بازدید 6737

لزوم اعتماد به مدیریت دولت و دستگاه دیپلماسی کشور

سید فرید موسوی
کد خبر: ۸۰۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 29 May 2018

سید فرید موسوی در نشست علنی امروز (8 خرداد ماه) مجلس شوای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: در ایامی که یادآور حماسه های پرشکوه خرداد ماه است از شهدای گرانقدر این سرزمین به ویژه از شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر و نیز از پیرمرادشان خمینی کبیر به نیکی یاد می کنم و گرامی میدارم یاد و خاطره 2 خرداد را که از سوی مقام معظم رهبری تعبیر به حماسه شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز جهان مجددا شاهد بدعهدی و رفتار غیرمسئولانه آمریکا است این رفتار غیرمدنی در شرایطی صورت می گیرد که ما در طول تاریخ پرعظمت خود ثابت کردیم که نه تنها جنگ طلب نیستیم بلکه همواره قربانی جنگ طلبی کسانی بودیم که از حمایت تمام جهان برخوردار بودند.

وی بیان کرد: ما 8 سال در شرایطی که قدرت های جهان چشم و گوش خود را بسته بودند با دست خالی نه فقط از خود که از مفهوم متعالی صلح دفاع کردیم و امروز صدای ما، صدای صلح طلبی و رفتار ما تلاش برای برانگیختن احترام جهانیان به حرمت انسان هاست و ای کاش این بار چشم و گوش جهانیان بسته نباشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کشور شایسته مردم بزرگ ایران نیست و با بدعهدی آمریکا و افزایش تحریم‌ها شرایط سخت‌تر نیز خواهد شد. اما هشیار باشیم که اثر روانی تحریم کمتر از اثر مستقیم اقتصادی آن نیست.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی تمرکز بر مسائل اقتصادی نباید ما را از توجه به سایر مطالبات مردم در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی غافل کند، خاطرنشان کرد: امروز همراهی مردم و ارتقاء اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه‌ای است که می‌تواند در صورت درک درست شرایط و انجام برخی اصلاحات در رفتار و عملکرد، و رفع محدودیت ها، ممنوعیت‌ها و تنگ نظری های مختلف سلیقه ای، توفیق تمهیدات اقتصادی را نیز افزایش داده و نتایج تلاشهای اقتصادی را ملموس‌تر نماید.

موسوی افزود: غافل نباشیم که برخی واکنش‌های احساسی و کنترل نشده داخلی نیز می‌تواند مستمسکی برای ایجاد فضای روانی و شکستن انزوای فعلی آمریکا در جهان شود و شرایط فعلی را پیچیده تر کند؛ شایسته است در داخل نیز همگی به مدیریت دولت و دستگاه دیپلماسی کشور اعتماد کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر تهدیدها و تحریم‌ها باعث ایجاد حس ضعف یا تزلزل و دودستگی در بین مسئولان کشور شود و اگر احزاب و گروه‌های سیاسی این شرایط را دستمایه تسویه حساب خود قرار دهند و به جای همراهی و تفاهم بر سر منافع ملی، در مسیر ایجاد اختلاف و اختلال گام بردارند، بی شک فهم صحیحی از منافع ملی ندارند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه عبور از تحریم‌‌ها علاوه بر ارتقا اعتماد عمومی نیازمند همدلی ملی و آشتی فراجناحی است،تاکید کرد: از آنجا که در شرایط وجود محدودیت‌های اقتصادی، رانت‌جویان و مفسدان، فضا را مناسب جولان دیده و در صف اول مدعیان دور زدن تحریم‌ها قرار می‌گیرند عزم همگانی برای مقابله با فساد، ویژه خواری و رانت جویی می‌تواند سرآغازی برای این تفاهم ملی باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط تقویت شفافیت مالی در کشور و تخصیص بهینه بودجه نیز از الزامات اصلی محسوب می‌شود. کشور در شرایطی نیست که دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی بریز و بپاش خود را ادامه دهند؛ مدیران دستگاه‌ها باید خود را آماده انضباط مالی کنند و آنان که این توان را ندارند با احترام از سیستم مدیریتی کشور کنار بروند؛ نظارت بر این مهم نه فقط وظیفه دستگاه‌های نظارتی که فراتر از آن نیازمند فعال کردن ظرفیت نهادهای مدنی است که زمینه سازی آن وظیفه ما در مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم جوانان کشور در زمینه علم، تدبیر و اقدام هم برای برون رفت از وضعیت جاری غیر قابل انکار است، افزود: نوآوری، انرژی و پشتکار جوانان ایرانی تاکنون کمک‌رسان کشور در حل معضلات اساسی بوده و توانسته تصویر جدیدی از ایرانی صلح جو و اهل گفتگو را در عرصه بین المللی نشان دهد؛ جوانانی که تا به امروز خوب و موفق امتحان پس داده اند، اما کمترین بهره را از همراهی های خود نبرده اند.

موسوی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و توانمندی های جوانان کمک و لطف به آنان نیست، ادامه داد: وظیفه تمام دولتمردان و مدیران کشور است تا دستگاه های مختلف را با پویایی و نشاط و کارایی جوانان تقویت کنند؛ لزوم بکارگیری جوانان در سطوح مدیریتی، مطالبه ای ملی از دولت است که مجلس برای تحقق حداقلی آن، اخیرا کلیات طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان را پس از قریب به یکسال کار جدی و کارشناسی به تصویب رساند و امیدوارم جزئیات نیز به زودی مصوب گردد.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: من به عنوان یک جوان حامی دولت متاسفم از اینکه دولتی که با حمایت هم نسلان من روی کار آمد، دولتی که با شعار جوانگریی، رای از مردم گرفت، دولتی که رئیس آن در سخنانش جوانان را خطاب قرار می‌دهد و از آینده می‌گوید، متاسفم که همان دولت با طرح منع بکارگیری بازنشستگان مخالفت کرده و نماینده اش را در مخالفت با این طرح به مجلس میفرستد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی به توان جوانان برای گذر دادن کشور از شرایط خطیر فعلی باور داشته باشید و به نمایندگی از جوانان کشور درخواست می‌کنم باز هم به دولت تحت امر خود در لزوم استفاده از ظرفیت های جوانان تاکید و ابرام کنید؛ امروز نوبت ماست که با هر فکر و سلیقه ای، برای عبور دادن کشور از شرایط فعلی راه وفاق و همدلی در پیش بگیریم.

وی اضافه کرد: باور دارم که مدیریت بحران های کشور بدون ایجاد وفاق ملی به سرانجام نخواهد رسید و امیدی هم به شکل گیری این وفاق و انسجام، بین منازعه گران فعلی فضای سیاسی کشور ندارم؛ شما، امید شکل‌گیری این همدلی ملی هستید. دوستان، امیدوارانه در صحنه سیاسی و مدیریتی کشور فعال شوید تا الگویی از مفاهمه، همدلی و همکاری پیش روی کسانی بگذارید که سالهاست بجای سیاست ورزی، تنازع جناحی و سیاسی را پیشه کرده اند.

این نماینده مردم اضافه کرد: فردای بهتر برای ایران اسلامی در گروی همدلی و همکاری جوانان و بهره مندی کشور از توان مدیریتی آنان است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: اخبار نگران کننده ای در خصوص برخی مدارس منتشر شده است و آرامش روانی جامعه و به ویژه والدین را از بین برده است انتظار است اهتمام جدی و دستور ویژه برای بررسی موضوع و ارائه گزارش صادر فرمایید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها