای عدالت و استقلال کشور میباشند حقیقت اینه که علم میگوید تا قیمت اجناس وبخصوص انرژی تعدیل نشود وتا زمانی که فاصله طبقاتی باشد از پیشرفت وخودکفایی خبری نیست من به شخص کاری ندارم ولی در زمان آقای احمدی نژاد گام بلندی درجهت تعدیل قیمتها برداشته شد فاصله طبقاتی هم کم شده بود بعضیها با همین چندرغاز یارانه زنده هستند ولی دولت تدبیر بنا بربرجام و روابط خارجی حرکت کرد الان 5سال است که تعدیل اقتصادی انجام نشده یارانه ارزشش کمتر از یک چهارم اقدام اولیه شده وشکاف طبقاتی بشدت اوج گرفته انواع انرژی باثمن بخس در اختیار چند درصد است پول کشور را تبدیل به ارز وخودروهای آنچنانی وارد میکنند با این کار هم ارزش پول ملی را پائین می آورند وهم باانرژی مفت مرتبا در سفرهامیباشند الان بسیاری پول درمان خود و خانواده را ندارند ولی جاده تفرجگاهها زیر ترافیک چند درصد است الان دولت بایستی قیمت انرژی را به حدی تعدیل کند که کسی دنبال قاچاق سوخت و انرژی نباشد وجلوی اسراف گرفته شود واز محل همین درآمد یارانه ها افزایش یابد و دولت به خارج از کشور وفروش انرژی امیدی نداشته باشد الان مثل وارث پدر ماهی فروش هستیم ماهیها که تمام شد محتاج میشویم فرق ما با آلمان همین است او ماهیگیری یادگرفت ما در حال فروش تتمه ارثیه با التماس هستیم
واقعا مردم رو از خودتون زده میکنید
چرا باید بهای سیاست ها رو مردم پس بدهند؟
کاری کردید که کل دنیا ایران رو تحریم کرده
نیازهای ازدواج و شغل و زندگی مردم تامین نمیشه

کی میشه از دست شماها راحت بشیم و یه زندگی آزادانه و با احترام و آرامش رو تجربه کنیم
افزایش قیمت بنزین از خروج ترامپ از برجام تاثیرش بر مردم بیشتر است
خواهشا مردم کم درآمد را در نظر بگیرید
هر کسی از وجود کارت سوخت حمایت کند شکی نیست که از قبل ظن جیب مبارک را پر میکند.
معلوم نیست این سیستم هوشمندبرا چه کسانی اینقدرنون داره که باچنگ ودندان میخوان نگهش دارن این کارت بازی جزاتلاف وقت برامردم وازدست دادن زمان زیادجهت اماده شدن پمپ براسوختگیری وهزینه تعمیرات زیادبه علت فرسودگی تجهیزات چیزدیگه ای نداره درضمن گران شدن نشدن بنزین چه ربطی به سیستم هوشمندداره یعنی کارت هاجلوگرانی وایستادن!!!
مردم ناب و تحمل گرانی بیشتر و ندارن...نمایندگان ایستادگی کنند!!!
اين يعني افزايش بيشترقيمتها
حرکت چراغ خاموش دولت صرفاً برای چند نرخی کردن بنزین نیست بلکه حذف کارت سوخت برای چند نرخی شدن بنزین تنها یکی از انواع و اقسام مکانیسم های تضعیف و تحقیر بی امان مردم از طریق کمبود فاحش قدرت خرید در طی سالهای اخیر است که فرمان آن از جزیره ای در شمال غربی قاره ی اُروپا صادر میشود.
طبق معمول همیشه دوباره دولت میخاد دست بکنه تو جیب مردم
یکماهه تو رشت بنزین سوپر گیر نمیاد. از جایگاه دار ها پرسیدم گفتن تا دو ماه بنزین سوپر توزیع نمیشه بعدش گرون میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی