بازدید 12184

قیمت مسکن نجومی شده؛ تعزیرات ورود کند

کد خبر: ۸۰۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 01 June 2018

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ورود مستقیم دولت به حوزه مسکن به صلاح نیست، گفت: مجموعه تعزیرات می تواند با معرفی سقف های برای افزایش مبلغ اجاره و قیمت مسکن به کنترل بازار اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدهادی بهادری با بیان اینکه مسکن در ایران چه به لحاظ ساخت و ساز و چه به لحاظ اجاره و تمام مباحث مرتبط با آن در دست بخش خصوصی است، گفت: با توجه به اینکه بیش از 97 درصد مسکن در کشور در دست بخش خصوصی است ورود مستقیم دولت به این حوزه به بروز تنش هایی در این بازار می انجامد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ورود دولت به حوزه تغییر قیمت و هر نوع دخالتی در بخش مسکن تبعات مانند تکرار طرح مسکن مهر را رقم می زند، افزود: متاسفانه ورود نا به جای دولت منجر به این شده که بعد از گذشت بیش از یک دهه پرونده مسکن مهر هنوز باز باشد.

بهادری با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن مهر دولت مورد سوال است، به خانه ملت تصریح کرد: در سایر حوزه های مسکن اعم از ساخت و سازهای شخصی یا با حضور بخش خصوصی چون دولت ورود نکرده و خود مردم مسئول هستند مشکل چندانی بروز نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ورود دولت به صورت بی حساب و کتاب در بخش مسکن اوضاع را بدتر کرده و به پیچیدگی بیشتر دامن می زند، افزود: مجموعه تعزیرات می تواند با معرفی سقف های برای افزایش مبلغ اجاره و قیمت مسکن به کنترل بازار اقدام کند.

بهادری با تاکید بر اینکه شاهد بی مروتی هایی در تعیین نرخ اجاره بها و قیمت مسکن در ماه های اخیر بوده ایم، تصریح کرد: متاسفانه در ماه های اخیر در پی گرانی مسکن صاحب ملک عددهای نجومی را به مستاجر پیشنهاد کرده که این باعث استیصال مستاجر شده از این رو لازم است سقفی برای نرخ ها در بازار مسکن در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تعیین سقف حداکثر افزایش اجاره بها باید متناسب با نرخ تورم و در همان محدوده صورت بگیرد، افزود: در این زمینه نیاز نیست کفی برای افزایش نرخ ها در نظر گرفته شود زیرا شاید کسی نخواهد افزایش قیمتی در بحث اجاره بها یا نرخ مسکن ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وقتی نرخ تورم 8 درصد اعلام می شود نمی توان با افزایش 30 الی 40 درصدی نرخ اجاره بها منطقی برخورد کرد، گفت: این نوع افزایش نرخ ها محل اعتراض بوده و اقتصاد لجام گسیخته را دامن می زند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای تعیین نرخ مسکن و اجاره بها باید تورم هر شهر مبنا قرار بگیرد، افزود: تعیین نرخی در این محدوده می تواند ثباتی به بازار تزریق کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۲۶
نرخ هشت درصد تورم رو از کجا دراوردین؟
این جور که شما داد زدید اگه نمیخاست گرون بشه هم گرونش میکنند
قيمت ملك به تعزيرات چه مربوطه؟ قيمت ملك را مى توان فقط و فقط با ماليات و عوارض بالا و انتقال جمعيت به شهرهاى اقمارى و كوچك كاهش داد. تا نقاضا هست و عرضه محدود هست قيمت هم بالا خواهد رفت.
با وجود گذشت بیش از ۴+۱ سال از کار دولت جناب اقای روحانی و با علم به همه معایب و مزایای طرح مسکن مهر، خوب است این نماینده مجلس بفرمایند چه طرح جایگزینی که اجرا شده باشد در این ۵ سال میتوانند معرفی کنند؟
فقط در حد گفتار-درمانی این بحث ها مطرح میشه... بیچاره ما که مستاجریم....
چه انتظار بي موردي؟؟؟!!! اخه تعزيزات تا كنون كجا ورود كرده ؟؟؟؟!!! ونتيجه ورودش چي بوده؟؟؟!!! هر جا هم ورود كرده نتايجش تثبيت چند برابري قيمّت ان كالا بوده است؟؟؟؟!!! پس بهتره ورود نكند چون قيمّت مسكّن را بيش از انچه الان است تثبيت ميكند؟؟؟!!!!!
برای اموال شخصی مردم که نمیشه دستوری محدود ایجاد کرد. مسکن مهر متعلق به دولت هست و هر چقد بخواد ميتونه اجاره رو ارزون کنه. مگه هزینه رنگ و نقاشی و موتورخانه و رادياتور و آسانسور و...رو دولت به مالکین پرداخت میکنه که انتظار داشته باشه اجاره گرون نشه. الان قیمت خونه بالا رفته اگه به زور اجاره رو پایین نگه دارن اصلا کسی خونه اجاره نمیده. نیازمندها بهتره از میکن مهر استفاده کنن و با اجاره سنگین زندگی ذو برای خودشون سخت نکنن. در ضمن مبلغ اجاره خیلی کمتر از يود بانکی هست که قیمت ملک داره و اجاره دادن حتی در بالاترین قیمت هم صرفه نداره.
قيمت چي نجومي نشده ؟ امروزدوسه قلم ميوه خريدم شدصدهزارتومان
دلایل استمرار افزایش قیمت مسکن :
1- افزایش مستمر نرخ ارز و آب رفتن لحظه به لحظه ارزش پول ملی
2- افزایش چشمگیرقیمت نفت
3- کاهش شدید عرضه مسکن در 5 سال گذشته همزمان با افزایش تقاضا
4- افزایش جهانی قیمت فلزات و مصالح ساختمانی وهزینه ها وعوارض ساخت وساز
5- کاهش جذابیت بازارهای رقیب بویژه بانکها وبورس و کوچ سرمایه ها بسوی بازار امن وباثبات مسکن
6- افزایش مستمر قدرت خرید مسکن از طریق افزایش مبلغ وام خرید
دولت روحانی آبروی نداشته احمدی نژاد را خرید.
آلمان به اون عظمت نرخ های مسکن و اجاره و رهن کاملا دستوری توسط دولت هستش چرا ایران که وضعیتش بسیار وخیم تر هست این کارو نمیکنه؟
ورود تعزیرات؟! ببینم یه کاری میتونید بکنید که دیگه هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز مسکن نشه تا با کمبود عرضه مواجه بشیم و مسکن قیمتش از همینی که هست هم بیشتر و بیشتر بشه!!!
تاوقتی قانون فشل داریم بدتر ازاین هم میشه...
برید قوانین فروش مسکن را از دیگر کشورها یاد بگیرید و اجرا کنید مثلا من شنیدم در آلمان اگر زیر ده سال بخواهی خانه ات را بفروشی هیچ قیمتی رویش نمی گذارند و دولت به صفر برمی دارد و این طوری کمی کنترل می شود
نرخ تورم 8 درصد اعلام می شود از اعلام تا واقعیت تفاوت از زمین تا آسمان است تورم افسار گسیخته است . زمانی که افسار تورم مهار شود می توان درصد اعلام کرد
آقایون کلی ملک به اسم خودشونو آقازاده هاشون دارند منتظرند روزبروز قیمتاش بالاتر بره سود بیشتری به جیب بزنند. مگه میشه ورود کنند. الان چند ساله میخوان مالیات بر خونه های خالی ببندند. مگه شددددد؟؟؟؟ الان مساله اصلی و مهم آتیش زدن پرچمه !!!! سنتهای الهی رو فراموش نکنید آقایون ... در انتظار همه است.
سلام
دولت قبل از هر اقدامي ماليات اجاره را كاهش دهد و انواع عوارض ريز و درشت را بردارد همه قيمتها مناسب و مردم با هم كنار مي آيند.
مگر با تصويب و بخشنامه توانستيم ارز را كنترل كنيم ؟
خير
پس در مورد ملك كه گسترده تر است هم نخواهيم توانست.
كم كردن قيمت موجب هجوم مهاجران جديد به شهرهاي بزرگ خواهد شد. و كار ما مستاجرين و متقاضيان خريد را سخت تر خواهد كرد.
ملك هم تابعي از عوامل توليدش است ، نميشود مصالح و خدمات گران شود و قيمت ثابت بماند.
ارزش پول ملي چهل درصد كم شده است و مالكان هم به اين مباحث تكيه ميكنند.
البته خوب است مالكان محترم حد انصاف را رعايت كنند و همه اخلاقا ملاحظه هم را بكنيم
تعزیرات کیلویی چند؟؟؟!!؟!؟!؟!؟!؟ باید در بنگاههای املاک مثل صرافیا گل گرفت..تمام بدبختیها از خود بنگاه املاکیاست
واقعا قیمت اجاره وحشتناکه خدابه داد مستاجر فلک زده برسه والاامیدی نیست ازمسولین مالکین انتظارنداشته باشند کلیه هزینه های زندگیشان را از مستاجر بگیرند بلاخره خدایی هم هست وبعضی از مشاورین املاک هم بیشتر دامن به گرانی میزنند.
شما قيمت خودرو كه وارد ميشه رو بيارين پايين كه هر روز ميره بالاتر بعد بياين سراغ مسكن
آقای نماینده، شما تورم ایجاد نکن ما قول می‌دیم هیچ نرخی افزایش پیدا نکنه.
مگه کاهش ارزش پول ملی، ایجاد تورم، چاپ پول، هزینه بیشتر از درامد دولت و تصویب لایحه بودجه تورم‌زا را مالکین انجام می‌دهند که نیاز به تعزیر باشد؟
آقای نماینده مسیر رو اشتباهی میری، هیچ چیزی گرون نشده، این پول ماست که با روش‌‌های ناجوانمردانه شما سقوط آزاد می‌کنه.
شما بگو قیمت مسکن یا هر چیز دیگه نسبت به سکه طلا چقدر گرون شده. نه نسبت به پولی که خودتون بی پشتوانه چاپ می‌کنید و قبول ندارید که بی‌ارزش بشه.
تنها راه حل مشکل مسکن در تهران
یک زلزله 10 ریشتری به مدت سه ساعت و سه شنبه شب و ساعت سه نیمه شب
100% گارانتی
الهی آمین

ممنونم
یک راه دیگر :
تشدید مشکلات با آمریکا و تحریک آنها برای یک حمله اتمی به تهران
500 بمب 500 مگاتنی در نیم ساعت ، مشکل مسکن برای همیشه و برای نسلها در تهران حل میشه
100% گارانتی
تعزیرات فقط برای کنترل سیب زمینی خوبه
خودرو، مسکن، هزینه درمانی، ویزیت پزشک و ... وله رها است،بی حساب و بیکتابه و مردم هم خشمشون تو دلشونه
باید مالیات بر مسکن (چه پر و چه خالی) اجرا شود تا مسکن احتکار نشود همه کشورها مالیات بر خانه دارند ورود تعزیرات هم بسیار مناسب است.
جلو املاکیها رو بگیرن همه چی درست میشه اونا همش طرف مالک رو دارن و تو سر مستاجر میزنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها