بازدید 13280

این هشدار پلیس را جدی بگیرید!

سرهنگ محمد رازقی ، اظهار کرد: متأسفانه درصد قابل توجهی از جان باختگان حوادث رانندگی در پایتخت را موتورسیکلت سواران شامل می‌شوند.
کد خبر: ۸۰۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 26 May 2018

ایسنا نوشت: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به تصادف موتورسیکلت سواران با کامیون‌ها و کامیونت‌ها هشدار داد.

سرهنگ محمد رازقی ، اظهار کرد: متأسفانه درصد قابل توجهی از جان باختگان حوادث رانندگی در پایتخت را موتورسیکلت سواران شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین علت مرگ این افراد ضربه به سر است، گفت: در همین راستا لازم است که موتورسیکلت سواران حتما کلاه ایمنی استاندارد به همراه داشته و حین رانندگی با موتورسیکلت از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به تصادفات میان موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین به ویژه کامیون‌ها، کامیونت‌ها و تریلرها اظهار کرد: رعایت فاصله طولی و عرضی در حین رانندگی امری ضروری است اما متاسفانه موتورسیکلت سواران چندان این موضوع را رعایت نمی‌کنند و این مسئله زمانی حادثه آورتر می‌شود که موتورسیکلت سواران در کنار کامیون‌ها، کامیونت‌ها یا تریلرها قرار بگیرند چرا که نحوه طراحی خودروهای سنگین به گونه‌ای است که نقاط کور زیادی دارند و اگر موتورسیکلتی در نقطه کور این وسایل نقلیه قرار بگیرد برای راننده کامیون قابل رویت نبوده و ممکن است منجر به حوادث مرگباری شود.

رازقی ادامه داد: کما اینکه روز پنجشنبه نیز در حادثه‌ای مشابه یک دستگاه موتورسیکلت با یک کامیون در ورودی بزرگراه آزادگان به امام علی (ع) تصادف کرده و منجر به مرگ راکب موتورسیکلت شد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران افزود: علت این حادثه عدم رعایت فاصله عرضی از سوی موتورسیکلت و قرار گرفتن در نقطه کور دید راننده کامیون بود. بنابراین لازم است که موتورسیکلت سواران این موارد را مورد توجه قرار دهند.

رازقی همچنین افزود: تردد موتورسیکلت‌ها در تونل‌های شهری نیز ممنوع بوده و در صورت رویت ماموران پلیس حتما نسبت به برخورد با این تخلف اقدام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
پلیس تهران هیچ برخوردی با موتور سواران نمیکند و همین باعث شده که حتی بچه های بدون گواهینامه و زیر سن هم سوار موتور میشوند . پلیس راهنمائی و رانندگی ایران کلا آنها را فراموش کرده نصف ترافیک اتوبانها موتور هستند و خط ویژه ،طرح ترافیک ، پیاده رو ، خطهای امدادی و کمکی در تونل و اتوبان همه پر از موتور هستند که بهیچ عنوان هیچ قانونی را رعایت نمیکنند .
من واقعا نمیدونم این کارخانه موتور سازی متعلق به چه کسی است که تعطیلش نمیکنن پدر مردم از دست این موتوری های خلافکار دراومده یکی بداد برسه
من که دارم اینو میگم خودم کلاه ایمنی از ژاپن گرفتم و همیشه استفاده میکنم و غمم نیست ولی اگر پلیس دلشون برای موتور سوارا سوخته و دنبال توقیف موتور و تحمیل هزینه های کفی و ترخیص و ... نیستن، تعرفه کلاه ایمنی را صفر کنند که کلاه با قیمت واقعی وارد بشه که موتور سوارها که اکثرشون از قشر زحمتکش هستند و قدرت خرید کلاه خوب را ندارند بتونن کلاه خوب را با قیمت مناسب بخرند وگرنه موتور سوارهای بیچاره همین کلاه های مسخره را برای نمایش مجبورن سرشون کنند.
چیز جدیدی کشف نکردین، دمکراسی مطلق در جاده های ما حکمفرماست ...سالهاست.... راننده سیکلتها کاملا ازادند بدون کلاه با کلاه ۳ پشته چند پشته با نوزاد ...در خیابان ۱ طرفه پیاده رو...هرجوری که دلشان میخواد...اونوقت هی نگین این کشور دمکراسی نداره...خربزه فروش با علامت میاد یک لین کامل رو میگیره و شمای راننده مجبوری به محض دیدنش لین عوض کنی و نتیجه اش میتونه یک تصادف خیلی ناخوشایند باشه، حق تقدم کاملا بنظر با خربزه فروشه..سالی بالای ۱۵۰۰۰ نفر کاملا ازادند بمیرند و بیش از ۵۰۰۰۰۰ زخمی(هر جوری که میلشونه..با موتور سیکلت با پراید در حال گذر از عابر پیاده...هر جور عشقشونه و با هرسبکی...)...نکته مهم اینه که هیچ کس اینها رو مجبور نکنه کلاه ایمنی بپوشند و یا خدای ناکرده سرعت بالا نرن یا نوزادشونو بقل نگیرن هنگام رانندگی...اصلا اصل دمکراسی یعنی همین...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
راننده سیکلت نه= راکب موتورسیکلت صحیحه. سه پشته و چند پشته نه = سه ترک و چند ترک صحیحه. لین نه = لاین صحیحه.
آیا شکل کامیون های تولیدی استاندارد است؟؟
چرا قوانین موتورسیکلت اصلاح نمیشه, اگر مثلا از چراغ قرمز عبور کرد و کشته شد ریالی بهش تعلق نگیره یا اگر در اتوبان وارد شد و تصادف کرد حق دعوی نذاشته باشه.
بلاخره یه جا باید جلوی اینها گرفته بشه.
ایران گرمه باید کلاه ایمنی سبک و دارای تهویه مناسب بدن به موتورسوارها
دوستانی که میگن موتوریا ها رو باید جمع کنید نمیدونن اگر موتور نبود مخصوصا توی مرکز شهر تهران ملت باید با چی جابجا میشدن؟ بار با چی میبردن؟ بسته با چی حمل میکردن؟ حجم موتورسیکلتای مرکز شهر رو تجسم کنید توی هر خیابون شاید صدها موتور در حال تردد باشه توی خیابون مولوی که هر دقیقه صدها موتور تردد میکنه حالا فکر کنید همه اینا خودرو بودن! جا نبود دیگه یک ثانت حرکت کنیم. اتفاقا برای شهر شلوغ و بزرگی مثل تهران موتورسیکلت یه نعمته ولی باید فرهنگ سازی بشه در موردش. یکی از دلایل تخلفاتموتوریها اینه که میدونن راهنمایی و رانندگی به هر دلیلی بگیره موتور رو توقیف میکنه حتی اگر بیمه تموم شده باشه یا کارت موتور روجا گذاشته باشی برای همین اکثرا پلاک رو میپوشونن تا در صورت رویت راهنمایی و رانندگی فرار کنن قوانین اصلا عادلانه نیست چرا اگر یه خودرو یه تخلف رو انجام بده جریمه میشه ولی موتورسیکلت توقیف میشه؟ قبول دارم به ضرر خودرو ها هم هست قوانینی مثل تردد موتورسیکلت در اتوبان و تونل که ممنوعه و باعث تصادف ماشینها میشه ولی وقتی راهنمایی ورانندگی اعلام کنه که دیگه موتور توقیف نمیکنه و فقط جریمه هارو جدی تر و قاطعانه انجام بده همه دیگه رعایت میکنن . جدیدا هم که موتور لگن های قدیمی اصلا پلاک نمیشه و خوبیش اینه که سر و صدای موتورا رو کمتر خواهیم شنید.
ابتدا آموزش مداوم به آنان و سپس برخورد قانوني با همه راكبين موتور سوار براي اجراي مقررات رانندگي .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر