بازدید 5249

تعویق عرضه‌ی عمومی سهام شرکت آرامکو عربستان

بر اساس گزارش های منتشر شده، وزیر نفت عربستان سعودی گفته است که عرضه ی عمومی سهام شرکت ملی نفت این کشور (آرامکو) که پیش از این قرار بود در سال ۲۰۱۸ برگزار شود احتمالا تا سال ۲۰۱۹ میلادی به عقب خواهد افتاد.
کد خبر: ۸۰۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 26 May 2018

تعویق عرضه‌ی عمومی سهام شرکت آرامکو عربستانبر اساس گزارش های منتشر شده، وزیر نفت عربستان سعودی گفته است که عرضه ی عمومی سهام شرکت ملی نفت این کشور (آرامکو) که پیش از این قرار بود در سال ۲۰۱۸ برگزار شود احتمالا تا سال ۲۰۱۹ میلادی به عقب خواهد افتاد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از The Guardian، پس از صدور حکمی پادشاهی در ماه ژانویه در خصوص تبدیل ماهیت شرکت آرامو به یک شرکت سهامی، این شرکت قصد داشت که با عرضه ی عمومی ۵ درصد از سهام خود به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار بر درآمدهای خود تا پایان سال ۲۰۱۸ بیفزاید. در این خصوص، بازارهای بورس لندن، نیویورک و هنگ کنگ در حال رقابت با یکدیگر برای قانع کردن مقامات سعودی برای قرار دادن سهام آرامکو در این بازارها بودند. لازم به ذکر است که عرضه ی عمومی شرکت آرامکو در راستای چشم انداز ۲۰۳۰ اعلام شده توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای متنوع سازی درآمد اقتصادی این کشور و فاصله گرفتن از سیاست اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت انجام خواهد شد.

تعویق عرضه‌ی عمومی سهام شرکت آرامکو عربستان

این در حالی است که خالد الفلیح وزیر نفت عربستان دیروز در کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ روسیه مهر تاییدی بر پیش بینی های تحلیلگران اقتصادی در خصوص اینکه عربستان به برنامه های خود برای فروش سهام آرامکو در سال ۲۰۱۸ نخواهد رسید زد و اذعان داشت که عرضه ی عمومی سهام شرکت آرامکو به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ انجام خواهد شد ولی در هر حال تا زمانی که بیانیه ای رسمی صادر نشود نمی توان در این خصوص با اطمینان صحبت کرد. به گفته ی وی، ''زمان بندی این کار به جای اینکه به آمادگی شرکت آرامکو یا دولت عربستان سعودی ربط داشته باشد بیشتر به آمادگی بازار مربوط است''.

در پایان باید خاطر نشان گردد که تعویق عرضه ی عمومی سهام آرامکو در حالی اعلام شده که دیروز اعضای اوپک و روسیه اعلام کردند که احتمالا قرارداد کاهش تولید نفت پایان خواهد یافت و بر میزان تولید نفت توسط این نهاد افزوده خواهد شد.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، از ۱۸ ماه گذشته تا کنون اعضای اوپک و همپیمانان آن که ۴۰ درصد از مجموع تولید کنندگان نفت در دنیا را تشکیل می دهند موفق شدند که با کاهش عرضه ی نفت در بازار جهانی میزان عرضه و تقاضای این محصول را به سطح متعادل بازگردانند. با انتشار اخبار مربوط به امکان افزایش ۱ میلیون بشکه ای تولید نفت توسط نهاد اوپک و روسیه قیمت این محصول که پیش از آن در نتیجه ی قرارداد کاهش تولید اوپک و همچنین تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به ۸۰ دلار رسیده بود به بشکه ای ۷۷ دلار کاهش یافت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر