بازدید 3374

هشدار برخی اعضای مجلس خبرگان درباره برجام

کد خبر: ۸۰۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 28 May 2018

اعضای مجلس خبرگان رهبری و اساتید حوزه علمیه بر لزوم گرفتن تضمین‌های اساسی وعملی از اروپا تاکید کردند و گفتند که ملت ایران همانند آمریکا به اروپا هم بی اعتماد است.

آیت الله حسینی شاهرودی:توجه به ظرفیت‌های داخلی بهترین راه برای مقابله با تحریم‌ها است

به گزارش تسنیم، آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی اظهار داشت: مردم باید در زمینه سیاسی از مقام معظم رهبری تبعیت کنند و در همه زمینه‌ها تابع امر ولایت باشند و تا به خطر نیفتند و دنیا و آخرتشان حفظ شود.

وی افزود: کسی که مجتهد هم باشد در زمینه مسائل سیاسی آن چه که مربوط به خودش است می‌تواند عمل کند اما در زمینه جامعه نیز جامعه رهبر دارد و حق ندارد در جامعه به گونه ای برخورد کند که سبب کارشکنی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریم‌های دشمن و لزوم توجه به توانمندی‌های داخلی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های داخلی بسیار بالا است و هرکسی این موضوع را می‌داند که باید به ظرفیت‌های داخلی توجه شود و کسی که این کار را نکند اگر از مسئولین باشد خائن است و اگر از مردم عادی باشد غافل است.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز: اروپا در زمینه برجام از آمریکا دست نمی‌کشد

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: در دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری نکات بسیار جامعی فرمودند که اگر بخواهیم در یک کلمه آن‌ها را جمع کنیم برآیند آن این است که در زمینه برجام باید مطئن باشیم اروپا دست از آمریکا نمی‌کشد.

وی افزود: ممکن است در سخن اروپایی‌ها بگویندهمراهی با آمریکا ندارند اما در عمل تاکنون آنچه که مشاهده کردیم همراهی اروپا و امریکا بوده و اعتمادی به اروپا نداریم واگر بخواهیم دیوار بی اعتمای فروبریزد در عمل نشان دهند در موضوع برجام همراهی با آمریکا ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همان گونه که در متن برجام آمده هدف برجام این بوده است که تحریم‌ها برداشته شود و اروپا به آمریکا فشار بیاورد تا تحریمی علیه کشورمان وجود نداشته باشد، اگر اروپا این اقدام را انجام دهد دیوار بی اعتمادی که ایران نسبت به آن‌ها دارد فرومی ریزد.

اقتصاد کشورمان را به برجام گره نزنیم

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه امروز از نظر ایران همان گونه که رهبری فرمودند اروپا قابل اعتماد نیست و از طرف دیگر نباید اقتصاد کشور را به برجام گره بزنیم،گفت: اروپایی‌ها قصد دارند با تعلل کاری کنند که وضعیت اقتصادی کشورمان دارای رکود شدید بشود و امکان سرمایه گذاری و پیش بینی در عرصه اقتصادی سلب شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید هوشیار باشیم و دقت شود همان گونه که آمریکا قابل اعتماد نیست اروپا هم قابل اعتماد نیست و باید برنامه غنی سازی آغاز شود و تحقیقات هسته ای از سرگرفته شود و در عمل به سراغ ساخت سانتریفیوژها برویم.

وی عنوان کرد: از نظر مقام معظم رهبری منفعت جمهوری اسلامی در این است که نسبت به اروپا بدبین باشد تا تضمین‌های عملی از طرف آن‌ها مشاهده شود.

دیرباز تصریح کرد: الان زمانی است که ملت شریف ایران و مسئولین باید یک دل و یک صدا در برابر این که آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است ایستادگی کرده و کوتاه نیایند.

امضاء تعهد آور نیست و اروپا در عمل تضمین‌های خود را نشان دهد

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اروپا باید در عمل تضمین‌های خود را نشان دهد چون امضا کردن تعهد آورنیست و موضوعی که مهم است که باید کاری کنند که اعتماد ایران به خودشان جلب شود.

آیت الله غرویان:امکان خارج شدن از برجام توسط اروپا نظیر آمریکا وجود دارد

آیت الله محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: تضمین گرفتن در زمینه برجام در واقع به معنای این است که همه جوانب و ابعاد مسئله مورد توجه قرار بگیرد و مکتبوب شود و امضا گرفته شود.

وی افزود: تیم مذاکره کننده باید بسیار زیرک باشند و همه فرض و احتمالات را در نظر گرفته و قید کنند و امضا بگیرند، تضمین به این معنا که از نفسانیات اروپایی‌ها تضمین بگیریم امکان پذیر نیست ممکن است تعهدی دهند اما در آینده دل آن‌ها تغییر کرد ونیت خود راتغییر دهند و مثل آمریکا از برجام خارج شوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: تعهد به قول و قرار نفسانی است و هیچ کسی نمی‌تواند تصمین بگیرد و معنای تضمین این است که با دقت و هوشیاری همه چیز روی کاغذ بیاید و امضا گرفته شود.

اروپا حفظ برجام را به نفع خود می‌داند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به قرائنی که تاامروز در مذاکرات صورت گرفته است نشان دهنده این است که اروپایی‌ها به فکر منافع خود در ایران هستند وحفظ برجام را به نفع خودشان می‌دانند، امیدواریم در نهایت این مذاکرات به نفع ملت ایران به پایان برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار