بازدید 2430
اقتصاد در گذر زمان

از اعلام آمادگی نمایندگان بلژیک و هند برای فروش کالاهای صادراتی ایران تا تصویب تحریمی جدید بر علیه ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دومین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۰۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 23 May 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دومین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

2 خرداد 1311، در این روز نمایندگانی از بلژیک و هند به دفتر اتاق تجارت تهران مراجعه کردند. آنها در این ملاقات اعلام کردند که در صورت تشکیل شرکت تجارتی ایران داوطلب هستند که عامل فروش صادرات ایران بوده و مستقیما دارای روابط و معاملات تجارتی با شرکت تجارتی ایران باشند. همچنین کمپانی آمریکایی نیز داوطلب خرید سهام شرکت تجارتی ایران شد. این کمپانی تقبل کرد که یک و نیم میلیون تومان یعنی معادل نصف سرمایه شرکت تجارتی را نقدا پرداخت کند. این کمپانی همچنین سه میلیون دلار نیز برای این کار اعتبار گذاشت و قرار شد که درباره آن مطالعه صورت گیرد و جواب داده شود.

خبر دیگر این روز به کمپانی «سوجی یاما» از ژاپن مربوط می ‌شود. بر اساس این خبر این کمپانی به اداره کل تجارت مراجعه و تقاضا کرده که عده ‌ای از تجار صادرکننده موی بز را به آن کمپانی معرفی کند. این معرفی به دلیل اهمیتی است که موی بز در تهیه شال‌ های کشمیری دارد.

2 خرداد 1353، به علت خالی بودن سیلوهای کشور، وزارت بازرگانی پانصد هزار تن گندم خریداری نمود.

2 خرداد 1368، در جلسه شوراي بازنگري قانون اساسي كه امروز به رياست آيت الله مشكيني تشكيل شد تغيير نام مجلس شوراي ملي به مجلس شوراي اسلامي به اتفاق آرا به تصويب رسيد.

2 خرداد 1371، سرود ملي جديد جمهوري اسلامي ايران كه به تصويب مقام معظم رهبري نيز رسيده است همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد.

2 خرداد 1376، هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در دوم خرداد سال 1376 در حالی برگزار گردید.

2 خرداد 1377، سناي امريكا لايحه تحريم شركتهاي طرف قرارداد تسليحاتي با ايران را تصويب كرد.

 

منابع: آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها