بازدید 14922

همه کشورهای اسلامی رمضان را جشن می‌گیرند، به جز تلویزیون و دستگاه‌های دولتی ایران!

در سال‌های گذشته در ماه مبارک، شاهد مجموعه جشن‌های گسترده در برخی شهرها به ویژه در تهران بودیم که این اتفاق نیز امسال کاهش محسوسی داشته است. به جز فضای کلی کشور که به نقش صداوسیما در ترسیم آن اشاره شد، یکی از دلایل افزایش احتیاط دستگاه‌ها در طراحی و پیاده سازی برنامه‌های شاد برای این ایام، تبعات چنین برنامه‌هایی است که می‌تواند دامن مدیران را بگیرد.
کد خبر: ۸۰۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 28 May 2018

همه کشورهای اسلامی رمضان را جشن می‌گیرند به جز تلویزیون و دستگاه‌های دولتی ایران!با وجود آنکه یک سوم از ماه رمضان گذشته، هنوز اثری از شادی و سرور در شبکه‌های تلویزیونی نیست و در کنار آن، در سطح شهرهای بزرگ نیز عمدتاً فضای شادی مشاهده نمی‌شود. بدین شکل ظاهراً سنت اسلامی شادی در ماه رمضان در ایران به کلی به فراموشی سپرده شده و مسئولین در مقابل برنامه مفصلی که برای سایر ایام مذهبی دارند، برای ماه خدا هیچ برنامه‌ای ندارند و این فرصت مغتنم برای شادی عمومی را نادیده می‌گیرند.

به گزارش «تابناک»؛ اگر در ایام ماه مبارک رمضان به کشورهای اسلامی و عربی سری بزنید و پس از اذان مغرب و افطار حال و هوای تلویزیون و شهرهایشان را مشاهده کنید، درمی‌یابید که شادی و سرور فوق العاده‌ای برقرار است و همه مردم از اینکه در مهمانی خداوند متعال حضور دارند، خرسند هستند. سنت شادی در ماه رمضان البته نه مختص کشورهای عربی است و نه مختص امروز و دیروز است و تقریباً در کل بلاد اسلامی این سنت تاکنون پابرجا بوده که اساساً با اسلام نیز در تطابق است.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) می‌فرمایند: «مَنْ‏ سَرَّ مُؤْمِناً فَقَدْ سَرَّنِی وَ مَنْ سَرَّنِی فَقَدْ سَرَّ اللَّه / هرکس مومنی را شاد کند مرا شاد کرده و هرکس مرا شاد کند خداوند را شاد کرده است» و بدین سان می‌توان دریافت که ادخال سرور در چارچوب اسلام امری پذیرفته شده است و آنچه در اغلب کشورهای اسلامی در ماه رمضان رخ می‌دهد با قواعد اسلام در تطابق بوده و نمی‌توان سنت رسول الله را سلیقه‌ای گسترش داد و صرفاً برای غم و اندوه تأکید کرد.

تلویزیون در صف اول نقدهاست؛ مجموعه‌ای که در سال‌های پیشین سریال‌‌های کمدی متعددی را در کنداکتور داشت، ولی به مرور شمار این سریال‌ها کاهش یافت و در رمضان 1439 اساساً سریال کمدی قابل تاملی از تلویزیون پخش نمی‌شود. این وضعیت باعث شده تا طیف قابل توجهی از مردم، بازپخش سریال «پایتخت» که نوروز پخش شده بود را تماشا کنند و دور از انتظار نیست که این سریال به عنوان پربیننده ترین سریال تلویزیون در ایام ماه رمضان مورد توجه قرار گیرد و پربیننده ترین برنامه تلویزیون در طول این ماه شود!

همه کشورهای اسلامی رمضان را جشن می‌گیرند به جز تلویزیون و دستگاه‌های دولتی ایران!

بنابراین نقد اصلی متوجه رسانه ملی است که هر سال از سهم خود در گسترش شادی عمومی کاسته و امسال ماه رمضان را آنچنان پشت سر می‌گذارد که انگار تمامی روزهای پیش از شب‌های احیا، یک دورخیز برای این شب‌هاست و نمی‌توان این ایام که با مناسبت‌های فرخنده‌ای چون میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز مصادف می‌شود را با شادی گذراند. طبیعتاً رویه‌ای که صداوسیما در پیش می‌گیرد، اثری وضعی بر دیگر بخش‌های کشور می‌گذارد و سایر بخش‌ها را در طراحی و پیاده سازی برنامه‌های شاد در ماه رمضان محتاط‌تر می‌نماید.

در سال‌های گذشته در ماه مبارک، شاهد مجموعه جشن‌های گسترده در برخی از شهرها به ویژه در تهران بودیم که این اتفاق نیز امسال کاهش محسوسی داشته است. به جز فضای کلی کشور که به نقش صداوسیما در ترسیم آن اشاره شد، یکی از دلایل افزایش احتیاط دستگاه‌ها در طراحی و پیاده سازی برنامه‌های شاد برای این ایام، تبعات چنین برنامه‌هایی است که می‌تواند دامن مدیران را بگیرد.

بسیار بعید است در یک مراسم عزاداری اتفاقی رخ دهد که دامن برگزارکنندگان و حامیانش را بگیرد؛ اما واقعیت آن است که در مراسم شادی این اتفاق که یک حرکت موزون خارج از کنترل برگزارکنندگان، کار را برای مدیران به نقاط باریک بکشاند، کاملاً قابل پیش بینی است! از این منظر نباید تعجب کرد که مدیران دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها نیز گام کوچکی در برگزاری برنامه‌های شاد برای ماه رمضان برندارند و جشن رمضان را به فراموشی نسپارند.

انتظار می‌رود، با تدبیر مسئولین ارشد کشور، شاهد تغییر جدی فضای ماه رمضان باشیم و این ماه آنچنان با شادی گره بخورد که حتی غیرمعتقدین نیز چشم انتظار فرارسیدن این ایام الله برای بهره مندی شادی مشروعی باشند که در فضای این ماه رقم می‌خورد. پیش از مسئولین اما باید از خودمان شروع کنیم و روزه داری را بهانه‌ای برای لبخند نزدن و شادی نکردن نپنداریم و شب تا سحر را در کنار ذکر خدا، به همراه خداوند با فرح و شادی پشت سر بگذاریم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۷۹
ماه مبارک رمضان در ایران هم متفاوت در صدا و سیما چون بیشتر از اینکه مسئولان بفکر خواست مردم باشن بفکر صندلی های خود هستند بخاطر همینه که هر روز صدا و سیما کم مخاطب تر شده و جذابیتی در برنامه هایش برای این ماه را هم ندارد.
آی گل گفتی، نگید تلویزیون بگید غم نامه
تازه فهميدي شادي براي ايرانيا حرااااااااااام است فقط عزاداري خوبه
شاد بودن و شاد کردن ملت ایران حرام است؟
راه صداوسیما از مردم جداست ، ما هم راضی هستیم به این جدایی ، هم آنها آسایش دارند هم با به لطف وجود اینترنت می توانیم بدون منت کشی ، خود را سرگرم کنیم
تازه فهمیدید
یک عمر گذشت
راستی هر چی شادی توشه حرامه یادم رفته بود
با این وضع اقتصاد، فقط شادیمون مونده تابناک جان
(((بازوی کارشناسی مجلس پیشنهاد کرده است در کوتاه مدت با افزایش تصاعدی عوارض خروج از کشور برای دفعات اول تا چهارم ( دفعات بعدی با قیمت کمتر از سفر اول ) می توان ضمن پرهزینه کردن سفرهای سیاحتی خارجی و کاهش انگیزه اقتصادی برای انجام آن ، از اخلال در سفرهای کاری و تجاری پیشگیری کرد )))))))))))
اي وای بر اين كار كارشناسي كه زورش فقط به مردم بدبخت فلك زده ميرسه و فکرش به اين همه روش كه دنيا داره انجام ميده قد نميده!!!!!!!!!!
خوشی الکی که نمیشه . از اینطرف میخان خوشحال کنند از اون طرف هر روز سفره ها کوچکتر میشه و فاصله بین فقر و غنا در کشور زیادتر . ادم بازم دلش نمیسوخت اگر همه وضعشون مثل هم بود مثل سالهای بعد از انقلاب . ولی الان تجمل گرایی چهره دیگر کسانی است که به نحوی با بالا بند ها در ارتباطند .
رمضان فدای سرشان من عید های چند سال گذشته بخصوص ایام نوروز اکثر کانال های تلویزیون که باز میکردم برنامه ای از قبیل عزا خوانی داشتند
هر که روزه میگیره جشن هم میتونه بگیره! چرا که نه. اما چرا همه؟!
شما اگر چشمات را باز کنی و ساعت ۹ شب به بعد تلویزیون را نگاه کنی ان وقت این طور خبر نمی زنی
متاسفانه سریالهای امسال جالب نیست
صحبت از جشن ممنوع غم رو همه جوره هستیم !!
تلویزیون ایران فقط برای برجام جشن گرفت.برجام همراه ضرر برای ایران
بیخودی نیست که در تمامی اعتراضات مردمی، صدا و سیمای میلی مورد خطاب مردم قرار میگیرد!
اینجا برنامه پمپاژ گریه دم افطار داریم. شادی یعنی چی؟ مردم باید فقط گریه کنن
سیمای میلی اگه جز این عمل کنه جای تعجب داره
اینکه در جامعه شادی وجود ندارد بخاطر مشکلات اقتصادی شدیدیست که مردم با آن درگیرند و تا رفع نشود جامعه روی شادی را بخود نخواهد دید و مردم بخاطر وضعیت بد اقتصادی نمیتوانند چیزی را برای شادی و تفریح هزینه کنند.
ولی اینکه چرا صدا و سیما برنامه ی شادی ندارد باید گفت تبحر مدیران صداو سیما تزریق غم و ناراحتی به جامعه است کما اینکه دیدید وقتی ناصر ملک مطیعی خدابیامرز زنده بود ممنوع التصویر بود ولی وقتی مرحوم شدند و خبرش میتوانست مردم را ناراحت کند ،صدا سیما ایشان را از ممنوع التصویری خارج و اقدام به پخش بخش هایی از مراسم و خبر کرد.یا پایتخت 5 را به موضوع داعش کشاندند تا کام مردم پس از لحظات شاد از لحظات ترس و غم و اندوه بی نصیب نماند.البته توجیحاتی هم برای آن مهیا و تحویل مردم دادند.
به نظر من فضای حاکم بر جامعه نیز در این مورد بی تاثیر نیست. همچنانکه در بررسی فیلمهای جشنواره فجر سال گذشته، این نتیجه گیری به دست آمده بود که تقریبا در همه فیلمها فضایی تلخ و یاس آور حکمفرما بوده است. به هر حال سازندگان سریالها و برنامه های تلویزیونی نیز از همین مردم اند و اگر هم مشکلی نداشته باشند، نگرانی از فقر و تورم و آینده مبهم، در ناخودآگاهشان ثبت شده است.
در ایران شادی حرام است.
افرین.... اما اما کو گوش شنوا...
ساعات کاری برای بانکها و ادارات دولتی همه کم شده و همه دارن همکاری میکنن که کارمندان اونها روزه بگیرن و کلا سخت نگیرن. ولی در بخش خصوصی مثلا در کارگاه های ساختمانی و شرکت های خصوصی خودشون که روزه نمیگیرن هیچ! ساعات کاری رو هم کم نمیکنن و امسال به شکل عجیبی در این کارگاهی که من کار میکنم سرپرست کارگاه با پر رویی میگه هیچ کس حق نداره روزه بگیره! نهار هم برای همه میگیریم و اگه کم کاری و خستگی از کسی ببینم برخورد میکنم! یعنی یه جورایی یکی باید به داد کارمندان بخش خصوصی برسه که این وسط کم کم دارن به این نتیجه میرسن که روزه نگیرن! چون جز ضعف و خستگی و خطر اخراج از کار چیزی براشون نداره!!
در کشور ما برای غم برنامه ریزی خوبی صورت می گیرد
روح پیامبر بزرگوارمون شاد که فرمودند " هر کی مومنی را شاد کند مرا ....."
البته نباید از حق گذشت. رادیو تلویزیون برنامه های شاد برای چند روز در سال رو داره منتها خیلی زود جمع میکنه و میگه برین خونه هاتون شادی تلویزیونی تموم شد دیگه.
اصلا جشن یعنی چی؟ شادی یعنی چی؟ گریه کنید ..
تو تا میتونید گریه کنید و اشک بریزید کلا شادی چیز مزخرفیه...
برای مردم ایران ، کلا هر چیزی که بتواند شادش کند حرام است . مردم ایران باید همیشه گریه کند . اگر دست مسئولین بود ، رمضان را کلا حذف می کردند . البته این را گفته باشم که مسئولین فقط چشم دیدن شادی مردم عادی را ندارند و گرنه خودشان که در همه ماه ها کیفشان کوک است . پول مفت و سفرهای خارجی و زندگی لاکچری چیزی نیست که دلشون را بزنه . و هر روز باید بعد از افطار ، شاهد مردم فلسطین هم باشیم . سریالهامون هم که خودشون یه دنیا غصه و استرسه . هر سال ، اول ماه رمضان ، امین تارخ یه خطایی می کنه و کارگردان هم تا آخر ماه باید سعی کنه تا ، قضیه را عاقبت به خیر کنه .
وقتی ماه رمضان شروع میشه یه فضای مرده ای ایجاد میشه کجای قران گفته ماه رمضان باید عزا بگیریم و همش گریه کنیم باید کاری کنن که روزه دار وقتی میاد داخل خیابون روحیش شاد باشه چه اشکالی داره مگه کم مردم تو فشار اقتصادی هستن کاری میکنن که کلا ماه رمضان هم از چشم مردم بی افته البته کم کم داره همینجور هم میشه
فقط غم وغصه نصیب مردم شده
شادی و عدالت و بسیاری دیگر فامتور گرفته شده
اينها فقط ميخان مردم گريه كنند
موضوع جالبي را در منظر ديد و أحياناً باز مورد نظرات ديگران قرار داده ايد. من چند سالي را به مناسبت شغلي در دبي زندگي كرده ام. همانطوركه اشاره كرده ايد در ايام رمضان به طور كلي فضاي شادي و عيد در تمام شهر و شئون زندگي مردم حاكم و لمس ميشود. حتي قبل از شروع ماه رمضان تبليغات مربوط به اين ماه چه از طريق رسانه ها و بخصوص كانالهاي مختلف تلويزيوني و چو وسيله بيل بوردها اطلاع رساني ميشود. اغلب شروع سريالهاي محبوب با تم شاد- خانوادگي - اجتماعي را مصادف با اين ماه تبليغ و پخش ميكنند. همه رستورانها و فروشندگان تغذيه در نوبت صبح و ظهر تعطيل هستند. براي خريدن وعده غذائي و صرف در محلي غير عمومي تداركاتي ديده شده است . خوردن و اشاميدن در أنظار عمومي ممنوع است و همه رعايت ميكنند نه به خاطر برخورد پليس يا به قول خودشان شرطه كه به خاطر احترام قلبي و شادي كه از ماه رمضان در دلها است. به عبارتي شادي اين ماه را با هيچ چيز از جمله تناول غذا خدشه دار نميكنند. غربيها كه اصولاً حجاب و رعايت ان برايشان موضوعيتي ندارد در اين ايام اگر نه حجاب كامل ولي محفوظ و تا حدي پوشيده ، شادي و احترام جامعه را رعايت ميكنند.
در بجا اوردن واجبات ديگر از جمله نماز گرچه در تمام سال انجام ميشود ولي در ماه رمضان با شور بيشتري صورت ميپذيرد. همچون دهه محرم كه ما شيعيان غذاي امام حسين تهيه و انفاق و پخش ميكنيم اينكار در ماه رمضان انجام ميشود. در گوشه و گوشه شهر خيمه ها و چادرهاي خاص اين سنت حسنه ديده ميشود. در تمام ماه رمضان در منزل شيوخ حتي منزل شيخ حاكم بر روي مردم باز است. حتي المقدور خود شيوخ با مردم هم سفره هستند. همه اين موارد بدون كوچكترين مزاحمتي براي براي ديگران انجام ميشود. اين فرهنگ حاكم بر مردم و فضاي ماه رمضان در است. كمكاري و يا بي سليقگي در برگزاري جشن رمضان مربوط به كيست قضاوت با مردم است.
چرا دروغ میگی سریال ساختن هلوو ووو
بچه مهندس
مش فتالله
تارخ مردی برای تمام فصول
ملتی که طعم خوشی و شادی را چشیده باشد، کجا حاظر است که هر لحظه از شادی هایش دست بکشدچنین ملتی نخواهد پذیرفت که دار و ندارش در کشورهای عربی خرج شود غم و اندوه شاهراهی است که به بهشت منتهی می شود، جواز سفر در آن را تنها با دل مردگان خواهند داد تا سعادت آن جهانی تجربه کنند.
با سلام . در ایران فقط غم و اندوه وجود داره و از شادی خبری نیست . با این اوصاف بعید می دونم خدا برای ما جهنمی تدارک دیده باشه ... شادی برای مسوولین ما و غم و اندوه برای مردمه .
تابی بلا دنبال چی هستی؟ چه شادی کردنی چه شوروحالی چه روزه و یاد خدایی؟؟ توایران همه چی شده پول پول داشته باش شادباش پول داشته باش عبادت کن پول داشته باش روزه بگیر روزه گرفتن تو ایران هم پول میخواد باید پول داشته باشی یه چیزی بخری بخوری بتونی روزه بگیری این مسئولان برا مردم دلخوشی نذاشته که صبح تا شب مثل خرکارمیکنیم اخرش شیشمون گرو هشتمونه بعد تو دنبال شادی هستی؟؟ کی میتونه بدون (پول)شاد باشه شادی کنه؟؟؟؟؟
نویسنده محترم مقاله !چطور شما ازصداوسیمای ایران توقع برنامه های آموزنده وشادداری؟!مگه تو این مملکت زندگی نمی کنی ؟نمی دونی توقع بیجایی داری؟!!
ما زاده شده ایم که فقط گریه کنیم
سلام
جهت اطلاع و نشر
طبق آمار ‌هاي رسمي كشوري و بين‌الملي، ايران دومين كشور غمگين (بعد از عراق) در دنيا است.
چرا به اين روز افتاديم؟
ما هم عید نوروز را جشن می گیریم .
جشن؟!!!!!!؟مگه داریم یه خندوانه است که جناب خان اگه نباشه بیشتر عزاداریه
شادی میخوایم چ کار...
الان مشکل مملکت ما حرکات موزون هست که تا یکی انجام میده داد و فریاد از اینور و اونور بلند میشه.
چرا یه عده دوس دارن مردم ومملکت همیشه گریان و سیاه پوش باشن؟؟؟
ما هم ماه عسل داریم که سرتا پا غم و اندوه و ماتم است سریالهای داریم که فقط اشک را سرازیر میکنند
ما همه ش باید گریه زاری کنیم
سریالهای بعد از افطار واقعا اعصاب خردکن و پر از گریه و زاری و اتفاقات غم انگیز هستند، انگار صدا و سیما از روزه داران انتقام میگیرد!
من خودم تو خونه ماهواره ندارم ولی صدا و سیما با این سریالهای پرقصه مردم را غیر مستقیم سوق میدهد بسمت دیدن ماهواره .برای صدا و سیما گریه انداختن مردم اسانتر تا خنداندن
متاسفانه مسئولین مملکت ما فکر میکنند اسلام دین غم و اندوه است همین کشور همسایه ترکیه ماه رمضان بعد از افطار غرق در شادی و سرور میشود
مردم شاد باشند فکرشان بهتر کار میکند و این موضوع برای حاکمان جالب نیست
اول باید تعریف شادی کردن رو مشخص کرد تو ایران تا بگی شادی همه یاد اهنگ و بزن و برقص میفتن!!!! کلا تعریف دیگه ای از شادی ندارن بله ماه رمضان باید شادی کرد ولی از راه درستش که همون شاد کردن دل دیگرانه باید باشه حتی شده یه ظرف کوچک خرما یا میوه یا هرچیز دیگه رو بعد افطار بزاریم جلوی خونه هامون جلوی مغازه هامون !! علی الخصوص کاسب ها میتونن کاری کنن که هم جذب مشتری باشه هم این ماه تو خاطر همه مردم به خوشی ثبت بشه از تخفیفات ماه رمضان تا دادن شیرینی و شکلات در ماه رمضان به مشتری هاشون هم خیر اموات باشه هم جذب مشتری هم ایجاد حس شادی بین مردم
ببینید جشن مفهومش چیه؟
همین هایی که ازشون صحبت می کنید حتی بزم های سنتی شون متشکل از زنان و مردانی هست که لباس سنتی پوشیدند و بساط ساز و دهل حاضره و یه عده تکیه دادند به مخده و یه عده ایستاده می رقصند!
اصولا جشنبه غیر از رقص و طرب یعنی چی؟
آهان فهمیدم یعنی چی!
یعنی مسعودروشن پژوه بیاد تو بوستان گفتگو با اون یکی مجریه هی بگه وای ما چقدر شادیم! وای ما چقدر پر انرژی هستیم. حالا یه دست به افتخار خودتون! یه دست به افتخار پدر و مادرتون! یه دست به افتخار فرزندانتون! و الخ.....
خب ما نمی تونیم جشن بگیریم به دلیل همین محدودیت ها...
پس الکی دست و پا نزنیم و خودمونو مسخره نکنیم!
مزخرف ترین فیلمها و سریالهای تاریخ رو امسال ساختن ، واقعا حیف پولایی که به کارگردان و عوامل این سریالها بدن
رامبد جوان هم 4 تا بچه رو اورده دست و پا بزنه که چی ؟ واقعا هر دقیقه برنامه کودک شو و خندوانه که چند میلیون آب میخوره باید اینقدر مسخره و آبکی باشه ؟
با هندوانه 2500 و گوشت .........وحبوبات .......و...........و...........چگونه شاداب باشیم
شادی حرامه،خوشی حرامه،آسایش حرامه،مهربونی حرامه،تغییر حرامه،تکامل حرامه،برابری حرامه،آزادی حرامه،تفکر حرامه،استقلال فکر و سلیقه حرامه،حقوق برابر جنسیتی حرامه،
آقایون در صدا و سیما به صلاحدید خودشون عمل میکنند، کاری ندارند که چند نسل از مردم این مملکت در دهه های گذشته بازیچه سلایق اینها شدند. دیروز تیم فوتبال بانوان با رئیس صدا و سما جلسه تقدیر داشت. یکی نیست بگه شما وزیر ورزش هستی؟؟؟
اصولا اسلام دو عید بیشتر ندارد فطر وقربان.چرا اینها عیدند بدلیل اینکه مومنان اعمالی را با موفقیت طبق دستور الهی انجام میدهند و پس از موفقیت در آن به شکرانه آن عید میگردد. این عید در هر سال پس از این مناسک رخ میدهد نه اینکه سالگرد واقعه ای باشد که ما شیعیان به تاسی از مسیحیان آنرا عید یا عزا بنامیم .خود هر روز رمضان که به افطار میرسد و مومنان سربلند از آن بیرون می آیند هم عید است وباید شادی کرد .ولی متاسفانه در ایران ما در یغ از ارزش نهادن به عید فطر وقربان
چون صدا و سیما تافته جدا بافته است. از طرفی گریه انداختن مردم هزینه تولید این سازمان را کاهش می دهد و پاداش های آنها را افزایش. اما شادی برعکس
شادی چیه؟ همون کم گریه کردن را میگن شادی؟ یا انتظا برای گریه کردن در آینده؟
شادی خیلی وقته مفهومش را تو ایران از دست داده.
یک روز صدای تلویزیون را از اتاق دیگر می شنیدم. صدای سینه زدن میومد. اتاق که اومدم دیدم میلاد یکی از امامان است و مردم مثلا دارند دست میزنند.
اگر اونا جشن رمضان دارند در عوض ما هم احسان علیخانی رو داریم که
میتونه بینندگان رو یاد بدهی یاشون بندازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
متنفرم از این علیخانی
اینجا با قبرستون بیشتر حال میکنند ...........
کلا از زمان ریاست جمهوری اقای خاتمی به اینور تا اوایل زیاست اقای احمدی نزاد خوب بود ولی متاسفانه تند روی ها در زمان ایشون شدت گرفت و در سالهای بعد خودش و نشون داد و همین تفکر به صدا وسیما هم سرایت کرد ، کلا این اقایون تفاسیر حزن انگیزی از شیعه ارئه میدهند واکثریت اشون برا این نظر هستن که شیعه همیشه باید عزادار اهل بیت (ع) باشه ، متاسفانه بدترین ضربه به دین و مذهب اینه که شما بیایی و دین یا مذهب را مقابل تفریحات و فراغت مردم قرار بدی و تقریبا به لطف وجود این تفکر هست که مشهد برای خودشون تصمیم میگیرن کنسرت نذارن و بدنبال آن کسانیکه در سایر استانها هم از این تفکر پیروی میکنن . درحالیکه واقعا بهم ارتباطی نداره ، برای کشوری که اینهمه دورتا دورش پر از دشمنه خیلی هم خطرناکه
اینجا غمخانه بزرگی است ....
اصولا صدا و سیما مخاطبی نداره که بخواهد به خاطرش برنامه ریزی کنه و برنامه شاد بگذاره . شهرداری ها هم از سرنوشت دکتر نجفی درس بگیرن و دنبال انجام مراسم شاد نباشن
توی ایران فقط دوست دارند گریه و ماتم باشد
از صدا و سیمایی که تنها بعد از مرگ افراد اونارو از ممنوع التصویری درمیاره چه انتظاری دارین!!!ولش کنین بحال خودش راهشو بره..داره میره به قهقرا فقط بذارین بره ه همین ..!
برادر من مگر بحث ماه مبارک است فقط؟! تولد آقا امام زمان به نحوی مولودی می خوانند آدم یاد تمامی درگذشتگانش میفته! صدا و سیما فقط و فقط سخنرانی مذهبی نشون میده! صدا و سیمای ما کلا میخواد مردمی در خود فرو رفته و افسرده در جامعه پرورش بده!
اول باید فرهنگ لغات خود را با سایرین مقایسه و توضیح دهیم . جشن یعنی چی ؟ آیا منظور همین حرکاتی است که در سایر سایتها و رسانه ها میبینیم . این اعمال و حرکات که در اسلام حرام است . آیا همین جشنهای رمضان که در رسانه پخش میشود کافی نیست . این ماه , ماه خدا و عبادت است و ماهی که مولیمان در آن بشهادت میرسد . احترام این ماه را حفظ کنیم بخصوص رسانه ها که باید از پخش برنامه های هنجار شکن اجتناب نمایند .
ول كن آقا حال نداري جشن چيه اگر اعراب جشن ميگيرند مال خودشان است ما عيد نوروز داريم كدر تكتك سلولهاي بدن ما حك شده
ما هم به خاطر لبنان.عراق.یمن.فلسطین.برجام خسارت اور جشن میگیریم&﷼&
همون بهتر
کی گفته در رمضان باید مشکی پوشید ؟ ریش های نامرتب ، پیراهن مشکی که زیر بغل هایش سفیدک زده ، بوی دهان و بوی پا ، ..... کجای این ها اسلامیه ؟؟؟؟ النظافت من الایمان . مسلمان واقعی پاکیزه است و بوی یاس می دهد . ببینید در سایر کشور ها مسلمان ها چگونه زندگی می کنند . رمضان ماه مبارک است .
چرا کشور ما در ماه رمضان به جای شادی در یک جو حزن و اندوه فرو میرود کشورهای مسلمان همه شادند هنگام افطار انواع خوراکی و شیرینی را می پذند و به مردم هدیه می دهند و سطح شهر و روستا پر از نعمت می شود و شب هنگام را به شادی می گذرانند چون به مهمانی خدا می روند مگر ما هنگام مهمانی رفتن لباس شیک نمی پوشیم وهنگام رفتن به مهمانی خوشحال نیستیم حتما خوشحال هستیم پس چرا در مهمانی رب خود مهمانی اقای خودمان شاد نباشیم شادی چه عیبی دارد من هرگز متوجه نشدم شادی خنده خوشحالی مانع افسردگی جامعه می شود
نون تو غمه داداش!
در ایام رمضان دهه ۶۰ تلویزیون کاملا به کانون عزا تبدیل میشد ،بازهم جای امیدواریه که تاحدودی از اون مواضع عقب نشینی کرده اند
با سلام سال های سال است که صدا وسیمای ما با رویکردی مدیریت می شود وتعدادی کم سواد از قافله آشنایی به مقتضیات زمان ومکان در صداوسیما جا خوش کرده اند شایسته است مقام معظم رهبری تحدید نظری در سیستم مدیریتی صدا وسیما انجام دهند واین رسانه ارزشمند وتاثیر گزار را به دست مدیرانی فهیم وعاقل بسپارند تا با مدیریتی به روز ومبتنی بر ادراک وفهم عمیق از اسلام عزیز و مخصوصا مکتب مترقی تشیع واهل بیت عصمت علیهم السلام ودرک مفهوم شادی وسرور برنامه هایی اثربخش وعالمانه تدارک ببینند .
حرمت روزهای عزیز را از بین بردید و جشن هم پیش کش خودتان .
شادی؟ توو ایران؟ واقعاً شادمون کردی با این جوکی که گفتی
اقا ماتم بگیرید
چه حرفی
خنده سبکی
ایدئولوژی حاکم بر اشخاص و نهادهای تاثیر گذار جامعه هر گونه شادی را لهو و لعب و حرام تفسیر می کند. بنابراین به همین راحتی بساط شادی از جامعه جمع شده و در عوض بساط غم یا بگوئیم مافیای غم گسترده شده است. هنوز نمایش ساز و آلات موسیقی حرام است!.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار