بازدید 5403

۴ استان در صدر وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری

معاون مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: بیشترین وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران است.
کد خبر: ۸۰۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 26 May 2018

معاون مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: بیشترین وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" محمدرضا اکبری" به تشریح وضعیت آمار جعل، کلاهبرداری و... در سال 1396 و مقایسه آن با مدت مشابه سال 1395 پرداخت و اظهار داشت: در 12 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95، آمار وقوعات جعل یک درصد کاهش، کلاهبرداری 3 درصد افزایش و فعالیت کلاهبردارانه شرکت های هرمی نیز یک درصد افزایش داشته است.

معاون مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: بیشترین وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران و بیشترین وقوعات کلاهبرداری حاصل از فعالیت شرکت های هرمی مربوط به استان های تهران بزرگ، ویژه غرب استان تهران و البرز بوده است.

وی گفت: مهمترین شیوه و شگردها در خصوص جعل مربوط به افتتاح حساب بانکی با مدارک شناسایی جعلی (مسروقه، مفقودی و خریداری شده ) و دریافت دسته چک برای اقدامات مجرمانه بعدی، صدور اسناد مالکیتی جعلی برای املاک و سند سازی برای زمین های رها شده و خالی از سکنه بوده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: برابر آمارها، مهمترین شیوه های کلاهبرداری شامل؛ کلاهبرداری به روش کارت به کارت و دعوت به حضور در پای دستگاه های خودپرداز، انواع معاملات و دلالی در انجام امور اداری بوده است.

وی در خصوص فعالیت کلاهبردارانه شرکت های هرمی نیز خاطر نشان کرد: از جمله شگردهای این شرکت ها اغفال کردن جوانان جویای کار تحت عنوان استخدام در سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی، خرید تورهای مسافرتی و مشاغل با درآمد بالا، کشاندن جوانان و افراد جویای کار به شهر های تهران و کرج، از نگهداری افراد در مکان های خاص و دریافت وجه نقد از آنان برای عضویت در شرکت های هرمی بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر