بازدید 1366
۲

اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان محروم

کد خبر: ۸۰۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 23 May 2018

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از اعطای بورس تحصیلی این وزارتخانه به دانشجویان محروم کشور‌های آفریقایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اعطای بورس وزارت علوم به دانشجویان محروم در کشورهای آفریقای برای تحصیل در ایرانحسن سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در خصوص جذب دانشجوی خارجی شهریه‌پرداز گفت: یکی از سیاست‌های کلان در وزارت علوم این است که بتوانیم دانشجوی خارجی جذب کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 23 دانشگاه ما در رتبه بندی های جهانی قرار گرفته اند و سطح کیفی دانشگاه های ما بستری را فراهم کرده که بتوانیم دانشجوی خارجی بیشتری جذب کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اضافه کرد: در سال گذشته 2هزار و دویست ویزای ورود به ایران برای بازدید از دانشگاههای کشور با همکاری وزارت علوم صادر شد که این میزان، نشان دهنده رشد همکاری های علمی بین المللی در کشور است.

سالار آملی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کیفیت بالا و رو به رشدی که دانشگاه های کشور دارند؛ دانشجویان شهریه پرداز از کشور های منطقه را داریم.
دانشگاه ها روی جذب دانشجویشهریه پرداز تمرکز کند

وی بیان کرد: تمرکز دانشگاه‌ها باید برای جذب دانشجوی خارجی شهریه پرداز باشد و برای تحقق این امر باید بسترها و سازو کارهای لازم را ایجاد و فرآیند آسان جذب دانشجو را به صورت روشن و شفاف تعریف کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه به تعداد دانشجوهای شهریه پرداز کشور اشاره کرد و گفت: در مجموع 55 هزار دانشجو خارجی در کل کشور داریم که از این تعداد 26 هزار دانشجو در وزارت علوم، 10هزار در دانشگاه آزاد، 2 هزار در وزارت بهداشت و 17 هزارباقی مانده هم در جامعه المصطفی در حال تحصیل هستند.

سالار آملی گفت: افرادی که در وزارت بهداشت و دانشگاه های آزاد در حال تحصیل هستند عمدتا شهریه پرداز هستند؛ در حال حاضر دانشگاه مشهد و کاشان در جذب دانشجویان شهریه پرداز موفق بودند و اخیرا هم دانشگاه کردستان در جذب دانشجویان شهریه پرداز بخصوص اقلیم کردستان اقدام کرده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل یادآورشد: برنامه ریزی انجام داده‌ایم که بدین ترتیب به افراد مسلمان عمدتا محرومان از کشورهای آفریقایی بورس تحصیلی بدهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شما به جای دادن بورس به خارجیها به دانشجویان ایرانی بورس بدهید.
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان