بازدید 2903

کره ۳۰ درصد گران شد

یک مقام مسئول از افزایش 30 درصدی نرخ کره در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر بسته کره 100 گرمی در بازار 4 هزار و 500 تومان است.
کد خبر: ۸۰۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰ 24 May 2018

یک مقام مسئول از افزایش 30 درصدی نرخ کره در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر بسته کره 100 گرمی در بازار 4 هزار و 500 تومان است.

علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت برخی محصولات لبنی در بازار خبر داد و گفت: طی دو روز گذشته، قیمت هر کیلو کره 30 درصد در بازار افزایش یافت به طوریکه هم اکنون هر بسته کره 100 گرمی از 3 هزار و 500 به 4 هزار و 500 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت سایر اقلام لبنی 10 تا 15 درصد در ابتدای سال افزایش یافت، افزود: با توجه به افزایش هزینه های حقوق و دستمزد کارگران، نهاده های دامی و ...نرخ برخی اقلام همچون پنیر،شیر،کشک، ماست و... 10 تا 15 درصد در بازار افزایش یافت به طوریکه نرخ هر بطری شیر کم چرب از 2 هزار و 500 به 2 هزار و 750 تومان رسید.

رجبی در پاسخ به این سوال که با وجود درخواست دامداران بر افزایش قیمت شیر، احتمال نوسان مجدد محصولات لبنی در بازار وجود دارد، بیان کرد:  با وجود آنکه عوامل مختلفی نظیر نهاده های دامی،محصولات پتروشیمی، تغییرات نرخ ارز و ... در افزایش قیمت لبنیات تاثیر گذار است؛ بنابراین امکان پیش بینی قیمت در بازار وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر آنکه این افزایش قیمت ها دارای مجوز بوده است، اظهار کرد: نهاده های نظارتی باید اعلام کنند که این افزایش قیمت با مجوز یا غیر قانونی است، اماباید حقوق تولیدکننده را نیز در نظر بگیرند چرا که افزایش هزینه های حقوق و دستمزد،نهاده ها و تغییرات نرخ ارز باید در قیمت نهایی محصول اعمال شود و پرداخت این تغییرات از جیب تولیدکننده غیر منطقی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی در پایان سخنان خود درباه تاثیر افزایش قیمت لبنیات بر سرانه مصرف تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، افزایش قیمت محصولات لبنی در کاهش سرانه مصرف تاثیر گذار است که بدین منظور تمامی حلقه های تولید تا توزیع باید برنامه ریزی و راهکار مناسبی برای این موضوع بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی