بازدید 2669
۱

استفاده از اساتید بازنشسته منع قانونی ندارد

کد خبر: ۸۰۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 29 May 2018

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه استفاده از اساتید بازنشسته منع قانونی ندارد، ایجاد سازوکاری ویژه برای به کارگیری مجدد اساتید بازنشسته را ضروری دانست.

به گزارش آنا، از خانه ملت، سید جواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه برای بازنشستگی اساتید قانون مشخصی وجود دارد و باید مطابق آن عمل شود، گفت: تکریم مفاخر و اساتید دانشگاهی یکی از اقدامات ضروری کشور است زیرا این افراد سال‌ها در حوزه‌های علم و دانش فعالیت کرده‌اند و گنجینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شوند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشورهای دنیا از اساتید بازنشسته که سرمایه‌های دانش، فن و مهارت هستند به خوبی استفاده می‌شود و پس از بازنشستگی نیز از این افراد در حوزه‌های مختلف در دانشگاه‌ها بهره می‌برند؛ دانشگاه‌های کشور باید برای استفاده از این ظرفیت سازوکارهای لازم را در نظر گیرند.

وی درخصوص تصمیم دانشگاه تهران مبنی بر ادامه همکاری با اساتید ممتاز بازنشسته در دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه تهران نیز در گذشته برای استفاده از اساتید بازنشسته راهکارهایی داشت که ممکن است این سازوکار را برای بهبود شرایط موجود تغییر داده باشد.

ساداتی‌نژاد با تمجید از به کارگیری مجدد اساتید در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: باید بتوان از ظرفیت‌های استاد تمام و پروفسور در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به عنوان مشاور در فعالیت‌های مختلف استفاده کرد.

عضو فراکسیون ولایی با بیان اینکه استفاده از اساتید بازنشسته منع قانونی ندارد، تاکید کرد: پس از بازنشستگی همکاری با اساتید، به کارگیری محسوب نمی‌شود و از آنجا که هیات امنا مرجع تصمیم‌گیر بالادستی در دانشگاه‌ها هستند می‌توانند از این اساتید در کارهای علمی استفاده کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی در پایان افزود: اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها براساس قانون تعداد مشخصی واحد درسی می‌توانند تدریس کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بگذارید بازنشسته ها در هر صنوفی کار و اشتغال داشته باشند تا مجبور نباشند خدای ناکرده دزدی بکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل