بازدید 12536
۹
نمایندگان مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

رای بالای فراکسیون امید به مطهری پاسخی به عبور از مطهری بود؛نمایندگان در لحظه آخر رای فراکسیونی نمی دهند

تنها یک روز تا سومین انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مانده است. هرچند صف بندی های سیاسی در مجلس شورای اسلامی مشخص شده، همچنان احتمال دارد ائتلاف جدید شکل بگیرد یا ترکیب لیست فراکسیون های مجلس تغییر کند. گویا این سیالی تا دقیقه نود و حتی تا زمان رأی گیری ادامه داشته باشد!
کد خبر: ۸۰۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 29 May 2018

نمایندگان در زمان پر کردن کارت‌ها به تنها چیزی توجه ندارند، سلایق سیاسی است/کفه ترازو به سمت عارف سنگین‌تر شده استتنها یک روز تا سومین انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مانده است. هرچند صف بندی های سیاسی در مجلس شورای اسلامی مشخص شده، همچنان احتمال دارد ائتلاف جدیدی شکل بگیرد یا ترکیب لیست فراکسیون های مجلس تغییر کند. گویا این سیالی تا دقیقه نود و حتی تا زمان رأی گیری ادامه داشته باشد!

به گزارش «تابناک»؛ در شرایطی که فراکسیون های اصلی مجلس، تصمیم گرفته اند، امسال مستقل وارد انتخابات شوند و حاضر به مذاکره در خصوص لیست خود با دیگر فراکسیون ها نیستند، فراکسیون مستقلین، تنها فراکسیونی است که راه مذاکره را باز گذاشته و در مجلس نیز از ادامه ریاست لاریجانی حمایت می کند.

فراکسیون اصولگرایان و نیز امید برای انتخابات آتی هیأت رئیسه هر کدام یک کاندیدای ریاست دارند و بنا بر اعلام قبلی، حاجی ‌بابایی از سوی اصولگرایان و عارف از سوی امیدی ها به عنوان رئیس معرفی شده اند. بنا بر این تصمیم گیری، برخی سیاسیون مجلس اعتقاد دارند، با وجود معرفی یک نامزد اصولگرا برای ریاست مجلس، کفه ترازو به سمت عارف سنگین تر شده، چون ممکن است رأی اصولگرایان را بشکند و عارف با کسب آرای بیشتر بر کرسی ریاست تکیه زند. البته این احتمال هم هست که شکنندگی آرا به حدی باشد که رأی گیری در خصوص دو نامزد به دور دوم بکشد.

اما در این میان، برخی نمایندگان بر این باورند که هنوز برای اظهارنظر در این خصوص زود است و بیشتر نمایندگان خیلی همسو با فراکسیون و جریان فکری خاصی حرکت نمی کنند و همه چیز بستگی به نظر افراد در زمان رأی دارد.

محمد محمودی شاه‌نشین، عضو فراکسیون امید مجلس در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: فکر می کنم، مانند گذشته نمایندگان مجلس در زمان رأی گیری و پر کردن کارت ها، تنها چیزی که به آن توجه نکنند، سلایق سیاسی فراکسیون باشد.

وی گفت: نمایندگان مجلس این کار را در مورد همه پست های هیأت رئیسه انجام خواهند داد و در واقع تنها چیزی که به آن توجه نخواهند داشت، تصمیمات فراکسیونی باشد. بیشتر نمایندگان به نظریه خود، عمل خواهند کرد و به چیزی که خود به آن رسیده اند، رأی می دهند؛ چه بسا نظریات آنها هم منطبق بر نظر فراکسیون باشد.

شاهنشین افزود: این گونه نیست که نمایندگان دقیقا به کسانی که از سوی فراکسیون معرفی شده اند، رأی بدهند. قطعا عده ای از آنها به اعضای فراکسیون و تعدادی هم به نفراتی که از سوی سایر فراکسیون ها معرفی شده اند، رأی خواهند داد. همیشه این گونه بوده که حرف هایی از کمیسیون خارج می شود، ولی در زمان رأی گیری اتفاق دیگری رخ می دهد.

وی در خصوص این نظریه که گفته می شود، لاریجانی و حاجی بابایی هر دو خاستگاه اصولگرایی دارند، پس احتمال شکستن رأی لاریجانی و سنگین شدن کفه ترازو به نفع عارف خواهد بود نیز گفت: مگر لاریجانی اصولگراست که این اتفاق رخ دهد، لاریجانی اصولگرا نیست و به نظر بیشتر به مستقل ها نزدیک تر باشد!

این نماینده مجلس گفت: رأی اصولگرایان تا امروز تأثیری در رأی لاریجانی نداشته و از این به بعد هم تأثیرگذار نخواهد بود و تغییری در وضعیت عارف ایجاد نخواهد شد؛ اما فکر می کنم سرانجام مستقل ها و اصلاح طلبان در خصوص رئیس به توافق برسند و اصولگرایان نتوانند رأی کسی را جذب کنند.

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع نیز اظهار داشت: فراکسیون امید در مورد رئیس و نواب رئیس به نتیجه قطعی رسیده و ممکن است بعد از کنگره آخر ـ که فردا صبح خواهد بود ـ برای دبیران اتفاقی رخ دهد و اگر توافقی شود بر سر این جایگاه‌ها خواهد بود.

این نماینده مجلس در خصوص احتمال پدید آمدن ائتلاف و تغییر روند کار نیز گفت: تجربه نشان داده که ائتلاف به نفع ما نمی شود، چون ما سال اول بدون آنکه با کسی ائتلافی کنیم، کرسی های بیشتری را کسب کردیم، ولی در سال های بعد این کرسی ها به خاطر برخی پیمان شکنی ها از دست رفت.

وی گفت: با رأی بالایی که امروز فراکسیون به مطهری، پزشکیان و عارف داد، نشان داد مصمم به حضور جدی در انتخابات است و شایعه هایی که در مورد مطهری و عبور از مطهری مطرح می شود، بی اساس است؛ البته خود مطهری به واسطه آزادگی که دارد، همیشه رأی بالایی در میان اعضای سایر فراکسیون ها دارد؛ بنابراین، دغدغه ای در فراکسیون برای حضور مطهری در هیأت رئیسه وجود ندارد.

این نماینده مجلس درباره احتمال توافق جدید فراکسیون امید با دیگران نیز گفت: با اینکه ما بر روی رئیس و نواب به توافق قطعی رسیده ایم، برای شش جایگاه دیگر فضا را باز گذاشته ایم تا اگر لازم باشد در مورد آن مذاکره کنیم. در سیستم اصلاحات، راه مذاکره و گفت و گو بسته نیست و هر لحظه ممکن است به توافق جدید برسیم.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: فراکسیون امید قطعا و مطلق به هیأت رئیسه خود رأی خواهد داد و رأیی که امروز فراکسیون به این سه تن و به ویژه مطهری داد، پاسخ مشخص به افرادی است که هر روز یک تیتر علیه وی می زنند و پیگیرند که فراکسیون از مطهری عبور کند.

این فکرها فقط تخیلات یا برنامه های پشت پرده ای است که از سوی افراد خاص برای تخریب رقبای ما صورت می گیرد و ما نمی گذاریم، این سناریوها به نتیجه برسد و اگر هر دو فراکسیون دیگر پای حرف خود بایستند، موفقیت فراکسیون امید بسیار بالاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
من در عمر طولانی ام خیلی چیزها دیدم حتی دیدم ستاره های آسمان جا به جا شدند اما ندیدم چیزی در این کشور تغییر کند
گابریل گارسیا مارکز در کتاب یکصد سال تنهایی
حاج بابایی توان ریاس مجلس ندارد با توجه به عملکرد زمان وزارتش عارف هم شخصیت کاریزمای لاریجانی را ندارد .علی مطهری عالیست
آقای مطهری از باشرف ترین انسان هایی هست که تا به حال دیدم. فارغ از عقاید و گرایشاتشون همیشه در طرف حق صحبت میکنند. انشالا همه مسئولین ما بتونن این اخلاق داشته باشن.
سرسوزنی این آقای آزاده دغدغه مصائب مردم را ندارد.رای بالاش نشانه لابی های گسترده است.
واقعا برای اصول گرا ها متاسفم که کسی رو انتخاب کردن که حتی تو برنامه ی زنده جلوی عادل فردوسی پور کم آورد و از جواب دادن طفره میرفت
حاجی بابایی!!!!!!
عارف!!!!!!!
هه هه هه!!!!!
بالاخره سرشون گرم باشه. بیکاری خودش باعث اعتیاد
و هزار جور مشکلاته.
حاجی بابایی و عارف!!!!!
چقدر هم در حد ریاست مجلسند!!!!!
نمایندگان که نماینده نما هستند رسیدگی به مشکلات مردم ندارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل