بازدید 8706

پاسخ قاطع قطر به تحریم از جانب کشورهای عربی منطقه

بر اساس گزارش های منتشر شده، با نزدیکی به سالروز تحریم قطر توسط کشورهای عربی خاورمیانه به اتهام حمایت از تروریسم این کشور واردات برخی کالاها از امارات متحده، عربستان سعودی، مصر و بحرین را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۸۰۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 27 May 2018

پاسخ قاطع قطر به تحریم از جانب کشورهای عربی منطقهبر اساس گزارش های منتشر شده، با نزدیکی به سالروز تحریم قطر توسط کشورهای عربی خاورمیانه به اتهام حمایت از تروریسم این کشور واردات برخی کالاها از امارات متحده، عربستان سعودی، مصر و بحرین را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، بنابر اعلامیه ای که دولت قطر منتشر کرده فعلا ''کالاهایی که منشا آن ها در کشورهای محاصره کننده ی قطر باشد و به دلیل محاصره ی اقتصادی امکان نقل و انتقال آن ها در منطقه ی گمرکی همکاری های خلیج فارس موجود نباشد باید در خصوص واردات آن ها بازرسی های مربوط به واردات صورت گیرد و امور گمرکی مربوط به آن ها طی شود''. این بیانیه در ادامه افزوده است که ''برای محافظت از مصرف کنندگان کالا در قطر و جلوگیری از قاچاق کالا دولت قطر دستورالعملی را صادر کرده که بر اساس می توان در خصوص برخی کالاها نسبت به پیدا کردن توزیع کنندگان جدید اقدام نمود''.

همچنین، اطلاعات موجود نشان می دهد که وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر بخشنامه ای را صادر کرده که در آن از تجار و مغازه ها خواسته شده است از تجارت کالاهایی که منشا آن ها در ۴ کشور نامبرده است خودداری کنند. به موجب این بخشنامه، بازرسان وزارت اقتصاد قطر بر چگونگی پایبندی نسبت به این سیاست جدید دولت قطر نظارت خواهند کرد.

پاسخ قاطع قطر به تحریم از جانب کشورهای عربی منطقه

لازم به ذکر است که در ماه ژوئن سال گذشته کشورهای عربستان، مصر، بحرین و امارات روابط دیپلماتیک و حمل و نقل خود را به بهانه ی حمایت دولت قطر از تروریسم با این کشور قطع کردند. پیش از آن بسیاری از کالاها به وسیله ی کشتی از امارات به قطر وارد شده و مقدار قابل توجهی از مواد غذایی در قطر از طریق نقاط مرزی عربستان تامین می شد. آمارها نشان می دهد که در نخستین هفته های محاصره ی اقتصادی قطر واردات کالا به این کشور ۴۰ درصد کاهش یافت اما پس از آن با جایگزین شدن برخی کشورها (مانند ترکیه) به جای کشورهای محاصره کننده شرایط به حالت عادی بازگشت. این کشور پس از محاصره ی اقتصادی از آب های عمان برای واردات کالا استفاده کرد و نسبت به تولید داخلی برخی کالاها اقدام نمود.

در پایان باید خاطر نشان گردد که هنوز دولت قطر نسبت به این موضوع که چه حجمی از کالاهای وارداتی از کشورهای محاصره کننده ذیل تحریم های قطر قرار گرفته اند موضع گیری نکرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها