بازدید 11644

اظهار نظر روسیه در مورد کاهش تولید نفت ایران

بر اساس گزارش های منتشر شده، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفته است که حداکثر میزانی که تولید نفت ایران پس از اعمال تحریم های اقتصادی توسط آمریکا کاهش می یابد ۱۰ درصد خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 27 May 2018

اظهار نظر روسیه در مورد کاهش تولید نفت ایرانبر اساس گزارش های منتشر شده، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفته است که حداکثر میزانی که تولید نفت ایران پس از اعمال تحریم های اقتصادی توسط آمریکا کاهش می یابد ۱۰ درصد خواهد بود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، وزیر انرژی روسیه پیش بینی کرده است که پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران میزان تولید نفت خام توسط این کشور بیش از ۱۰ درصد کاهش نخواهد یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با تحلیل متخصصان بازار نفت مبنی بر آنکه تولید نفت ایران ممکن است تا ۸۰۰،۰۰۰ بشکه در روز کاهش یابد موافق است یا خیر پاسخ داد که ''فکر می کنم که کاهش تولید نفت توسط ایران آنطور که خیلی ها انتظار دارند چشمگیر نخواهد بود'' و ''احتمالا حداکثر ۱۰ درصد'' کاهش خواهد یافت. به گفته ی وی، خطرات ژئو‍پلیتیکی در ماه های اخیر در بازار نفت وجود داشته که باعث شده است قیمت نفت بین ۵ تا ۷ دلار افزایش پیدا کند.

اظهار نظر روسیه در مورد کاهش تولید نفت ایران

این در حالی است که الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه دیروز پس از مذاکره با همتای خود در دولت عربستان سعودی اعلام کرده بود یکی از گزینه ها برای افزایش میزان تولید نفت اوپک می تواند بازگشتن به سطح تولیدی نفت خام در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ پس از ۱۷ ماه اجرای قرار کاهش تولید اوپک باشد. وی در ادامه با اشاره به نشست اوپک و همپیمانان آن در روزهای ۲۲ و ۲۳ ماه ژوئن سال جاری اذعان کرده که احتمالا تصمیم رسمی در خصوص افزایش مجدد تولید در روزهای نامبرده گرفته خواهد شد.

در پایان باید خاطر نشان گردد که قرار داد کاهش تولید نفت اوپک در نخستین روز سال ۲۰۱۷ اجرایی شد و بر اساس آن قرار بود که اعضای این نهاد و همپیمانان آن در مجموع ۱.۸ میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود کاسته و بدین ترتیب بر قیمت این محصول در بازارهای جهانی بیفزایند. همچنین، روسیه که تولید نفت خود را تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ با ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز در بالاترین سطح خود از ۳۰ گذشته تا کنون می دید به موجب این قرارداد متعهد شد که روزانه ۳۰۰،۰۰۰ بشکه نفت کمتر تولید کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان