بازدید 12737
نمایندگان مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

تعداد موافقین FATF به حدی بالاست که هیچ نگرانی ندارد؛این بار حتی اگر آبستراکسیون هم بکنند، بی فایده خواهد بود

چند روز پیش، یک عضو کمیسیون امنیت ملی از آبستراکسیون تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: این کار برای عدم رأی‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) انجام شد.
کد خبر: ۸۰۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 29 May 2018

این بار حتی اگر آبستراکسیون هم بکنند، بی فایده خواهد بود/ تعداد موافقین این کنوانسیون به حدی بالاست که هیچ نگرانی نداردچند روز پیش، یک عضو کمیسیون امنیت ملی از آبستراکسیون تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: این کار برای عدم رأی‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) انجام شد.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رحیمی در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «اولین آبستراکسیون (نصاب‌شکنی) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره دهم مجلس توسط مخالفان برجام رقم خورد. امروز در لحظه رأی‌گیری برای کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با آبستراکسیون پنج تن از اعضا رأی‌گیری انجام نشد. 14 عضو آماده اعلام رأی مثبت به کنوانسیون بود و 14 عضو هم غایب بودند.»

آبستراکسیون کاری است که عده‌ای انجام می‌دهند تا جلسه رأی‌گیری از حد نصاب بیفتد که به گفته علیرضا رحیمی، این کار در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی انجام شده است.

مجلس در هفته گذشته وارد بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم شد که به دلیل مخالفت تعدادی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی و راه انداختن جنجال در مجلس و در نهایت با نظر رئیس مجلس و رأی نمایندگان،‌ این لایحه به کمیسیون امنیت ملی برای بررسی بیشتر ارجاع شد، چون کمیسیون امنیت ملی هیچ گزارشی در مورد این لایحه به مجلس ارائه نداده بود.

رئیس مجلس تأکید کرده بود، کمیسیون امنیت ملی هر چه زودتر گزارش خود را به صحن علنی ارائه کند تا مجلس وارد بررسی کلیات و جزئیات این لایحه شود.

ولی‌الله نانواکناری، عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین در این باره اظهار داشت: نگاه برخی دوستان به FATF یک نگاه منفی است و این موضوع را نمی پسندند و احساسشان بر این است که یک حرکت خزنده ای در جهت کند کردن جریان نیروهای انقلابی است و به همین دلیل به این نتیجه رسیدند که باید آبستراکسیون کنند.

وی در ادامه گفت: با این حال اگر این دوستان به این نتیجه برسند که کلیت نظام با موضوع FATF موافق است آنها نیز خواهند پذیرفت و دیگر مخالفتی وجود نخواهد داشت، البته ما در مورد لوایح چهارگانه مخالفتی نداریم و اغلب دوستان نیز با آن موافق هستند و در هنگام مطرح شدن آن در مجلس قطعا به آن رأی موافق خواهند داد.

همچنین علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با تابناک در این باره اظهار داشت: موضوع FATF بعد از آنکه در کمیسیون به نتیجه نرسید، قرار شد در جلسه آتی بررسی شود و اگر همه اعضای کمیسیون در این جلسه مشارکت کنند، قطعا به نتیجه می رسد.

این نماینده مجلس گفت: از بابت فرایند رأی گیری در خصوص موضوع FATF ما نه در کمیسیون و نه در مجلس نگرانی نداریم و تعداد موافقین این کنوانسیون به حدی بالاست که نیاز به هیچ نگرانی ندارد و در واقع بالا بودن تعداد موافقان کنوانسیون باعث شد تا این افراد دست به آبستراکسیون بزنند.

این نماینده افزود: بنابراین ما به همه اعضای کمیسیون تأکید کردیم که مشارکت خود را زیاد کنند تا به مشکل حد نصاب برنخوریم و قرار شده تا همه اعضا باشند که حدنصاب آرا رعایت شود که در این صورت قاعدتا فرایند عادی آن دنبال خواهد شد. البته باز هم امکان اینکه برخی بخواهند آبستراکسیون کنند وجود دارد، ولی این موضوع تأثیری در فرایند رأی گیری نخواهد داشت و این طرح قطعا رأی خواهد آورد و بعد از رأی گیری موضوع در صحن علنی پیگیری خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۹
غرب رفع تحریم را گروگان گرفته و ان را منوط به پیوستن به FATF کرده ...اصلاح طلبان هم که دستاوردی جز برجام ندارند، دنبال این سراب راه افتادن..
تو این ۵ سال ثابت شد که جریان اصلاح طلبی توان مدیریتی ندارد...این جریان بهتر است پیگیر همان کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه باشند و در موارد استراتژیک دخالت نکند..
لطفاً یک گزارش علمی و جامع در این مورد تهیه کنید تا ما افراد عادی جامعه هم بتونیم یک دید صحیح در مورد این کنوانسیون داشته باشیم تا شاید ما هم به درک درستی از چرایی مخالفت این حداقل و موافقت حداکثر برسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
از تیتر انتخابی این یارو که گزارشو نوشته خوب معلومه نظرش چیه.
متاسفانه عده ای در هر برحه از زمان بودن که منافع حزبی و جناحی را بر منافع ملی ترجیح میدادند امید واریم نمایندگان واقعی مردم هر آنچه که نفع مملکت و مردم در این برحه از زمان در آن است را تصویب کنند.
جماعتي كه متن حقوقي صد صفحه اي برجام رو تو بيست دقيقه تصويب كردن مطمينا كاراي اشتباه بيشتري رو بلدن انجام بدن
این چه تفکری است ، که جلوگیری میکنه از عادی سازی روابط و یکپارچه سازی ایران با جامعه جهانی . مگر این قوانین فقط برای کشور ما تدوین شده . ما تقریبا آخرین کشور هستیم .
مثل برجام تو بیست دقیقه تصویبش کنید بعد بگید تصمیم ما نبود
بعد که خارجی ها کاری کردن بگید الان زمان اتحاده و وحدته
ی سناریو برای مردم همین
تابی جان من سوات درست و حسابی ندارم. آبستراکسیون یعنی چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
رای ممتنع
چند کشور در fatf عضویت دارند . چرا مشکلی ندارند فقط ایران چرا مشکل دارد
خیانتی بد تر از برجام هست fatf
اگه شما واقعا زبان صحبت با دنیا رو بلدید این لایحه رو تصویب نکنید تا اروپا تضمین بدهد
این کار اشتباه فاحش نمایندگان است
ما بعد از تحریم هیچ راهی جز این کار نخواهیم داشت
واین راه را هم خودمان به دست خودمان بستیم
در شرایط عادی پیوستن به اینگونه تعهدات می تواند مفید باشد، اما با وضعیت فعلی فشارها و تحریمهای بین المللی که به احتمال زیاد رو افزایش خواهد بود، این کار با منافع بسیار جزئی بار تعهدات ایران را زیاد می کند و به ویژه در شرایط تحریم محدودیتها را افزایش می دهد و حتی می تواند منجر به خود تحریمی شود. میدانیم که کشورهای غربی دنبال بهانه هستند
بهتر نیست قوانین داخلی مبارزه با فساد مالی و پولشویی تدوین، اصلاح و اجرایی گردد؟ آیا کارهای مهمتر اقتصادی نداریم که نمایندگان و مسئولان به آنها بپردازند؟
خوب؟
برجام هم موافقانش زیاد بود
مطلب قبلی رو که راجع به FATF گذاشتید از نزدیک به 500تا کامنت 60تا رو انتشار دادید شما که سالمید وریگی به کفش ندارید چرا یه مطلب تحلیلی مفصل نمیذارید تا مردم قضاوت کنند حق با مخالفان هست یا موافقان چه کشورهای به این موافقتنامه پیوستند وچه کشورهای این کار رو نکردند وچرا بیاد داشته باشیم «شاید عده‌ای را بشود برای مدتی فریب داد اما همه را نمیتوان برای همیشه فریب داد »
خاک بر سرمان خواهد شد
وای بر کسانی که منافع حزبیشونو به منافع ملت ترجیح میدن و امنیت ملی رو میخوان به خطر بندازن
جای امثال مصدق و مدرس ها خالیست در این مجلس.
بفروشید وطن را ولکن کسی سندی به اسم شماها نزده .
خون شهیدان تاریخ ایران همواره نگهدارشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار