بازدید 16786
۵
گزارش دومین دیدار تیم ملی در لیگ ملت های والیبال 2018؛

ایران 3 - استرالیا 0 / عبور از کانگوروها با اسلحه سرعت و درخشش زوج جدید موسوی-شفیعی

ملی‌پوشان والیبال در دو ست آغازین موفق شدند، بازی پایاپای با استرالیا را به لطف دفاع روی تور و درخشش زوج جدید شفیعی ـ موسوی با برتری مشابه 25 بر 23 پشت سر بگذارند. شاگردان کولاکوویچ پس از شکست دیشب مقابل فرانسه میزبان، در کمتر از 24 ساعت با آمادگی بیشتر و ترکیبی جدید از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف زردپوشان استرالیا رفته اند ...
کد خبر: ۸۰۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 26 May 2018

تیم ملی والیبال ایران به فاصله تنها بیست ساعت پس از نخستین بازی اش در فصل جدید لیگ ملت های 2018 دنیا مقابل فرانسه میزبان، از ساعت 19:30 به مصاف استرالیا رفته است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ ملی‌پوشان والیبال پس از شکست دیشب مقابل خروس ها، حالا در کمتر از 24 ساعت با آمادگی بیشتر به مصاف دو رقیب آسیایی یعنی استرالیا و ژاپن می روند و باید بر اساس برنامه از ساعت ۱۹:۳۰ شنبه پنجم خرداد ماه به مصاف زردپوشان استرالیا رفته اند تا نخستین پیروزی را تجربه کنند. سعید معروف، محمد موسوی، علی شفیعی، مهدی مرندی، میلاد عبادی پور، امیر غفور و مرتضی شریفی ترکیب اولین تیم ایران را تشکیل می دهند.

ست اول/ایران 25 - استرالیا 23/ جبران پنج پوئن اختلاف باجهش کانگوروهای زرد

هر چند "کانگوروها" در سال‌های اخیر همواره برابر والیبال ایران مغلوب بوده‌اند و از آخرین پیروزی‌شان برابر ایران که در انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن بود، پیش از پنج سال می گذرد، مشاهده بازی‌های این تیم در دیدارهای دوستانه و حتی پیروزی سه بر دو برابر ایتالیا نشان از تغییرات عمده در ترکیب و نوع بازی استرالیایی ها دارد؛ بنابراین، کولاکوویچ و شاگردانش به هیچ عنوان نباید استرالیا را دست کم بگیرند، چون کسب پیروزی برابر این تیم و ژاپن می‌تواند سکوی پرتاب تیم‌ ‌ملی در آغاز لیگ ملت‌ها باشد.

ست اول/ ایران 25-استرالیا23/ برتری شاگردان کولا با درخشش شفیعی وموسوی در دفاع روی تور

کولاکوویچ ترکیبی متفاوت را نسبت به بازی نخست به زمین فرستاد و با ورود مرتضی شریفی به جای فرهاد قائمی و علی شفیعی به جای سامان فائزی نشان داد از بازی دقایق پایانی این دو بازیکن مقابل فرانسه راضی بود. مرتضی شریفی که اولین تجربه خود در لیگ ملت های والیبال تجربه می کند، با خواباندن یک توپ برگشتی و یک امتیاز سرویس خودش را نشان دهد.
در ادامه یک دفاع از علی شفیعی و ضربه ای که استرالیایی ها به بیرون زدند، باعث شد ایران اختلاف خود را با حریف به 3 امتیاز برساند و وقت استراحت فنی نخست را با حساب 8 بر 5 به سود خود تمام کند.

بلافاصله بعد از ورود به زمین ایران یک امتیاز دیگر هم دشت کرد تا استرالیا تقاضای وقت استراحت کند. همین وقت و یک تغییر استرالیا را زیرورو کرد و در حالی که در امتیاز 11 بر 6 تیم ایران پیش افتاده بود، کانگوروها با جهش خیره کننده فاصله زیاد را جبران کردند و به ایران رسیدند و در کمال تعجب وقت فنی دوم را 16 - 14 به سود خود رقم زدند.

آبشارهای کوبنده استرالیایی ها ادامه پیدا کرد؛ اما بیرون زدن دو توپ توسط سندرسون و دفاع عالی موسوی روی این بازیکن، ایران را برابر کرد. اسپک میلاد عبادی پور که خود سرویس را دریافت کرده بود، در زمین استرالیا خوابید تا روحیه به اردوی ایران برگردد. سپس در یک جای خالی از موسوی، گراهام جا ماند تا ایران امتیاز 20 را هم دشت کند.

مهمترین امتیاز این لحظات را علی شفیعی با دفاع عالی روی ویلیامز انجام داد تا ایران پیروز یک رالی طولانی باشد و از حریف پیش بیفتد. در این امیتازات حساس به کارگیری تجربه از سوی امیر غفور و خواباندن توپ در دفاع بلندقامت استرالیا ایران را به عدد 22 رساند. یک سرویس اوت به ایران کمک کرد تا به پوئن 23 هم دست یابد. دفاع عالی محمد موسوی روی سرعتی استابلس، ایران را به امتیار ارزنده 24 رساند. استرالیا باز هم دفاع کرد اما توپ به بیرون رفت تا امتیاز 23 به حریف برسد و کولاکوویچ وقت استراحت درخواست کند.

اتخاذ تاکتیک سرعتی از سوی معروف با ضربه ناقص موسوی به بیرون رفت؛ اما خطای بازیکنان استرالیا امتیاز 25 را نصیب ایران کرد و سط نخست به سود ایران تمام شد.

ست دوم/ تاکتیک جای خالی و باز هم جای خالی!

استفاده بیش از حد از جای خالی باعث شد استرالیایی ها برای این منظور آمادگی ذهنی پیدا کنند با اینحال تنوع تاکتیک توسط پاسور با تجربه ایران از فاصله گرفتن استرالیایی ها جلوگیری کرد. تا امتیاز هفتم ایران چهار بار در خط حمله از جای خالی بهره برد و یک پوئن سرویس هم کسب کرد. در پایان وقت استراحت فنی اول، کانگوروها 8 بر 7 به برتری رسیدند.

با این حال به نظر می رسد محمد موسوی در این دیدار به فرم سابق خود بازگشت و با زدن سرعتی های متعدد، دفاع بلند قامت استرالیا را از دور خارج کرد. در این کار، شفیعی هم به یاری موسوی آمده بود اما افت دفاع روی تور ایران روی اسپک های بلند کانگوروها سبب شد حریف زردپوش در امتیاز13 دو پوئن از ایران پیشی بگیرد. با این حال روحیه خوب تیم ایران با استفاده از تاکتیک سرعتی دوبار پیاپی امتیاز نصیب ایران کرد و بازی 14 بر 14 مساوی شد. تردید عبادی پور روی زدن اسپک در مواجهه با دفاع بلند استرالیا و جای خالی تکراری او استرالیا را به امتیاز 16 رساند.

امیر غفور هم همین اشتباه را در مصاف با استابلس مرتکب شد تا امتیاز 17 هم تقدیم استرالیا شود. خراب کردن سرویس باعث شد استرالیا از چرخه امتیازگیری جدا شود و سپس غفور با روی یک جدال روی تور امتیاز 16 را برای ایران گرفت. ویلیامز با خواباندن توپ در منطقه یک که جای خالی سعید معروف زننده سرویس ایران بود، به پوئن 18 رسید. عبادی پور سرویس جهشی قدرتی اش را به بیرون زد تا استرالیا به امتیاز 19 برسد. متاسفانه امیر غفور بار دیگر نتوانست تلاش بازیکنان در توپ گیری را به نتیجه برساند تا استرالیا امتیاز حساس بیستم را هم بگیرد. خوشبختانه استابلس در دوبله وسط توپ را به تور کوبید تا در امتیاز 20 برابر شویم.

درست در حساس ترین مقطع بازی، زوج موسوی و شفیعی سه امتیاز مهم برای ایران به ارمغان آورد و به امتیاز 24 رسیدیم. اگر ضعف عجیب امیر غفور نبود، تیم ایران امتیاز 25 را هم با توپ گیری عالی قائمی به دست می آمد؛ اما غفور توپ را به آسمان کوبید. کولاکوویچ بار دیگر در امتیاز آخر مثل ست نخست درخواست وقت استراحت کرد تا تیم را برای گرفتن پوئن آخر متمرکز کند. این وقت باعث شد، بار دیگر موسوی روی حرکت سرعتی برد ایران را رقم بزند.

ست سوم/ سرعت؛ اسلحه کولاکوویچ برای نابودکردن دفاع بلند استرالیا

شاگردان کولاکوویچ با دریافت مناسب و استفاده از سرعت بازیکنانی چون مرتضی شریفی، وقت اول استراحت فنی را 8 بر 6 از حریف ببرند. تداوم درخشش موسوی و شفیعی در به ثمر رساندن توپ های سرعتی دفاع استرالیا را عاجز کرد. اگر دو خطا از معروف و عبادی پور نبود، فاصله باید بیش از سه امتیاز می شد؛ اما علی شفیعی با خواباندن سرویس بازی را 12 بر 9 کرد تا لبدوف سرمربی استرالیا مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. 

در بازگشت به زمین استرالیا سه امتیاز با استفاده از اسپک های منطقه پنج کسب کرد اما ایران با رهبری سعید معروف مغز متفکر خود موفق شد در امتیاز 16، چهار پوئن فاصله با حریف ایجاد کرده و کار را در وقت استراحت فنی دوم نیز با برتری تمام کند. بازی درخشان موسوی و نقش جالب علی شفیعی کتمان ناپذیر بود. 

بازگشت امیر غفور به ترکیب و اسپک او که پس از دفاع استرالیا به بیرون رفت ایران را به 18 رساند تا فاصله پنج امتیاز شود. در این امتیازات، ایران سعی در استفاده از سرپنجه مدافعان بلند استرالیا برای گرفتن امتیاز داشت که دو سه بار موفق نشان داد. با رسیدن استرالیا به امتیاز 17 و کم شدن فاصله به دو امتیاز، کولاکوویچ وقت استراحت درخواست کرد. علی شفیعی که تا اینجا پدیده بازی بود، با دو اشتباه در به ثمر رساندن پاس کوتاه، استرالیا را به یک امتیازی ایران رساند.

بار دیگر خراب کردن سرویس توسط استرالیا جریان بازی را برگرداند و شفیعی نیز اشتباه خود را با زیرکی جبران کرد تا ایران به امتیاز 21 برسد. عبادی پور باز هم سرویس را به تور کوبید. عبادی پور یک دقیقه بعد در دوبله وسط کوبنده، امتیاز 22 را بدون دفاع برای ایران کسب کرد. میلاد عبادی پور می توانست خودش ایران را به پوئن 23 برساند اما اشتباه در محاسبه باعث شد این کار چند ثانیه بعد توسط موسوی انجام شود. 

به بیرون کوبیدن سرویس باعث شد حریف امتیاز 24 را خودش تقدیم تیم ایران کند و این میرزاجانپور بود که در آخرین لحظات وارد جریان بازی شد و با زدن اسپک به دست مدافعان استرالیا کار را تمام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عدم شناخت ترکیب ثابت تیم ایران توسط کوکا کولا هیچ واقعا خنده دار است!
ما اگه بگیم شاید خیلی ها که فوتبال دوست هستن به مزاجشون خوش نیاد. اما خداوکیلی این پول مفت میلیاردی که صرف فوتبال بی حاصل و دلال بازی های این ورزش میشه رو اگه یک دهمش رو صرف ورزش و ورزشکارای رشته هایی نظیر همین والیبال و فوتبال داخل سالن و حتی بسکتبال اگه میکردین بخدا خیلی بیشتر و بهتر میشد نام این مملکت رو در دنیا زنده نگه داشت. فوتبال ایران غرق در فساد شده و باید هزینه ای که براش در نظر گرفته شده رو کاهش بدیم.
شکار کانگوروها به دست یوز پلنگهای قدرتمند مبارک باد
سلام دیشب در نقدی بر بازی پر اشتباه و عجیب تیم ملی در مقابل فرانسه عرض کردم که دفاع نقطه ضعف ماست. امروز هم متاسفانه در طول ۳ گیم بازی جز یک یا دو مورد هیچگاه دفاع وسط ما با دفاع کناری جفت نشد و این موضوع با توجه به قدرت تیم استرالیا که در زمره قدرتهای والیبال هم نیست زنگ خطری است که باید فکری برایش کرد . امروز استرالیا با یک دنده قدرت و یک دنده سرعت و با تیمی تقریبا نیم بند با ما بازی کرد و اما ویلیامز که شباهت های به اسلافش هاردی و ادگار در دوره های قبل قهرمانی آسیا و لیگ جهانی داشت در جاهایی بشدت تیم ما تحت فشار قرار داد. من هنوز هم معتقدم باید برای مقابله با قدرت های والیبال از خودشون درس گرفت که دفاع بی نقص دریافت خوب و سرویسهای مهلک برگهای برنده آنها برای خلع سلاح تیمهای جویای نامی مثل ایران است. پس برای غلبه بر چنین تیمهایی باید بشدت کار کرد( البته اشتباه نکنید برده‌ای مقطعی و موقعیتی نمیشه حاشیه امنیت برای ما و در دنیای والیبال مدرن امروز تقریبا حاشیه امنیت وجود ندارد). خلاصه بازی امروز تمرینی بود برای مقابله با تیم بمراتب سخت کوشتر ژاپن که این روزها بهمراه کره و چین در حال پوست اندازی و تست جوانان جدیدی هستند.درسته که ژاپن به استرالیا باخته اما دلیل نمیشه آن را از پیش باخته بدانیم چون تیم بسیار با انگیزه ای است و تا پوینت های آخر هم دست از تلاش برنمی‌دارد. البته وضعیت قدیشون نسبت به استرالیا ضعیفتر است. میدونید که در ژاپن و کره و چین پیدا کردن جوانان ۱۸ یا ۱۹ سال بالای ۱۸۵ و ۱۹۰ کار تقریبا طاقت فرسایی هست و به دلیل جذابیت کم والیبال در این کشورها مخصوصا چین جوانان قد بلند جذب رشته های دیگر میشوند اما در کشور ما وضعیت کمی بهتر است و نیاز به کمی همت است تا از مدارس شروع کرده و پروسه استعداد یابی را با پیدا کردن چند جوان خوش قد و قامت و تحویلشون به آکادمی های فعلی والیبال برای آینده فکری کنیم. امیدوارم همون طوری که قبلاً گفتم انشاا... بتونیم با پیدا کردن دو دنده قطر سرعتی ۲۰۷ یا ۲۰۸ سانتی به بالا معضل دفاع وسط و بالا بردن سرعت حمله در وسط تور را حل کنیم. انشاا...
والیبال ایران خیلی افت کرده واین تو بازی با ژاپن خودش رو خوب نشان داد بیشتربخاطر ان مربی در پتی است که واقعا برای تیم هیچ کاری نکرده در ضمن افت بازی میرزاجان پور هم واقعا مشهود بود طوری که میشد بجاش یک چوب به بلندی دومتر رو باهاش جایگزین کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار