بازدید 29581

حمل و نقل و سوخت رسانی کشور با اعتصاب گسترده کامیون داران مختل شد!

کامیون داران و رانندگان ماشین های سنگین که به واسطه شغلشان، همواره در معرض انوع تهدید و سختی ها قرار دارند، چند روزی است که دوباره اعتراض های صنفی خود را این بار با ابعاد وسیع تر از سر گرفته اند؛ سخت کوشانی که در سال های گذشته نیز در برخی نقاط کشور مثل شهر بندرعباس دست به اعتراض زده بودند، اما کسی جویای حالشان نشده بود.
کد خبر: ۸۰۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 23 May 2018

اختلال در شبکه حمل و نقل و سوخت رسانی با اعتصاب گسترده کامیون داران!کامیون داران و رانندگان ماشین های سنگین که به واسطه شغلشان، همواره در معرض انوع تهدید و سختی ها قرار دارند، چند روزی است که دوباره اعتراض های صنفی خود را این بار با ابعاد وسیع تر از سر گرفته اند؛ سخت کوشانی که در سال های گذشته نیز در برخی نقاط کشور مثل شهر بندرعباس دست به اعتراض زده بودند، اما کسی جویای حالشان نشده بود.

به گزارش «تابناک»، مشکلات صنفی و فشارهای سنگین اقتصادی که مدت هاست گریبان بخش زیادی از شهروندان جامعه را گرفته است، در روزهای اخیر موجب شده تا جمع زیادی از کامیون داران و رانندگان ماشین های سنگین دست به اعتراض و تحصن بزنند و به واسطه این اقدام هماهنگ و سراسری آنها، اختلالی بی سابقه در شبکه حمل و نقل و سیستم سوخت رسانی کشور پدید آید.

گزارش های به دست آمده نشان می دهد در استان و شهرهای مختلف کشور مثل استان های اصفهان، قزوین، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمان، هرمزگان، فارس، تهران و چند استان دیگر تعداد زیادی از کامیون داران دست به تحصن و اعتراض زده اند و با پرهیز از جابجا کردن بار بین شهری، مشکلاتی را در این زمینه پدید آورده اند.

جدا از شهرهای بزرگ جمعیت این رانندگان در شهرهای کوچک تری مثل ارسنجان، بم، زرین شهر، کوار، مرودشت، بوکان، سبزوار، دهاقان، بندرانزلی نیز قابل توجه است و بررسی ها نشان می دهد دیگر رانندگان نیز آرام آرام در حال پیوستن به این اعتصاب دست جمعی هستند.

این رانندگان اعتصاب و اعتراض خود را از روز گذشته آغاز کرده اند و در این اقدام خود موضوعاتی چون افزایش قیمت بیمه‌ها، عوارض بالای اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودرو‌ها که با وجود ثابت ماندن کرایه‌ها همواره رو به افزایش است، اعتراض دارند.

شیوه اعلام و سیستم نوبت دهی توزیع بار از دیگر دلایلی است که این افراد نسبت به آن معترض هستند و عقیده دارند با روند کنونی که مقامات مسئول چندان علاقه ای برای ورود به مسئله و رسیدگی به مشکل ندارند، زمینه را برای افزایش دلالان و سودجویان فراهم کرده است.

آنها معتقدند ضعف در نظارت دولتی و نیز بی توجهی به سیستم های توزیع بار و نوبت دهی به ویژه در پایانه های بندری سبب شده است تا برخی افراد صاحب نفوذ با داشتن چندین کامیون مرتب بار دریافت کنند، اما افرادی که صاحب نفوذ نیستند مدت ها در صف تحویل بار قرار بگیرند.

البته اکنون و با توجه به افزایش هزینه های کامیون داری مشکل اصلی این افراد عدم تطابق میان درآمد و هزینه های آن هاست که باعث شده است، روزگار سختی برای آنها فراهم شود.

یکی از همین کامیون داران معترض که در اعتراضات کنونی نیز شرکت دارد، در رابطه با چرایی این اقدام کامیون داران به خبرنگار «تابناک»، گفت: باور کنید هزینه های کامیون داری در شرایط کنونی به شدت افزایش یافته است و دیگر میزان درآمدی که به دست می آوریم حتی هزینه های تحمیل شده را نیز پوشش نمی دهد.

این راننده کامیون با انتقاد شدید از مسئولان و متولیان دولتی این حوزه ادامه داد: نزدیک به پنج سال است که هیچ تغییری در میزان دریافت حقوق و کرایه بار ما صورت نگرفته است، اما از آن سو همه هزینه های ما مثل تعویض لاستیک، تعویض روغن، تعمیرات و... با افزایش شدید قیمت رو به رو شده است که شرایط را برای ما به کلی غیر قابل تحمل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه بنده برای مسیر تهران تا زاهدان به مسافت تقریباً 2 هزار کیلومتر نزدیک به پنج سال است که کرایه یک میلیون و دویست هزار تا یک میلیون و پانصد هزار تومانی دریافت می کنم، ادامه داد این در حالی است که تنها در این مسیر من مجبورم نزدیک به پانصد هزارتومان گازوئیل مصرف کنم.

این راننده کامیون در پایان افزود: شرایط به گونه ای شده که دیگر نگهداری کامیون کار عاقلانه ای نیست و اگر مسئولان اقدام موثری برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها نکنند، بسیاری از رانندگان کار خود را رها خواهند کرد.
شرایطی که به آن اشاره شد، اکنون گروه اجتماعی دیگری را در جامعه در معرض خطر و بحران قرار داده است و شرایط این افراد با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی را شامل می شود و سطح فعالیت آنها در نقاط مختلف جغرافیایی کشور گسترده است، تا حدود زیادی خطرناک تر به نظر می رسد.

صرف نظر از اینکه در سال های گذشته نیز این دست تجمعات بروز کرده بود و از سوی مسئولان به آن توجهی نشده بود، حالا که ابعاد این حرکت گسترده تر است و اختلال قابل تأملی را در شبکه حمل و نقل و توزیع سوخت کشور پدید آورده است، دیگر بی توجهی به گروه اجتماعی زحمت کش روا نیست و شاید نیاز باشد مسئولان با ورود جدی به مسئله تصمیم های عاقلانه ای را برای فروکش کردن بحران اخذ کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۴۰
یک زمانی یک رئیس جمهور چقدر قشنگ عدم افزایش کرایه کامیون‌ها را در قبال افزایش قیمت سوخت تحلیل میکرد.
مهندسین که کنترل فرآیند خوانده باشند میدانند که تحریک یک سیستم در حال تعادل آن را از حالت تعادل خارج خواهد کرد و نیاز به تغییر پارامترهای دیگری نیز هست تا سیستم در حالت تعادل جدید قرار بگیرد. بسته به نوع سیستم و پیچیدگی آن، شرایط تعدلی جدید نیاز به زمان و تلاش بسیار و همچنین دانش بسیار دارد.
سیستم نزدیک به تعادل اقتصاد ما با پارامترهایی مانند یارانه، سهام عدالت، مسکن مهر و غیره مورد حمله شدیدترین تغییرات قرار گرفت که در خوشبینانه‌ترین احتمال، شاید ده‌ها سال طول بکشد تا دوباره به حالت شبه تعادل قرار بگیرد.
البته که در این میان شوک‌هایی که از خارج به این سیستم وارد میشوند بدون تاثیر نیستند ولی نه به اندازه شوک‌های داخلی.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
رئیس جمهور امروز به مشکل شما رسیدگی کرده. گفته چه اشکالی داره مسابقات بانوان از تلویزیون پخش بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
هییییییس....مسئولین در خواب عمیق هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
من بدبخت سی سالمه لیسانس دارم یک سال دارم دنیال کار میگردم به خدا مریضم پول ندارم برم دکتر خدا منو لعنت کمه نمیگم کسیو لعنت کمه منو لعنت کمه برای شانسم که اینجا به دنیا اومدم منتشر کم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ناشناس سی ساله لیسانس
برو خدارو شکر کن ونزوئلا بدنیا نیامدی
اگر واقعا اینجور که میگن هست و کامیونداری مقرون به صرفه نیست پس تقاضا برای خرید کامیون بایست کم باشه پس چرا اینقدر کامیون گرونه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
تو چرا پروفسور نشدی
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
دو معضل در این جامعه گریبان گیر شد بیکاری واقتصاد بیمار ،من نوعی بیکارم وهیچ بساطی تو زندگی ندارم رفتم وام گرفتم یه لگن غرازه گرفتم دلخوشم باهاش کار میکنم
بیش شصد درصد از مردم امروز از بیکاری وندانم کاری افتادن دنبال مشاغل این چنینی وکاری تز دست شان ساخته نیست اگه میبینی قیمت یه پراید رسیده به بیست ودوملیون واقعا مشکل از تقاضا نیست رانت ودلالی هست که حط به صنعت مدهد وگرنه از من نوعی کاری ساخته نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
اخه کار دیگه ای بلد نیستیم دانشمند حقوق هرسال با توجه به تورم افزایش پیدا میکنه ولی کرایه ما از سال۹۱
تا کنون ثابت مونده قیمت لاستیک از اونوق تا حالا ۲میلیون افزایش قیمت داشته عزیزم طبق قانون راننده ۸ ساعت کار در روز باید انجام بده ولی حالا برای جبران کاستی ها راننده ها بین ۱۳ تا ۱۸ ساعت در شبانه روز به حق
کارمیکنن شما ها که تحصیلکرده هستید چراب حق دیگران احترام نمیزارید بخدا ماهم جز همین مردم هستیم ق
به مردم برسید تا وضع معیشتی مردم مشکل پیدا نکنه
واقعا مردم تا کی باید تاوان تحریم بدن؟؟؟
واقعا حق دارن.الان باید به اسم حمایت از تولید داخل دوبرابر قیمت جهانی براخرید کامیون پول بدهن.دوبرابر برای خرید لاستیک. وامی که برای خرید کامیون از لیزینگ میگیرند هم که سودش در حد ۲۵درصد هستش.مالیات را هم مستقیم و هم غیر مستقیم پرداخت میکنن.یه عده سودجو هم ازشون به عناوین مختلف اخاذی میکنن.دردل زیاده واقعا
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
این هزینه هایی که گفتید، هزینه های جنگ های منطقه ای است که به دوش مردم بدبخت ایران است...
اقتصادداغونزبرادرجان
تورم را بازور نمیشه کنترل کرد همون ارز روکنترل کردید ممنون نان مثلا کنترل میشود بجای نان چیزی شبیه نان ودرعمل لاستیک تحویل مردم میدهند تمام نانهای کنترل شده کمی ضعیف تراز کش تیرکمون هستند این نون سنگک این نون تافتون این نون لواش آقا یک نونی بدید که بشود اشکنه خورد این نونها درآب اشکنه بهم میچسبند و ماهیت مواد اولیه اشان مشخص میشود علی برکت اله
مسئولان ما کلا استعداد خاصی در بحران سازی و پاس گل به دشمنان دارند امریکا اصلا نیازی نیست ما را تحریم کند خودمان بدترین دشمن خودمان هستیم
قابل توجه مسئولین
دیگه مردم از همه مسولان سیر هستند و به هیچکس اعتماد ندارند. همه مسولان...
پدرم عموهای خدابیامرزم و اکثر پسرعمه ها و بستگانم رانندگان کامیون هستن که هر روز در حال پیری و افسردگی هستن. حقوق بازنشستگی ناچیز. عدم امنیت جانی و شغلی و خیلی از مسائل دیگه ایی هست که این شغل رو داره از بین میبره. باربری ها کرایه ها ۵ ساله یک ریال اضافه نکردن. حق بیمه بسیار سنگین بوده و به تازگی سنگین تر هم شده. حق تک تک انسانهای شریف و زحمت کش مملکتم این نیست بخصوص حق این قشر مظلوم. امیدوارم این اعتصاب به گوش متولیان امر برسه . ببینن و برسن به حال این عزیزان. خدا پشت پناه همه مردم مملکتم باشه
خود دولت قیمتاشو خوب میبره بالا . تو این یه ساله چقدر آهن آلات رو برده بالا . ماشین رو چقدر بالا میبره . چقدر بیمه های تامین اجتماعی رفته بالا . بیمه ساختمونی که 200 هزار تومن میدادیم تا تیر پارسال؛ یهو کردن یک میلیون دویست . میخوای بری دادگستری مد شده میگن کارت صادر میکنیم براتون برای هویت پول میخوان . خوب کارت ملی برای چیه ؟ از هر راهی دارن ملتو میچاپن . سیستم نظام مهندسی رو درست کرده بودن خود مهندسا از دست مافیا دراوردن باز وزیر اومد برگردوند به همون حالت قبل مافیایی . پفک و چیبس هزارتومنی شد هزارو پونصد . مغازه دار باید 1300 بخره ولی جنس قبلیشو 1000 بفروشه . این چه داستانیه درست کردین . خوب برادر من چیبس مگه به دلار ربط داره که یهو 50 درصد میبری بالا ؟؟؟ دستگاه نظارت مرده که انقدر تو این یه سال آهن میره بالا .. بخدا خواستم یه خونه بسازم بعد عمری اینجور خورد تو سرم که سازه ساختمون رو هم نمیتونم تموم کنم که مرحله اول وام رو بگیرم . چطور میگید دلار تحت کنترله . آخه سیمان و شن و ماسه و آهن که وارد نمیکنیم ماله خودمونه . چرا برای یه تیبا باید به دلار 4000 تومنی شما باید 7000 دلار پول بدیم . بابا چرا نمیخواین بفهمین مملکت رو دارید با این دعواهای سیاسیتون نابود میکنید . بخدا این اختلاف اندازا جاسوسند دارند نقشه غرب رو پیدا میکنند و مردم رو نامید و عصبی میکنند . مملکت و دین و اخلاق مردم رو نابود کردین. بگیرید این بی مصرف های دولتی رو بندازید زندان . این پول خورا رو اعدام کنید . چین چطور چین شد ؟ ترکیه چطور ترکیه شد . مردم خسته نامید یه ذره شادی نمیزارین بکنند . یه مقدار آزادی نمیدین میدین هم باترس میدین . اقتصاد و سیاست و فرهنگ و محیط زیست که نابود شده . خوب به چی دلخوش باشند . الان بهترین موقعیت بگیرید این مفسدا رو تو هر نهادی هستند اعدام کنید . با فعالیت های اطلاعاتی این کارمند های رشوه گیر و تنبل رو بندازید بیرون . از مدیران مملکت مصاحبه بگیرید که چقدر حالیشونه . این مصاحبه ها عقیدتی رو بندازید دور که همش الکیه و پارتی بازیه طرف رو میبینی راحت میره تو سیستم پس همش الکیه . بزارید کسی که شایسته هست با امتحان بیاد تو سیستم دولتی . بزار افراد فعال بیان . دولت رو کوچیک کنید . بخدا شهرداری ها با 20 درصد این نیروهایی که هستند اداره میشند . بخدا خسته شدیم خسته . نزارید مملکت بدست این عوام خونه خراب کن بیافته دست اجنوی
از رهبری عزیز و نیروهای نظامی و رییس جمهوری عزیز میخوایم هر روز جلسات یک ساعته بزارن برای هماهنگی در امور مختلف وضعیت مملکت رو با کمک مشاورین متخصص نه این خسته دلان درست کنند . شمارو بخدا نظرم رو منتشر کن . صدامون رو بشنوین . دلم نمیخواد ایرانم نابود شه . بخدا دولت های خارجی اگه چند ده میلیارد پول خرج کنند میتونند مملکت رو نابود کنند . ببینید کدوم تصمیم اشتباه چکاری تو شرایط الان به صلاحه همون رو انجام بدید . کاری نکنیم که این عزت از بین بره و از سر خفت بریم به آب نبات راضیمون کنند . ما الان قدرت داریم
چه عجب !! بالاخره خبرشو گذاشتی.
همه اصناف همین مشکلات را دارند مالیات بیمورد در زمانی که همچی در رکوده .این اپیدمی داره همه گیر میشه.اونوقت دولت میاد میلیاردی کمک میکنه به پیام رسانهای که هیچ طرفدار وارزشی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
اشتباه منفی دادم
در کشوری که دارویی (HP2 180)را که 60هزار تومان قیمتشه و 200 هزار دلال می گیره و 800هزار می فروشند انتظاری بیش از این نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این قشر از نزدیک در تماسم. متاسفانه مشکل کم سوادی در بین این قشر بسیار زحمتکش بیداد می کنه ولی واقعا راه پیگیری و رسیدن به حقشون رو بلد نیستند. اکثر این افراد شغل چند ده سالشون اینه و دیگه کمتر جوونی دیگه حاضر به این شغله. خیلی وقته این شغل از تعادل و دخل و خرج و میزان زحمت رد شده و کارد از استخوان برخورد کرده. خیلی خیلی دیر دارن اعتراض می کنن.
سیستم نوبت دهی و اعلام بار واقعا واقعا ضالمانه است..بر خورد جامعه پلیس گمرک همه همه خیلی بد و دور از شان است ..حمل و نقل یک زنجیره ای است که خیلی ها دارن از کنارش امرار معاش میکنن اما کار اصلی که راننده انجام میده در بدترین وضع ممکنه.این صنف از سال 90 ورشکست شده
اینجاست که میگن تحریم ها هیچ اثری بر ما ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
چه ربطی به تحریم داره
مشکل مدیریتی هست
ما ایرانی ها اول باید خودمون رو درست کنیم
کامیونهایی که بارازپتروشیمی میبرن چه قسطهایی میدن برای کامیونهاشون مجبورن هرروز بار بزنن تا اقساطشون رو بدن.کادشون هم خیلی سخته و با یه اشتباه کوچک حادثه اتفاق میفته.هیچ آینده ای هم ندارن
تا حالا من از هیچ رسانه ملی در باره اعتصاب کامیون داران نشنیدم . توی تمام پمپ بنزین ها درگیری شده حتی بعضی جاها 2 لیتر بنزین رو به قیمت 3 لیتر حساب میکنن . بعد میگن تلگرام امنیت مملکت رو بهم میریزه
خیلی دیر اخبار را میگید زمانیکه تلویزیون های ماهواره ای از اخبار اعتصاب یا درگیری یا هرچی کمال استفاده را برای تخریب ذهن مردم کردند تازه شما بعد از سه روز خبر را میگید. آیا خودسانسوریه یا دستوری هست؟ عینا سایت ها هم شده اند مث صدا و سیما متاسفانه!
برسید به دادشون. الان کل استان فارس اکثر جایگاه های پمپ بنزین تعطیل شده. تا اعتراض عمومی ایجاد نشده این مشکل باید حل بشه وگر نه.....
برای حل این مسئله بهتر است یک بار که رانندگان تجمع کرده و اعتراض دارند برادران عزیز هر تعدادی را که توانستند را بازداشت کنند. اگر هم خانواده هایشان به دنبالشان آمدند به من اطلاع بدهید تا بقیه راه حل را بگویم. البته توجه داشته باشید که حق اعتراض کاملا وجود دارد منتها تا قبل از اعتراض کردن!!
کشور پر از بدبختیه. تنها چیزی که مونده تا حدودی امنیت اجتماعی هست وگرنه امنیت اقتصادی، رفاهی، فرهنگی و سیاسی همه نابود شده. عده ای کار نا بلد هم فقط شعار به ملت تحویل می دن
كساني كه براي گرون كردن دلار مسابقه گذاشته بودن و از رونق بعداز گرون شدن دلار داد سخن ميدادن خالا بيان جواب بدن
سوریه مهمتره
کشور اختلاص زده .فقرزده .نگویید سیاهنمایی .واقعا جی بودیم جی شدیم.
تاریخ تکرار میشه تمام این مجموعه ها تو دوران احمدی نژادم بود...
بابا این گرونی های اخیر نمیدونم باعثش چی شد نه تحریمی نه جنگی نه انقلابی نه کودتایی. یک مرتبه همه چیز گرون شد .ملت خودشون مقصرن
هیچ وقت فکر نمی کردم از دوران محمود هم بد تر بشه تا کجا باید ادامه داد ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها