بازدید 15646
۵
سومین شکست تیم ملی والیبال در پنجمین بازی لیگ ملت های ۲۰۱۸؛

ایران ۰ - ایتالیا ۳/ مقابل زایتسف و لاجوردی‌ها، خبری از شگفتی جوان‌ها نبود

شکست ناباورانه شب گذشته ایتالیایی ها مقابل کانادا، این امید را در دل هواداران والیبال ایران ایجاد کرده بود که بتوانند با خلق دومین شگفتی این هفته، پیروزی شب نخست مقابل آرژانتین را تکرار کنند؛ اما شاگردان کولاکوویچ نشانی از انگیزه کسب نتیجه مقابل قهرمان سابق جهان و المپیک نداشتند.
کد خبر: ۸۰۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۵ 03 June 2018

بامداد امروز تیم ملی والیبال ایران در ادامه دیدارهای هفته دوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ و از گروه G با ترکیبی متفاوت و جوان شده، از ساعت 1:40 در شهر سن خوان آرژانتین به مصاف تیم قدرتمند ایتالیا رفت و بدون اینکه کوچکترین نشانی از یک حریف شگفتی ساز داشته باشد، مغلوب رقیب سرشناس خود شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ شکست ناباورانه شب گذشته ایتالیایی ها مقابل کانادا، این امید را در دل هواداران والیبال ایران ایجاد کرده بود که بتوانند با خلق دومین شگفتی این هفته، پیروزی شب نخست مقابل آرژانتین را تکرار کنند؛ اما شاگردان کولاکوویچ نشانی از انگیزه کسب نتیجه مقابل قهرمان سابق جهان و المپیک نداشتند و در سه ست پیاپی با امتیازهای ۲۳-۲۵، ۱۸-۲۵ و ۲۰-۲۵ بازی را واگذار کردند.

در این دیدار، برای تیم ملی والیبال ایران با سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، امیر غفور، علی شفیعی و مجتبی میرزاجانپور وارد زمین شد و در سوی مقابل زایتسف، جیانلی، خوانتورینا، کستر، آنزانی و راندازو راهی دیدار با ایران شد. در میانه بازی هم کولاکوویچ به مراتب از بازیکنان جوان بیشتری استفاده کرد تا بین نتیجه گرایی و جوانگرایی مردد باشد.

شاگردان بلنجینی با درخشش ایوان زایتسف و عثمانی خوانتورینا 38 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع، 6 پوئن سرویس و 17 از اشتباهات ایران به دست آوردند و در مقابل بازیکنان ایران در پایان این بازی 30 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع، یک پوئن سرویس و 25 پوئن از اشتباهات حریف کسب کردند. ایوان زایتسف بازیکن سابق شاغل در لیگ ایران هم با کسب ۱۵ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار والیبال ایران با ایتالیا در روز دوم هفته دوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ انتخاب شد. در سوی دیگر در تیم ملی والیبال ایران میلاد عبادی پور با ۱۱ امتیار بهترین بازیکن ایران بود اما درخشش او در کنار شش امتیازی که علی شفیعی کسب کرد برای بازگشت ایران به بازی کافی نبود.

تیم ملی والیبال ایران در تاریخ بیش از سایر تیم های غیر آسیایی برابر ایتالیا قرار گرفته است. در مجموع تیم ملی والیبال ایران تاکنون نوزده بار مقابل ایتالیا صف آرایی کرده و شش بار این تیم را شکست داده است.

در آخرین دیدار روز دوم و از گروه G  تیم ملی والیبال آرژانتین از ساعت ۴:۴۰ میزبان تیم ملی کاناداست. تیم ملی ایران از ساعت 23:40 امشب در دیداری حساس به مصاف کانادا خواهد رفت. همچنین هفت دیدار دیگر نیز در روز دوم انجام شد که نتایج کامل آن به ترتیب زیر است؛

برزیل ۳ - ژاپن صفر(۲۶-۲۴، ۲۵-۱۹ و ۲۵-۲۰)

لهستان ۳ - چین صفر(۲۵-۱۹، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۱)

روسیه ۲ - صربستان ۳(۲۵-۲۰، ۲۳-۲۵، ۲۳-۲۵، ۲۵-۲۲ و ۱۲-۱۵)

کره جنوبی صفر - آمریکا ۳(۲۳-۲۵، ۲۱-۲۵ و ۱۱-۲۵)

آلمان صفر - فرانسه ۳(۲۱-۲۵، ۱۸-۲۵ و ۲۳-۲۵)

بلغارستان صفر - استرالیا ۳(۲۳-۲۵، ۲۳-۲۵ و ۲۴-۲۶)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
این بازیکنا دیگه انگیزه ندارن و اشباع شدن
شما موسوی و غفور و معروف رو ببینید!
خیلی بی انگیزه ان.
باید تیم پوست اندازی کنه.
بهتر است جو زده نشویم! کسی هم انتظار نداشت بتوانیم ایتالیا یا فرانسه را ببریم! اما ژاپن را چرا! یکی از اختلافات مشهود ما با تیم های تراز اول دنیا فیزیک و قد می باشد! از نظر فیزیک بسیار ضعیف هستیم در مقابل این تیم ها و قد متوسط! در رده نوجوانان و بعد جوانان از این به بعد باید تنها به دنبال بالای دو متر باشیم وگرنه فایده ای ندارد
با سلام هیچی برای گفتن ندارم چون گفتنی ها را گفتم ولی فایده ای نداشته. فقط از دوستان والیبالی خواهش میکنم یکبار هم شده بازی روسیه صربستان و بلغارستان صربستان را تماشا کنند و ببینند که این سه تیم چطور توپگیری (بله فقط توپگیری) میکنند! اونوقت بازیکنان ما در طول ستهای روبروی تیمها چند تا توپگیری دارند؟ ما جزو معدود تیمهای دنیای والیبال هستیم که اسپکهای دریافتی از تیمهای حربفمون اگر دفاع نشوند بدون کوچکترین مانعی توی زمینمون می خوابند. با این شیوه پیش بریم تا چند وقت دیگه نتایج سرمایه گذاریهای آکادمیهای پیشرفته والیبال قطر هم که بیاد بیرون دلمون را خواهد لرزاند. ما هم باید از کشورهای مثل قطر و چین و ژاپن و کره الگو بگیریم و دلمون را به بردهای اتفاقی روبروی تیمهای بزرگ خوش نکنیم. تنها راهکار ما بهبود نسل و اصلاح تکنیکهای نسل آینده والیبال است. یاد دادن صحیح سرویسهای پرشی، یاد دادن توپگیری اسپک و دریافت سرویس های حریف، یاد دادن دفاع های ترکیبی دو یا سه نفره نصف یا تمام طول تور از جمله آنهاست. ما مربیان رده ملی خوبی داریم اما مشکل اینجاست که مربی در رده ملی بازیکنی را از باشگاه‌ها و لیگ تحویل می‌گیرد که ایرادهای تکنیکی فراوانی دارند یا گام اضافی دارند یا مانند سامان فائزی آرمین تشکری و .... گام کم دارند. یا سرویس پرشی نمی‌زند یا سرویس پرشی موجی را در ساده ترین حد ممکن میزنند . باید کار کرد بهمین سادگی نمیشود اگر میشد ژاپنیها و چینیها و کرده ایها خیلی زودتر میکردند. عزت زیاد
جلوی تیمی که فکر می کنیم قویتره تلاش نمی کنیم چون فکر می کنیم که زورمون بهش نمیرسه و از پیش باخته ایم
جلوی تیمی که فکر می کنیم ضعیفتره هم زیاد تلاش نمی کنیم چون فکر می کنیم راحت می بریمش و از پیش برنده ایم
کلا تقریبا هیچوقت خوب تلاش نمی کنیم
ضعف مربی ایران ، عدم شناخت ترکیب اصلی تیم و ضعف بازیکنان ایران ، عدم مهارت در سرویس و غرور کاذب است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل