بازدید 40746
پسران کی روش انتقام شکست های نیم قرن پیش را در استانبول می گیرند؟

امشب؛ ترکیه - ایران بعد از 44 سال/همسایه ای که داخل و خارج زمین چمن، فوتبال را از ما بُرده!

ترکیه پس از اصلاحات وسیع اقتصادی در این کشور، در فوتبال نیز با پیاده کردن الگوی اروپایی توسعه، موفق شد با خصوصی سازی و تصویب نظام جامع باشگاه داری فوتبال در کنار اعطای وام های هدفمند به جای هزینه های هنگفت مصرفی، این رشته ورزشی را به عنوان یک صنعت موفق راه بیندازد و در اروپا و جهان بدرخشد
کد خبر: ۸۰۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 28 May 2018

تیم ملی ایران پس از نزدیک به 44 سال، قرار است در دیداری تدارکاتی ساعت 22:45 امشب به مصاف تیم ملی فوتبال ترکیه برود؛ مسابقه ای فراتر از یک بازی دوستانه در راه آماده سازی تیم ایران در راه جام جهانی که دارای حساسیت های خاص منطقه ای است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ امشب تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه باشاک شهیر استانبول به مصاف تیم ملی ترکیه می‌رود و هفتمین مسابقه تاریخ خود را برابر این همسایه انجام می‌دهد. ترکیه اغلب در فوتبال برتری محسوسی نسبت به ایران داشته و حتی در روزهای اوج فوتبال ایران در آسیا هم حریف سختی برای کشورمان محسوب می شد. 

امشب؛ ترکیه - ایران بعد از 44 سال/همسایه ای که داخل و خارج زمین چمن، فوتبال را از ما بُرده!

فاصله نجومی فوتبال ایران و ترکیه در مدیریت

ترکیه پس از اصلاحات وسیع اقتصادی در این کشور، در فوتبال نیز با پیاده کردن الگوی اروپایی توسعه، موفق شد با خصوصی سازی و تصویب نظام جامع باشگاه داری در فوتبال در کنار اعطای وام های هدفمند به جای هزینه های هنگفت مصرفی، این رشته ورزشی را به عنوان یک صنعت موفق راه بیندازد و طی کمتر از دو دهه اخیر به عناوین ارزشمندی در جام جهانی 2002 و لیگ های باشگاهی اروپا دست یابد. قهرمانی گالاتاسرای در جام یوفا و مقام سومی جام جهانی از این دستاوردهای تاریخی هستند. این پیشرفت غیرقابل کتمان، فاصله فوتبال ترکیه را در هر دو سطح سخت افزار و نرم افزار با فوتبال ایران بیشتر کرد و امروز نمی توان لیگ فوتبال دو کشور و همچنین توان تیم های ملی شان را با هم مقایسه نمود.

مرور نتایج تاریخی مصاف ایران - ترکیه

با بررسی تاریخچه مختصر بازی‌های دوستانه دو کشور به نکات جالبی می‌رسیم. آخرین بازی ایران و ترکیه 44 سال قبل (بیستم ژانویه سال 1974) در چارچوب رقابت‌های جام سنتو به میزبانی کراچی پاکستان انجام شد و در نهایت این مسابقه با نتیجه 1-0 به سود تیم ملی ترکیه پایان یافت. این جدال دومین حضور ناصر حجازی درون دروازه تیم ملی ایران بود.

اما در گذشته این دو تیم شش بار دیگر هم رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که چهار برد سهم ترکیه بوده و دو بازی دیگر هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است تا ایران هیچ گاه نتوانسته باشد که همسایه غربی اش را مغلوب کند.

ترکیه در اولین بازی خود با نتیجه 6-1 مقابل ایران به برتری پرگل دست یافت. ایران در دو مسابقه بعدی تدارکاتی خود به نتیجه تساوی بدون گل رضایت داد اما در بازی چهارم و پنجم به ترتیب با نتایج 1-0 و 4-0 بازنده زمین مسابقه را ترک کرد. ترکیه در این شش بازی 12 گل به ثمر رسانده و در مقابل فقط یک گل دریافت کرده است تا کفه ترازوی آمار به سود ترک ها بدجوری سنگینی کند.

امشب؛ ترکیه - ایران بعد از 44 سال/همسایه ای که داخل و خارج زمین چمن، فوتبال را از ما بُرده!

ترک های جامانده از روسیه، ایران را آماده می کنند

ترکیه در گروه I مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا در گروه بسیار سختی قرار گرفت و در جدال با ایسلند اوج گرفته و کرواسی پرستاره میدان را باخت. در این گروه اوکراین هم حاضر بود که نشان از فشردگی رقابت داشت؛ اما شکست خانگی سه بر صفر و عجیب ترکیه مقابل ایسلند خشم هواداران فوتبال این کشور را برانگیخت.

اما جدال امشب ایران با ترکیه، یقینا مهمترین بازی تدارکاتی شاگردان کارلوس کی روش است چون بازی پیش بینی شده با یونان هم به دلایل مختلف سیاسی و ملاحظات مذهبی، لغو شده است!

ترکیه انبوهی از ستاره های شاغل در لیگ های معتبر و بزرگ اروپا را در ترکیب دارد و محرومیت آردا توران هافبک سابق بارسلونا در کنار مصدومیت چالهان اوغلو بازیکن میلان هم تاثیر چندانی روی قدرت این تیم نخواهد داشت. اما این دیدار آخرین فرصت کی روش برای تست و آزمایش ترکیب اصلی اش در روسیه است. ترکیب این مسابقه برای بازیکنان و کارشناسان و مردم بسیار حیاتی است و به نظر می رسد، فرصت جدی دیگری برای نشان دادن آمادگی مهره های حاضر در اردوی ترکیه برای ایرانی ها نمانده است.

امشب باید منتظر رونمایی از تیم واقعی ایران بود؛ تیمی که باید حدود بیست روز دیگر در روسیه به مصاف مراکش برود. بازی فیزیکی ترکیه احتمال مصدومیت ستاره های ایران را هم افزایش می دهد و امیدواریم این دیدار تلفاتی برای تیم ایران نداشته باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۸
همچین می فرمایید یکی ندارند خیال می کند همه عرصه ها را بر ما باخته به جز فوتبال .بفرمایید این همسایه در کدام عرصه به ما باخته باخته در صنعت ، توریسم ، توسعه اقتصادی و...
کی گفته نباخته تیم ملی ترکیه در اولین دیدار از تیم منتخب محلات تبریز در عصر رضا پالانی 2 گل خورد و این تیم به امر فرمانداری تبریز تشکیل شد و اولین تیم ملی ایران بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
حالا بخندیم یعنی نمکدون؟
سلام "من ترک نیستم اما ترک ها را تحسین می کنم "
شاید شبیه ترین کشور از هر نظر به ما ترکیه باشد و لازم نیست فصل مشترک فرهنگی ، اجتماعی ، تاریخی ، طبیعی و سیاسی را شمارش کنیم ولی چرا ما در همه زمینه ها از آنها عقب تریم ؟ تا کنون هیچ کس به طور جدی و بی پرده این موضوع را نشکافته است ، به نظرم اگر واقع بین باشیم فقط کافی است تفاوت خودمان را با آنها بیابیم و آنها را بر طرف کنیم .حتی استان های ترک نشین ما هم از سایر استانها جلوترند چرا ؟
مشخصات ویژه ترک ها در کار و زندگی عادی روزانه نسبت به مردم ما به شرح زیر:
1- سخت کوشی (یک کار گر ترک به طور عام اعم از کارگر ساده مهندس یا تکنیسین روزانه و به راحتی 12 ساعت کار میکند بدون شکایت)
2- قناعت (در خانه یک ترک هیچ چیزی دور ریخته نمیشود و هیچ خرج بیهوده ای انجام نمیشود )
3- بهره وری (بهره وری یک کار ترک اگر مثلا 5 تولید باشد از هر کالا بهروری ما 1 تولید از همان کالا است )
شاید این مقایسه برای کمی سخت باشد و بهمان بر بخورد و یا آن را توهین به خودمان تلقی کنیم اما درست است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
اینم اضافه کن که تعصب عجیبی به استفاده از کالای ساخت خودشون دارن چیزی که در ایران در بین مردم خیلی کم رنگه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
عجب قیاس مع الفارقی کردی علیجانی .مگر پیشرفت کردن هم ارثی هست که توی یه قوم باشه و توی یه قوم دیگه نباشه ؟این چه حرفیه ؟البته که در با استعداد بودن ترکهای ما و پیشرفت ترکیه حرفی نیست ولی حرف شما هم درست نیست و پیشرفت نکردن مملکت ما از مدیریت نادرست کشور هست نه قوم و نژاد و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
من نمیخوام در مورد درستی یا نادرستی این مواردی که نوشتی" مشخصات ویژه ترک ها در کارو زندگی عادی روزانه نسبت به مردم ما"در این قسمت نظر بدم ولی واقعا اینو بر چه اساسی و بر اساس چه مدرک معتبری نوشتی؟ومردم ترک زبان در استان هایی در ایران که مردم در اون استان ها اکثرا ترک زبان هستند از نظر سبک زندگی وآداب و معاشرت و جشن های ملی که درایران وجود داره و اعیاد و مراسم مذهبی و نژاد و عادات غذایی و اون دسته از رشته های ورزشی که در اون افتخارات مختلفی دارند و دستاوردهای تاریخی انصافا در مجموع بیشتر شبیه ترک زبانان ترکیه هستند یا بیشتر مردم دیگه ایران؟
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
بزرگوار نظر شما محترم
اولا ما با ی بخش از ترکیه اشتراکات. داریم هیچ شباهتی به فرهنگ اونها نداریم
دوما اذری های ما ترکیه ای نیستند
سوما همه اذری های ما اینقدر هم کا شما میفرمایید یدست نیستند. تبریزی اردبیلی رو قبول نداره زنجانی همدانی رو
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
من نمیدونم الان یک موجی راه افتاده که ما به ترکیه ای ها بیشتر شباهت داریم!
نه اقتصاد ما و نه ورزش ما مثل ترکیه از تجربه های دنیا استفاده نمی کند. ما می خواهیم با بد بختی خودمان تجربه کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
کجای ورزش این کشور از ما بهتر است

مهمترینش اوردگاه المپیک است
ما نه تنها در فوتبال بلکه در بیشتر جهات از همسایه غربی خود عقب مانده ایم . در صنعت ,کشاورزی , دانشگاه، مراکز درمانی و در صنعت گردشگری . ترکیه که در سالها دور ایران الگو یی برای پیشرفت و آبادانی اش بود امروزه ما چنان به آن می نگرییم که چندین سال از آن عقب تر هستیم به راستی دلیل این اتفاق چیست ؟ کشوری که نه پول نفت داره و نه ادارای منابع غنی می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
کسی که به برتری های کشور خود نسب به
این کشور غافل باشد میشود یکی مثل شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
این جمله رو زیاد شنیدم ولی هرچی تو تاریخ نگاه کردم ندیدم کجاش ایران الگوی ترکیه بوده. البته غیر از دوران هخامنشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
تبلیغات رسانه ای خوب کارش را کرده
ولی واقعیات اینجور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
ایران هرگز الگوی ترکیه نبوده و حتی بعد از فروپاشی امپراتوری عظیم عثمانی، ایران بود که در عصر آتاتورک از ترکیه تقلید می کرد.
جان مادرت جان بچه ات این کلمه خصوصی را ترویج نکن تو ایران!!!!!!!!!اگر خصوصی بشه فقط اختلاس و غارت بیشتر میشه تو ایران
نه فوتبالیستم و نه والیبالیست و نه بسکتبالیست اما دوستدار ورزشم و بالاتر از ان دوست دارم در میادین و مسابقات سرود ملی کشورم طنین انداز بشه.
تیتر "فاصله نجومی فوتبال ایران و ترکیه در فوتبال" خیلی ناراحتم کرد راستشو بخواهین. اخه ترکیه ای که 44 سال پبش ارزوش شاید مثل ایران شدن بود الان ما صحبت از فاصله نجومیش رو با فوتبال خودمون داریم میکنیم.
تابناک لطفا از این تیترا نزن لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
ایران در اسیا است و ترکیه در اروپا
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
این جمله عوام پسند که ترکیه در نیم قرن پیش در آرزوی پیشرفت ایران بوده، فقط برای توجیه تمام کم کاری های دولتها و حتی خود مردم ایران است. قضیه توسعه و پیشرفت در ترکیه زمین تا آسمان با ایران فرق دارد. ایران کشوری بوده که پیشرفتش را مدیون درآمدهای افسانه ای نفت بود و در چند سال کوتاه فقط مظاهر سطحی از پیشرفت و توسعه به نمایش گذاشته شد. اما ترکیه در همان سال ها که دچار مشکلات بسیار زیاد اقتصادی سیاسی بود اما از لحاظ پتانسیل های پیشرفت و سطح اجتماعی بسیار بالاتر از ایران بود. این حرفها را برای این زدم که لطفا در تاریخ و باستان گم نشویم. گذشته ها گذشته و آینده در پیش روی ماست. اگر این ترکیه نکته مثبتی دارد از آن یاد بگیریم و اگر نکات منفی داریم از آن ها دوری کنیم.
وضعیتشون از ما بهتره ولی اینکه درخشیده دیگه اغراقه. فقط توی یه جام جهانی 2002 که جام داغونی هم بود نتایج بدی نگرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
قهرمانی جام یوفا و شکست رئال درخشیدن نیست ؟
ترکیه همه چیز را از ما برده مگه فقط فوتباله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
یعنی کریم باقری رو هم مال خود کردن.
به امید برد تیم ترکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
واقعا چرا اینو نوشتی؟هدف و نیتت ازین نوشته چی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
و خوشبختانه برد
در خارج زمین چمن ما باختیم . نه اینکه اونها بردن .
اصلا ما مسابقه ای ندادیم !
خوابیم یا مشغول کارها و شعار های زبانی . در عمل تعطیلیم .
قابل توجه مسئولان مدیر و مدبر !!!
این همه مطلب نوشتی ولی ساعت بازی رو اعلام نکردی.
پاسخ ها
اعظم
| United States of America |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
سلام خط اول نوشته اند .؟/ شما ندیدید؟/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
۲۲:۴۵ دوست عزیز
با این سیستم حکومتی مملکت ما نه تنها توی فوتبال بلکه تو‌مسائل اساسی تر هم نه تنها پیشرفت نمی کنه بلکه روز به روز عقب تر میره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
عوضش عزت داریم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
بهخاطر همین است که ۲ سال پیاپی به جام جهانی نمیرویم و انها به جای ما میروند
!!!!!
مدیران اینجا هم با دولتی کردن فوتبال و باز گذاشتن راه سوءاستفاده برای افراد سودجو و هدر دادن پول های مردم و له کردن معدود باشگاه های خصوصی ، نمونه ای کامل از هدر دادن بیت المال را به نمایش گذاشته اند.
یاشاسین تورکیه تاکیمی
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
یاشاسین
عمرن ایران درمقابل ترکیه دوام بیاره. ترکیه سطح فوتبال بسیار بالا داره و تیمهاش جزو لیگ اروپا هستن
همچین میگه تیم ملیشون از ما بهتر است که یک کسی در مورد فوتبال نداند فکر میکند در مورد المان یا اسپانیا صحبت میکند

تابناک خان کجای تیم ملیشون از ما بهتر است؟
پاسخ ها
Football
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
امشب مشخص میشود
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
عزیز شما اینطور فکر میکنی. ایشون گفتن بهتره. شما اینطور برداشت میکنی و البته همینطور هم هست. تیم ترکیه و در کل فوتبال ترکیه چه ۱۰۰ برابر چه ۲ برابر از فوتبال ایران بهتره ختم کلام. به کسیم بر نخره. الانم باخت. ما ضعیفیم تمام. تازمانی که واقعیت را به خوبی نفهمیم و درک نکنیم متوجه عمق فاجعه نمیشیم و بازم راه قبلی رو ادامه میدیم.اولین قدم برای رشد اینه که بدونی که تو «بدی» و باید تغییر پیدا کنی. کسی که باخودش تعارف داشته باشه هیچی نمیشه! عمق فاجعه رو باید درک کرد
ترکیه تو تا دیروز بچه ایران بودی الان شدی حریف ما یعنی ایران؟؟
به ناموسم بخوای بلند پروزای بکنی پراتو قیچی مکنیم...
شما ترکیه را مثال زدید.در حالی که عده ای مدام ایران را با سوریه مقایسه می کنند.که مردم خداروشکر کنند که مثل سوریه نشده ایم
۲-۱ایران میبره.اگر کیروش خلبانیش خوب باشه وهوامساعدباشه
پاسخ ها
Footballi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
ما در چه چیزی از ترکیه عقب هستیم؟ لختی بودن؟ علم و صعنت؟ کدام دانشگاه ترکیه بهتر از بهترین دانشگاه های ایران مثل شریف و امیرکبیر است؟ در اقتصاد اگر ترکیه وضعیت ما را داشت که فاتخه اش خوانده شده بود کما این که اردوغان با یک تنش اقتصادی کوچک به مردم پیام داده که ارز خارجی را به لیر تبدیل کنید! در ورزش؟؟ کدام رشته ی ورزشی بهتر از ما است؟
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
دو دانشگاه از ترکیه یعنی دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا و دانشگاه استانبول در لیست 500 دانشگاه برتر دنیا هستند در حالی که هیچ دانشگاهی از کشورما در این لیست نیست. بنده بر عکس شما دروغ نگفتم و به خورد مردم ندادم چون اعتثقاد دارم باید با صداقت کار کرد و به پیشرفت رسید و حتی الکوهای خوبرا گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
بیخیال
تابناک است
یک روزی فحش میده یک روزی هم همچین بالا می برد این کشور را که انگار خود کشور المان است
Footballi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
همین ترکیه که اقتصادش از ورشکستی به اینجا رسیده بدون نفت وگاز و...فقط با مدیریت صحیح ،زمان جنگ ماشین های فیات قدیمی جنس وکالا هم برای ایران میاوردن وهم ترازیت میکردن وگازوئیل که ارزون بود با باک های یدکی که به ماشین های قدیم اضافه کرده بودن ازایران میبردن !!!!حالا ماباید افسوس اقتصاد وورزش اونا رو بخوریم!!
در تر کیه تمام مسابقات فوتبال به شبکه های خصوصی واگذار شده است وهمه تیم ها از طریق تبلیغات ؟حق پخش تلویزیونی ؟سهم بلیط فروشی درآمد خوبی دارند البته مهمترین درامدشون از طریق رایت تلویزیونهای خصومی تامین میشوند.من یادم میاد در حدود ۱۴سال پیش تیم فنر باغچه فقط از طربق حق پخش رایت بیش از ۵میلیون دلار
دریافت کرده بود .مطمینم الان بیش از ده برابر شده است
علاوه بر تکنیک و تاکتیک، قدرت بدنی تیم ترکیه خیلی بالاتر از تیم ایرانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
فوتبال درجه دو سه اروپا در مقابل فوتبال درجه یک اسیا
یعنی فوتبال اسیا از این کشور بالاتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
بر چه اساسی نوشتی قدرت بدنی تیم ترکیه خیلی بالاتر از تیم ایرانه؟واقعا بر چه اساسی؟
به قول برخی آقایان: مسئولین به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم باشند، بردن یا باختن تیم ما در بازی امشب دغدغه مردم نیست!!!
به کره جنوبی ، امارات و ترکیه سال ها پیش نگاه کنید ، فقط نگاه کنید
این مملکت اعجوبه ای مثل احمدی نژاد داره که یه تنه برای بدبخت کردن کل جهان کافیه!!!!
پاسخ ها
Footballi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
از اجمدی نژاد عجوبه تر هم داریم. اونایی که ازش حمایت کردن.
صحبت از برتری سازماندهی وتشکیلاتی ترکیه می زنید.بچه های این دو دهه اخیر شاید ندانن ولی روزگاری وقتی کامیونهای ترانزیت ترکیه در ایران رفت آمد می کردند.این ماشین ها بقدری قراضه واز کار افتاده بودند که هیچ کشور اروپایی آنها را نمی پذیرفت.برا ی ما این ماشین ها مایه جوک وتمسخر شده بود غافل از این گفته که نخند بدیگران که سر خودت خواهد آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
تو جک گفتن و تمسخر دیگران از ترکیه سهله از تمام دنیا جلو تریم! متاسفانه
همیشه مطبوعات ایرانی‌ سعی‌ کردن واقعیت ترکیه را منعکس نکنند از رقابت یا چیز دیگر ... نمیدانام اما واقعیت این هست که ما خیلی‌ عقب تر از ترکیه هستیم، شما شرکت هواپیمایی ترکیش را با "ایران ایر" مقایسه بکن، و یا خبر گذاری دولتی ترک" ت ر ت" با خبر گذاری خودمان "ایرنا" قیاس بکن حتا مساجد آن‌ها را با مساجد خودمان... ما کجا ترک‌ها کجا
حالا اگر خدای نکرده این مسابقه را ببریم بیا و ببین چه هیا هو می‌کنیم یا اگر ببازیم فحاشی می‌کنیم، فراموش نکنیم که آنها با تیم اصلی‌ خود بازی نخواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
عجب
وقتی اسیر فیلم ها و یا سفر به این کشور شویم نتیجه اش میشود این
نظرات شما
لطفا جو زده دیگر نظر ندهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
نوشتی اگر خدای نکرده ببازیم؟واقعا چرا اینطور نوشتی؟واقعا نیت و هدفت ازین نوشته چی بود؟و واقعا بند آخر در نوشتت با چه هدف و نیتی بود؟
ناشناس
| Turkey |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
بدون تعصب همینی است که شما فرمودید
ما ایرانیها به رانت خواری عادت کردیم در حالیکه ترکیه ایها حاصل دسترنج خود را می خورند..
نتیجه ناکارامدی برخی مسولان ما
ایران در هسته ای . نانو . فضایی و پزشکی و... از ترکیه که هیچ از کل منطقه جلوتره ولی به لطف شما غربگراها که مرغ همسایه رو غاز میبینید از ترکیه .... وارد کرد اونم به لطف این فکر که ما هیچ چی نیستیم خدا رحمت کنه امام رو‌که برا ایران عزت آورد ولی بعد از اون خیلی ها عطش ذلت دارن
تابناک به نتیجه بازی ایران با ترکیه در جام دوستی اشاره نکردی؟
خیلی جالبه ما هیچ زمانی برتری به ترکیه نداشتیم. در عهد عثمانی آنها نیمی از اروپا و بخشهای وسیعی از خاورمیانه و شمال آفریقا را دراختیار داشتند و ما در بهترین دوران امپراطوری صفوی را داشتیم که درمقام مقایسه گسترده چندان بزرگی نبود. در دوران فروپاشی عثمانی کشور جمهوری ترکیه شکل گرفت که ازایران اواخر قاجار و اوایل عصر رضاشاه هم حتی بسیار جلوتر بود و همقواره کشورهای اروپایی. در باقی دوران پهلوی دوم تا به امروز هم برتری ترکیه به ایران به لحاظ شاخصه های اقتصادی دست کم محسوس هست. شرایط امروزی که دیگر جای بحث ندارد.
تا اونجایی که من ار ترکا شناخت دارم به هیچ وجه به رقیبش اجازه جلو زدن و برد نمیده تا آخرین قدرت توانش میجنگه. و احترام همدیگرو خیلی دارن تعصب و غیرتشون نصبت وطن خیلی بالاست خودشون با هیچکس مقایسه نمیکنن متفاوت بودن رو دوست دارن و راه خودشون پیش میرن. حالا بیا و اینجور تیمی رو شکست بده.. فکر کردین راحته؟
همین که سالانه هفده ملیون توریست ایرانی را به کشورش میبرد خودش بزرگترین برگ برنده هست. تا کی ما باید به خاطر نداشتن آزادی های اجتماعی ثروت کشور را بر باد دهیم.زن رعیس جمهور ترکیه باحجاب میگرده ولی کل کشور را مجبور به حجاب نمیکنه.دلیل رفتن ایرانی ها هم به ترکیه فقط و فقط آزادی های اجتماعیش هست.مسولان بیدارشوید.
اصلاً هم اینطور نیست. ما تو جام جهانی هستیم ولی ترکیه نیست. پس ما بهتریم.
پاسخ ها
Twisted
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ترکیه تو گروه
ایسلند
کرواسی
اوکراین
بود گروهش از ایران سخت تر بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ایتالیا هم نیست
امشب هم ترکیب دفاعی ایران, از دقیقه یک تا 90
یاشاسیبن ترک
یادتون نره ترکیه تو گروه ایسلند بود نرفت جام جهانی ولی ایسلند با جمعیت 300000(سیصد هزار ) نفری یعنی جمعیت یکی از استانهای کم جمعیت ایران مثل ایلام رفتند جام جهانی. پس فقط فوتبال نیمتونه مقایسه درستی باشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس