بازدید 3959
۱

میدان امام هادی(ع) به میدان شیخ صدوق‌ تغییر نام یافت

کد خبر: ۸۰۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 27 May 2018

با رأی اعضای شورای شهر تهران نام میدان امام هادی(ع) به شیخ‌ صدوق‌ تغییر یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای شورای شهر تهران امروز(یکشنبه) در شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران، دستور تغییر نام میدان امام هادی(ع) به شیخ صدوق‌ را بررسی کردند.

خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران به عنوان پیشنهاد‌دهنده این تغییر نام گفت: این میدان دقیقاً روبروی‌ آرامگاه‌ شیخ صد‌وق وجود دارد که پیش از این هم میدان شیخ صدو‌ق نام داشت‌، اما در اواخر شورای چهارم‌ با یک کج سلیقه‌گی نام این میدان‌ به نام امام هادی‌(ع) تغییر نام پیدا می‌کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر اهالی، روحانیت محل و همچنین امام جمعه شهرری‌ خواستار برگرداندن‌ نام این میدان به نام شیخ صدوق‌ هستند.

در ادامه احمد مسجدجامعی‌ عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شیخ صدوق‌ ناقل‌ احادیث‌ امام هادی(ع) بوده است، اظهار کرد: شیخ‌ صدوق‌ بخاطر روایت احادیث‌ امام هادی(ع) محبوبیت‌ پیدا کرده است و شخصیت او بدون امام هادی(ع) معنایی ندارد.

همچنین محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بهتر است برای برگرداندن‌ این نام همزمان مکان دیگری به نام امام هادی(ع) نامگذاری شود، گفت: برداشتن نام امام هادی(ع) از یک مکان، کار آسانی نیست و شورای قبل هم به دلیل سختی‌ این کار چنین اقدامی نکرد و بهتر است طرحی در مورد نامگذاری‌ مکانی به نام امام هادی(ع) آورده شود تا همزمان‌ این تغییر نام انجام دهد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه من از این تغییر نام می‌ترسم، تغییر نام میدان امام هادی(ع) را به رأی گذاشت.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام میدان امام هادی(ع) به شیخ‌ صدوق‌، رأی مثبت دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نام ایستگاه مترو مولوی را به میدان محمدیه تغییر داده اند ، شاید نمیدانند که نام میدان محمدیه را محمدشاه قاجار برای زنده نگهداشتن اسم خود بر میدان اعدام سابق گذاشت!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار