بازدید 25927
تاملی بر اظهارات عجیب یک عضو کمیسیون صنایع درباره تولید هواپیما در ایران؛

آقای قاضی‌پور! «ایران 140» را با هزینه شخصی بسازید و خودتان تستش کنید

به آقای قاضی پور جدای از مبحث کارشناسانه ای که بیان کرده اند؛ پیشنهاد می کنیم که یا چنین افاضاتی نفرمایند یا اگر اصرار بر سخنان خود دارند. با هزینه های شخصی خودشان سفارش ساخت چنین هواپیماهایی را بدهند و البته پیش از آنکه مردم به تست آن بپردازند؛ خود ایشان داوطلب سوارشدن بر چنین هواپیماهایی باشد و اگر مشکلی نبود، سپس دیگران را تشویق به تولید و سوار شدن بر این نوع هواپیماها کنند.
کد خبر: ۸۰۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 31 May 2018

مجلس شورای اسلامی رکن اصلی و نهاد قانون‌گذاری در کشورمان است که به آن قوه مقننه نیز می گویند. این نهاد از نمایندگان منتخب مردم تشکیل شده‌است. نمایندگانی که توسط مردم از حوزه های انتخابیه مختلف برگزیده می شوند و با تخصص های گوناگونی که دارند، در کمیسیون های تخصصی مختلف عضو می شوند و ضمن قانونگذاری در حوزه های مختلف، درباره بسیاری از امورات کشور تصمیم گیری می کنند.

به گزارش «تابناک»، مصوبات مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب نمایندگان، باید مورد تأیید شورای نگهبان قرار گیرند، سپس برای اجرا به قوه مجریه ایران و قوه قضائیه ابلاغ می‌شوند. در حقیقت نمایندگان در بسیاری از مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اعمال نظر کرده و برای کلیت جامعه به نمایندگی از آنان تصمیم به قانون گذاری می گیرند. لذا این مساله می طلبد که نمایندگان حاضر در مجلس بسیار سنجیده سخن گفته و جدای از تصمیمات، حتی در اظهار نظرهای شان مراقبت ها و ملاحظات زیادی داشته باشند.

اما متاسفانه در بسیاری از موارد، ملاحظه کرده ایم که نمایندگان جانب احتیاط را در سخن گفتن و اظهار نظر کارشناسی رها کرده و سخنانی بر زبان جاری می کنند که باعث تعجب بسیاری از کارشناسان و مردم جامعه می شوند که در جدیدترین این اظهار نظرها می توان به سخنان «نادر قاضی پور» در خصوص هواپیمای ایران 140 اشاره کرد.

آقای قاضی‌پور! «ایران 140» را با هزینه شخصی بسازید و خودتان تستش کنید

قاضی پور که البته با مقوله صنعت غریبه نیست و در مجلس به عنوان عضوی از کمیسیون صنایع قوه مقننه فعالیت دارد، اخیرا در یک اظهار نظر تعجب برانگیز به چرایی حمایتش از تولید این هواپیما پرداخته و گفته است «تا هواپیمایی سقوط نکند که علتش را نمی‌توانند بررسی و پیدا کنند. الآن هواپیمای ۱۴۰ همه‌چیزش خوب است، جز موتورش که باید تغییرات اساسی روی آن انجام شود. ایران  هم می‌تواند هواپیما تولید کند و آنقدر خطا و آزمون کند، آنقدر بیفتد و سقوط کند تا بتواند هواپیمایی تولید کند که قابل صادرات هم باشد. افتاد هم افتاد. می‌توانیم هواپیمای جنگی بسازیم که خلبان‌های آن موقع سقوط از هواپیما بپرند پایین.»

هواپیمای ایران-۱۴۰ که با مشارکت اوکراین و روسیه در ایران مونتاژ می‌شد پیش از آخرین سقوطش در مردادماه سال ۹۳ و ممنوع‌شدن پروازش، چندین نمونه سقوط و آتش‌گرفتن موتور را تجربه کرده بود. از تعداد اندک هواپیمای آنتونوف موسوم به ایران ۱۴۰ که در شرکت هواپیماسازی «هسا» با همکاری شرکت آنتونوف اوکراین تولید شد ۴ فروند آن در ایران طی ۱۲ سال سقوط کرد که آخرین سقوط آن سال ۹۳ بود. «حمید بهبهانی» وزیر راه‌وترابری دولت احمدی نژاد، از طرفداران سرسخت هواپیمای ایران ۱۴۰ بود به‌طوری‌که در مورد ایمنی هواپیمای ایران ۱۴۰ اعلام کرده بود: «هواپیمای ایران ۱۴۰حتی از فوکر هم بهتر است و حاضرم کتباً بنویسم.»

«نادر قاضی‌پور» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از طرفداران سرسخت این هواپیما و ادامه تولید آن با آزمون‌وخطا است. او اردیبهشت‌ماه به همراه 50 نفر از همکارانش به رئیس‌جمهور در رابطه با تسریع در راه‌اندازی کارخانه هواپیماسازی ایران ۱۴۰ بعد از تعطیلی سال‌های اخیر تذکر کتبی داد.

نادر قاضی‌پور 60 ساله از از دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی تاکنون (3 دوره) نمایندگی ارومیه را در خانه ملت عهده دار بوده است. او دارای لیسانس فیزیک کاربردی و فوق لیسانس مدیریت صنعتی است و در کمیسیون صنایع مجلس عضویت دارد.

نادر قاضی‌پور در انتخابات ۱۳۹۴ با کسب ۱۶۹ هزار رای به عنوان منتخب اول ارومیه برای سومین بار به مجلس راه یافت. وی پس از پیروزی در انتخابات ۱۳۹۴ مجلس در سخنرانی ای گفت: «من نماینده ملتم نه نماینده ۴ تا گردن کلفت. من نوکر مسئولین نیستم. کیف‌شان را حمل نمی‌کنم و تعریف‌شان نمی‌کنم. شما در دو ساعت به من ۲۰۰ هزار رای دادید. برای اینکه مرا تیز کنید تا به جان این مسئولان بیفتم. »

وی همچنین گفته: «مملکت را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! … مجلس جای زنان نیست؛ جای مردان است. بفرستید سرشان بلا بیاورند تا آبرویتان برود!؟»

او اظهارات جنجال برانگیز دیگری هم در خصوص نگاه مردانه اش به نمایندگی در مجلس هم داشته است که از حوصله این گزارش خارج است. مهمترین مطلب فعلی این است که چرا یک عضو کمیسیون صنایع مجلس در حالی که هواپیمای ایران 140 به گفته بسیاری از کارشناسان قابلیت های لازم را برای یک هواپیمای مسافربری بودن ندارد و البته این از حوادثی که این هواپیما رقم زده است هم مشخص است؛ باز تاکید بر تولید این نوع هواپیما دارد.

اینکه یک نماینده مردم که از قضا عضو کمیسیون صنایع هم هست چنین بی توجه به جان مردم سخن بگوید و بر این اعتقاد باشد که تا هواپیمایی سقوط نکند که علتش را نمی‌توانند بررسی و پیدا کنند. و بگوید: «ایران  هم می‌تواند هواپیما تولید کند و آنقدر خطا و آزمون کند، آنقدر بیفتد و سقوط کند تا بتواند هواپیمایی تولید کند که قابل صادرات هم باشد. افتاد هم افتاد.» خیلی عجیب است.

او در ادامه سخنان تاکید می کند: «می‌توانیم هواپیمای جنگی بسازیم که خلبان‌های آن موقع سقوط از هواپیما بپرند پایین.» انگار که هیچ نگاه کارشناسانه ای در بیان چنین سخنانی وجود ندارد. شاید اگر بدون ذکر نام این سخنان را جلوی بسیاری از مردم و عامه جامعه بگذاریم آن را در بهترین حالت «طنز» و یا از سر بی اطلاعی بخوانند و به آن توجهی نکنند؛ اما زمانی که پیشوند نماینده مجلس و از قضا عضو کمیسیون صنایع را به آن اضافه کنیم؛ اینجاست که باید تاسف خورد.

به آقای قاضی پور جدای از مبحث کارشناسانه ای که بیان کرده اند؛ پیشنهاد می کنیم که یا چنین افاضاتی نفرمایند یا اگر اصرار بر سخنان خود دارند. با هزینه های شخصی خودشان سفارش ساخت چنین هواپیماهایی را بدهند و البته پیش از آنکه مردم به تست آن بپردازند؛ خود ایشان داوطلب سوارشدن بر چنین هواپیماهایی باشد و اگر مشکلی نبود، سپس دیگران را تشویق به تولید و سوار شدن بر این نوع هواپیماها کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۳۰
لطفا نظرات اين حضرات رو جزو اخبار قرار نديد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اظهار نطرات برخی از مایندگان مجلس و تصمیمگیریهاب بیشتر مسئولین کشور همانند فیلمهای کمدی سینمایی ایرانهکه در ایام عید و تعطیلات بدفعات تلویزیون پخش میکنه که بیشتر اشک بیننده رو در میاره بجای آنکه مایه انبساط خاطر بشه.
احمدرضا
| United States of America |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
این آقای قاضی پور ی نفره تو مایه های احمدی نژاد، و ایشون هم ی روزی کارایی میکنه که الان احمدی نژاد میکنه و ایشونم تبدیل میشه به یک دردسر برای کشور چون حرفاش و کاراش بعضی وقتا خیلی بی منطق میشه و عوامانه و پوپولیستی
اما در مورد ساختن هواپیما، یکی از میوه های برجام که قراربود بچینیم خرید هواپیما از بویینگ و ایرباس بود که مجموع قرارداد با این دو شرکت حدود۴۰میلیارد دلار بود که این مساله هم مثل مشکل آب خوردنمون با برجام حل نشد.
به نظر من اگه دولت ۱۰میلیارد از این قرارداد رو در زمینه ساخت هواپیما و رفع مشکلات ایران۱۴۰ و یا یک هواپیمای دیگه هزینه کرده بود الان هم خودمون توی ساخت هواپیما پیشرفت کرده بودیم و هم اینکه شاید غربیها با دیدن فعال شدن ما در جهت دستیابی به این فناوری نگران میشدن و به تعهدشون برای فروش هواپیما عمل میکردن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
شیرین بیان ساخت هواپیما پیش کش ،
لطفا همین پراید خودمونو بچسب و یکمی هم اگه میشه ترمز هاشو بهتر کنید تا از این بیشتر کشته نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
بلاخره اصولگراست دیگه ......نمیدونم چرا مردم ارومیه به این رای میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
شما فردوسی سراینده شاهنامه رو هزار بار توی ساییتون تبیلغ و مدح کردین درحالی که اشعار شدیدا زن ستیزانه اش معروف است پس لطفا حداقل درباره سخنرانی های برخی ها ایراد نگیرید. قاضی پور یک نماینده شجاع و مردمی است و تا وقتی که نماینده شود به او رای خواهیم داد قاضی پور خلف امام جمعه مرحوم حجت الاسلام حسنی است اصل عصبانیت شماها از این دو نفر بخاطر این است که با شجاعت حرفشان را می زنند. و از آذربایجان دفاع می کنند جرات ندارین رک و پوست کنده حرفتون را بزنید حاشیه می رین .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
ایران 140 دیگه قدیمی شده باید بفکر یک هواپیمای جدیدتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
من متاسفم براي كسايي كه به اين آدم راي دادن نماينده بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حقیقت اینه که غربی ها با همین جسارت ها صاحب تکنولوژی شدند.... با هزینه و ریسک و ساختن و سقوط کردن و فدا شدن و غیره .... ولی خب جرات میخواد که من هم ندارم ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
متاسفانه باید بگم همین الان طرحی به نام ایران 141 در حال اجراست که امیدوارم به نتیجه نرسه و به...بخوره وگرنه یه هواپیمایی ملی هم مثل خودرو سازی(فرغون سازی) ملی خواهیم داشت
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
چطوری خود تخریب ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
ایران 141 ادمو یاد پراید 141 میندازه بب کیفیت ترین خودروی سال!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
ناشناس ۱۹:۲۴ اون اشعاری که اینطور در موردشون نوشتی دقیقا از زبان کدوم یک از شخصیت ها در شاهنامه سروده شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
کيا به تو راي ميدن؟؟
ای بابا . همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید . نماینده مان هم باید چیزی در ردیف بقیه داشته هایمان باشد . چه انتظارات دور از ذهنی دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حالا هی شما از ایشان انتقاد کنید و نظرات ایشان را نفی کنید. یک بار دیدید قهر کردند و از کشور رفتند. مگر ما کم از بابت فرار مغزها آسیب دیده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
من برا بدرقش میام گل هم میارم
علمدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
خواست بره بگید بنده حاضرم از جیبم ده تا گوسفند جلو پاش قربونی کنم
mojtaba
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
بنظرم ما بايد هواپيما هاي ايران 140 رو بسازيم و اولين مسافران اون رو از تمام كساني كه موافق حرف آقاي قاضي پور هستند افتتاح كنند
موافقم به شرط این که خودشم خلبانش بشه
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
دعا کنید وارد این مبحث نشن وگرنه فاز 2 بهشت زهرا قطعه مسافربری رو هم بایس افتتاح کنیم
چه تحلیل ضعیفی!
تاریخ صنعت هوایی در آمریکا و اروپا رو مطالعه کنید تا متوجه شوید رسیدن به هواپیماهای امروزی با چند سقوط و شکست همراه بوده است.
به جای حمایت از مهندسین جوان مکانیک، هوافضا و برق دارید تعطیل نمودن پروژه های ملی را توجیه می کنید!
آقای قاضی پور رو دیدم که برای رفتن به مجلس از مترو استفاده می کرد. شاید بیانش خوب نباشه ولی اصل قضیه که حکایت از تولید متخصص ایرانی است را درست گفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
یه نگاهی به صنعت خودروسازی بنداز، ببین آزمایش و خطا یا پیشرفتی میبینی؟! بعد نظر بده، البته نظر ندی سنگین تر هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اینکه نوشتی "آقای قاضی پور رو دیدم که برای رفتن به مجلس از مترو استفاده می کرد"واقعا دلیلت چی بود؟در بین این نظرت در این مورد در این قسمت واقعا نوشتن این جمله در نظرت چه ربط منطقی و درستی به موضوع مرتبط به این قسمت داشت؟نکته بعد اینکه واقعا چند نفر دقیقا باید جانشونو از دست بدن تا این هواپیما در مجموع یکی از کم سانحه ترین پروازهارو در دنیا داشته باشه؟در تاریخ صنعت هوایی در آمریکا تعداد سوانح هوایی با توجه به اون تعداد از هواپیماها و با اون سابقه در مجموع به نسبت چقدر بود؟ و چند نفر انسان جانشونو از دست دادن؟ تعداد افرادی که در مجموع در سوانح هواپیمای ایران ۱۴۰ (با توجه به مدت زمان به کارگیری اون هواپیماها و تعداداون هواپیماهاو تعداد مسافرانی که ازون استفاده کردند) در مقایسه باتعداد افرادی که جونشونو به دلیل سوانح مربوط به هواپیماهای صنعت هوایی اروپا و آمریکااز دست دادن به نسبت تکرار می کنم به نسبت چقدره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
از کاغذ پاره هایتان چه خبر؟ از دولت پاکدست چه خبر؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
طبق فرمایش شما ما باید برگردیم عقب و از نو مثلا پنیسیلین رو درست کنیم با تمام کاستیهایی که ابتدا داشت کلی مریض بد حال بیچاره تحویل جامعه بدیم تا بتونیم برسیم به پنیسیلین امروزی . حرفت کرکر خنده و از سر بیشعوریه ببخشید البته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اولا که تا همین جاش هم مال ما نیست. یک طرح ناقص اوکراینی هست. ثانیا اشکالی نداره که بسازیم وسقوط کنه اما مسافر بی خبر از همه جا را سوار نکنیم. ثالثا بریم موتور درستش رو بیاریم. این که خلا قیت نمی خواد.
مازیار
| United States of America |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
چرا اینقدر حرفهای نسنجیده میزنید اخه. با توصیف جنابعالی یعنی بریم مجدد چرخ رو اختراع کنیم نه ؟ میخوای اتش رو از توع اختراع کنیم ؟ دانش باشد کسب بشه و بومی بشه اینها خیلی با چیزی که شما میگی فرق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
دوست عزیز هواپیما های امروزی با استفاده از ابرکامپیوتر طراحی میشوند. ما نه ابرکامپیوتر داریم و نه اون برنامه شبیه ساز رو.
تولید هواپیما با سعی و خطا امکانپذیر نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حسین، ۱۷:۲۶
الان نظر حاوی توهین رو منتشر نکردید دیگه
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
20 ساله داریم ازمون خطای پراید رو انجام م میدیم ، نتیجه آزمایش، رو کی اعلام میکنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
چرخ را که دوباره اختراع نمیکنند...همینن پشرفت درساخت خوردروی وطنی بس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
حداقل نصف این حوادث و سوانح به دلیل خطای انسانی بوده مستندهای مربوطه رو ببین بعد اظهار نظر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
اتفاقا برخی میخوان یه هواپیماسازی مثل خودروسازی شون راه بنذازن و کلی بودجه و رده های مدیریتی با حقوق و پاداش و حق ماموریت ،
این چه حرفی هست می زنید مگه بعد بتیونیم هواپیماهای میانبرد تولید کنیم چندسال زحمت بکشیم تا پیشرفت کنیم هم بازار داره هم کلی ارز خارج نمیشه ماایرانی ها جدیدا چقد ضد محصولات داخلی شدیم این از تلگرام که بخاطرش سرو دست می کشنن اصلا خیلی وضیعت فرهنگی خراب شده همه دشمن محصول فرهنگ داخلی شدن به خودتون یه نگاهی بندازید همی تابناک هم مقصر هستید شما باید فرهنگ جامعه را به سمت محصول داخلی ببرید والا محصول داخلی نخرید کشور از رکود بی کار خلاص نمیشه حالا هعی لج بازی کنید والا چهارتا دانشجو چی سر در میارن بذار سی چهل سالشون بشه بعد نظر بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حالا تو خودشو ناراخت نکن.. اقای 40 ساله... حالا شما رضایت بده هواپیمای ایرانی سوار نشیم.... خودروی ایرانی که سوار میشیم... پس عقلت رو بیشتر به کار بنداز...
ناشنا س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
عزیزجان فکرنمیکنم مونتاژهواپیمای اوکراینی روساخت ایران دانست.
درود بر نویسنده این مطلب یه ضرب المثلی میگه خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن اسان بود واین دقیقا حکایت قاضی پور و امثال ایشان است .متاسفانه سالهاست که مردم ایران در حال پرداخت هزینه های سنگین و تاوان شجاعت های بعضی ها هستند
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
والا، ما داریم زور میزنیم در خودرو سازی ها رو گل بگیریم اینا میخان هواپیما سازی هم شروع کنن
هر چند الآن ایمیل دریافت می کنم که نظر شما غیر قابل انتشار است ولی باز می نویسم:
اصول مهندسی چنین نیست که این آقا عنوان می کند. گلوگاه خط تولید را به عقب می فرستند. برنامه ریزی و کنترل خیلی مهم است. بگوئید تئوری Drum Buffer Rope (DBR) را با دقت بخواند.
لطفاً بگوئید این آقا از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده است؟ با چه معدلی و در چه تاریخی؟
بگوئید که صنعت را با «ص» می نویسند و نه با «ث».
متاسفانه هر کسی به خود اجازه می دهید اظهار نظر کارشناسی انجام دهد. ایشان حق ندارد با حرفهای نامربوط خود با جان و مال مردم و بیت المال بازی کند
وقتی میتونیم ماهواره بسازیم و میمون بفرستیم فضا چرا هواپیما نسازیم؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
اون میمونی که پرتاب شد اون میمونی نبود که برگشت
با سلام
البته صحبتهای آقای قاضی پور هم با رعایت مواردی می تواندهم صحیح وهم عملیاتی باشد در صورتی که ما درحوزه پهپاد اینقدر رشد داشته ایم چرا در صنعت مسافربری نتوانیم
با ساختن ایران ۱۴۰بدون سرنشین و شناختن معایب آن ما هم می توانیم اگربخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
پهباد یعنی بدون سرنشین . اون وقت تو داری با مسافر بری مقایسه میکنی؟ خودت حاضر ی سوار شی . خودروی وطنی پراید رو با بنز و تویوتا مقایسه میکن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
پهپاد چند کیلویی رو داری با یک سازه چند تنی مقایسه میکنی؟؟ تازه بیشتر این پهپادها در حد همون هواپیمای کنترلی اسباب بازی اند که روش دوربین نصب شده همین
قاضی پور عشق ما ترک هاست .رک و راست مثل خودمان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
من به قومیت شما شک دارم،فکر نمیکنم ترک باشی
ناشناس
| France |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اشتباهی منفی زدم قاضی پور مرد عمله. هزاران بار بهتر و موثرترین از امثال فرهنگی و پزشکیان هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
رك و راست بودن و صراحت يه چيزه و حماقت چيز ديگر، حواستون باشه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
خخ ااای شیطون بلا
میلاد
| Turkey |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
ایشون نهایتا ۲۰۰ هزار رای داره تو ایران چند میلیون ترک وجود داره؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
سلام بنده خودم تبریزیم و ترک، این بنده خدا آدم خوبیه ولی واقعا در حد مجلس نیست.
بسیاری از شرکتهای تولید هواپیما در جهان در یک تجارت جهانی و با همکاری ده ها کشور موفق به ساخت یک هواپیمای غول پیکر میشوند بویینگ دارای تکنولوژی بهترین و با کیفیت ترین تولید هواپیمای مسافر بری جهان است ایران ۱۴۰ یک هواپیمای روسی مونتاژ اکراین است چند هواپیما از این نوع در ایران مونتاژ شد که برخی از انها دچار نقص فنی شدند و سقوط کردند
امیدوارم جناب قاضی پور خودش یک هواپیمای ایران ۱۴۰ ساخت ایران را تست بفرمایند ما هم ایشان را تشویق به پرواز ملکوتی خواهیم کرد
پاسخ ها
سوسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
چین داره هواپیما میسازه روسیه هم الیشون و سوخو 100 میسازه اوکراین صاحب آنتونوف هست و سوئد هواپیمای تجاری میسازه ایتالیا هواپیمای کوچک میسازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
ایرباس موتور رو امریکا میخره سیستم های الکترونیکی هم از یه شرکته دیگر و بوئینگ هم دکور داخل رو و همینطور موتور رو از بیرون . عملا فقط بدنه و بال هواپیما تولید میکنن.
از ایشان توقع بیشتری دارید؟
از خروجی نتایج و قوانینی که در مجلس تصویب می شود، می شود به افکار و عقاید و هوش و تجارب و میزان دلسوزی و مهارت و علم نمایندگان محترم پی برد( با احترام به عده قلیلی از نمایندگان شایسته که البته صدایشان به جایی نمی رسد )،. به همین دلیل است که در طول چهل سال گذشته در خوشبینانه ترین حالت،اگر در بعضی موارد مثل حضور اقلیت‌ها در جایگاه تصمیم گیری( جای تاسف است که به هموطنانمان به چشم اقلیت بنگریم،غیرت ایرانی بودنشان را زیر سوال ببریم و آنها را دل سرد کنیم) عقب گرد نکرده باشیم،حتما در جا زده ایم.اگر میزان، تبحر وخبرگی و ذهن باز در انتخاب نمایندگان باشد، نه پیراهن ریایی که برخی تنها برای نماینده شدن به دور خود می پیچند،آن زمان شاهد پیش رفت خواهیم بود
چرا اینقدر تند با نظر ایشون برخورد می کنید. مگر در عدم تولید ایران ۱۴۰ خدای ناکرده نفعی می برید؟!
الان عربستان همون هواپیمای آنتونف که ایران تولیدش رو متوقف کرد ، با همکاری اوکراین خط تولیدش رو داره راه نی اندازه. نمونه اولیه اش رو که تولید کردند در عربستان جشن ملی گرفتند. منتها موتورش چون روسی بود و رابطه روسیه و اوکراین خرابه و بهش نمیده ، از شرکت امریکایی گرفتند.
این کاری که ما ۱۵ سال از عربستان جلوتر بودیم رو رها کردیم.
عربستان هر هواپیمایی از بوئینگ و ایرباس بخواد فورا بهش میدن. با این وجود رفته خط تولید این هواپیما رو زده. ما که با مشکل تحریم مواجه هستیم و هر لحظه یکی مثل ترامپ میاد جلوی فروش هواپینا رو می گیره میریم ۱۰ میلیارد دلار به بوئینگ میدیم. ایم ۱۰ میلیارد رو خرج تولید داخل هواپیما می کردیم خودمون صادر کننده هواپیما می شدیم. چه نیازی به هواپیمای پهن پیکر داریم. سفرهای دور رو با هواپیماهای بزرگ خودمون یا هواپیماهای شرکتهای خارجی انجلم می دیم اما سفرهای داخلی رو می تونیم با هواپیماهای کوچک که اقتصادی تر هم هست انجام بدیم. تازه برد این هواپیما تا اروپا هم میرسه.
من حتی مشکوک هستم که سقوط این هواپیما تعمدی بوده که تولید داخلش متوقف بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
.به قول شما موتورش را از آمریکا گرفتند.در واقع شانس آوردند که روسیه موتورش را نداده.و گرنه چشن ملی عربها به عزای ملی تبدیل میشد.
ضمن اینکه این کار شبیه تولید پیکان است که 30 سال فقط اتاقش را تولید کردیم.ولی به نام خودرو ملی سوار شدیم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
گوش شنیدن نستن نتوانیم نمیتوانیم در ذهن مردم هک شده هرچی میگی میگن پراید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
جناب مگه میخوای پراید تولید کنی؟! بنده متخصص تعمیر نگهداری هوتپیما هستم موتور های آنتونوف اصلا به درد هوای گرم و بعضا شرجی ایران نمیخوره ضمنا همونقدر که هواپیمای منطقه ای و کوتاه برد به درد کشور میخوره باید هواپیمای دوربرد و پهن پیکر هم داشته باشیم.
جدا از بعضی از نظراتی که منتشر میشه متعجب میشم, کسی که هیچ سررشته ای در صنعت هوانوردی نداره راحت نظر میده و منتشر هم میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
دوست گرامی,لطفا" یکبار سوار هواپیما بشو بعد در مورد صنعت هوائی اظهار نظر کن
مقاله خوبی نبود
اولا که هواپیماهای دیگر مثل ایرباس و تپولوف و بوئینگ نیز هر ساله سقرط را تجربه می کنند
ثانیا اگر به خاطر خطر نخواهیم ریسک کنیم ، همیشه باید وارد کننده و بیچاره دیگران باشیم

اما می توان با تدبیر و مدیریت ریسک های خطر را پایین آورد مثلا تا چندین سال تست این هواپیما بدون سرنشین انجام
شود یا برای حمل بار استفاده شود و اگر جواب داد مسافرین را بر آن سوار کنند

البته من پیشنهاد می کنم در دوره آخوندی این کار صورت نگیرد چون ایشان قائل به بیمه مسافران هستند و ضمن اینکه وقتی مدیریت قوی از حادثه قطار و کشتی نتواند جلوگیری کند حتما از مدیریت حادثه هوایی نیز نمی تواند جلوگیری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
خد روسیه که دارنده تکنولوژی و سازنده هواپیما هست بوئینگ خرید میکنه بعد ما بیایم ایران 140 که روسی مونتاژ اوکراین هست رو سوار بشیم.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
ایا مثلا ژاپنی‌ها که بوئینگ و ایرباس میخرند وارد کننده و بیچاره اند درحالی که سومین قدرت اقتصادی هستن؟
اونها هم تولیدات خودشون رو دارن که به این کشورها صادر میکنن
کاش اعتماد میشد به این هواپیما
بوئینگش با اون همه ادعا همین دو سه سال پیش هواپیماش تو مالزی گم شد
همین ایران 140 الان تو نیرو دریایی داره استفاده میشه ... همه هم راضی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
ممد جان من راضی نیستم میشه 69999999 نفر راضی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اگه یه مازراتی هم تو ایران گم بشه تقصیر کمپانیشه؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
منظورم از همه... نیرودریایی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
کاملا موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
هنوز معلوم نیست این اتفاق تروریستی بوده یا نقص فنی. شما از کجا خبر داری؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
توی مالزی گم شد؟! استاد اون توی اقیانوس گم شد یکی دیگه رو هم روسیه ساقط کرد.
نتبجه فیلتر شورای نگهبان انتخاب آقای قاضی پور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
این حرف دقیقا درسته.وقتی آدمهای حسابی دفع میشوند اینها به مجلس راه پیدا میکنند مثل همون نماینده که دنبال دیدن دختر خوشگلها بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
آیندگان چه خواهند گفت که اکبر اعلمی ها را رد صلاحیت کردید و قاضی پور ها را تایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
شما خوبه راجع به همه چی نظر ندی!!!
اینکه میگه تو دو ساعت بهم دویست هزار رای دادن واقعیته ایشون فقط دو ساعت گرفتن من صلاحیتم رو گرفتم نفر اول شدن، دلیل هم داره...
شما خوبه در همه موارد نظر ندید
متن دوم ترجمه دقیق حرفای ایشون نیست
یه ترک حرفای ایشون رو بشنوه چیز دیگه ای برداشت می کنه
اونجا مرد صفاتان و زن صفتان باید ترجمه می شد
لطفا بفرماییدکدام دانشگاه تحصیل کرده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
سطح سواد دانشگاه ها اونقدر پایین اومده که فرق چندانی با هم ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
فوق لیسانس از مرکز آموزش مدیریت دولتی است که همه می دانند چه نو مدرکی است (مخصوصا که پست دولتی هم داشته باشی) و لیسانس فیزیک کاربردی از دانشگاه ارومیه
هزینه شخصی کجا بود
اگر حساب بودجه مملکت دستش بود از این حرفا تو مجلس ردو بدل نمیشد
چه بلایی سر ایران آمده که هرکس از تولید داخل و استقلال حرف می زند به بی سوادی متهم می شود و مزدوران وطن فروش غربزده روشنفکر تلقی می شوند؟
پاسخ ها
ایکس
| United States of America |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
بلا حضور افرادی مثل شما در راس هرم قدرت است که از جیب مردم امیال بدون فکر و کارشناسیتون رو پیاده می کنید.کسی با تولید داخل مشکلی نداره با خرج احمقانه روی دست مردم گذاشتن مشکل داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
مسئله رانتی هست که از تولید داخلی بیرون میاد
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
پس خودت رو اماده کن با خانواده سوار شو آزمایش کن...
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بشین بابا جو نگیرتت. حمایا از تولید هم قاعده داره سریع جوگیر نشید
تابناک به جای اینکه حداقل هفته ای یه بار از یکی از تولیدات داخلی حمایت کنی داری چوب لای چرخ تولید ملی میزاری واقعا چرا تو تابناک خبر مثبت کار نمیشه!!! چرا همه ایران طلبکار شدن!!! بیشترین مشکلات در ایران از جانب خود مردم هست ولی بازم طلبکاریم!!! واقعا اگه مردم مملکت خوب و با کلاسی میخوان بسم الله از همین درست کردن فرهنگ رانندگی شروع کنین ببینم چند سال طول میکشه یه رانندگی رو درست یاد بگیرین؟!! دیگه خودتون ببینین درست کردن این مملکت چقدر طول میکشه و اصل کار کجاست!!! خدا کنه نسل های بعدی با شعور و با فرهنگ بار بیان( البته بعید میدونم با این بابا مامانا که فرهنگ ندارن اتفاقی بیفته در نسل بعدی)
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
دوست عزیز فرهنگ رو کی میسازه ؟ از آسمون نازل میشه ؟ صدا و سیما چند سال کلیپ بستن کمربند پخش کرد نتیجه اش چی شد ؟ مردمی که الان کمربند میبندن ولی این آقایون چقدر روی بالا بردن فرهنگ کار کردن ؟ 0 درصد همیشه تقصیر مردم نیست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حسین جان همین الان پلیس بگه کمربند نبستن جریمه نداره ا ونوقت تاثیر زور در فرهنگ سازی ما ایرانی ها رو میفهمی؟!!کلا مردمی هستیم که باید زور بالا سرمون باشه
جک سال
میگم دانشگاه ایشون سر در دارد ؟؟
برای همینه چرخ این کشور همیشه لنگ میزنه وقتی نماینده مجلس این باشه اخر کار این سرزمین معلومه چه تعداد ادمای نخبه داریم که جلای وطن کردند وامثال ایشون با دادن چهارتا شعار قومیتی شدند نماینده از این مدارک دانشگاهی این اقا هم الان تو هر خونه ای دونفر دارند قول میدم ساده ترین مسئله فیزیک رو جلوش بذاری نتونه حل کنه
افراد بیسوادی که در هر زمینه ای اظهار نظر میکنند و متاسفانه در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی خیمه زده اند ،بلای جان کشور شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
االن خداوکیلی مگه شما سواد ساخت هواپیما داری که میگی نمیتونیم
البته این نکته که باید هواپیما بسازیم بد نکته ای نیست ولی نه اینکه بشود یک نان دانی و بساط رانت و مدیریتهای خویشاوندی و جذب بود جه و سرگرمی برای چند سال و البته بعید هم نیست ازمایشهایی که منجر به سقوط هم بشود ولی این کار باید با سرمایه بخش خصوصی انجام شود که اولا نیروهای متخصص بکار گرفته شوند اگر لازم باشد از خارج بیاورند حقوق هم هر چقدر لازم باشه بهشون بدهند تجهیزات را خودشون فراهم کنند و توش رانتی دیگه نیست مدیریتها هم بر اساس لیاقت خواهد بود نه پسر خاله بازی و کلا قضیه جدی گرفته شود نه بساط سرگرمی و اداره جدید راه انداختن و ایجاد شغل یعنی از توش هواپیما در بیاد واقعا اولش هم قرار نیست یه دفعه ایرباس بسازند ریزه ریزه از هواپیماهای کوچیک شروع کنند البته نه مونتاژ بلکه خودشون طراحی کنند.البته قبلش یه سعی کوچیک بکنند که حداقل یه موتورسیکلت رو خودشون از پایه تولید کنند اگه تونستن بعدش برن سراغ هواپیما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
یک موتور ساده هم به ایران نمیفروشند حتی اگر شرکت خصوصی باشه
وقتی که سطح سواد یک نماینده در این اندازه باشه که اصلا جان کسی برایش مهم نیست میخواهد غصه و درد دل مردم را بفهمد تو این گرانیها و فشارهای خارجی و داخلی حتما میگن مردم کشته شدن که شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
مثلا توخیلی با سوادی
اونایی که با نظر قاضی پور موافقند خودشون حاضرنیستند سوار هواپیمای ایران ۱۴۰ بشن واقعا نفاق تا چه حد
بایستی دید بعد ساخت هواپیمای داخلی قاضی پوریا خانواده‌اش حاضرند با اون هواپیما بروند مسافرت یا ایرباس بویینگ سوار میشوند ?
مگه هر کسی انتقاد کرد مخالف صنعت داخلی است.از طرفی مگه تولید این نوع هواپیما از ماست که بخواهیم کشته ها وهزینه هایش را بپردازیم .اخرش هم بعد از رفع عیوب ان، افتخارش برای روسیه و اکراین میشود.این مردم دوست دارند دوچرخه تولید کنیم ولی حرف اول در تولید دوچرخه را بزنیم .
برادر قاضی زاده صنایع خودروسازی 60 ساله باین تفکر اداره میشه تا حالا نتونستن یه خودرو داخلی بسازن !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
نه صنغت خودرو با تخصص اداره نمی شه
تالناک آقای قاضی پور قبلا حرفای دیگه ای هم گفته چرا اونارو برجسته نمیکنی؟
میخوای از چشم ترکا بندازیش ولی فکر نکنم موفق بشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
این نظرت واقعا چه ربط منطقی و درستی به این موضوع داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
قاضی پور از کی تا حالا تو چشم ترک ها بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایشان کپی احمدی نژاد هستن .
او دارای لیسانس فیزیک کاربردی و فوق لیسانس مدیریت صنعتی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا ؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!!؟؟!و در کمیسیون صنایع مجلس حضور دارد.
چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیچاره مردم . . . !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
آقای احمدی نژاد هم دکترا داشت! مدرک که سواد نمیاره
ایشان بعنوان اصلح نامزدهای انتخابات موردتائید شورای نگهبان بودند.
اين ها هستن نخبگان کشور ک از صافي شوراي نگهبان رد ميشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
نخبه تویی آدرست را پیدا نکردن بیان دنبالت
خخخخخخخخخخ
هر چیزی تاوانی دارد
نمیشه شیک و مجلسی یه جا بشینی انتظار پیشرفت هم داشته باشی
سخن قاضی پور درسته ولی ادبیاتش اشتباهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
کاش یه جا مینشستن به هیچی هم کار نداشتن ولی در مورد همه چی نظر میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
هر چیزی تاوان ندارد. هر چیزی بهایی دارد. بها را باید بپردازیم تا خسارت نبینیم. تاوان را بعد از خسارت میپردازند. بهای تولید هواپیما توجه به ریاضیات و فیزیک و مهندسی و دانشگاههاست
باسلام،اقابه تعدادآرای ایشان گول نخورید.فقط باید ساکن ارومیه باشید تابدونید نماینده مجلس تحت چه مکانیسمی تواین شهرانتخاب میشه.باورکنیداز داشتن چنین نماینده ای نزد ملت ایران شرمنده ایم....
اي كاش در مجلس ده نماينده همانند قاضي پور داشتيم خالص ومخلص مردم وخدمت بدون ريا نه مثل بعضي نمايندها كه جز دلالي چاپلوسي و... كاري از دستشان برنمي ايد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
خدا شفا دهد
این یه مشت نمونه خروار کساییه که واسه ایرانی تصمیم میگیرن و حال و روزمون همین شده
اون موقعی که صنعت هواپیمایی در دنیا شکل گرفت و مردم علی رغم سقوط به سوار شدنش تن میدادند برای این بود که صنعت هواپیمایی یک صنعت جدید بود و امکانات فعلی بر ای هزاران تست قبل از پرواز وجود نداشت.
با اینحال برای تست انسانی هواپیما به شکلی که آقای قاضی پور گفتند، میشود به این شکل که هر بار از افراد خانواده ،خودش ، اقوامش و دوستانش برای تست کردن هواپیما سوار هواپیما شوند آنقدر سوار شوند که تست ها درست از آب در آید و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
و گر نه امروز با وجود اینهمه تکنولوژی تست هواپیما چرا باید مردم را به کشتن داد. آقای قاضی پور لااقل به کسانی که به ایشان رای داده اند احترام بگذارد و به آنها که جزو این مردم هستند توهین نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
معمولا در پرواز های آزمایشی اولیه از بشکه های فلزی برای شبیه سازی مسافر استفاده شده بود ولی ناچارا خلبان واقعی بوده بدون امکان خروج اضضطراری. صنعت و تکنولوژی یک شبه بدست نیومده که قاضی پور میخواد در عرض چند سال بهش برسه نتیجه یک قرن تلاش همه کشورها بوده که اگه ایران بخواد این راه رو بره قرن ها و یا شاید هزاران سال طول میکشه. که البته با وجود وضعیت فعلی سایر صنایع داخلی و تحریم ها شاید هییییچ وقت
اون موقعی که صنعت هواپیمایی در دنیا شکل گرفت و مردم علی رغم سقوط به سوار شدنش تن میدادند برای این بود که صنعت هواپیمایی یک صنعت جدید بود و امکانات فعلی بر ای هزاران تست قبل از پرواز وجود نداشت.
با اینحال برای تست انسانی هواپیما به شکلی که آقای قاضی پور گفتند، میشود به این شکل که هر بار از افراد خانواده ،خودش ، اقوامش و دوستانش برای تست کردن هواپیما سوار هواپیما شوند آنقدر سوار شوند که تست ها درست از آب در آید و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
و گر نه امروز با وجود اینهمه تکنولوژی تست هواپیما چرا باید مردم را به کشتن داد. آقای قاضی پور لااقل به کسانی که به ایشان رای داده اند احترام بگذارد و به آنها که جزو این مردم هستند توهین نکند.
واقعا آدم شرمنده و احساس خواری میکنه وقتی میبینه چنین اشخاصی در چنین جایگاه هایی این مقدار سواد دارند و با تکنولوژی بیگانه اند که چنین پیشنهادهایی را میکنند. اون یکی میکوید مار و غقرب و سمندر و سوسمار و جذب اشعه ی اتم یکی دیگر میگوید دی ان ای بعد از چند سال از بین میره و نمیشه هویت شهدا را شناسایی کرد و این یکی هم که دیگه نوبرش را آورده از باق شلیل و شفتالوی خودش در مجلس و .... واقعا احساس سر افکندگی به انسان دست میده چجوری این عده مملکت را به چه شکلی معرفی میکنند ......
علم وتکتولوژی همواره با سعی وخطا و تولید ومصرف همراه با تحقیق ورتقای کیفیت پیشرفت میکنند.اینکه زمانی ایران۱۴۰ تولید شد وافتخارشد وزمانی مانند امروز انچنان نامقبول است که از ان نمی توان صحبت کرد صحیح بنظر نمیرسد.ایران ۱۴۰ نواقصی داشته که باید رفع میگردید.این امکان وجود داشتهاست که با تغییرات سیاسی ونظامی در اوکراین امکان تهیه قطعات موجود نبوده است.با توجه به عقب افتادگی تکنولوژی ساخت اگر ما همواره تولید خارجی مصرف کنیم در کیفیت بهتر است شکی نیست.هواپیمای بوئینگ وایر باس بهترین است شکی نیست.ولی ایا کلیه امکانات اقتصادی باید دراختیار بوئینگ وایر باس قرار گیرد ؟مطمئنا خیر.لذا تولید وشراکت در تولید واستفاده ز تولیدات دیگر با قیمت های مناسب نیز باید مورد نظر قرار گیرد.یکی از اشتباههای ما پس از برجام وابستگی شدید به تولید هواپیماهای نو ایرباس و بوئینگ شدیم.درصورتیکه ما میتوانستیم معاملات دیگری هم با شرایط بسیار مناسب ترانجام دهیم. که ممکن است امروزه مقدورنباشد. شرکت های هواپیمائی باهم کورس گذاشتند. امروزهدر صورت علاقمندی انها شراکت در سرمایه گذاری مشترک روسی ،چینی در ساخت هواپیمای سافربی بزرگ ومتوسط در داخل وخارج وانتقال برخی تولیدات ان بداخل یکی از راهها است.درایران زمانیکه ارز خارجی در اختیار قرار میگیرد همه از حول حلیم در دیگ میافتند.زمایکه عرض میکنم همه منظورم همه است.شیخ ومفتی ومحتسب وعامی وتحصیکرده وکیل ووزیر است.چند صد میلیارد سالهای قبل نمونه ان.برجام اشتباه نبود.حرکت همیشگی ما در وابستگی به معاملات خارجی وانتقال پول به انواع مختلف وعدم توان در حفظ ارز خارجی واستفاده از ان در پیشرفت وتوسعه داخلی اشتباه است.در یک کلام کوتاه اقتصاد مابازاری است.تولید وپیشرفت در کیفیت وکمیت تولید وراههای انرا نمی دانیم حتی در گذشته دور.پیکات ازسال ۱۳۴۶ تا چند سال پیش شاهکار تولید کشوربود.پیکان مطمئنا قربانیان بسیار بیشتری در تصادفات داشته است تا چنانچه بنز وارد میکردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
این همه کشور دارن از بویینگ و ایرباس استفاده میکنن سالانه هم میلیاردها دلار از این راه درآمد دارن هیچ هم لازم نمیبینن از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو در کشور خودشون با قیمت فضایی و کیفیت فاجعه تولید کنن.
من به مردم محترم ارومیه کاری ندارم که چرا به ایشون رای داده اند و امیدوارم در آینده بیشتر دقت کنند ولی حداقل خود مجلس این فرد راکه صاحب صلاحیت عضویت در کمیسیون صنایع کشور نیست، از این کمیسیون اخراج کند.
صنعت کشور به خاطر نادانی عده ای در حال نابودی است و ما به جای این که طرف میلیون ها تولید کننده و خانواده های ایشان را بگیریم طرف یکی مثل این نماینده را می گیرم.
صحبت از این نیست که حرف نامعقولی زده است. صحبت از این است که مناسب عضویت در کمیسیون سکانداری صنعت کشور نیست.
ساختن هواپیما زیاد مشکل نیست
شجاعت ورود به این عرصه مشکله
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
مشكله خيلى هم مشكله
ولى اشكال عمده اينه كه كى از ما ميخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
خوب یه پسر شجاع پیدا شد برای تست هواپیما . اقا شما برو سوار شو.
فکر میکنم چندفروندازاين هواپيماهنوز وجودداردخوباست آقای نماینده را پس ازیک دوره آموزش خلبانی فشرده این هواپیما رادراختيارشان قرار دهیم تابعدابفهميم علت سقوط آن چه بوده چقدرنابغه داریم وخبرنداريم
تركها كه خيلي به اين اقا مينازند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
ترک های اصول گرا دوست عزیز همه رو جمع نبند
ناشناس
| France |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
ایشون پروفسور ارومیه است
واقعا از کشوری که نماینده مردمش ایشون هست باید انتظار پیشرفت داشت؟اخه مقصر این اقا نیست مقصر شورای نگهبان هست که ملاک تایید یک نماینده را فقط انقلابی بودن میدانند و همه گزینه های دیگر را کنار میگذارند این کشور هیچ وقت دیگر سر و سامان نخواهد گرفت همه ما به برکت همین نماینده ها محکوم به مرگ زود هنگام هستیم تعدادی در هواپیما -تعدادی بر اثر بیماری های گوناگون از جمله سرطان که عاملش غذاهای غیر استاندارد با تولید غیر استاندارد نظیر سمپاشی های کشاورزی و ... و پارازیت ها - سالیانه نزدیک به 17000 نفر در تصادفات جاده ای - و ...
سلام.
ما حتما باید در صنعت هواپیما سازی پیشرفت کنیم تا نیاز مند به غرب و شرق نباشیم که هر وقت اونا قهرشون گرفت ما بدبخت بشیم! منتها آزمون و خطا باید در محیط آزمایشگاهی صورت بگیره باید آزمایش بشن استاندارد هارو آزمایش کنن. نه اینکه یه چیز بسازیم با جون مردم آزمایشش کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
يعنى اينقدر پيشرفت كنيم كه هم پاى چين ژاپن روسيه برزيل المان ايتاليا استراليا اطريش و بقيه بشيم. حتما چرا نه
ولى همه اينها هم بؤيينگ و ايرباس ميخرند
سوتی های نمایندگان تمامی ندارد که همگی نشان از سواد بالایشان دارد...یک روز قاضی پور روز دیگر حاج بابایی.....و......و......
یاشاسن قاضی پورررر
چرا ناراحت میشین ؟!
مگر تا حالا صنعت هوایی جز این بوده که تستش روی مردم انجام می شده ؟!
به نظر نفس صحبت شان واقعا بد نیست اما انچه را نمیشود پیش بینی کرد نحوه برداشت از سخن اقای قاضی پور هست اینطور همه گوینده تفسیر کرد ایشان در کمسیون صنعت هم سری دارند از ایشان بپرسید چقدر در صنعت خودرو موفق بودیم وان را به کجا رسانیدم که حالا دنبا ل ساخت هوابیما هستیم اول روزمین بختر است مشکلات را درست کنیم بعد فکر پرواز کنیم نشود به مثل خودرو با خودرو ساز زدو بند کنیم پراید تحویل مردم بدهیم اما خودشان سوار مرکب خارجی شوند رجال ما
اگر یکی از اقوام خودتان خدای نکرده در یک سانحه هوایی آسیب دیده بودند شما اکنون دهان نمیگشودید و اظهار فضل بیجا که نماد بیسوادی شماست نمیکردید
این تحلیل تابناک فقط تمسخر بود هیچ تحلیل کارشناسی نبود، آزمون و خطا در تمام صنایع هست و حرف اشتباهی نزده اگه میتونین هواپیما وارد کنین بسم ا... وگرنه راهی جز این نیست بعد هم منظور قاضی زاده که سقوط مسافران نبوده هواپیما باید تستهای و پروازهای بلند مدت و متعددی رو رد کنه تا تایید بشه منظور سقوط در آزمایشات است نه جان مردم
پاسخ ها
سعید زعفرونی
| United States of America |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
دقیقا بنظر شما موافق ودر جواب کسانی که میگویند تکنوروزی ساخت هواپیمابر از 100 سال آزمون وخطا وخسارات مالی و جانی غرب متولد وتکامل یافته،ولی آنطور نیست که کشورهای دیگر برای ساخت 100 سال آزمون خطا گنندبلکه با مطالعه تکنولوژی ساخت ومهندسی معکوس،میتوان محصول مشابه درکمترین زمان ساخت،مگر تمام دنیا الکل رااختراع کردند؟؟تکامل زمان بر هست ولی استفاده زمانبرنیست،.مامیتوانیم.درضمن کشورهایی مانند آلمان.کره..ژاپن ووووواگر هم بتوانند اجازه ساخت از کدخدا ندارند،واین همان چیزی است که ما ایرانیها به آن اعتراض داریم..وسلام
همه میگن خودروسازی دقیقا مشکل خودروسازی ما تو چهل سال همین تفکر خودمون نمیتونیم هست برا همین دائم آدمای بی سواد که مدیر شدن و راحت ترین راه رو واردات دیدن رفتن دنبال واردتان ماشینهای منقرض شده پژو و ... و حاضر به هزینه کردن برای توسعه نشدن متاسفم برای این نگاه که کمک میکنه امسال ایرانخودرو و سایپا به جای توسعه و تولیذ خودرو داخلی برن دنبال واردات و اون از جنس آشغال پراید و پژو
واقعا جاي تعجب وشگفتيه كه مردم فرهيخته اروميه به چنين شخص راي دادن!!!!!؟؟
با نظر آقای قاضی پور صد در صد موافقم و بنظر من برای سربلندی کشور عزیزمان برای تست نمایندگان ملت و سایر مسئولان مملکتی پشقدم شوند چون هدف آنها خدمت به مردم است و حاضرند برای مردم فداکاری کنند
با نظر آقای قاضی پور صد در صد موافقم
با قاضی پور موافقم . همان زمان برای مسئولین نوشتم که این هواپیما را برای
حمل و نقل پستی و بار تخصیص دهند تا با کمترین هزینه ی انسانی مورد ازمون
و اصلاحات فنی قرار گیرد .بکل پروژه را تعطیل کردند و این یعنی عقبگرد .
سالهاس ایزانخودرو و سایپا در کنار ما هستن
سطح فکری انسان اینجا مشخص میشود. اقای قاصی پور را پیش تر شناخته بودیم. اما الان فکر کنم حداقل همه ایران به درک و شعور ایشان کامل واقف شده اند. متاسفم از اینکه این ادم نماینده ملت ایران است
باید از یک جایی شروع کردبانشستن کاری درست نمیشود
واقعا مایع خجالت کشور است این گونه اظهار نظرهای نماینده های مجلس و سایر مسولان. عامل مهمی که صنایع ایران رشد نمی کنه اظهار نظرهای ناکارشناسی این نوع نماینده های مجلس در کمسیون صنایع است. ازاینرو
سانسور اینجا مصداق پیدا می کند که برای جلوگیری از حرمت مجلس و سایر نهادهای حکومتی این گونه سخنان را در رسانه ها درج و پخش نکنید.
حیف وقت نیست
شما یه دوچرخه تونستین بسازین ؟ که میخواین هواپیما بسازین.
چرا خود اوکراین این هواپیما رو تولید و صادر نمیکنه ؟؟؟؟!!!
حالا این یه چیزی گفته.که منم اینجا دارم یه کاری میکنم.شما ها زیاد بهش توجه نکنین.
ایشان بعد پیروزی در انتخابات از سر احساسات حرفایی زد که بهتره برید و حرفاشو گوش کنید و بدانید که ایشان چه نوع شخصیتی دارند بعد خواهید فهمید که چرا چنین حرفهایی زده اند
ملتی که حاضر به پرداخت هزینه ها و حل مشکلات تکنولوژی خود نباشد،باید زیر یوغ دشمنانش برود.
حالا فکر میکنین سایر ین خیلی از این آقای قاضی پور سر ترن؟! فرقشون اینه که این بنده خدا ساده وبقول معروف بی سیاسته بقیه شون زرنگ و سیاسن وگرنه در حد سواد علمی و عملی ایشون چیزی از اوشون کم ندارن!
در ایران و هر کشور دنیا هر هواپیمایی که ساخته میشود، تحت قوانین سخت هواپیمایی ملی و جهانی می باشد. حال اگر ایران ۱۴۰، بویینگ، ATR سقوط می کنند، بدین معنی نیست که بدون آزمایش بوده است . این اتفاقات همه جا می افتد. ولی هیچ جا شرکت هواپیمایی را تعطیل نمی کنند و با تبلیغات نابودش نمی کنند، بلکه مشکل را حل می کنند.
ادم بیشتر به آنهایی فکر میکنه که به ابشان رای داده اند
یکی ز علل سقوط هواپیماها نقض فنی است،علل دیگری در سقوط هواپیماها موجوداست.میتوان برنامه تعمیر ونگهداری. بی توجهی در تعمیرات.. اشتباه خلبان.شرایط جوی ومحیطی و......دریک اماری که در اینترنت در مورد علل سقوط هواپیما ز سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۰ بود دیدم در مجموع ۵۸ درصد سقوط اشتباه خلبان بوده است.۱۷ درصد بخش های مکانیکی ۶ درصد وضعیت هوا ۹ درصد خرابکاری وده درصد سایر علل بوده است.هواپیماهای ایرباس وبوئینگ در کشورهای جهان سومی هم سقوط زیادتری نسبت به کشورهای پیشرفته اند..این نتیجه امار تقریبا با یکی دودرصداختلاف در طول ان سالها مشابه است.
اما من میخوام یک چیزی بگم که کمتر مورد توجه قرار گرفته یک زمانی ما رفتیم دنبال هسته ای آن هم رفتیم دنبال غنی سازی ما میتونستیم نیروگاه هسته ای داشته باشیم بدون غنی سازی هرکس غنی سازی رو در اختیار داشته باشه یعنی تکنولوژی تولید بمب رو هم در اختیار داره آخه من نفهمیدم این چه سیاستی بود که بریم دنبال غنی سازی و بعدش هم بگیم بمب نمیخواهیم اما اگر این همه که هزینه کردیم برای هسته ای از مالی و جانی و ضربه ای که به افتصاد ما زد و بنیان خانواده ها را سست کرد و فاصله انداخت و..... با یک دهم این هزینه حتی اگر چند بار سقوط هم داشتیم می توانستیم در صنعت هواپبما سازی به یک قدرت تبدیل شویم و این قدر هم هزینه به کسور تحمیل نمی شد
تابناک
سیستم پاسخگوییت را عوض کن و مثل سایت الف کن که بتوان جواب برخی را کنار پاسخش داد.....
گزینه ارسال پاسخ به برخی که کامنت گذاشتند کار نمی کند
تعجب ندارد امثال آقاي قاضي پور هم در مجلس وهم در دولت زياد داريم وهم پر مدعا مديريت امثال ايشان مملكتو به ورشگستگي انداخته
ای بابا. چقدر سخت میگیرید. الان ایران خودرو و سایپا ۴۰ سال است مردم را به کشتن میدن. آب هم از آب تکون نخورده. چه اشکالی داره ۴ سال هم ایران ۱۴۰ ما را بکشه. به نطرتون به جایی بر میخوره؟!!!
خودتان سوار شوید ،سقوط هم کردیداشکالی ندارد فدای سر ملت،دوباره میسازیم ویکی دیگه از نماینده های موافق را سوار میکنیم.
تابناک شبت بخیر و طاعات قبول حق !دقیقا درست هست . با چنین افرادی در پاسخ و یا جوابیه باید مثل منطق خودشان پاسخ داد . منطق چنین افرادی اگر این باشد که هر چه بلا هست هرچی مشکلات هست هر چه بدبختی و نگون بختی هست مال مردم هست ،باید گفت آیا شما منطق دارید؟ آیا دنیای سیاست منطق دارد ؟ جایگاه اخلاق در سیاست کجاست ؟
متاسفم برای مردم ارومیه با این انتخابشان
ولله و بالله قول میدم معادله درجه 2 نمیتونه حل کنه,
این قاضی پور با این مقام و با این سوادی که گفتید خیلی خیلی بد صحبت میکنه . اصلا مخاطب با شنیدن و لحن صحبتش تحمل من کم میشود
امروز من از بالای قله 2500متری هر ده دقیقه هواپیماهای غول پیکر را میدیدم که در آسمان تمام شهرهای ایران و جهان روی خط هوای و ارتفاع خاصی پرواز میکنند فکر میکنید در روز سراسر جهان چند تا پرواز انجام میشود از یک قاره به قاره دیگر .... آیا همه آنها مثل قاضی پور فکر میکنند یعنی هواپیما را جوری ساختند که اتفاقی بیفتد بعد جبرانش کنند . خدایا خودم را از این آدمها نجات بده
ایشان حرف درستی می زنه

اگر ایران تولید کننده هواپیما بشه، 400 هزار نفر شغل مستقیم ایجاد میشه

اما کشور غرق در رانت وتبعیض شده و مردم حتی اگر یک حرف درست هم بشنوند، آن را رد می کنند
نمی خواد هواپیما تولید کنید

با سپاس
هواپیما پیشکشتون الف کنید همون پیکان با کیفیت سال ۱۳۴۶ و پراید با کیفیت ۱۳۷۴ و پژو ۴۰۵ با کیفیت سال ۱۳۷۲ را بسازید .
ما دست و پای امثال ایشان را میبوسیم .
اظهار نظر بدون فکر و صد البته غیر تخصصی ایشان با اصول مهندسی و تکوین محصول مغایر است
پیشرفت و ترقی ، پله به پله است
متاسفانه ما یکباره میخواهیم بپریم بالای پشت بام
بهتره مهندسین ما از تولید لوازم خانگی شروع کنند و پس از خودکفایی در این عرصه و افزایش دانش و تجربه
با عرض ادب و احترام به مردم غیور ارومیه واقعا فردی با دانش و دلسوز در شهرتان وجود نداشت که به این فرد بیسواد رای دادید؟ واقعا این آدم دیدگاه و منافع مردم ارومیه را در مجلس دنبال میکند و قرار است از منافع مردم ارومیه در مجلس دفاع کند؟!!حقیقتا این فرد نماینده مردم ارومیه است؟!
اولا ایران 140 ایرانی نیست و ایران 10 درصدش هم نمی سازه بلکه هواپیمای انتونف اکراینی هست که توی ایران با موتورهایی که جت نیستن ساخته می شد و همش تا کنون سقوط کرده
.عصاره های ملت که اینا باشند کشورمیشه گل و بلبل امروزی که پول ملی اش یک ششصدوبیستم یه واحد پول افغانستانه. اگه از غصه نمیریم خیلی پوست کلفتیم
پیشنهاد اینجانب ساخت هواپیمای ترابری حمل بار نظامی برای شروع میباشد که با حداقل پرسنل هدایت هواپیما میتواند محمل خوبی برای آزمون خطا در صنعت هوایی باشد. اگر در تاریخ صنعت هوایی آمریکا بررسی و مطالعه کنید خواهید دید که ریشه بوئینگ و مکدانل داگلاس که اکنون در هم ادغام شده اند و بوئینگ را بوجود آورده اند در جنگ جهانی دوم با ساخت هواپیماهای ترابری نظامی و سفارشات دولت و طراحی و ساخت بخش خصوصی شروع شده است.
از داشتن چنين نمايندگاني شرمساريم ، به هرحال از ماست كه بر ماست ، از برخی نمايندكاني كه به زور وليمه و پارتي به مجلس ب ميروند جز اين نبايد توقع داشت ،
سلام

و خداوند به ملت ایران صبر دهد که بتونند حرفهای ایشون را تحمل نمایند
به نظر حقير ايشان پيشنهاد خوبي دادند ،هم خود ايشان و خانواده هاشون مستفيد بشوند هم أكثريت فرهيخته اي كه به چنين آدم دلسوز مملكتي رأي دادند .
مسئولین باید مواظب ایشون باشن تا مورد سرقت ناسا قرار نگیره هر چی باشه ایشون دهه شصتین و کشور برای بقا به وجودشون نیاز داره .
ممنون که به فکر مردمید
ولی تا حالا آمار گرفتید که چند نفر با هواپیما 140 فوت شدند وچند نفر با خودروهای لگن ؟
چرا درباره خودروسازها این مطالب رو نمیگید ؟
چرا به خودرو سازها نمیگید اول خودتون سوار این لگن ها بشید بعد به مردم بفروشید
چرا به وزیر صنعت نمیگید سوار پراید و پژو بشه بعد مردم سوار بشن؟
مطمئنا وقتی این مطالب رو مینوشتی چند نفر با تصادف فوت کردن ولی با هواپیما هیچکس.
اولا کسانی را نقد کنید که پروژه ایران 140 را تصویب و سرمایه گذاری کرده اند.
ثانیاً اگر ایران 140 ناموفق است و امیدی به ثمره بخشی آن نیست، در مورد تعطیلی آن قلم فرسایی فرمایید.
ثالثاً کارکنان این مجموعه به اصطلاح هواپیماسازی تا کی میخواهند از سرمایه این کشور ارتزاق کنند و حقوق بگیرند؟
در مرحله آخر اگر تصمیم بر این شد که هواپیما سازی تعطیل نشود، در مورد سرمایه گزاری قاضی پور و شرایط سقوط آن قلم فرسایی فرمایید.
خودشون کم هستن!پیشنهاد میکنم با اهل و عیال و بچه ها و عروس و داماد و نوه های محترم ۵ سال بعنوان نفرات تست و آزمون در تمام پرواز های این تابوت پرنده شرکت کنند, افتاد هم که افتاد!!
جدا بعوان یک ایرانی از وجود چنین افرادی با این طرز تفکر و سطح سواد در مجلس خجالت میکشم!
ریاضیات و فیزیک و مهندسی برای این است که آزمون و خطا روی کاغذ انجام شود، نه روی انسانها و با صرف هزینه های گزاف. اگر غیر از این بود با هزار سال آزمون و خطا هم بشر نمیتوانست به ماه برود.
نظرات پر از تمسخر واستهزا.نشانه ی جوامع عقب افتاده همین نوع برخورداست ..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
این صحیح است که محاسبات ونقشه ها روی کاغذ است.تجربه عملی همواره با سعی وتصحیح است..هواپیما از هواپیمای برادران.
خود آمریکا برای ساخت هواپیما در اولین بار هزینه بیشتر و سرمایه گذار ی کلان با طرح اولیه یعنی طراحی احداث پروژه بزرگ معماری و مشکلات رو با مطالعات معماری نسبت به احداث کارنجات بزرک معماری انجام در ایران هم بایستی مسابقه معماری ساخت کارخانه هواپیما سازی در چندین دوره انجام شود معماران و طراحان و ومحاسبات دقیق و میوانند کار های بزرگ انجام دهند ولی متاسفانه در ایران هرکسی کار خودش رو خوب انجام نمیده کار دیگران رو خوب انجام بایستی تموم پرسنل ممیزی باشرح وظایف در انجام وظایف خود باشن.
بزرگ نکنین اینارو توروخدا.
به اینا بها دادین و هرچی گفتن درجا تیتر کردین که الان شده این.
دوتا خبر از وضع و اوضاع مردم بزارین.
چند روز پیش به عنوان کارشناس دعوت شدم جایی که یکی دو تا از این دوستان حضور داشتن وقتی گفتم این تولید شما برای ما بصرفه نیست و ما با همین قیمت دو برابر این محصول شما رو با کیفیت بهتر میتونیم وارد کنیم دوستان فرمودن این دستور دولته که هر چیزی رو که امکان ساختش در داخل هست بسازیم من گفتم ساخت تابع شرایطیه و‌مهمترین اون مقرون به صرفه بودنه در پاسخ به تمسخر فرمودند خان بخشید خانقلی نمیبخشه الان نظر کارشناسی مصداق خانقلی بودنه یا نباید حرف برنی یا اگه زدی نتیجه اش اینه
ثمره این روش هم میشه سد گتوند دریاچه ارومیه صنعت خودرو صنعت فولاد در دل کویر تخریب جنگل های شمال
با سلام.پروژه ایران 140 با سرمایه 220 میلیون دلار انجام شد. به دلایلی سخن قاضی پور درست است.در دنیا از سوانح درس می گیرند و به سرعت جلوی اتفاق مکرر سانحه به دلیل مشابه را می گیرند و این بلوغ صنعت هواپیمایی را در پی دارد. از این رو حرف ایشان درست است ولی اتفاقی که افتاده این بود که علی رغم سانحه اول با سوئ مدیریت هسا و وزارت دفاع موتور این پرنده که عملا موتور بالگرد بود رفع عیب نشد و اصلاح نگردید. بدنه کارشناسی هسا به مدیران تصمیم گیر گفته بودند که باید مشگل حل شود ولی متاسفانه مدیریت و وزارت دفاع گوش شنوا نداشتند.از لحاظ ملی به دلیل سرمایه گذاری ملی در این خصوص نباید پروژه کلا نابود شود بلکه باید با مدیریت صحیح رفع عیب نمود همانگونه که ایرباس و بویینگ این راه را رفتند
دقیقا. مردم جونشونو از سر راه نیاووردن!
تا زمانی که که چنین دانشمندانی در مجلس هستند ، اگر اینطورصحبت نکنند باید شک کنیم. البته مقصر خود مردمند که در شهرستانها نه بر اساس تعهد و تخصص، بلکه قوم و قبیله ای رای میدهند و عاقبت مان میشود چنین نخبگانی.
فکر می کردم احمدی نژاد فقط یکی داریم
مثل اینکه شبیه قاضی پور و احمدی نژاد در این مملکت باز هم هست!
با هم محشور بشوند ان شاء الله
واقعا ایشان را یک نماینده می بینید ناکارامدی است که ابروی ترک ها را برده است با عدم پایبندی به عفت کلام در صحبت کردن و عاقلانه صحبت کردن
جواب هر اشتباهی رو لازم نیست که بدیم و طرف رو بزرگتر کنیم. میشه خیلی راحت از کنار بعضی حرفهای اضافی گذشت
کلا حرف ها قاضی پور همراه چایی می جسبه
سلام
طاعات و عبادات قبول درگاه حق
کاش یه بخش خاص میذاشتین برای همین نظرات رجال مملکت از مقننه تا مجریه که مردم بتونن با مراجعه بشما انتخاب درست داشته باشن که کشور توی انتخابات اینجوری از بابت افراد محافظ منافع جانحی که بجای دنبال منافع خودشونن تا ملت ضرر بیشتر نخوره
ايشون يك بار سوار اين هواپيما بئه و افتادن و بقيه رو تجربه كنه يقينا ديگه اين حرفا رو تكرار نميكنه.
وقتی عده ای بی سواد می شوند نماینده از این بهتر نمی توان انتظار داشت!
اینها کدامشان دیدکارشناسی دارنداکرفتحی پوررا که چندین دوره رییس کمسیون اقتصادی مجلس بوده والان مدیرعامل ایران ترانسفو ببینیدبه قاضی پورسجده خواهیدکرد.
بعد از حدود 30 سال اول پراید را اصلاح کنید جان مردم را روی زمین نگیرد بعد برید توی آسمان و با ایرباس و بوئینگ رقابت کنید.
صرفا به عنوان یک کارشناس فنی پیشنهاد می کنم اول موتورهای ماشین های ایرانی از قبیل پراید و دنا و غیره را اصلاح کنید بعدا روی موتور هواپیما کار کنید! آقای قاضی پور به عنوان نماینده مردم که رسالت دارید در بین مردم باشید کمی با مردم در مورد اشکالات ماشین های ایرانی صحبت کنید سپس به موتور هواپیما گیر بدهید.
به مناسبت حل مشکل کارآموزان مرکز بازرگانی مهاباد در زمان وزارت کامران خان دانشجو در دو جلسه با قاضی پور نشست داشته ام. والله در نظام سالم و غیر مهندسی شده انتخابات ایشان حتی شایستگی کارمندی مجلس را هم ندارد!
اگه توجه کرده باشید این خبر باوجود خبر خاص نبودن ولی حاوی نظرات گوناگون زیادی در مدت کم هستش وشاید این نظرات ادامه دار هم باشه ،گاها نظرات موافقی در رابطه با صحبت های این عضو کمسین صنایع مجلس مطرح شده که به نظر میرسه از افراد متخصص وآگاه به امور هواپیما مطرح شده است بر خلاف نظرات مخالف که به نظر میرسه احساسی وغیر کارشناسی ایست مانند نظر ودیدگاه خود خبر نگار در مورد همین خبر که متاسفانه تواین خبر گزاری معتبر پخش شده است،لیکن کشور ما با وجود مراکز قوی دانشگاهی وامکانات متعدد خصوصی ودولتی ونظامی در حوزه هوا فضا وترجیحا با مشاوره گرفتن از خارج از کشور می توانست مشکل ایران ۱۴۰ رو حل کنه واونو مکررا مورد تست های مختلف قرار بده تا بالاخره به نقطه اطمینان مسافربری برسونه،،،به نظر منم در مورد ایران۱۴۰به صورت عمدی یا سهوی سهل انگاری وبی مدیریتی شده وحتما مجلس بایدپیگیری ومقصران اونو مشخص واز کار بی کنار کنه.از تابناک انتظار دارم نظر منه منتشر کنه ودر مورد خبر های تخصصی از هر خبر نگاری استفاده نکنه.
از ایشان بپرسید وقتی در دانشگاه ارومیه دانشجوی بسیجی بوده و با سهمیه وارد دانشگاه شده بود در درس ریاضیات مهندسی چند گرفته بود
ایشان نگفتند که با مردم تستش بکنیم
میگویند بسازیم تست کنیم سقوط کرد. که کرد
درست هم میگه من نمیدونم چرا اینقدر بد با ایشان برخورد. شد
شما یه خودرو استاندارد و در حد کیفیت جهانی به مردم ایران تحویل بده هواپیما پیشکش
با سلام
خواهشمند است به جای هواپیما سازی این پول رو بدین یه ماشین درست درمون بسازن.
تیبا مدل ۹۴ دارم...وسط اتوبان با سرعت بالا خاموش کرد که میتونست باعث فاجعه بشه...چند بار دیگم این اتفاق افتاد...
در نهایت فهمیدم از استپر موتور هست...تا حالا ۳ بار عوضش کردم..هنوز درست کار نمیکنه..مکانیکها میگن تا حالا موفق نشدیم این قطعه رو درست بسازیم....
حالا شما فکر کن خیر سرمون میخایم هواپیما بسازیم...بنده هنوز ماشینم هر از چند گاهی خاموش میکنه...نمایندگی بعد حداقل ۶ ‌‌‌...۷ بار دیاگ زدن نمیتونه راش بندازه....فاجعس به خدا....اشغال سازی رو محدود به خودرو بکنیم..پول رو نریزیم تو شکم هواپیمایی که هیچوقت پرواز نمیکنه
اقاي نادر قاضي پور رامن از سخنرانيها و مطالبي كه از تريبون مجلس چه حرفي و چه عملي انجام ميدهند ميشناسم. اينكه مردم اروميه در ايشان چه مشخصاتي ديده اند كه چندين دوره رأي اورده اند را هم نميدانم و قصد كنكاش و تفسير رأي به ايشان را هم ندارم. اما مجموعه سخنان و سخنرانيها و واكنش ايشان به مسائل مختلف از ايشان تيپي عجيب و اگر نگوييم منحصر بفرد بلكه كم مشابه را تداعي ميكند. سخنان ايشان را خيلي جدي و راهگشا و مؤثر نبايد قلمدتد كرد. در هر فاميل هم شخصي هست كه سخنان نا مربوط را كه ديگران با هزار مزه مزه هم نميگويند، به يكباره با مقدمه يا بي مقدمه بيان ميكند و گرچه باعث بهت حاضرين ميشود ولي بعداً جهت تلطيف فضا ميگويند فلاني است ديگه !!!! ميگه .
حالا براي تلطيف بگيد اقاي قاضي پوره ديگه، ميگه. شما به دل نگيريد. صلوات هم كارسازه.
واقعا دوستان همه نظرات رو دادن ولی یه چیزی ته دلم مونده که نگم خواب نمیرم

واقعا کسانی که به این اقا رای دادن بیاد مجلس چی توی ایشون دیدن ؟
تو این شرایط به جایی اینکه 200 میلیارد دلار صرف خرید هواپیما کنیم . منطقی است که حداقل نصف این مبلغ صرف تحقیقات و تولید و رونق صنایع هوایی کشور با کمک به شرکت های دانش بنیان داخلی شود. نا برده رنج گنج میسر نمی شود.
براتون متاسفم که نظراتی که به ضررتونه منتشر نمیکنید من تو صنعت هوایی هستم یه تحلیلی کردم که منتشر نکردید
به اين آقاي نماينده بفرماييد كه چرخ را ساليان گذشته اختراع كرده اند
چطوره که باید خودرو ملی با کمترین ضریب ایمنی سالها سوار بشیم و تست کنیم و هر هفته به اندازه سقوط یک هواپیما تلفات بدیم ولی هواپیما نسازیم و تست نکنیم؟ در ضمن خیلی از تستها توسط ربات و کنترل از راه دور انجام میشه.
برای اینکه چیزی را بتوانیم بسازیم احتمال زیاد در بار اول موفق نباشیم.
شب اول قبر من از خدا خواهم پرسید چرا من درایران باید به دنیا می اومدم
ایشون اهل عجب شیر هستند از استان اذربایجانشرقی اورمیه ای نیستند
حرفای ایشان را اهمیت ندهید. حتی پخش هم نکنید
مثل اینکه شما علاقه ای به زندگی ایشان ندارید که از این پیشنهادها میدین ها !!!!
تو همه تست های پرواز
قاضی پور باشه.................
ملتی که خودش رو باور نداره بره سوار الاغ شده بهتره.
خود مردم با شعور تهران چه گلی زدند به سر مردم و مجلس با لیستی رای دادنشون
نمیدونم مردم اروميه چرا به این اقا رای دادن!!!
کار با بقیه دیدگاه هاش ندارم ولی پیشرفت هزینه داره امریکای جنایتکار سالانه میلیاردها دلار خرج تحقیق و توسعه و دانشگاه میکنه بدون لرزش دست بهتر از اینه که خاوری ببره
واقعاً چقدر بدبختيم
هواپیما ی آنتونف ۱۴۰ هواپیمای خوبی است موتور هواپیما هم مشکلی نداره ، اگر در شرایط تعریف شده پرواز کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار