بازدید 2757
۱

۲۰ تا ۲۵ درصد دانشجویان شریف سیگار مصرف می‌کنند

کد خبر: ۸۰۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 23 May 2018

معاون فرهنگی دانشگاه شریف گفت: بین ۲۰ تا ۲۵ درصد دانشجویان دانشگاه شریف سیگار مصرف می‌کنند.

به گزارش دانشجو، سیدحسن حسینی، معاون فرهنگی دانشگاه شریف در نشست خبری گزارش عملکرد این دانشگاه که امروز برگزار شد، گفت: در حوزه فرهنگی ما به دنبال ایجاد محیطی آرام و آزاد برای دانشجویان هستیم و معتقدیم اگر آزادی و آزاداندیشی در محیط دانشگاه باشد تعالی فردی و اجتماعی را به همراه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه شریف در سال ۹۷ گفت: ابتدای سال تحصیلی اردوی ورودی‌های جدید که امسال نیز اول مهر برگزار می‌شود که این اردو برای آشنایی دانشجویان با محیط دانشگاه شریف است. برنامه‌های مذهبی که توسط هیئت الزهرا دانشگاه برگزار می‌شود و راهپیمایی اربعین را در مهر ماه خواهیم داشت. جشنواره اقوام و ملل که در هفته آخر آبان ماه برگزار می‌شود. هفته اول آذر هفته ادبیات شریف است که شامل هنر‌های تجسمی، شعر، تئاتر و موسیقی است که فعالیت دانشجویان در این حوزه‌ها بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود. هفته سوم آذر نیز جشنواره قرآنی را خواهیم داشت. برگزاری گردهمایی فعالین فرهنگی، جشنواره عقیق که شامل آثار هنر‌های تجسمی دانشجویان است در هفته آخر بهمن برگزار می‌شود. جشنواره صبا نیز هفته دوم اسفند اردو‌های راهیان نور و اردو‌های جهادی نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه شریف ادامه داد: ۵۵ نشریه فعال در دانشگاه شریف داریم که توسط دانشجویان اداره می‌شود.

وی همچنین از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه شریف خبر داد و گفت: کرسی‌های آزاداندیشی جزو برنامه‌های اصلی دانشگاه شریف است و دانشگاه شریف از مراکزی است که به مطالبه رهبری عمل کرده است. کرسی‌های آزاداندیشی در ایام انتخابات و موارد دیگر با موضوع دخانیات و سیگار، انقلاب جنسی در نسل جوان، انتخابات تاکنون برگزار شده است که این کرسی‌ها را هر چهار تشکل دانشجویی به صورت یکسان و فعال برگزار کرده اند.

وی در خصوص وضعیت دانشجویان دانشگاه شریف در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: آماری که در این خصوص توسط سازمان امور دانشجویان منتشر شده آمار دقیقی نیست چرا که دانشگاه شریف وضع بهتری از این آمار دارد. در حوزه اعتیاد و نابه هنجاری اجتماعی آمار بسیار کمی در دانشگاه شریف است.

وی افزود: مصرف سیگار در دانشگاه‌ها که در حال حاضر ۳۵ درصد است در دانشگاه شریف بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است که به نظر ما این آمار بسیار بالاست و باید کاهش پیدا کند.

معاون فرهنگی دانشگاه شریف یادآور شد: آماری که از مصرف مواد، مشروبات الکلی در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود دقیق نیست و ما مسئله بزرگ آسیب اجتماعی در دانشگاه شریف نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خب؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار