بازدید 4053
باد و گردوخاک در شمال شرق‌ و شرق کشور

کاهش دما تا ۷ درجه در استان‌های شمالی

روز یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دما بین ۴ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود، همچنین‌ به سبب وزش باد شدید در شمال شرق، شرق و دامنه‌های واقع در البرز شرقی، باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۸۰۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 25 May 2018

روز یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دما بین ۴ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود، همچنین‌ به سبب وزش باد شدید در شمال شرق، شرق و دامنه‌های واقع در البرز شرقی، باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل ‌آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی عمده فعالیت و تمرکز سامانه بارشی امروز در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی کشور است.

روز آینده با تضعیف فعالیت سامانه بارشی از میزان بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته شده و گستره بارش‌ها محدود به برخی مناطق شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های واقع در دامنه البرز و بخش‌هایی از سواحل خزر و ارتفاعات کرمان می‌شود و در این مناطق رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه هفته آینده این شرایط در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود، همچنین‌ به سبب وزش باد شدید در شمال شرق، شرق و دامنه‌های واقع در البرز شرقی، باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.

روز یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دما بین 4 تا 7 درجه پیش‌بینی می‌شود. 

از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است و روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد شدید و در برخی موارد احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد، گاهی بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 30 و 20 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری 143.3 میلی‌متر ثبت شد.

میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 200.3 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور 28.5 درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 210.1 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 31.8 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزبان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان 58.6میلی‌متر بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان