بازدید 3254

باقری: سر جنگ با هیچ کشوری نداریم

رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح از هر زمان دیگری از جهت قدرت دفاعی در اوج به سر می‌برند و در توسعه آن منتظر مجوز یا لبخند کسی نیستند.
کد خبر: ۸۰۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 23 May 2018

رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح از هر زمان دیگری از جهت قدرت دفاعی در اوج به سر می‌برند و در توسعه آن منتظر مجوز یا لبخند کسی نیستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 2 خرداد) که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در مجلس حضور یافته بود، اظهار کرد: از همه تلاش و زحمات ایثارگران و ملت بزرگ ایران و به‌ویژه مردم خوزستان قدردانی می‌کنیم و با وجود تمام تلاش‌های موثری که برای توسعه این سرزمین و پیشرفت آن اتفاق افتاده، امیدواریم با تلاش و اولویت‌دهی مجلس و دولت مابقی مشکلات مردم صبور این منطقه بهتر از گذشته حل شود.

وی ادامه داد: در تمامی کشورها جنگ نقطه عطفی محسوب می‌شود و دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران چنین وضعیتی را به وجود آورد، ملت ما دو قرن پیش از دفاع مقدس شکست‌های بسیاری را تجربه کرده بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شکست‌ها و اشغال سرزمین ایران در جنگ‌های جهانی اول و دوم، تصریح کرد: ملت ما اما با انجام انقلابی بزرگ سرنوشت خود را به دست گرفت و تنها با گذشت یک سال و نیم این عمر این انقلاب نوپا، کشور ما با یک تهاجم بزرگ از سوی متجاوزی که قدرت‌های جهانی و مرتجعان منطقه از این کشور حمایت می‌کردند، مواجه شد.

سرلشکر باقری افزود: با همه این حمایت‌ها اما ملت ایران در این حادثه بزرگ نه تنها خاک از دست نداد بلکه توانست با پیروزی از آن خارج شده و امنیت را برای دهه‌های بعد کشور تامین کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگ در شرایطی به ما تحمیل شد که نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در مرحله تاسیس بود و ارتش پشتیبانی‌های مورد نیاز خود را از دست داده بود و سپاه سازمان نوپا بود که تجربه جنگی نداشت، گفت: در مقابل این شرایط همگی پول و سلاح قدرت‌های بزرگ در حمایت از متجاوز بود اما ملت ایران با وحدت و رهبری امام راحل (ره) و تلاش ایثارگران توانست این حادثه را پشت سرگذاشته، دشمن را متوقف، تعقیب و تنبیه کند و پیروز از میدان خارج شود.

وی درباره عملیات بیت‌المقدس که باعث آزادسازی بخش جنوب غربی سرزمین خوزستان شد گفت: این عملیات که به پیروزی انجامید نقطه عطفی در مقابله با دشمن بود؛ ما اگر به یک سال و 9 ماه قبل از بیت‌المقدس توجه کنیم می‌بینیم که در شش ماه اول رزمندگان ما توانستند دشمن را متوقف کنند، در شش ماه دوم با عملیات‌های محدود آفندی تجربه جنگیدن با دشمن را کسب و اعتماد به نفس پیدا کنند و در 9 ماهه آخر نیز با انجام 4 عملیات بزرگ در خوزستان دشمن را از سرزمین بیرون کنند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس را باید به عنوان یک عملیات چشمگیر در بین عملیات‌های جهانی دید؛ نیروهای ما چه از لحاظ جمع‌آوری اطلاعات که نفوذ 25 کیلومتری داشتند، چه در حوزه طراحی عملیات که روی نقاط ضعف متمرکز بودیم، چه از لحاظ مهندسی، چه از نظر بهداری، چه از نظر هوایی و چه از نظر عملیات پشتیبانی توپخانه و در تمامی ابعاد موفق عمل کردند و باید عملیات بیت‌المقدس را جز بهترین عملیات‌های موفق جهان نامید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در 9 ماهه اول جنگ دو تفکر در کشور وجود داشت که می‌شد تاثیر آنها را در کشور دید افزود: اولین تفکر که در ذهن فرمانده کل قوای وقت یعنی بنی صدر وجود داشت نگاه به دست بیگانه و امید به تصمیم قدرت‌های بزرگ برای متوقف کردن متجاوز بود که اعتمادی به جوانان و نهادهای انقلابی نداشت و نتیجه اآن شکست‌های بزرگ شد، اما در مقابل آن تفکر انقلاب اسلامی قرار داشت که مبنای اعتماد ملی، تکیه بر جوانان و انسجام نیروهای مسلح بود و همین تفکر باعث شد که دفاع مقدس به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه امروز ملت بزرگ ایران با امتحانی بزرگ مواجه است گفت: آمریکای بدعهد با عهد‌شکنی در توافق و استفاده از عناصر تازه به دوران رسیده قصد دارد برای ایران باید و نباید کند؛ آنها دشمنانی ظالم، بدعهد و منزوی با رهبرانی فاسد و حقوق‌بگیر صهیونیست‌ها و منافقین هستند که توان جنگ رو در رو با ملت ایران را ندارند و به همین خاطر تلاش می‌کنند در عرصه اقتصادی و جنگ روانی ملت بزرگ ایران را تحت فشار قرار دهند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه جدای این اعمال فشار ملت ایران حقوق بین‌المللی را رعایت می‌کند و بر عهد خود ایستادگی می‌کند ادامه داد: اگر ما در کشوری حضور پیدا می‌کنیم به دعوت خود آن کشور است و سر جنگ با هیچ کشوری نداریم؛ شاید این ملت روزی که دشمنان قدرت داشتند و در مقابل ما ایستاده بودند، تجهیزات لازم را نداشتیم اما امروز در اوج قدرت ایستادیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حال باید سوال کرد دشمنی که در تمامی عرصه‌ها از جمله پیشبرد اهداف نظامی خود در تنگه هرمز، تقویت داعش در سوریه و عراق و جلوگیری از تقویت حزب الله در لبنان و نیروهای مردمی یمن را ندارد چگونه می‌تواند با ملت بزرگ ایران درگیر شود.

وی بیان کرد: خوب است مقایسه‌ای بین صدام که معاهده 1975 الجزایر را پاره کرد و به بدترین سرنوشت دچار شد با اینهایی که امروز توافق را پاره می‌کنند داشته باشیم؛ سرنوشت آنها به همین شکل خواهد بود.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ما امروز هم در کشور می‌توانیم با آن رویکرد زمان جنگ تحمیلی مواجه شویم و قدرتی که ملت ایران را پیروز می کند اتکا به قدرت داخلی، رهبری و جوانان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: من به عنوان نماینده نیروهای مسلح در برابر نمایندگان ملت بزرگ ایران اعلام می‌کنم که به لطف خدا امروز از نظر قدرت دفاعی و آمادگی نظامی در اوج هستند؛ ما برای توسعه قدرت دفاعی منتظر لبخند و مجوز هیچ قدرتی نخواهیم بود و مدافع منافع ملی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح علاوه بر دفاع از منافع ملی برای عبور از این پیچ تاریخی در تمامی مسائل حامی ملت ایران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل