بازدید 2860

مهم ترین اخبار نفتی جهان در ۲۴ ساعت گذشته

رایزنی روسیه و عربستان درباره قیمت نفت در آینده نزدیک، تهدید میدان های نفتی لیبی، بررسی کاهش تولید نفت ونزوئلا از سوی اوپک و تلاش هند برای کنارآمدن با قیمت جهانی سوخت از جمله مهم ترین اخبار نفتی جهان در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۸۰۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 22 May 2018

رایزنی روسیه و عربستان درباره قیمت نفت در آینده نزدیک، تهدید میدان های نفتی لیبی، بررسی کاهش تولید نفت ونزوئلا از سوی اوپک و تلاش هند برای کنارآمدن با قیمت جهانی سوخت از جمله مهم ترین اخبار نفتی جهان در 24 ساعت گذشته است.

به گزارش ایرنا، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از وزارت انرژی عربستان گزارش داد که «خالد الفالح» وزیر انرژی این کشور با «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات و رئیس دوره‌ای سازمان اوپک، دیدار و درباره نگرانی‌های مربوط به نوسان‌های اخیر بازار مذاکره کرده است.

ضمن اینکه الفالح به هم‌اندیشی مستمر با «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه ادامه می‌دهد و قرار است در روزهای آینده با وی در سن پترزبورگ دیدار کند.

عربستان و روسیه بزرگترین صادرکنندگان نفت جهانند و به همراه دیگر تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک، توافق کرده‌اند تا پایان سال 2018 میلادی تولید خود را محدود کنند.

با این همه، با توجه به رشد 18 درصدی قیمت نفت در ماه‌های اخیر، نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه قیمت نفت بیش از حد بالا رفته، ایجاد شده است.

**میدان های نفت لیبی تهدید شد

به گزارش رویترز، گروهی از جوانان معترض در شهر المراده در لیبی اعلام کردند: اگر دولت این کشور درخواست‌های آنان برای خدمات بهتر را برآورده نکند، میدان‌های نفتی این شهر را تعطیل می‌کنند.

این گروه مدتی است که در شهر المراده تظاهرات می کنند؛ این شهر در نزدیکی خط لوله‌ای است که به پایانه مهم نفتی «السیدر» در لیبی نفت ارسال می‌کند.

لیبی در سال‌های اخیر درگیر اختلاف‌های داخلی بوده و این مسئله تاثیر منفی شدیدی بر تولید نفت این کشور عضو سازمان اوپک، گذاشته است.

**اوپک کاهش تولید نفت ونزوئلا را بررسی می کند

به گزارش رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال بررسی کاهش تولید نفت ونزوئلا است تا به این نتیجه برسد که آیا کاهش عرضه نفت این کشور، اصلاح توافق کاهش تولید را ایجاب می کند.

یک نماینده اوپک اعلام کرد: در صورت کمبود عرضه، شاید نیاز باشد، در توافق جهانی اصلاحاتی انجام شود.

تولید نفت ونزوئلا در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) به رکورد منفی یک میلیون و 505 هزار بشکه در روز رسید که نزدیک 500 هزار بشکه در روز کمتر از رقم تعیین شده برای این کشور در توافق اوپک است.

**تلاش هند برای کنار آمدن با رشد قیمت های جهانی سوخت

به گزارش رویترز، «دارمندرا پردادهان» وزیر نفت هند با توجه به رکوردشکنی قیمت خورده فروشی گازوئیل و بنزین در دهلی نو، اعلام کرد که این کشور به عنوان سومین واردکننده بزرگ نفت جهان، به دنبال راهی برای کنترل روند افزایشی قیمت های سوخت است. 

پرادهان گفت که در حال بررسی گزینه های مختلف هستیم و به زودی راه حلی برای رشد قیمت های سوخت پیدا می کنیم. 

هند با توجه به اینکه 80 درصد از نفت مورد نیاز داخلی را وارد می کند، به شدت در پی رشد قیمت های جهانی نفت تحت خطر قرار گرفته است. 

**کشته شدن 5 کارگر در پروژه خط لوله گاز تاپی در افغانستان 

به گزارش رویترز، مردان ناشناس مسلح، 5 کارگر خنثی سازی مین که مقدمات ساخت خط لوله بین المللی انتقال گاز تاپی (ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند) را در منطقه ای در افغانستان فراهم می کردند، کشتند و یک نفر را هم ربودند.

خط لوله 8 میلیارد دلاری تاپی که هدف از احداث آن، انتقال سالانه حدود 33 میلیارد مترمکعب گاز از ترکمنستان به پاکستان و هند از طریق افغانستان است، برای آینده اقتصاد افغانستان حیاتی است. طول این خط لوله مجموعا 1800 کیلومتر خواهد بود.

کار احداث این خط لوله همچنان باید در مناطقی از جنوب افغانستان انجام شود اما هیچ قانونی در آنجا حاکمیت ندارد، وضعیت امنیتی نامشخص است و گروه های مسلح فعال در این مناطق، هر ازگاهی به یکی از گروه ها اعلام وفاداری می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل