بازدید 6766
گزارش

نقش مسی در جنجال بزرگ خط حمله آرژانتین

ایگواین در مهمترین مسابقات و سه فینال پیاپی که آرژانتین در آن حضور داشته موقعیت های مسلمی را از دست داد تا آلبی سلسته در هر سه فینال بازنده باشد. با این وجود، این تنها نگرانی در مورد مهاجم اول یوونتوس نیست. ایگواین آخرین بار در سال ۲۰۱۶ برای آرژانتین گل زده
کد خبر: ۸۰۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 23 May 2018

عدم دعوت از مائورو ایکاردی انتقادات زیادی را از سرمربی تیم ملی آرژانتین به دنبال داشته است و حالا ایگواین و آگوئرو تنها گزینه های سامپائولی در جلوی خط حمله برای گلزنی در روسیه هستند. تصمیمی که منتقدان آن را ناشی از دخالت مسی می دانند.

به گزارش تابناک ورزشی، آرژانتین نه در خط دفاعی تیم قدرتمندی هست و نه در خط میانی ستاره های بزرگی دارد تا تنها امید این تیم برای قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ به قدرت خط حمله این تیم خلاصه شود. با این وجود، بعد از اعلام لیست نهایی دعوت شدگان به تیم ملی و خط خورد مهاجم گلزن و آماده اینترمیلان یعنی مائورو ایکاردی، تردیدها در مورد توانایی گلزنی خط حمله آلبی سلسته هم بیشتر شد.

در لیست نهایی سامپائولی تنها نام دو مهاجم هدف وجود دارد. سرخیو آگوئرو بعد از سپری کردن یک فصل خوب دیگر با منچسترسیتی، طبیعتا یکی از گزینه های اصلی سرمربی آرژانتین بود و در لیست نهایی هم قرار گرفت تا به عنوان مهاجم اول آرژانتینی ها در روسیه حضور داشته باشد. دیگر مهاجم دعوت شده و جانشین احتمالی آگوئرو، گونزالو ایگواین است که فصلی پر فراز و نشیب را با یوونتوس پشت سر گذاشته و عملکردش در تیم ملی آرژانتین هم در بازی های اخیر پر افت و خیز بوده است.

عقب تر از آگوئرو و ایگواین، لیونل مسی و در کنار او دیبالایی قرار دارد که بالاخره با دعوت شدن به تیم ملی می تواند نفس راحتی بکشد. در کنار این دو بازیکن کریستین پاوون، بازیکن جوان بوکاجونیورز و ماکسی مزا، وینگر ایندیپندنته حضور دارند و امیدوارند که به کمک سرعت و خلاقیت خود نبود تجربه در سطح بالا را جبران کنند و مهره ای موثر برای آرژانتین در روسیه باشند.

این خط حمله به خودی خود قدرت کمی ندارد و هر کدام از این بازیکن اگر در روز خوبشان باشد می توانند گلزنی کنند. با این وجود، تکیه بر توانایی های آگوئرو و ایگواین در جلوی خط حمله یک ریسک غیر لازم و عجیب بوده که سرمربی تیم ملی آرژانتین پذیرفته است. این در حالی است که دو مهاجم هدف دیگر که می توانستند یک بعد جدید به تیم ملی آرژانتین ببخشند در جمع ذخیره ها قرار گرفته اند.

آگوئرو از ابتدای بهار تاکنون به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو نتوانسته بازی کند و خیلی زود فصل برایش به پایان رسید. در شرایطی که خود این بازیکن تاکید دارد که با آمادگی لازم به روسیه می رسد اما حساب کردن روی بازیکنی که ماههاست مصدوم است و قرار است در روسیه دوباره اولین بازی رقابتی اش را بعد از مصدومیت انجام دهد، توام با ریسک است. این در حالی است که چهار سال پیش و قبل از جام جهانی برزیل هم آگوئرو مصدوم شد و اگرچه به جام جهانی ۲۰۱۴ رسید اما نتوانست در این رقابت ها عملکرد چندان خوبی داشته باشد. او در ۵ بازی که برای آرژانتین به میدان رفت حتی یک گل هم نزد. بعد از گذشت چهار سال حالا آگوئرو یک مهاجم کامل تر و پخته تر شده اما بعد از مصدومیت اخیر معلوم نیست که بتواند خاطرات تلخ چهار سال قبل را پاک کند.

بدتر از آگوئرو اما کارنامه ایگواین در تیم ملی است. بازیکنی که شدیدترین انتقادات به او در سالهای اخیر از سوی هواداران آرژانتین شده و خیلی ها او و ترسش از حضور در صحنه را متهم اصلی ناکامی های سالهای اخیر آرژانتین در فینال ها می دانند. ایگواین در مهمترین مسابقات و سه فینال پیاپی که آرژانتین در آن حضور داشته موقعیت های مسلمی را از دست داد تا آلبی سلسته در هر سه فینال بازنده باشد. با این وجود، این تنها نگرانی در مورد مهاجم اول یوونتوس نیست. ایگواین آخرین بار در سال ۲۰۱۶ برای آرژانتین گل زده و با ناکامی در گلزنی برابر اسپانیا در بازی دوستانه اخیر، حالا هفت بازی است که ایگواین موفق به گلزنی برای تیم ملی نشده است. آماری که توانایی های او برای حضور در ترکیب تیم ملی را زیر سوال می برد.

در چنین شرایطی دعوت نکردن از ایکاردی عجیب به نظر می رسد. این در شرایطی است که سامپائولی حتی می توانست لائوتارو مارتینز بازیکن ریسینگ را هم دعوت کند. این بازیکن مدت هاست مورد توجه سامپائولی بوده و در سال ۲۰۱۸ هم ۱۴ گل زده است تا از این نظر تنها لیونل مسی و سرخیو آگوئرو از او آمار بهتری داشته باشند. این در حالی است که ایکاردی هم ۲۹ گل در این فصل سری آ زده تا به عنوان یکی از گلزنترین مهاجمان فعلی فوتبال اروپا لقب بگیرد.

آمار گلزنی خوب ایکاردی هم موجب نشد که این بازیکن به تیم ملی دعوت شود و بعضی اعتقاد دارند که پشت این دعوت نشدن لیونل مسی حضور دارد. هرمان کرسپو، ستاره سابق خط حمله آرژانتین، یکی از افرادی است که چنین اعتقادی دارد و می گوید که مسی ، که دوستی نزدیکی هم با ماکسی لوپز دشمن قسم خورده ایکاردی دارد، باعث شده که کاپیتان اینترمیلان از تیم ملی خط بخورد.

کرسپو حتی پیش از اعلام لیست نهایی تیم ملی آرژانتین در این مورد گفت: « تیم ملی اکنون متشکل از یک دایره جادویی شده، متوجه منظورم می شوید؟ ایکاری در این دایره جایی ندارد و بنابراین به جام جهانی هم نخواهد رفت. تیم به مهاجمی مثل او نیاز دارد اما سامپائولی و مسی به شکل دیگری فکر می کنند».

این یک تئوری وسوسه کننده است که بیشتر نظر منتقدان لیونل مسی را تامین می کند و به این مسئله توجهی ندارد که سامپائولی به ایکاردی فرصت های زیادی داد اما مهاجم اینتر نتوانست به بهترین شکل ممکن از این فرصت ها بهره ببرد.با این وجود، کرسپو در یک مورد حق دارد. مهاجم سابق میلان و اینتر می گوید: « در محوطه شش قدم، هیچ بازیکنی به خوبی ایکاردی در جهان نیست. وقتی توپ به او می رسد او یک تمام کننده کامل است».

ایکاردی پویایی و قدرت خاصی در محوطه جریمه به آرژانتین می بخشد که کمتر مهاجم دیگری در تیم سامپائولی این توانایی را دارند. در سن ۲۵ سالگی عملکرد ایکاردی در اینتر و تبدیل این تیم متوسط به یک تیم خطرناک نشان می دهد که ایکاردی بازیکنی پخته و حرفه ای شده است.همه این ویژگی ها کافی بود تا سامپائولی ایکاردی را به تیم ملی دعوت کند و او را در کنار اگوئرو ایگواین قرار دهد اما سرنوشت سازترین تصمیم سرمربی تیم ملی آرژانتین به شکل دیگری رقم خورد. سامپائولی حالا باید روی توانایی گلزنی بازیکنی حساب کند که مدتها مصدوم بوده و معلوم نیست با چه میزان آمادگی به روسیه می رسد و یک بازیکن دیگر که بارها ثابت کرد که در مهمترین لحظات نمی تواند به کمک آرژانتین بیاید و آرژانتینی ها با از دست دادن سه فینال از جمله فینال جام جهانی ۲۰۱۴ روسیه این مسئله را دریافته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار