بازدید 8135

آمریکایی‌ها چقدر پس‌انداز می‌کنند؟

کد خبر: ۸۰۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 27 May 2018

۶۵ درصد آمریکایی‌ها یا اصلا پس‌اندازی ندارند و یا میزان پس اندازشان به قدری کم است که کفاف دوران بازنشستگی شان را نمی‌دهد.

به گزارش سی ان بی سی، نظرسنجی موسسه "بنک ریت" نشان می‌دهد آمریکایی‌ها هنوز هم به قدر کافی پس‌انداز نمی‌کنند. این موسسه دریافته است علی رغم نرخ بیکاری پایین و افزایش در سطح دستمزدها، ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها هیچ بخشی از درآمد سالانه خود را پس انداز نمی‌کنند و اکثر کسانی که پس انداز می‌کنند نیز بخش قابل توجهی از درآمد خود را به پس انداز اختصاص نمی‌دهند.

تنها ۱۶ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند بیش از ۱۵ درصد درآمد خود را پس انداز می‌کنند، در حالی که یک چهارم پاسخ دهندگان اعلام کردند بین ۶ تا ۱۰ درصد درآمد خود را پس انداز می کنند و ۲۱ درصد نیز اعلام کردند ۵ درصد و کمتر از درآمد خود را پس انداز می‌کنند.

مارک همریک، کارشناس اقتصادی برجسته موسسه بنک ریت گفت: بخش بزرگی از نیروی کار آمریکا پس‌انداز ناچیزی دارند و یا اصلا پس اندازی ندارند و این بدان معناست که آن ها در زمان بازنشستگی از پس پرداخت هزینه های مالی و یا اضطراری خود بر نخواهند آمد و این یک شکست مالی است.

در این گزارش به آمریکایی‌ها هشدار داده شده است: شاید اکنون عملکرد اقتصادی درخشان باشد، اما این وضعیت تا ابد دوام نخواهد داشت و یک زمان خواهد آمد که مهمانی تمام شود و آن وقت کارفرمایان کارکنان خود را اخراج خواهند کرد.

این موسسه اعلام کرده است تخمین می زند نیمی از جمعیت آمریکا در صورت بیکار شدن از پس تامین هزینه های زندگی خود بر نخواهند آمد. گزارش مشابهی از موسسه "گو بنکینگ" نیز اعلام کرده است ۴۰ درصد آمریکایی ها کمتر از ۱۰ هزار دلار پس انداز برای دوران بازنشستگی خود دارند.

در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان خواسته شد تا دلایل پس انداز نکردن خود را بیان کنند و هزینه های جاری با ۳۹ درصد مهم‌ترین مانع پس انداز درآمدها از سوی پاسخ‌دهندگان آمریکائی مطرح شد. ۱۶ درصد نیز اعلام کردند درآمدشان به قدری نیست که بتوانند پس انداز مناسبی داشته باشند.

این گزارش افزوده است: متوسط سرمایه موجود در حساب بانکی افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند ۵۰۰۰ دلار است که ۵ برابر کمتر از حداقل مورد نیاز است و افراد ۵۵ تا ۶۴ سال نیز به طور متوسط ۱۲۰ هزار دلار پس انداز دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۵
در ایران وضع پس انداز و بیکاری و گرانی و حقوق کم به مراتب از آمریکا بدتر است!
پس اندازه یکی از عوام باعث رکود هست پول هارا میریزد داخل بانک ملت بیکار میکنید
کمک کن تا تحت پوشش سازمانهای حملایتی خودمان قرارشان دهیم
پس انداز ،چی هست ؟ خوردنی است ؟ یا پوشیدنی ؟ در هر صورت فرقی ندارد چون ،نه من ،ونه ۹۶٪ مانند من ،معنای پس انداز را نمی فهمیم ؟
یعنی طرف ۵۵سالش هست ۷۵۰میلیون تومان پس انداز داره بعد می گویید پس انداز ندارندباز نشسته ما پس انداز که ندارد هیچ تازه باید دوباره یا نگهبانی یا سرایداری ویا مسافر کشی کند آنهم با پراید قسطی!!!خواهشا هر مطلبی را دیدید. تیتر نزنید درآمد سرانه آمریکاییها ۲۲برابر ایرانیهاست.
نه که ماایرانی ها میلیاردتا تومن پس انداز کردیم!!!
اخوی گوشت کیلویی ۵۵۰۰۰ تومان هست میفهمی یعنی چی؟!
دیدی آمریکایی ها پسانداز ندارن... دیدی ما چقدر خوبیم... دیدی هرچی راجب امریکا میگن دروغه...
در سفری که به اروپا داشتم شاهد مواردی بودم که کمتر در ایران دیده ام.مثلاً یک آرامش خاص در چهره اغلب آنها می دیدم و بعداز ظهرها تعداد زیادی در مراکز تفریحی یا بارها مشغول خوشگذرانی بودند گویی که اصلاً غمی ندارند. و مرتب شاهد پیرمرد و پیرزنانی بودم که در اتوبوسها و قطارها در حال گردش دسته جمعی بودند . در آنجا اگر درآمد شخصی نداشته باشید دولت حداقل نیازهای شما را برآورده می کند لذا گویی هیچ دغدغه ای برای پس انداز و استرس تهیه خانه و جهیزیه و شغل فرزند و غیره نداشتند
تورم ندارند و نگران نیستند که پس انداز کنند
حالشو ميبرن تا اخر عمر
ببین کشورشون چقدر امنیت هست که نیازی به پس انداز نمی بینن! خیلی خوبه آدم هر وقت اراده کنه پول بیاد دستش که نیاز به پس انداز هم نباشه.
نیازی به پس انداز ندارن چون امنیت دارن
از یک طرف میگویید پس انداز ندارند یا کم دارند ودر اخر مطلب مینویسید افراد 55 تا 64 سال 120هزار دلار بطور متوسط پس انداز دارند.دم روباه را باور کنیم یا قسم حضرت.....؟
به من ربطی ندارد.
ارزش دلار امریکا در بازار ازاد ایران هفتاد هزار برابر ریال ایران است یعنی اگر یک امریکایی درسال ۱۰۰۰۰دلار پس انداز کند و به ایران سفر کند ارزش پول او در ایران معادل ۷۰ میلیون تومان است .پس انداز کردن این مقدار پول در ایران برای یک کارمند سالها طول خواهد کشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان