بازدید 6512
غیرمجازها حذف شدند

بازگشت شبکه صرافان مجاز به فعالیت

کد خبر: ۸۰۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 27 May 2018

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: دبیر کانون صرافان ایرانیان گفت: بازار کاری جدید صرافان در سامانه نیما وسیع تر، شفاف تر و رقابتی تر شده است.

امیر نجومی با اعلام این خبر افزود: بر اساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی شبکه صرافان مجوزدار از تاریخ صدور بخشنامه به عنوان کارگزاران انتقال وجوه برای شبکه بانکی دوباره وارد عرصه فعالیت شدند.

وی ادامه داد: در فرآیند کاری جدید وارد کنندگان پس از مراجعه به بانک، ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت و تودیع وثایق جهت تضمین واردات از طریق سامانه نیما به شبکه صرافان مجوزدار بانک مرکزی معرفی می شوند.

دبیر کانون صرافان ایرانیان ادامه داد: وارد کننده یا صادر کننده با توجه به شناخت و سابقه همکاری قبلی و یا کیفیت خدمت می تواند صرافی خود را انتخاب کند و پس از آن بانک عامل وجه ریالی وارد کننده را از حسابش که در سامانه مالیاتی ثبت است به حساب صراف منتقل می‌کند.

وی اظهار داشت: صراف از محل خرید ارز صادر کنندگان، ارز را برای وارد کننده حواله می‌کند که در این فرآیند ارز حاصل از صادرات بابت واردات تخصیص داده و منابع کشور بهینه مصرف می شود و بانک مرکزی در مواقعی که تقاضا بالا باشد بعنوان بازار ساز وارد نیما و با عرضه تعادل ایجاد می‌کند.

دبیر کانون صرافان ایرانیان با اشاره به ثابت بودن نرخ ارز و تعیین کارمزد ریالی یک درصدی گفت: در سامانه نیما علاوه بر کارمزد ریالی، کارمزد ارزی نیز وجود دارد که مربوط به هزینه های نقل و انتقال و تبدیل ارز در خارج از کشور و عددی شناور است و صرافی ها در این کارمزد ارزی با هم رقابت می کنند و کارمزد پایین تر انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به یک ماه و نیم وقفه در فعالیت صرافی‌ها گفت: باوجود این وقفه اما خوشبختانه کار در سامانه نیما تسریع و با احراز هویت مانع از مسایل پولشویی شده است و با اتصال گمرک نیز صحت صادرات و واردات مشخص می‌شود.

نجومی خاطر نشان کرد: با شفافیت عملیات ارزی کشور صرافان غیرمجاز از چرخه کاری حذف شده اند و بازار خوبی برای شبکه صرفان ایجاد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان