بازدید 2953
روسیه:

اخلال در برجام بر مناقشه خاورمیانه دامن می زند

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که اخلال در برجام بر مناقشه منطقه خاورمیانه دامن می زند.
کد خبر: ۸۰۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ 29 May 2018

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که اخلال در برجام بر مناقشه منطقه خاورمیانه دامن می زند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، آلکساندر گروشکو روز سه شنبه در حاشیه کنفرانس سیاسی «دیدگاه های پریماکوف» (نخست وزیر فقید روسیه) گفت: فروپاشی برجام عواقب بسیار منفی برای امنیت منطقه، جهان و نظام منع اشاعه سلاح های هسته ای خواهد داشت.
وی افزود: این مساله بر آتش مناقشه در منطقه خاورمیانه که بدون آن هم در شرایط بسیار دشوار قرار دارد و تلاش های جمعی را می طلبد، می افزاید.
معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: بدیهی است که پیامدهای اخلال برجام در صورت فروپاشی احتمالی آن، از تمام نکات مثبت احتمالی که ازنظر مقام های آمریکایی ممکن است به دست آید و آنها معتقدند که خروج آمریکا از این توافق موجب بردهایی در عرصه های اقتصادی و امنیت منطقه می شود، بیشتر خواهد بود.
وی هشدار داد: اخلال برجام امکان برای حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره کره را زیر سوال می برد.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: برای ما کاملا آشکار است که این اقدام (اخلال احتمالی برجام) گام بزرگی به عقب و ضربه ای به قوانین بین المللی خواهد بود که بر مساله شبه جزیره کره تاثیر می گذارد.
به گزارش ایرنا، ترامپ 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل