بازدید 9290
دبير انجمن شركت‌های حمل‌ونقل بين‌المللی خبر داد:

توقف برخی بارهای تجاری ایران در اروپا

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران، در حال حاضر بسیاری از کامیون‌های کشور به دلیل سردرگمی تجار و بازرگانان در کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش متوقف شده‌اند و از سوی دیگر رانندگان این بخش نیز همچنان با مسائل ارزی مواجه هستند.
کد خبر: ۸۰۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 26 May 2018

چند روزی بود که کامیون‌داران سراسر کشور در اعتراض به هزینه‌های حمل‌ونقل دست به اعتصاب زده‌ بودند. آیا این اعتصاب‌های داخلی تاثیری بر حمل‌و نقل برون مرزی ایران هم داشت؟

جواد سمساری‌لر، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: این اعتصابات در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی رخ نداده است اما این اعتصاب‌ها بر روند باربری ترانزیت هم اثر می‌گذارد. چرا که کامیون‌داری که می‌خواهد وارد یا خارج مرز کشور شود به دلیل تجمع کامیون‌داران و بسته شدن راه‌ها نمی‌تواند تردد کند. این امر باعث دیر رسیدن کالاها به مقاصد باربری می‌شود.

سمساریلر مطرح کرد: برنامه‌هایی برای رفع این وضعیت در نظر گرفته شده است ولی باید ببینیم چطور محقق می‌شوند. کامیون‌داران مطالبات به حقی دارند. قیمت لاستیک، لوازم یدکی و کرایه حمل‌هایی که پوشش هزینه‌های کامیون‌داران را نمی‌دهد از جمله مشکلات آنهاست.

وی تصریح کرد: حمل‌ونقل بین‌المللی ما هم با توجه به نرخ ارزی که دولت اعلام کرده است وضعیت بهتری ندارد. در حال حاضر بسیاری از کامیون‌های ما به دلیل سردرگمی تجار و بازرگانان در کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش متوقف شده‌اند.

سمساریلر اشاره کرد: وقتی کالا باشد و کامیون‌داران بخش ترانزیت ما بتوانند بدون مشکلات ارزی و اعتصابات به راحتی فعالیت خود را دنبال کنند به طور مرتب در مبدا و مقصد بار جابه‌جا می‌‌شود.

وی عنوان کرد: توقف هر کامیون خارج از کشور روزانه هزینه‌ای برابر با ۲۰۰ تا ۲۵۰ یورو دارد که این مبلغ در نهایت به کالا و مصرف‌کننده تحمیل می‌شود. درعین حال به دلیل اینکه اعتصابات به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است کامیون‌داران مجبور می‌شوند هزینه‌های این توقف از پیش تعیین نشده را از جیب خود پرداخت کنند.

سمساریلر افزود: حدود دو ماه است که انجمن‌ها با دولت در خصوص وضعیت ارزی رانندگان و هزینه‌های حمل و نقل ارزی در حال رایزنی هستند ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. چرا که هنوز مشخص نشده چه کسی چه مسولیتی را باید دنبال کند.

وی بیان کرد: تا زمانی که وضعیت واردات کالا و منبع ارزی متعلق به آن روشن نباشد این ایستایی و توقف ادامه خواهد داشت.

سمساریلر عنوان کرد: بعد از اعلام دولت در خصوص سیاست‌های ارزی هنوز هیچ کدام از انجمن‌ها با بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نتیجه نهایی نرسیده‌اند و تکلیف این مساله مشخص نیست.

وی تصریح کرد: می‌گویند که ارز از طریق بانک‌ها باید تامین شود و با وجود ابلاغ بخشنامه در این خصوص بانک‌ها در مورد تامین ارز اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

سمساریلر در پایان خاطرنشان کرد: ارز بین‌المللی به صورت نقدی پرداخت می‌شود، چرا که راننده باید پول نقد در اختیار داشته باشد تا در مسیر تردد از آن هزینه‌های جاری‌اش را پرداخت کند. متاسفانه هنوز یک مقررات ثابتی برای کنترل و بهبود این شرایط اعلام نشده است و وضعیت فعلی همچنان در حالت توقف ادامه خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی