بازدید 7874
۲
واکنش

محمود میران: فن جودوی راموس روی صلاح عمدی وتمرین شده بود

کد خبر: ۸۰۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 27 May 2018

قهرمان ایرانی سابق جودوی جهان گفت: وقتی خطای راموس روی صلاح را دیدم، یاد مسابقات خودم افتادم.

به گزارش تابناک ورزشی، حرکت عجیب راموس و خطای شدید کاپیتان رئال مادرید که باعث مصدومیت شدید محمد صلاح و بر باد رفتن رویای جام جهانی برای ستاره مصری شد؛ انتقادات زیادی را در پی داشته است. در فضای مجازی خطای راموس و حرکتی که او روی صلاح انجام داد، به یک فن در رشته جودو تشبیه شده و برخی آن را حرکت عمدی از سوی کاپیتان خشن رئال مادرید می دانند.

محمود میران: فن جودوی راموس روی صلاح عمدی وتمرین شده بود

محمود میران حرکت راموس را با جودوکاران شبیه دانسته ئ درباره فن او توضیح داده است. حرف های قهرمان سابق جودوی ایران و جهان را بخوانید.

فن «کانست» راموس به صلاح

من بازی را کامل دیدم و از نظر من هم خطای راموس روی صلاح شبیه فنون جودو بود. شاید بیشتر بتوانیم این حرکت را به فن «کانست» در جودو تشبیه کنیم. یک دست گرو گرفته می شود و حریف به سمت شانه دیگر به زمین کوبیده می شود.در جودو وقتی چنین حالتی پیش می آید که حریف بخواهد روی آرنج دست جودوکار مقابل فشار بیاورد. این گرو گرفتن دست و فشار به آرنج حریف باعث می شود که جودوکار مقابل خیلی زود تسلیم شود.


حرکت راموس برنامه ریزی شده بود!

شکل اجرای این فن از سوی سرخیو راموس نشان می دهد که حرکتش غیرعمدی نبود. فوتبال که با دست و چنین حرکاتی کاری ندارد. از نظر من این خطا از سوی کاپیتان رئال مادرید برنامه ریزی شده بود و او به شکل عجیبی محمد صلاح را به زمین زد. وقتی این صحنه را دیدم، یاد مسابقات خودم افتادم. البته کمی خنده ام گرفت که چنین حرکتی در زمین فوتبال آن هم در آن سطح بالا رخ داده است. فینال لیگ قهرمانان اروپا شبیه تاتامی جودو شده بود.


بعید می دانم صلاح به جام جهانی برسد

آسیب دیدگی ناشی از اجرای این فن از ناحیه سر کتف است. این بخش از بدن جای حساسی است که برای بهبود وضعیت ورزشکار نیاز به ۳ تا ۴ هفته استراحت مطلق دارد. شدت آسیب دیدگی صلاح خیلی بالاست چون وزن ۲ نفر روی یک کتف او پایین آمد. بعید می دانم با چنین وضعیتی صلاح به جام جهانی برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این جام اصلا با این روش کشتی و یا فن جودو زدن در شان تیمی مثل ریال نبود و ارزش قهرماتی این تیم را به شدت پایین اورد . زمین بازی فوتبال هم مثل دیگر ورزشها روح پهلوانی می طلبد که متاسفانه در این بازی نبود.
به نظر من راموس بعد ازدرگیرشدن دست صلاح رو آزاد نکرد ،اگه ول کرده بود این اتفاق نمی افتاد. خیلی نامرده!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر