بازدید 2260

رئیس‌جمهوری پاناما: سقوط هواپیما در سال ۱۹۹۴ تروریستی بود

رئیس‌جمهوری پاناما گفته است سقوط یک فروند هواپیمای این کشور در سال ۱۹۹۴ که به کشته شدن ۲۱ نفر منجر شد "اقدامی تروریستی" بوده است.
کد خبر: ۸۰۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 22 May 2018

رئیس‌جمهوری پاناما گفته است سقوط یک فروند هواپیمای این کشور در سال ۱۹۹۴ که به کشته شدن ۲۱ نفر منجر شد "اقدامی تروریستی" بوده است.

به گزارش ایسنا، خوان کارلوس وارلا خواهان بازگشایی پرونده سقوط این هواپیما شده است.

رئیس‌جمهوری پاناما که به اسرائیل سفر کرده بود، در بازگشت به کشورش به خبرنگاران گفت پس از دریافت گزارش‌های اطلاعاتی از جمله از اسرائیل به این نتیجه رسیده که سقوط این هواپیما یک "حمله تروریستی" بوده است.

به گزارش بی.بی.سی یک فروند هواپیمای امبرائر ئی‌ام‌بی ۱۱۰ باندیرانته در سال ۱۹۹۴ مدت کوتاهی پس از برخاستن از باند فرودگاه پرواز از شهر کولون پاناما به پاناما سیتی، پایتخت منفجر شد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

۱۲ نفر از سرنشینان این هواپیما یهودی بودند.

مقام‌های پاناما در آن زمان گفته بودند که به باور آنها سرنگون شدن هواپیما احتمالا به خاطر انفجار بمب بوده اما این ادعا هرگز اثبات نشد.

از فردی به نام "جمال لیا" به عنوان فردی که مسئول انفجار بمب در این هواپیما بوده یاد شده است اما این ادعا هم هرگز ثابت نشد.

سقوط این هواپیما یک روز پس از بمب‌گذاری در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ بود که به مرگ ۸۵ نفر و زخمی شدن حداقل ۱۵۰ نفر منجر شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان