بازدید 2438

دیپلمات سوری: دمشق احتمالا دست به عملیات نظامی در جنوب نزند

کاردار سفارت سوریه در اردن اعلام کرد، به دلیل دستیابی به نوعی درک از اوضاع سوریه و موضعگیری اردن، دمشق به عملیاتی نظامی در جنوب کشور نیازی ندارد.
کد خبر: ۸۰۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 27 May 2018

کاردار سفارت سوریه در اردن اعلام کرد، به دلیل دستیابی به نوعی درک از اوضاع سوریه و موضعگیری اردن، دمشق به عملیاتی نظامی در جنوب کشور نیازی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشرة، ایمن علوش، کاردار سفارت سوریه در اردن اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که نیازی به انجام عملیاتی نظامی علیه گروه‌های مسلح در جنوب نباشد و فرصتی برای آغاز گفت‌وگویی مسالمت‌آمیز با گروه‌های مسلح در این منطقه وجود دارد، تاکید کرد: دمشق به عملیاتی نظامی علیه گروه‌های مسلح در مناطق جنوبی کشور نیازی ندارد.

علوش با اشاره به اینکه تثبیت اوضاع در جنوب سوریه در راستای منافع اردن است، گفت: این احتمال به دلیل وجود نوعی درک از وضعیت موجود در سوریه و نیز موضعگیری اردن و نقش سازنده آن در حل اوضاع قوت یافت.

کاردار سفارت سوریه در اردن افزود: طبق توافق امضا شده میان روسیه، اردن و نیز آمریکا، گروه‌های مسلح اجازه دارند در مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد، باقی بمانند.

وی ادامه داد: مشکل منطقه جنوب سوریه نزدیک به حل شدن است، گروه بزرگی در داخل این مناطق هستند که برای آشتی و بازگشت به چارچوب کشور تلاش می‌کنند و البته گروه‌هایی نه چندان بزرگ نیز وجود دارند که با طرح اسرائیل مرتبط بوده و از این طریق سلاح دریافت می‌کنند، این گروه‌ها را می‌توان به آسانی جذب کرد.

 

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در شرایطی که ارتش سوریه برای آغاز عملیاتی نظامی در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه آماده می‌شد، هشدار داده بود، در صورتی که آتش‌بس در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه نقض شود، اقداماتی جدی و مناسب اتخاذ خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل